Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، بیماری آنفلوآنزای حادپرندگان مدتی است به عنوان متهم گرانی مرغ و تخم مرغ در کشور معرفی می شود و می گویند بیماری تولید این محصولات پروتئینی را کم کرده اما سازمان دامپزشکی کشور معتقد است که بیماری مهار شده است.

 آنفلوانزای فوق حاد طیور یک بیماری ویروسی پرندگان می باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ویروسهای آنفلوانزا دارای 3 نوع تیپ C,B,A می باشند در طیور فقط تیپ A می تواند ایجاد بیماری کند این بیمار در سال 96 تعداد 26 میلیون قطعه مرغ را در کشور از بین برد.

علی صفر ماکنعلی رئیس سازمان دامپزشکی کشور امروز در نشست خبری اعلام کرد: «در 50 نقطه کشور این بیماری شناسایی و مهار شده است.»

وی در بخشی از سخنان خود به وجود کانون بیماری در استانهای آذربایجان های شرقی و غربی، اردبیل، خوزستان، کردستان و حتی در منطقه شهریار استان تهران هم اشاره کرد که در حقیقت این ویروس درکشور می چرخد به طوری که امروز ویروس در کارخانه سنگ بری در آذربایجانشرقی گزارش شده است.

ماکنعلی با این حال معتقد است که هیچ کاهش تولیدی در کشور به خاطر بیماری آنفلوآنزا رخ نداده  و تولید تخم مرغ روزانه 650 تن بیش از نیاز کشور است. این در حالی است که برخی کارشناسان در داخل گرانی های اخیر تخم مرغ را در کشور به بیماری آنفلوآنزا نسبت می دهند.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور در عین حال تلفات این بیماری را در گله های مرغ رد نمی کند و به گفته وی طی این مدت  یک میلیون و 400 هزار قطعه مرغ به خاطر این بیماری از بین رفته اند که البته استان خراسان جنوبی مرکز این کانون بوده که بیش از یک میلیون قطعه تنها در این استان از بین رفته است.

وی در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس که چه میزان به خسارت دیدگان پرداخت شده است، گفت: بیمه مرغداری ها اجباری شده و خسارت را بیمه پرداخت می کند اما حدود 5 میلیارد تومان برای مواردی که نهاده یا شانه های تخم مرغ را معدم کردیم توسط سازمان دامپزشکی پرداخت شده است.

انتهای پیام/

 

منبع: فارس

کلیدواژه: بیماری تخم مرغ انسان گرانی سازمان دامپزشکی تخم مرغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۷۵۳۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید رئیس شبکه دامپزشکی طرقبه شاندیز بر ممنوعیت کشتار غیر مجاز دام در منازل و معابر

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز خراسان رضوی، دکتر علیرضا قدرتی، رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان گفت: کشتار غیر مجاز دام در معابر و منازل ضمن گسترش آلودگی و ایجاد رعب و وحشت در افراد علی الخصوص کودکان، باعث انتشار بیماری‌های مشترک از جمله بیماری‌های تب خونریزی دهنده کریمه کنگو، بروسلوز وسیاه زخم می‌ شود
وی افزود: با توجه به اینکه دام ناقل بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو فاقد هر گونه علائم بالینی است، آگاهی افراد جامعه از راه‌های انتقال این بیماری (گزش کنه، له کردن کنه‌ها با دست، تماس با خون و ترشحات دام آلوده، تهیه گوشت قرمز از مراکز غیر معتبر، کشتار خانگی، مصرف گوشت و جگر خام و نیم پز) و روش‌های پیشگیری مانند سم پاشی دام و جایگاه نگهداری دام، استفاده از تجهیزات فردی در زمان مراجعه به دامداری ها، نگهداری گوشت تازه گرم در بسته بندی بدون نشت به مدت ۲۴ ساعت در دمای ۰ تا ۴ درجه سانتی گراد، تهیه گوشت قرمز صرفا از مراکز عرضه معتبر و دارای مهر و لیبل دامپزشکی نقش موثری در کنترل این بیماری در جوامع انسانی دارد.

دیگر خبرها

  • شرایط لیگ‌های والیبال کانون‌های رده سنی دختر کشور اعلام شد
  • یک میلیون و ۹۰۰ هزار نوبت سر دام در اراک ایمن سازی سازی شد
  • اجرای طرح واکسیناسیون طیور در زنجان
  • ۱۳۰۰۰ قلاده سگ صاحب‌دار علیه بیماری هاری در استان واکسینه شدند
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • واکسیناسیون بیش از ۴۰۰۰ رأس دام علیه بیماری آبله گوسفندی در بدره
  • تاکید رئیس شبکه دامپزشکی طرقبه شاندیز بر ممنوعیت کشتار غیر مجاز دام در منازل و معابر
  • کاهش ابتلا به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام در یزد
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • کاهش ۳۰ درصدی ابتلا به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام