Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین  استان سمنان، جلسه شورای اداری کتابخانه‌های عمومی استان سمنان با حضور مهدی رمضانی، معاون توسعه کتابخانه‌ها و ترویج کتاب‌خوانی نهاد؛ سید باقر میرعبداللهی، مدیرکل تأمین منابع؛ اصغر گودرزی، مدیرکل امور کتابخانه‌ها؛ هادی آشتیانی، مدیرکل امورفرهنگی؛ محمد طاهریان، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان و کارکنانستادی این اداره کل برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهدی رمضانی، ضمن تبریک حلول ماه رجب، بااشاره به اینکه نقد آگاهانه و دلسوزانه موجب پیشرفت می‌شود افزود: مسئولان نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور از نقد سازنده و پیشنهادهای تخصصی همه مردم،کتابداران و کارکنان ستادی استقبال می‌کنند. رمضانی با اشاره به فعالیت انجمن‌های‌ خیّرین در استان‌ها گفت: باید از ظرفیت این انجمن‌ها، به عنوان حامیان مادی و معنوی فرهنگ و ابزار همبستگیِ میان مردم و کتابخانه، برای توسعه فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی بیش از پیش استفاده شود. وی در ادامه نقش انجمن کتابخانه‌های عمومی را بسیار مهم خواند و گفت: انجمن ها یکی از مهمترین ارکان تصمیم گیری و تصمیم سازی برای کتابخانه های عمومی هستند.خوشبختانه در سال‌های اخیر انجمن کتابخانه‌های عمومی در استان‌ها فعال ترشده‌اند و تعامل خوبی با ادارات کل کتابخانه‌های عمومی دارند. رمضانی ازراه‌اندازی کمیته ایجاد کتابخانه‌ها خبر داد و افزود: هدف از تأسیس این کمیته و نیز ایجاد سامانه فرهنگی و سامانه اهدای کتاب در سال های قبل،شفاف‌سازی و ساختارمند کردن اقدامات نهاد و برقراری رابطه عینی ترِ ستاد بااستان ها و کتابداران بوده است که خوشبختانه این اقدامات در ایجاد روندها وفرایندهای مؤثر، مفید و کارساز بوده و ما در حال رفع نواقص و بروز کردنآنها هستیم. معاون توسعه کتابخانه‌ها و ترویج کتاب‌خوانی نهاد، وضعیت کتابخانه مرکزی استان سمنان را مطلوب دانست و گفت: با استفاده از فضای فیزیکی و ظرفیت های دیگر موجود می‌توان این کتابخانه را به یک مرکز فرهنگی نمونه و مؤثر در استان و شهر سمنان تبدیل کرد. وی، ضمن بیان این موضوع که معاونت توسعه نهاد از راه رصد منابع ارسالی به استان ها و نیز ارتباط پیوسته کارشناسان ستاد مرکزی با استان ها، از کمبود برخی منابع کتابی، به ویژه منابع گروه سنی کودک و نوجوان در کتابخانه‌ها با خبر است، گفت: در سال جاری چند نوبت ارسال منابع به کتابخانه ها، با تأکید بر رده های پرامانت،در حال انجام است. کمبود این نوع منابع در برخی کتابخانه های استان سمنان را نیز ان شاءالله برطرف خواهیم کرد.  رمضانی، در خاتمه، ضمن اشاره به این مطلب که موضوع معیشت کتابداران همواره دغدغه اصلی و جدی دبیر کل نهادکتابخانه‌های عمومی کشور و معاونان ایشان بوده و تاکنون تلاش‌ها و تعاملات بسیاری را با دستگاه های مربوط انجام شده است خاطرنشان کرد: برای افزایش حقوق کتابداران تمام تلاش خود را خواهیم کرد و پیگیری‌های لازم را انجام خواهیم داد.

48

کد خبر 1488368

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان سمنان کتابخانه های عمومی کتابخانه ها استان سمنان استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۷۶۶۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

منشی زن در ادارات دولتی ممنوع شد

به گزارش «تابناک» به نقل از اقتصاد آنلاین، استاندار کرمانشاه در جلسه اخیر شورای اداری این شهر از ممنوعیت بکارگیری منشی های زن خبر داد.
 
استاندار کرمانشاه در جلسه اخیر شورای اداری گفت: «بکار گیری منشی‌های خانم برای مدیران در ادارات و سازمان های دولتی ممنوع شد؛ طی دو هفته بایستی در سازمان ها و ادارات دولتی این امر به اجرا در آید.»

دیگر خبرها

  • ارتقای فرهنگ و سواد سلامت از اولویت‌های حوزه بهداشت است
  • دبیرکل کتابخانه‌ها‌‌: مردم ایران کتاب‌نخوان نیستند + فیلم
  • همه ادارات شهرستان دشتی باید کتابخانه داشته باشند
  • رشد ۱۵۳ درصدی امانت کتاب در آذربایجان شرقی
  • جلسه شورای اداری باشت با دستور کار اجلاسیه شهدای این شهرستان
  • جریان حکمت عراق ۲هزار نسخه کتاب به کتابخانه‌های عمومی اهدا کرد
  • نهاد کتابخانه‌ها با کمیته امداد تفاهمنامه امضا می‌کند
  • نهاد کتابخانه‌های عمومی زمینه‌ساز ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی
  • بیمه سرمد میزبان جلسۀ عمومی شورای هماهنگی شرکت‌های بیمۀ استان اصفهان
  • منشی زن در ادارات دولتی ممنوع شد