Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،محمدرضا قدیر رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم  روز چهارشنبه در جلسه ستاد پیشگیری، فرماندهی و مقابله با بحران قم در سالن کرامت استانداری، با ابراز نگرانی عمیق از شناسایی موارد ابتلا به ویروس جهش یافته انگلیسی در کشور گفت: قدرت سرایت، بیماری زایی، شیوع و مرگ این ویروس جهش یافته بسیاز زیاد می‌باشد و این نگرانی‌های فراوانی را ایجاد کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با تاکید بر اینکه شناسایی کرونای انگلیسی، افزایش مراقبت‌ها را ضروری کرده است گفت: به دلیل اینکه این ویروس جوانان و حتی در مواردی افزاد زیر ۱۵ سال را درگیر می‌کند، تبیین شرایط جدید به منظور رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی بسیار ضروری است.

قدیر با اعلام موضع دانشگاه علوم پزشکی در خصوص برگزاری اعتکاف در این استان تصریح کرد: تا کنون هیچ مجوزی برای اعتکاف از وزارت بهداشت صادر نشده و هیچ دستورالعملی نیز در این زمینه به استان‌ها ابلاغ نشده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با انتقاد از وضعیت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در تالار‌های پذیرایی استان عنوان کرد: فعالیت این تالار‌ها در شهر‌های آبی مانند قم بدون مانع است، ولی شکایت‌های زیادی از وضعیت تالار‌ها وجود دارد و تشدید نظارت‌ها و برخورد با تالار‌های متخلف باید در اولویت قرار گیرد.

قدیر با اشاره به تهیه نقشه شیوع کرونا بر اساس محله‌های قم ادامه داد: مناطق قرمز در سطح استان، تهیه و تعیین شده است که این موضوع بستر مناسب برای اعمال محدودیت‌های جدید از جمله ممنوعیت برگزاری تجمع و تشدید نظارت‌ها را فراهم می‌کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با تاکید بر اینکه نیاز به سخت گیری در هفته‌های منتهی سال وجود دارد بیان کرد: سخت گیری در هفته‌های پیش رو اگر چه ممکن است مردم را دچار زحمت کند، ولی موجب می‌شود تا مردم عید بهتری داشته باشند.

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استانداری قم نیز در این جلسه عملکرد ستاد استانی مقابله با کرونای قم را بی نظیر دانست و گفت: از آغاز شیوع کرونا در این استان تا امروز، ستاد استانی مقابله با کرونا در قم با استمرار و نظم برگزار شده و با تقسیم کار و نظارت مناسب، دستاورد‌های مهمی برای مهار این بیماری کسب کرد.

بیژن سلیمانپور ادامه داد: شرایط مطلوب کنونی نباید منجر به حساسیت زدایی و عادی انگاری شرایط شود چرا که عادی انگاری شرایط به سرعت منجر به شیوع مجدد کرونا در این استان می‌شود.

او گفت: به شدن نگران شیوع مجدد کرونا هستیم و از ظرف دیگر وضعیت کسب و کار‌ها و معیشت خانواده‌ها نیز به عنوان دغدغه جدی مورد توجه است.

معاون هماهنگی امور زائران استانداری قم نیز در این جلسه با بیان اینکه زحمات خادمان مسجد جمکران، حرم حضرت معصومه (س) و بقاع متبرک امامزادگان در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی نباید نادیده گرفته شود، گفت: تمام دستورالعمل‌های بهداشتی توسط خادمان رعایت و تذکرات لازم به زائران داده می‌شود، ولی حجم زائران ممکن است این برداشت را القا کند که دستورالعمل‌ها در آنجا رعایت نمی‌شود.

یونس عالی پور، با اشاره به آخرین وضعیت برگزاری اعتکاف در این استان ادامه داد: تا امروز، به هیچ کسی برای برگزاری اعتکاف در استان مجوزی داده نشده است.

