Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - بسیجیان فعال آملی با شعار اقتصاد مقاومتی به منظور توسعه تولید ملی کشور پایه کار آمدند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  آمل،  10 سال پیش چنین روزی بود که مقام معظم رهبری نامه ای به سران قوا مبنی بر عنوان اقتصاد مقاومتی ارائه دادند که جمهوری اسلامی در شرایط سخت تحریم ها و مشکلات اقتصادی قرار گرفته بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهم‌ترین هدف مقام معظم رهبری از اقتصاد مقاومتی تأمین رشد پویا و بهبود شاخص‌های مقاومت اقتصادی و دستیابی به اهداف سند چشم‌انداز بیست‌ساله و لازمه اجرای آن را رویکردی جهادی، انعطاف‌پذیر، فرصت‌ساز، مولد، درون‌زا، پیشرو و برون‌گرا عنوان فرمودند و از این سران سه قوه خواستار اجرا و توجه بر این امر شد.

ستاد و کارگروه های متعددی پس از ارائه این نامه از سوی دولت وقت تشکیل و پیگیری های لازم با برنامه های متعدد دستور کار قرار گرفت. سپاه پاسداران جمهوری اسلامی نیز با رسالت بر اجرای فرمایشات و منویات مقام معظم رهبری پایه کار آمدند و به منظور افزایش تولید ملی و ایجاد اشتغالزایی بین جوانان وارد عمل شدند.

اگرچه در مشکلات سخت اقتصادی و فشارها در اجرای تحریم‌ها سه سالی از پرداخت تسهیلات بانکی در اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی جلوگیری شد اما نیروهای بسیجی کارها را تعطیل نکردند و همچنان بر اصل این امر مهم پایبند بوده و به حمایت از نیروهای جوان بسیجی و ایجاد اشتغال اقدامات مثمرثمری پرداختند.

فرمانده سپاه مازندران: تقویت تولید ملی اثر تحریم‌ها را از بین می‌بردافتتاح خط تولید ملی سیستم ایمپلنت دندانی اویتابهره‌برداری از طرح تولید ملی ایمپلنت دندانی

در شهرستان آمل نیز بسیج سازندگی با دریافت دستورالعمل مبنی بر اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی برنامه‌هایی را لحاظ و در  10 سال به ارائه تسهیلات بانکی کم بهره پرداخت.

 پرداخت 4 میلیارد ریال تسهیلات برای اشتغالزایی کارآفرینان آملی  

مسئول بسیج سازندگی سپاه ناحیه آمل نیز با بیان اینکه دانشجویان و جوانان جهادی و حتی دانشمندان ما که در بحث اقتصاد مقاومتی در زمینه‌های مختلف در آن کارهای خوبی انجام می‌دهند، گفت: قدرت بسیج سازندگی که یکی از زیر مجموعه‌های سپاه پاسداران و ناحیه مقاومت بسیج است در موضوعات وام‌دهی اشتغال، تسهیلات بانکی در موضوع کارآفرینی و آموزش فنی حرفه ای در طول یک دهه اخیر موفق شدیم بیش از 500 نفر از افراد جویای کار آموزش‌های فنی و حرفه‌ای یاد بگیرند؛ حتی در مبالغ مختلف با توجه به طرح‌های که از قبل برای آنها دیده شد تسهیلات بانکی در نظر گرفته شده است.

حامد طاهری نسب با اشاره به اینکه فقط دولت نیست که به دلیل کارهای اقتصاد مقاومتی پیگیری باید باشد، مردم، ما و مسئولین شهری همه باید پایه کار بیایند، تصریح کرد: با توجه به اینکه مقام معظم رهبری حداقل در طول همین چند سال اخیر در خصوص رونق تولید و در خصوص جهت تولید و در خصوص استفاده از توان و ظرفیت داخلی منویاتی فرمودند که نیاز به عمل آن بود.

وی با بیان اینکه در امر اقتصاد مقاومتی جلسات زیادی برگزار و خیلی از موضوعات پیگیری شد، گفت: مطالبه مقام معظم رهبری در بحث گام دوم انقلاب یکی از مطالبه اصلی است که از جوانان و مسئولین دارند و نگاه به داخل و نگاه به اقتصاد مقاومتی یکی از آن موارد است.

 اهدای 30 خانه محروم به نیازمندان آملی  

طاهری نسب با اشاره به ساخت خانه محروم، گفت: با توان گروه‌های جهادی بیش از 30 واحد مسکونی را افتتاح کنیم و در اختیار مددجویان کمیته امداد و بهزیستی قرار دادیم.

مسئول بسیج سازندگی سپاه آمل با اعلام اینکه امسال با توجه به برنامه جدید دولت در وصف خانه‌دار شدن نیازمندان، باز تفاهم‌نامه‌ای با کمیته امداد داشتیم و 50 واحد مسکونی را در سال 99 تحویل گرفتیم، افزود: در هفته بسیج سال جاری اولین کلنگ زنی در روز پنجم آذر توسط فرمانده سپاه کربلا مازندران در شهرستان آمل به عنوان پایلوت در سطح استان انجام و در 5 بخش دابودشت، دشت سر، بخش مرکزی، بخش امامزاده عبدالله و لاریجان بیش از 35 واحد تا امروز کلنگ‌زنی شد.

