Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@20:31:29 GMT

تولید انرژی از زباله‌های شهری

تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۳۵۸۶۲

تولید انرژی از زباله‌های شهری

به‌گزارش روز سه شنبه ایرنا از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو، "همایون حائری" گفت: در حال حاضر ۸۵ هزار مگاوات ظرفیت نیروگاه‌های کشور است که ترکیبی از انواع نیروگاه‌ها بوده و در این میان جای دو نیروگاه زمین گرمایی و نیروگاه بر مبنای هیدروژن و پیل سوختی خالی است.

وی  با بیان اینکه نیروگاه‌های هیدروژن و پیل سوختی ویژگی‌های خاصی در مقایسه با سایر واحدهای تولیدی دارد، گفت: نیروگاه هیدروژنی ضمن اینکه فناوری پیشرفته و کاربردی خاصی نسبت به سایر نیروگاها دارد، با دو مشکل هزینه بالا و تامین هیدروژن مواجه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



حائری خاطرنشان کرد: باید بتوان هیدروژن را با استفاده از زباله و ترکیب بیوگاز زباله‌ها و سوخت‌هایی که ناشی از زباله هستند، تامین کرد.

معاون وزیر نیرو ادامه داد: امکان استفاده از فناوری گازی‌سازی و پیل سوختی با استفاده از زباله‌های جامد شهری می‌تواند به تولید انرژی از زباله‌ها و حذف‌آلاینده‌های حاصل از زباله‌های جامد شهری کمک کرده و هزینه این نیروگاه‌ها را نیز کاهش دهد.

به گزارش ایرنا، پنجمین همایش هیدروژن و پیل سوختی توسط پژوهشگاه نیرو، انجمن هیدروژن و پیل سوختی ایران در شهر تهران برگزار  شد.

برچسب‌ها همایون حائری انرژی برق شهر تهران دفع زباله هیدروژن وزارت نیرو

منبع: ایرنا

کلیدواژه: همایون حائری انرژی برق شهر تهران همایون حائری انرژی برق شهر تهران دفع زباله هیدروژن وزارت نیرو اخبار کنکور هیدروژن و پیل سوختی زباله ها نیروگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۳۵۸۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصفیه خانه فاضلاب شهر خوی، نیازمند نیروگاه انرژی های تجدید پذیر

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، مدیرعامل ، سرپرست معاونت بهره برداری و توسعه آب و رئیس اداره بهره بردای آب شرکت آب و فاضلاب شهرستان خوی در سمینار توسعه نیروگاههای تجدیدپذیر در تبریز حضور یافتند

این سمینار با هدف ترغیب فعالان عرصه صنعت برای ایجاد نیروگاه های تجدیدپذیر به استناد ماده 16 قانون جهش تولید دانش بنیان در محل هتل پتروشیمی تبریز برگزار شد.

در این سمینار عنوان شد، صنایع با قدرت قراردادی بیش از یک مگا وات موظفند معادل یک درصد از برق مصرفی سالیانه خود را از طریق احداث نیروگاه های تجدیدپذیر تامین نمایند.

در حاشیه این سمینار یداله سلطانی مدیر آب و فاضلاب شهرستان خوی با بیان اینکه ظرفیت اسمی تصفیه خانه فاضلاب شهر خوی بیش از یک مگا وات است، اظهار داشت: باید برنامه ریزی لازم برای احداث نیروگاه تجدید پذیر جهت تولید حداقل یک درصد از مصرف سالیانه خود انجام شود.

دیگر خبرها

  • با افتتاح نیروگاه زباله‌سوز، معضل زباله ساری حل می‌شود
  • ضرورت افزایش تولید برق و کاهش محدودیت‌های برق صنایع
  • تولید انرژی تجدیدپذیر در ۲۰هزار مدرسه هدفگذاری شد
  • تابستان چقدر کمبود برق داریم؟
  • افتتاح هفت نیروگاه خورشیدی در مدارس کشور
  • تصفیه خانه فاضلاب شهر خوی، نیازمند نیروگاه انرژی های تجدید پذیر
  • افزایش ۶۲ درصدی تولید انرژی در نیروگاه ری
  • تبدیل دریاچه‌ها به نیروگاه‌های عظیم تولید برق
  • چگونه کشور‌های جهان از خورشید طلا و از باد پول می‌سازند؟
  • چگونه کشور‌های جهان از خورشید طلا و از باد پول می‌سازند؟!