Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-30@23:47:28 GMT

دو ترک عمیق بر پل تاریخی کهگیلویه بر اثر زلزله

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۵۷۶۲۳

دو ترک عمیق بر پل تاریخی کهگیلویه بر اثر زلزله

معاون میراث فرهنگی کشور از دو ترک عمیق بر روی دهانه‌های پل تاریخی پاتاوه کهگیلویه و بویراحمد به دلیل زلزله شب گذشته خبر داد.

به گزارش ایمنا، محمد حسن طالبیان با بیان این که تیمی هم اکنون برای ارزیابی آثار تاریخی منطقه زلزله زده اعزام شده است، گفت: ارزیابی های اولیه نشان از دو ترک عمیق و ریز ترک بروی این پل خبر می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این که در دهانه‌های که در این اواخر مرمت انجام شده شاهد، تخریب نیستیم، گفت: اما دو دوهانه دیگر بخاطر زلزله شب گذشته دچار تخریب شده است.

طالبیان با اعلام این که باید ارزیابی های سازه‌ای دقیق تری از دهانه های این پل برای اعلام میزان  دقیق خسارت انجام شود، گفت: تاکنون به جز این پل، تخریب آثار تاریخی ناشی از زلزله ۵.۶ گزارش نشده است.

مجموعه پل‌های تاریخی پاتاوه در سال ۵۲ به ثبت ملی رسیده و اواخر دهه ۷۰ کار مرمت و احیای مجدد مجموعه پل‌ها شروع شد و پل بزرگ دوره صفویه تقریبا به صورت کامل بازسازی شده است.

شهر پاتاوه از توابع شهرستان دنادر استان کهگیلویه و بویراحمد در ۴۵ کیلومتری شهر یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد واقع شده است.

منبع: ایرنا

کد خبر 475990

منبع: ایمنا

کلیدواژه: پل تاریخی پاتاوه زلزله کهکیلویه و بویر احمد ميراث فرهنگي یاسوج سمیرم شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۵۷۶۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جراح ماهی ؛ از جالب ترین شگفتی های خلقت با 30 سال عمر (+عکس)

عصر ایران - جراح ماهی (Surgeonfish) به هر یک از حدود 86 گونه ماهیان گرمسیری با بدنی لاغر و پهن از خانواده Acanthuridae گفته می شود. جراح ماهی ها اندازه ای کوچک دارند.

آنها دارای یک باله پشتی و یک یا چند خار تیز در قسمت پایه دم خود هستند که می تواند بریدگی های عمیق ایجاد کند. خارها که از نظر تیزی شبیه چاقوی جراحی هستند، ممکن است در جای خود ثابت باشند یا قابلیت جمع و باز شدن داشته باشند.

جراح ماهی ها بیشتر جلبک خوار هستند. این ماهی ها از نظر شکل و رنگ دارای الگوهای مختلفی هستند. بیشینه درازای آنها به طور معمول 50 سانتیمتر است. جراح ماهی ها در صخره های مرجانی در دریاهای گرم سراسر جهان یافت می شوند.

پس از جفت گیری و تخم ریزی، تخم جراح ماهی به لاروی به نام آکرونوروس (Acronurus) تبدیل می شود. این لارو شفاف و فاقد فلس است و مدت زیادی را در آب های عمیق سپری می کند.

همانطور که بزرگتر می شود، جراح ماهی به کف اقیانوس در نزدیکی خط ساحلی نزدیک شده و به یک ماهی نوجوان تبدیل می شود. جراح ماهی پس از حدود یک یا دو سال بالغ می شود. آنها ماهی هایی با عمر طولانی هستند و گزارش هایی از ماهی هایی با 30 سال سن یا بیشتر وجود دارند.

 

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: ماهی سر گوسفندی دیده اید؟! (+تصاویر)

دیگر خبرها

  • قلعه تاریخی روستای تاج آباد کهنه در آستانه تخریب + تصاویر
  • جزئیات گفت‌وگوی هیئت‌های حماس و فتح در چین
  • تخریب ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی کشاورزی بویراحمد
  • جراح ماهی ؛ از جالب ترین شگفتی های خلقت با 30 سال عمر (+عکس)
  • تخریب آثار تاریخی در باران شدید کرمان؛ قسمت اسلامی قلعه نرماشیر ریخت
  • دوزین در استان گلستان لرزید
  • دوزین لرزید
  • زلزله در میان مقامات اسراییلی
  • رفع مشکلات مدیریت بحران کرمانشاه در گرو ۴ همت اعتبار
  • ثبت ۱۶ هزار زلزله در سال گذشته