Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس هیات مرکزی نظارت بر ششمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا از نهایی شدن تشکیل هیئت‌های نظارت بر انتخابات شوراها در شهرستان‌های ۲۰ استان کشور و صدور احکام اعضای این هیئت‌ها خبر داد و گفت: تشکیل این هیئت‌ها در شهرهای باقی‌مانده از دیگر استان‌ها به زودی با تکمیل فرایند صدور احکام، نهایی می‌شود.

خبرگزاری میزان - بنا به اعلام خانه ملت، سید «حمیدرضا کاظمی» از نهایی شدن تشکیل هیئت‌های نظارت بر انتخابات شوراها در شهرستان‌های ۲۰ استان کشور و صدور احکام اعضای این هیئت‌ها خبر داد و گفت: تشکیل این هیئت‌ها در شهرهای باقی‌مانده از دیگر استان‌ها به زودی با تکمیل فرایند صدور احکام، نهایی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه مرحله بعدی شکل‌گیری هیئت‌های نظارت در بخش‌هاست، گفت: به محض استقرار هیئت شهرستان و ارائه پیشنهاد از سوی آن‌ها، اعضای هیات‌های نظارت بخش مشخص می‌شوند.

رئیس هیئت مرکزی نظارت بر ششمین دوره انتخابات شورا‌های شهر و روستا ادامه داد: با معرفی این افراد، ساختار کلی نظارت بر انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا در کشور نهایی شده و در بخشداری‌ها، فرمانداری‌ها و استانداری‌ها و یا سایر مراکز مناسب سراسر کشور مستقر خواهند شد و بعد از استقرار، ناظران شعب اخذ رای انتخاب و احکامشان صادر می‌شود.

عضو کمیسیون امورداخلی کشور و شورا‌های مجلس شورای اسلامی همچنین درباره روند شکل‌گیری هیئت‌های اجرایی انتخابات شورا‌های شهر و روستا توضیح داد: برای تشکیل هیات اجرایی مطابق قانون، ابتدا ۳۰ نفر به عنوان معتمد معرفی می‌شوند و پس از تایید صلاحیت این افراد توسط هیات‌های نظارت، با رای این معتمدین و از میان آن‌ها ۸ نفر به عنوان هیات اجرایی انتخاب می‌شوند و مسئولیت سازوکار اجرایی انتخابات در بخش و شهرستان بر عهده‌شان قرار می‌گیرد.

کاظمی تاکید کرد: بنابراین کلیه روند انتخابات از تأیید معتمدین، تشکیل هیئت اجرایی و نظارت بر انتخابات در شعب توسط هیات‌های بخش و استان مورد نظارت قرار می‌گیرد و گزارش‌های مربوطه به هیئت مرکزی منعکس می‌شود.

هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شورا‌های شهر و روستا در هر دوره از انتخابات با معرفی ۶ نماینده داوطلب از سوی کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها و چهار نماینده داوطلب از سوی کمیسیون اصل ۹۰ به صحن مجلس و با رای نمایندگان انتخاب می‌شوند. در این هیات با رای نمایندگان ۳ نماینده از کمیسیون شورا‌ها و دو نماینده از کمیسیون اصل نود حضور دارند.

گفتنی است؛ ۲۳ آذر ماه سال جاری با رای اعضا هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شورا‌های شهر و روستا سیدحمیدرضا کاظمی، نماینده پلدختر به عنوان رئیس، سید مصطفی آقامیرسلیم نماینده تهران به عنوان نایب رئیس و محمدصالح جوکار نماینده یزد به عنوان سخنگوی هیئت مرکزی نظارت بر ششمین دوره انتخابات شورا‌ها انتخاب شدند.

مطابق آیین‌نامه اجرایی انتخابات شورا‌های اسلامی روستا و بخش، اعضای هیئت مرکزی نظارت با مشورت مجمع نمایندگان استان‌ها برای هر استان سه نماینده مجلس را به منظور نظارت در انتخابات استان تعیین و این سه نفر در استان‌ها برای هر شهرستان و هر بخش پنج نفر را انتخاب می‌کنند. به گفته سیدحمیدرضا کاظمی رئیس هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها، مرحله تشکیل هیات‌های عالی نظارت بر انتخابات شورا‌ها در استان‌های ۳۱ گانه کشور پیش‌تر به پایان رسیده و این هیات‌ها مستقر شده‌اند.

