Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-29@00:56:19 GMT

کشف آثار حیات در یخ‌های قطب جنوب

تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۴۸۲۵۴

دانشمندان از کشف نشانه‌هایی از حیات در اعماق دریای منجمد قطب جنوب خبر دادند. خبرگزاری میزان _ آنا نوشت: دانشمندان به تازگی در محلی که هرگز تصور نمی‌کردند جانداری حضور داشته باشد آثاری از حیات کشف کردند. در این اکتشاف محققان دو گونه ناشناخته از جانداران را در عمق ۹۱۴ متری یخ‌های قطب جنوب مشاهده کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  پس از یافتن این نشانه‌های حیات در قطب جنوب گروه‌های مختلفی از محققان در حال بررسی راهی برای رسیدن به نقطه مورد نظر هستند و قصد دارند از نزدیک جانداران تازه کشف شده را مشاهده کنند. یکی از دانشمندان حاضر در این پروژه اکتشافی گفت: «همه محققان از چنین کشفی شگفت‌زده شدند و هیچگاه تصور نمی‌کردند موجودی زنده در اعماق یخ‌های قاره جنوبگان زندگی کند. یافتن مستندات علمی از این کشف تازه اهمیت زیادی دارد و می‌تواند شناخت انسان‌ها از کره زمین را بیشتر کند.»   بررسی‌هایی که از سال‌ها پیش تا امروز انجام شده حاکی از آن است که در عمق ۹۱۴ متری قاره جنوبگان هیچ منبعی برای تغذیه وجود ندارد و دما برای انجماد هر نوع جسمی به اندازه کافی سرد است و همچنین هیچ نوری نیز به آن منطقه نمی‌رسد.   موجوداتی که دانشمندان قصد تحقیق در مورد آن‌ها را دارند شکلی اسفنجی داشته و به لایه‌های ضخیمی از یخ می‌چسبند. هنوز هیچ کس نمی‌داند این اسفنج‌ها فقط در یک ناحیه وجود دارند یا در سطح گسترده‌ای پراکنده شده‌اند. بیشتر بخوانید: کشف موجودات ناشناخته و عجیب در قطب جنوب انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود. برچسب ها: حیات قطب جنوب

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: حیات قطب جنوب قطب جنوب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۴۸۲۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دو رأس بزغاله کوهی به دامان طبیعت بازگردانده شدند


 به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه  ، دو رأس بزغاله که توسط افراد بومی و بدلیل نا آشنا بودن با حیات وحش و همچنین آگاه نبودن نسبت به رفتار‌های حیات وحش از محل زندگی خود جدا و جهت مراقبت و نگهداری به اداره محیط زیست شهرستان‌های دالاهو و سرپل ذهاب تحویل شد .
سرپرست محیط زیست دالاهو عنوان کرد : شهرستان دالاهو بعلت داشتن شرایط مطلوب برای حیات وحش و حمایت مردم شهرستان در سال‌های اخیرحیات وحش شهرستان رشد خوبی داشته و جمعیت حیات وحش در این شهرستان رشد قابل قبولی دارد .

دیگر خبرها

  • حجاب و عفاف یکی از ابعاد مهم حیات فرهنگی است
  • آموزش و پرورش احیا کننده نسل جدید ما است
  • با ترور دانشمندان نمی‌توانند دانش بومی را از ما بگیرند
  • راه‌اندازی تیمارگاه حیات وحش در خراسان رضوی
  • دو رأس بزغاله کوهی به دامان طبیعت بازگردانده شدند
  • کشف جدید دیرینه‌شناسان: ماهی غول‌پیکر با دندان‌های عاج‌مانند!
  • سیاره مشتری به شکل‌گیری قمر زمین کمک کرده است
  • بزرگترین ردپای دایناسور شکاری کشف شد
  • یک فرضیه در مورد چگونگی حرکت موجودات فضایی بین سیارات
  • میدان مغناطیسی زمین ۳.۷ میلیارد ساله است