Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمان چهارمین جشنواره درون دانشگاهی رویش دانشگاه جامع علمی کاربردی در گلزار شهدای کرمان با حضور معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور به کار خود پایان داد.

دکتر "احمدرضا پیش‌بین" امروز 29 بهمن‌ماه در آئین ایثار و شهادت چهارمین جشنواره درون دانشگاهی رویش دانشگاه جامع علمی کاربردی با اشاره به قدمت دانشگاه جامع علمی کاربردی بیان کرد: دانشگاه جامع علمی کاربردی 110 شهید تقدیم این نظام کرده که هفت نفر از این شهدا کرمانی هستند و امروز باید کرمان را مهد ایثار و شهادت دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور به بحث جهل، نفاق و استکبار در ادوار مختلف اشاره کرد و افزود: حاج قاسم در لبنان، سوریه و ... دنبال چه بود؟ ایشان تشخیص داده بود که پیکان مقابله با استکبار در آن منطقه است.

وی کرمان را مهد سلحشوری دانست و بیان کرد: شهید سلیمانی و شهدا کارهای بزرگی کردند و بدانید که جاهلیت اُخری به مراتب سخت تر از جاهلیت اولی است چراکه جاهلیت اولی دامنش وسیع و شبهات آن عمیق نبود و حق و باطل با یکدیگر ادغام نشده بود.

پیش‌بین دانشگاه‌ها، جوانان و آینده سازان را محل پیکان حمله دشمنان دانست و اظهار کرد: در چهارمین دوره جشنواره رویش که به میزبانی کرمان برگزار می‌شود آثار زیادی به این جشنواره ارسال شده است.

به گزارش ایسنا، دکتر"محسن شمسی" رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان کرمان نیز در ای مراسم با برشمردن ویژگی‌های سردار دل‌ها گفت: حاج قاسم سلیمانی مرزهای ایثار را شکسته و جلوتر رفته است و با توجه به عمق دانایی ایشان، همه دانشگاه‌های دنیا حاضر بودند که درجات افتخاری دکتری به ایشان بدهند و بیشتر نظامیان دنیا به ایشان احترام می‌گذارند.

وی ادامه داد: حاج قاسم با همه زحماتی که در مبارزات در جبهه‌های مختلف انجام داد و دوباره به زادگاهش برگشت، ایشان رهروی ابوالفضل علیه السلام بود و پس از 40 سال جهاد در جبهه‌های گوناگون در نهایت به مردمی برگشت که صمیمانه دوستش دارند.

همچنین حجت‌الاسلام"حسین عامری" نماینده مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه جامع علمی کاربردی استان کرمان نیز در این آئین گفت: به این جشنواره 2000 اثر ارسال شده است و امروز در گلزار شهدای کرمان به کار خود پایان می‌دهد.

وی حاج قاسم سلیمانی را منظومه فکری امامین دانست و بیان کرد: شهید حاج قاسم همواره تلاشش بر این بود که غیرت دین زمین نماند و 40 سال از عمر پربرکت خود در جبهه‌های مختلف جان فشانی کرده است.

عامری اخلاص در عمل را از دیگر ویژگی‌های این شهید بزرگوار برشمرد و عنوان کرد: حاج قاسم سلیمانی اعتقاد و انتظام عملی به ولایت فقیه داشت و مقام معظم رهبری درباره خط قرمزهای شهید سلیمانی می‌فرمایند"اهل حزب و جناح نبود ولکن انقلابی بود و انقلابی‌گری خط قرمز او بود". حاج قاسم پایبند به انقلاب و امام راحل بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی دانشگاه جامع علمی کاربردی حاج قاسم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۴۳۳۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت توسعه تعاملات علمی دانشگاهی در راستای منافع دو کشور در عرصه بین‌المللی

در دیدار روسای دانشگاه علامه‌طباطبائی و دانشگاه اوفای روسیه، قرارداد همکاری مشترک با هدف گسترش همکاری‌های آموزشی و پژوهشی به امضای روسای دو دانشگاه رسید.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، وادیم زاخاروف رئیس دانشگاه علم و فناوری اوفای روسیه با همراهی ریتا فیلیپووا معاون بین‌الملل دانشگاه و امینا اوزاوا رئیس دانشکده تاریخ و روابط بین‌الملل این دانشگاه، با حضور در دانشگاه علامه‌طباطبائی با عبدالله معتمدی رئیس این دانشگاه دیدار و گفتگو کردند.

