Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسین احمدی بخشدار مرکزی شهرستان قلعه گنج در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، گفت: پس از مرگ‌دلخراش کودک قلعه گنجی صحنه حادثه بازدید شد و دهیار روستای شمزان را احضار واز او توضیح خواسته شد.

او افزود: بعد از این حادثه با دستور فرماندار شهرستان جلسه‌ای با حضور همه دهیاران بخش مرکزی تشکیل و ضرب العجلی به همه آن‌ها داده شدتا لوازم پارک روستا‌های خود را ایمن کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

احمدی گفت: در برخی از روستا‌های قلعه گنج در دوره‌های قبل وسایل پارک‌ها فلزی خریداری شده بود، اما درحال حاضر وسایل غیر فلزی وایمن‌سازی می‌شوند یعنی پایه‌های آن‌ها روی زمین محکم‌سازی شده است.

او افزود: اما در احداث پارک‌های جدید ممنوعیت استفاده از وسایل بازی فلزی را داریم و متاسفانه فردی که مدعی زمین پارک روستا شمزان بوده بدون هماهنگی با دهیاری اقدام به جدا کردن وسایل پارک روستای شمزان کرده است.

بخشدار قلعه گنج گفت: در این روستا اهالی با مشکل نبود زمین برای احداث پارک مواجه هستند و همین مشکل باعث توسعه ندادن پارک شده بود.

احمدی گفت: حدود چندروزقبل از حادثه، دهیار سابق روستای شمزان که مدعی مالکیت زمین پارک روستا بود بدون هماهنگی با دهیار جدید  اقدام به تسطیح و شخم زدن زمین پارک روستا کرده و وسایل بازی  پارک را از جا کنده و در گوشه‌ای جمع می‌کند.

اوافزود: پس از جمع‌آوری وسایل بازی پارک واز آنجایی که پارک دیگر ایمنی لازم را نداشت این حادثه رخ داد و کودکان روستا به پارک و محل بازی همیشگی خود رفته ومشغول بازی می شوند.

بخشدارمرکزی قلعه گنج بیان کرد: بچه ها‌ی روستا سُرسره فلزی که از جایش جابجا شده بود بلند کرده وسرجای خود می گذارند و مشغول بازی می‌شوند که ناگهان سُرسره روی سَر کودک شمزانی سقوط کرده و منجر به فوت این کودک می شود.

الیاس افتخاری دهیار روستای شمزان گفت: من از سال ۹۳ به عنوان دهیار این روستا معرفی شدم و تمامی وسایل فلزی پارک را ایمن سازی کردم یعنی پایه‌های آن‌ها را با سیمان محکم‌تر کردیم که حین بازی، حادثه‌ای پیش نیاید.

او افزود: اما مدعی مالکیت زمین که قبلا ۱۰ سال دهیار همین روستا بود و زمین پارک هم متعلق به خودش بود وآن را برای پارک و محل بازی کودکان روستا انتخاب کرده بود ،چند روز قبل بدون اطلاع و هماهنگی با دهیاری اقدام به تسطیح زمین  کرده و پایه‌های وسایل بازی و سرسره‌ها از جا درآورده وگوشه ای می گذارد و چند روز بعد هم این حادثه ناگوار پیش‌آمد.

روستای شمزان از توابع بخش مرکزی شهرستان قلعه گنج در فاصله ۴۵۰کیلومتری از مرکز استان کرمان استان است که پارک ذکر شده این روستادارای ۲ سرسره و ۲ الاکلنگ فلزی بود که این حادثه ناگوار رخ داد.

انتهای پیام/ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وسایل بازی حادثه مرگبار وسایل بازی پارک روستا زمین پارک قلعه گنج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۶۰۸۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخلیه ساکنان چهار مجتمع مسکونی_تجاری به علت گودبرداری غیراصولی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، افسر کشیک سازمان آتش نشانی شهرداری قزوین از تخلیه ساکنان چهار مجتمع مسکونی_تجاری در شهر قزوین به دلیل گودبرداری غیراصولی و ریزش بخشی از سازه توسط آتش نشانان خبر داد.

یاسر شکوری اظهار کرد: در پی تماس شهروندان با سامانه ۱۲۵ مبنی بر گودبرداری غیراصولی وسازه نگهبان، در میدان میرعماد، کوچه کاروان بلافاصله آتش نشانان ایستگاه ۲ شهید بابایی به محل حادثه اعزام شدند.

وی افزود: در این حادثه سه مجتمع مسکونی تجاری در قالب ۱۳ واحد مسکونی به علت گودبرداری غیراصولی، وسازه نگهبان، بخشی از سازه آن تخریب شده بود که در معرض خطر ریزش قرار داشت.

شکوری ادامه داد: آتش نشانان با ایمن سازی مکان ضمن هشدار به ساکنان مبنی بر تخلیه واحد‌های خود، نسبت به ایمن سازی مکان اقدام کردند.

وی اضافه کرد: در حال حاضر اقدامات پیشگیرانه و مدیریت حوادث در این مکان صورت گرفته است.

شکوری یادآور شد: با ایمن سازی مکان حادثه، ساختمان مذکور را برای انجام اقدامات قانونی تحویل عوامل ذی‌ربط شد.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ریزش و تخریب یک واحد مسکونی فرسوده در شهر یزد بر اثر بارندگی
  • تخریب یک واحد مسکونی فرسوده بر اثر بارندگی در یزد
  • یک واحد مسکونی فرسوده بر اثر بارندگی تخریب شد
  • علی مصفا: فیلیمو عمدا «نبودن» را تبلیغ نکرد و سرم منت گذاشت!
  • پلیس فتا حق۱۷۰میلیاردی کشاورز قلعه گنجی را از یک کلاهبردار گرفت
  • احقاق حق ۱۷۰ میلیاردی کشاورز قلعه گنجی از سوی پلیس فتا
  • ۷۰ نقطه حادثه در مسیرهای اربعینی ایمن سازی شدند
  • تخلیه ساکنان چهار مجتمع مسکونی_تجاری به علت گودبرداری غیراصولی
  • رمزگشایی از ماجرای مرموز روستایی که یک شبه ناپدید شد!
  • آتش‌سوزی خانه‌ای در بلوار ناصر حجازی