عالی پور با بیان اینکه اصل بر عدم برگزاری اعتکاف است و تا کنون دستورالعملی از ستاد ملی برای برگزاری اعتکاف به استان داده نشده است، ادامه داد: عصر امروز جلسه‌ای برگزار و وضعیت برگزاری و یا عدم برگزاری اعتکاف به صورت رسمی تعیین و ابلاغ می‌شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری قم نیز در این جلسه با تاکید بر الزام دستگاه‌های دولتی برای الکترونیکی کردن خدمات گفت: تا پایان سال دستگاه‌های اجرایی ملزم به ارائه غیرحضوری خدمات خود هستند و تا پایان سال هر دستگاه ملزوم است سه خدمت دیگر خود را الکترونیکی کند.

محمدرضا گروسی با تاکید بر الزام همه دستگاه‌ها و نهاد‌ها در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در این استان ادامه داد: تعداد معدودی از مدارس غیرانتفاعی با عنوان تقویت بنیه علمی، دانش آموزان را برای حضور در مدارس دعوت کرده اند که با توجه به نگرانی خانواده ها، با این موارد برخورد و پیگری می‌شود.

او ادامه داد: همکاری دستگاه‌ها و مسئولان اداری واجرایی استان در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی خوب است، ولی نیاز است تا مراجعه کنندگان به این دستگاه‌ها نسبت به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی اهتمام جدی تری داشته باشند.

«با اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا، وضعیت شیوع ویروس کرونا در استان قم از ۱۵ دی از وضعیت قرمز به نارنجی، در ۶ دی از نارنجی به زرد و در ۲۰ دی‌ماه جاری از زرد به «آبی» تغییر کرده است».

ویروس کرونا موجب بیماری عفونی «کووید-۱۹» می‌شود و این ویروس ۲۴ آذر ۹۸ در شهر «ووهان» واقع در مرکز چین گزارش شد، ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام برده می‌شد، اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۹ دی ۹۸ به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

«کرونا»، ویروسی است که گستردگی شیوع آن بسیار وسیع است و عطسه، سرفه، دست دادن و روبوسی از جمله راه‌های انتقال آن است؛ پزشکان توصیه می‌کنند، افراد علاوه بر پرهیز از دست دادن، روبوسی و حضور در مرکز‌های عمومی؛ به هنگام عطسه لازم است، جلوی بینی خود را با دستمال بگیرند و یا برای مهار آن از آرنج خود استفاده کنند.

برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی همچون استفاده از «ماسک» و «فاصله‌گذاری اجتماعی» توصیه شده است.

شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۴۰۳۰، ۳۱۳۶ و ۱۹۰ تماس بگیرند و برای کسب آخرین اخبار دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.

همه ایرانیان می‌توانند با مراجعه به سامانه غربالگری الکترونیکی ویروس کرونا به نشانی اینترنتی https://salamat.gov.ir و تکمیل اطلاعات خواسته شده، گام بلندی در ارتقای سلامت جامعه و شکست ویروس کرونا بردارند.

همشهریان قمی در صورت مشاهده هرگونه علامتی در رابطه با ویروس «کرونا» در خود و افراد خانواده، می‌توانند به «مرکز‌های جامع سلامت» امام حسن عسکری (ع) در شهرک امام حسن عسکری (ع)، امام خمینی (ره) در بلوار شهید کریمی (بنیاد)، فرقانی در انتهای شیخ‌آباد، پردیس در پردیسان (خیابان ایمان)، خوراکیان در بلوار ۱۵ خرداد، بعثت در نیروگاه، شهدا در خیابان انقلاب اسلامی (چهارمردان)، پنبه‌چی در خیابان امام خمینی (ره) و جندقیان در خیابان زاویه مراجعه و خدمات «رایگان» دریافت کنند.

انتهای پیام/ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شیوع کرونا کرونای انگلیسی رعایت دستورالعمل های بهداشتی رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم برگزاری اعتکاف ویروس کرونا دستگاه ها تالار ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۴۳۵۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت بیش از ۱۰۰۰ فرم شناسایی مشترکین سازمان پسماند اصفهان در سامانه سنا

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان با بیان اینکه این سازمان از شهریور ۱۴۰۱ در راستای افزایش مشارکت شهروندی برای حفظ محیط زیست، اقدام به شناسایی مشترکین خود در گروه‌های هدف مختلف کرده است، گفت: از آغاز اجرای این طرح تاکنون تعداد ۱۳۴۲ فرم شناسایی مشترکین در سامانه سنا ثبت نهایی شده است.