در این دیدار که به منظور بحث و تبادل نظر درخصوص همکاری‌های مشترک آموزشی و پژوهشی میان دو دانشگاه انجام شد، قرارداد برنامه آموزشی شبکه‌ای کارشناسی ارشد مطالعات منطقه‌ای بین دوطرف امضا شد که بر اساس این قرارداد دانشگاه «اوفا» درس‌های تعیین شده‌ای را برای دانشجویان رشته مطالعات منطقه‌ای دانشگاه علامه‌طباطبائی و دانشگاه علامه‌طباطبائی دروس مشخصی را برای دانشجویان رشته روابط بین‌الملل دانشگاه «اوفا» به منظور بهره‌مندی از توان علمی استادان هر دو دانشگاه ارائه می‌دهند.

معتمدی در این دیدار با اشاره به همکاری‌های علمی و سیاسی میان ایران و روسیه گفت: زمینه‌های مشترک همکاری‌ها و وحدت‌نظر در مورد مناسبات بین‌المللی در راستای منافع دو کشور، زمینه‌ساز توسعه همکاری‌های روزافزون شده است.

وی با اشاره به همکاری‌های دانشگاه‌های روسیه با دانشگاه علامه‌طباطبائی در سال‌های گذشته بیان کرد: درخصوص تبادل استاد و دانشجو و برگزاری برنامه‌های مشترک آموزشی و پژوهشی تجربه خوبی با دانشگاه‌های روسیه داشته‌ایم. امیدواریم بتوانیم تعاملات نزدیک‌تری در راستای منافع ملی و بین‌المللی دو کشور داشته باشیم.

در ادامه رئیس دانشگاه «اوفا» نیز توضیحاتی در خصوص ظرفیت‌های این دانشگاه بیان کرد و گفت: سال گذشته تفاهم‌نامه همکاری با دانشگاه علامه‌طباطبائی را امضا کردیم و بسیار خرسندیم که در مدت کوتاه این قرارداد همکاری مشترک به مرحله اجرا رسیده است.

وادیم زاخاروف گفت: دانشگاه «اوفا» انجمن‌های دوستی بسیاری با دانشگاه‌های خارجی دارد و در این خصوص ایران نخستین جایگاه را در بین کشور‌های دوست با روسیه دارد. او با بیان این که جمهوری باشقیرستان یکی از جمهوری‌های روسیه است که به لحاظ زبان و فرهنگ، نزدیکی زیادی با زبان و ادبیات فارسی دارد. این موضوع خود زمینه همکاری‌های بیشتر با دانشگاه‌های ایران، به‌ویژه دانشگاه علامه‌طباطبائی به عنوان دانشگاه تخصصی علوم انسانی و اجتماعی را فراهم کرده است. امیدوارم این قرارداد نیز زمینه خوبی برای توسعه همکاری‌های مشترک باشد.

نرگس سنائی رئیس میز روسیه و رئیس گروه گسترش همکاری‌های علمی بین‌المللی دانشگاه نیز به اهمیت تقویت روابط علمی و فرهنگی ایران و روسیه در شرایط کنونی اشاره و تاکید کرد: امضای قرارداد برنامه‌های مشترک آموزشی شبکه‌ای گام نوینی در روابط دانشگاهی ایران و روسیه محسوب می‌شود.

سعید شکوهی رئیس موسسه آموزش عالی بیمه اکو و مهدی خانمحمدی مدیر سنجش، نظارت و ارزیابی آموزشی دانشگاه نیز در این نشست حضور داشتند.

گفتنی است دانشگاه «اوفا» یکی از دانشگاه‌های مهم روسیه است که در جمهوری باشقیرستان واقع شده است. این دانشگاه در حال حاضر ۴۸ هزار دانشجو دارد و نیز بیش از ۳ هزار دانشجو از ۶۰ کشور جهان در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند. ۳۰ درصد از رشته‌های تحصیلی این دانشگاه در حوزه علوم انسانی و اجتماعی است.

دیگر خبرها

  • اهمیت تلاش برای توسعه پژوهش‌های کاربردی در جهان اسلام
  • آغاز چهارمین رویداد «دختران حاج قاسم» قزوین
  • تمدید مهلت ثبت‌نام دانشجویان دانشگاه‌های تهران برای شرکت در مسابقه ملی «سدید»
  • ضرورت توسعه تعاملات علمی دانشگاهی در راستای منافع دو کشور در عرصه بین‌المللی
  • مهلت ثبت‌نام دانشجویان در مسابقه ملی «سدید» تمدید شد
  • پذیرش دانشجویان خارجی نمایشی از مرجعیت علمی مراکز دانشگاهی
  • جنبش دانشگاهی آمریکا خواب را ازچشم قاتلان کودکان غزه ربوده است
  • مهلت ثبت‌نام دانشجویان در مسابقه ملی «سدید» تمدید شد
  • اعلام زمان برگزاری آزمون غربالگری درون دانشگاهی شانزدهمین المپیاد علمی وزارت بهداشت
  • دعوت سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به حمایت از دانشجویان آمریکایی