بیشتر بخوانید: انتخاب اعضای هیأت‌های نظارت استانی برای کلیه ۳۱ استان

انتهای پیام/

برچسب ها: شورای نگهبان مجلس شورای اسلامی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: حمیدرضا کاظمی شورای نگهبان مجلس شورای اسلامی انتخابات شورا های شهر و روستا نظارت بر انتخابات شورا ها هیئت مرکزی نظارت انتخابات شوراها هیئت های نظارت اجرایی انتخاب هیئت ها صدور احکام تشکیل هیئت استان ها هیات ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۷۵۰۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیگیر رفع مشکل اینترنت در روستاها هستیم

رئیس شورای اسلامی بخش مرکزی اصفهان در خصوص وجود مشکل اینترنت در بعضی از روستاها گفت: تلاش‌هایی برای رفع این مشکل انجام شده است، اما به گفته مسئولان مربوطه مانعی که بر سر راه است، تحریم کابل فیبر نوری در کشور است و باید برای این مشکل رسیدگی‌های لازم صورت گیرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، حسن نایبی امروز_ پنج‌شنبه سیزدهم اردیبهشت_ در جلسه همایش شورای اسلامی شهری و روستایی شهرستان اصفهان با بیان اینکه یکی از پرتلاش‌ترین شوراها در دوره کنونی، شورای روستاها هستند، اظهار کرد: با وجود اینکه اعضای شورا خداپسندانه فعالیت می‌کنند، یکی از چالش‌های شورای بخش مرکزی، مدیریت نامطلوب برخی مدیران است و این موضوع سبب اجحاف در حق شورا شده است.

وی با اشاره به اینکه از مشکلات موجود در بخش مرکزی استان اصفهان آگاه هستیم، اما مصوباتی در شورا تصویب شد که تأثیر به‌سزایی در رفع مشکلات داشت، افزود: امیدواریم مصوبات تعیین شده در شوراها پیگیری و اجرایی شود، سعی‌مان بر این است تا این مصوبات تا دهه فجر اجرایی شود تا شرمنده مردم نشویم.

رئیس شورای اسلامی بخش مرکزی اصفهان با اشاره به وجود مشکل اینترنت در بعضی از روستاها، با بیان اینکه در بعضی از روستاها اینترنت وجود ندارد و دانش‌آموزان مجبور هستند برای شرکت در کلاس‌ها و امتحانات به یکی از کتابخانه‌های شهر مراجعه کنند، عنوان کرد: تلاش‌هایی برای رفع این مشکل انجام شده است، اما به گفته برخی مسئولان مربوطه مانعی که بر سر راه است، تحریم کابل فیبر نوری در کشور است و باید برای این مشکل رسیدگی‌های لازم صورت بگیرد.

کد خبر 750169

دیگر خبرها

  • لیست نهایی «ائتلاف امناء» برای دور دوم انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه تهران+ اسامی
  • پیگیر رفع مشکل اینترنت در روستاها هستیم
  • تشکیل شورا نماد برجسته مردم سالاری است/ جان‌بخشی به نظام شورایی مزیت بزرگی برای کشور است
  • شوراها رابط بین نظام، مردم و حاکمیت هستند
  • نقش شوراها در تحقق شعار سال انکار ناپذیر است
  • شوراها حافظ منافع مردم و نظام هستند
  • بیش از ۳۰ ساختمان در آتش‌سوزی شفت سوختند
  • نظارت ۴۰ نفر بر روند برگزاری انتخابات مرحله دوم در گنبدکاووس
  • نظارت ۴۰ نفر بر روند برگزاری انتخابات مرحله دوم؛ گنبدکاووس
  • ایجاد درآمد پایدار اولویت اساسی شهرداری‌ها باشد+فیلم