وی با بیان اینکه بیش از 15 واحد پیشرفت فیزیکی از مرحله فونداسیون، ستون و سقف قرارگرفته است، بیان کرد: با همت خیرین و گروه‌های جهاد می توانیم در کمتر از  6 ماه حداقل 50 درصد از این خانه‌ها را تحویل مددجویان و محرومین قرار دهیم.

طاهری نسب ادامه داد: در زمینه پروژه‌های مسکن محرومین نیز اگر منابع در اختیارم قرار بگیرد و به دست ما برسد تا 6 ماه آینده 50 درصد این خانه‌ها تحویل محرومین خواهد شد.

وی افزود: مناسبت‌های مختلف که در طول سال داریم سعی می کنیم این خانه‌ها را تحویل مددجویان و محرومین بدهیم با توجه به اینکه تمامی اینها افرادی هستند که یا خانه ندارند یا مستاجر هستند، یا اینکه خانه هایی که در آن به سر می برند، خانه های قدیمی است و یا به صورت مشترک بعد از افراد با والدینش زندگی می‌کنند که تمامی افراد مستحق خانه‌دار شدن هستند.

طاهری نسب با تاکید بر اینکه امسال چهار میلیارد ریال وام قرض الحسنه برای اشتغال زایی در اختیار کارآفرینان قرار گرفت، گفت: رویکرد دولت در سه سال اخیر وام‌های اشتغال زایی و تسهیلات بانکی در نظر گرفته نشده است اما سپاه کارها را تعطیل نکرد و به کمک جوانان جویای شد رفت.

وی از فعالیت بیش از 100 گروه جهادی ثبت شده در این شهرستان خبر داد و گفت: 20 گروه مختص جهادی است که به کارهای عمرانی و مابقی در عرصه‌های دیگر حضور فعالی دارند.

 گزارش از کبریا مقدس 

انتهای پیام/ 685/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: تسهیلات بانکی مقام معظم رهبری اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی طاهری نسب تولید ملی خانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۵۱۵۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر کار: مانع زدایی از تولید اولین گام تحقق شعار سال است

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا، همزمان با آغاز هفته گرامیداشت کار و کارگر ، مراسم اعطای نشان اقتصاد مقاومتی به واحد‌های تولیدی نمونه کشور با حضور سید صولت، مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد.

مرتضوی ضمن تبریک هفته کار و کارگر گفت:کار و تولید عزت و اقتدار  مردم است. بیش از ۵ هزار نیرو در یک کارگاه تولیدی فعال هستند که بیش از نیمی از این جمعیت را زنان نخبه، تحصیل کرده و فعال تشکیل داده است.

وزیر کار گفت: از ۱۶ میلیون بیمه شده تامین اجتماعی در بخش کارگری، حدود ۳میلیون و ۷۹۰هزار  زن بیمه تامین اجتماعی هستند.

مرتضوی با توجه به جهش تولید با مشارکت مردم گفت: اساسا در حوزه اقتصاد اسلامی و اصول ۴۳ و ۴۴ قانون اساسی اقتصاد دولتی، خصوصی وتعاونی تقسیم می شود که باید بالغ بر ۸۰درصد کل اقتصاد در دست بخش خصوصی باشد.

وی تصریح کرد: جهش تولید نیاز به تلاش دولت با مشارکت مردم دارد.

وزیر کار گفت: مانع زدایی از تولید و جلوگیری از مداخلات ادارات دولتی  از زنجیره تولید، از اقدامات مهم در راستای تحقق شعار سال است.جهش‌تولید بدون مشارکت مردم اجرایی نخواهد شد.

وی ادامه داد: امروز مردم در عرصه های مختلف اقتصادی خوش درخشیدند و در راستای حفظ و ارتقاء تولیدات داخلی پیشتاز بوده اند.

پیگیری امنیت شغلی زنان هستیم

همچنین در این مراسم نرجس بختیار خلج مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در امور بانوان گفت: در دولت سیزدهم توجه به بانوان بیشتر شده است و به عنوان اولویت کاری وزارت کار قرار گرفته است.

وی گفت:کمیته مشاور زنان و خانواده در دولت سیزدهم تشکیل و امور مرتبط با این کمیته به طور جدی در حال پیگیری است.

خلج ادامه داد: این کمیته امنیت زنان در اشتغال در راستای ازدواج و فرزند آوری را  در حال پیگیری است.

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اقتصاد مقاومتی با اتکا به تولید داخل محقق می‌شود
  • سند مقدماتی پیوست رسانه‌ای شعار سال تدوین شد
  • رفع موانع در مسیر تحقق شعار سال در دستور کار دادگستری اصفهان
  • حضور نمایندگان ۱۰۰ کشور در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران
  • حضور نماینده ۱۰۰ کشور در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران
  • وزیر کار: مانع‌زدایی از تولید اولین گام تحقق شعار سال است
  • وزیر کار: مانع زدایی از تولید اولین گام تحقق شعار سال است
  • سند مقدماتی پیوست رسانه‌ای و گفتمان‌سازی شعار سال تدوین شد
  • وزیر کار: برای تحقق شعار امسال، باید در مسیر جهش تولید قدم برداریم
  • اعطای نشان اقتصاد مقاومتی به ۱۲ واحد تولیدی برتر