غلامرضا ساکتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به ساماندهی مشترکین سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان اظهار کرد: در حال حاضر با افزایش جمعیت و در پی آن بالا رفتن مصرف، تولید پسماند در ابعاد گوناگون خانگی، شهری، صنعتی و بیمارستانی به سرعت گسترش یافته، از این رو کاهش تولید پسماند امری ضروری است.

وی با بیان اینکه یکی از بخش‌های اصلی مدیریت شهری، مدیریت پسماند شهری است و یکی از کلیدهای موفقیت در تمام مراحل آن، آگاهی و مشارکت شهروندان است، افزود: در حال حاضر مشارکت شهروندان در فرآیند مدیریت پسماند از طریق کاهش تولید و تفکیک پسماندها از یکدیگر در مبدأ به عنوان یکی از کاراترین و اقتصادی‌ترین روش‌های پردازشی در بیشتر کشورهای دنیا صورت می‌گیرد.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان با تاکید بر اینکه فرهنگ‌سازی و آموزش عمومی شهروندان از اولویت ویژه‌ای برخوردار است، تصریح کرد: ارائه آموزش‌های عمومی و افزایش سطح فرهنگ و آگاهی شهروندان به تدریج موجب کاهش میزان تولید پسماند و صرفه‌جویی در مصرف منابع شده و از طرفی میزان تفکیک پسماندها در مبادی تولید افزایش خواهد یافت که این امر به نوبه خود موجب کاهش هزینه‌ها از جمله حمل‌ونقل پسماندها، خواهد شد.

ساکتی ادامه داد: سنگ بنای ارائه تمام خدمات به‌صورت صحیح و اصولی و دریافت بازخوردها، ارزیابی و سنجش طرح‌ها و فعالیت‌های انجام شده در جوامع موفق، شناسایی کامل و هدفمند مشترکین است، از این رو سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان از شهریور ۱۴۰۱ در راستای توانمندسازی و افزایش مشارکت شهروندی در خصوص حفاظت از محیط زیست، اقدام به شناسایی مشترکین خود در گروه‌های هدف مختلف کرد.

وی اضافه کرد: در راستای انجام این امر خطیر ناظران شاغل در سازمان مدیریت پسماند و کارشناسان پسماند شاغل در ادارات خدمات شهری شهرداری‌های مناطق پانزده‌گانه اقدام به شناسایی مشترکین کردند.

ساکتی با بیان اینکه فرآیند شناسایی مشترکین از ابتدای دی ۱۴۰۲ با این هدف که تمام عملیات ثبت اطلاعات مشرکین به صورت جامع، یکپارچه و سیستماتیک صورت گیرد، گفت: برنامه‌ریزی‌هایی درباره بارگذاری فرم شناسایی مشترکین در سامانه سنا انجام شده و برای هر یک از کاربران مناطق و سازمان مدیریت پسماند نام کاربری و رمز عبور (دسترسی) مشخصی تعریف شده است تا مسئول مربوطه با ورود به سامانه، نسبت به ثبت اطلاعات فرم شناسایی مشترکین در سامانه اقدام کند.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه از آغاز اجرای طرح تاکنون تعداد ۱۳۴۲ فرم شناسایی مشترکین در سامانه ثبت نهایی شده است، افزود: برای ثبت دقیق مشترکین از طریق سامانه سنا لازم است، موقعیت مکانی مشترک Gps و اینترنت کاربر فعال باشد.

کد خبر 746582

دیگر خبرها

  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • افزایش کتابخانه‌های سیار، نیاز استان ایلام
  • اصلاح قیمت مواد اولیه برای تولید خودرو امری ضروری است/ افزایش 40 درصدی اعلام نیاز سایپا به ورق خودرو در راستای افزایش تولید خودرو در سال جاری
  • شیوع آفت سن گندم با گرم شدن هوا افزایش می‌یابد
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • ثبت بیش از ۱۰۰۰ فرم شناسایی مشترکان سازمان پسماند اصفهان در سامانه سنا
  • ثبت بیش از ۱۰۰۰ فرم شناسایی مشترکین سازمان پسماند اصفهان در سامانه سنا
  • شیوع بیماری ناشناخته در بدخشان
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • طرح نور با رعایت ظرافت ها و مراقبت های لازم استمرار یابد