Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا رئیسی، شنبه شب در گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما، به ارائه گزارشی از وضعیت بیماری کرونا در کشور پرداخت.

وی با اعلام اینکه ۱۱ شهر قرمز در استان خوزستان داریم، گفت: در خوزستان شاهد ایجاد موج انفجاری هستیم که ناشی از شیوع بالای ویروس انگلیسی در کشور عراق است.

رئیسی ادامه داد: هفته گذشته میزان بستری‌ها روزانه کمتر از ۱۰۰۰ نفر بود، اما مراجعات سرپایی رو به افزایش است که در صورت تداوم این وضعیت در یکی دو هفته آینده میزان بستری‌ها بالا خواهد رفت و در چهار هفته آینده میزان مرگ و میرها شدت خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اگر نخواهیم پروتکل‌ها را جدی بگیریم، شرایط خطرناک خواهد شد، به طوری که در بعضی از شهرستان‌ها میزان رعایت پروتکل‌ها به زیر ۱۰ درصد می‌رسد.

رئیسی تاکید کرد: تاکنون ۶۲ مورد ابتلاء به ویروس انگلیسی در کشور داشته ایم که ۷ نفر آنها فوت کرده اند.

وی افزود: اگر رعایت نکنیم حتماً اتفاق ویروس چینی تکرار می‌شود.

به گفته رئیسی، در حال حاضر ۱۱ شهر قرمز، ۵۲ شهر نارنجی و ۱۷۲ شهر زرد داریم.

وی افزود: ۱۰ کشور بیشترین اتباع وارد شده به کشور ما را دارند که عراق، از جمله این ۱۰ کشور است.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا، گفت: یکی از مشکلات ما تست‌های پی سی آر جعلی است که از کشورهای دیگر وارد کشورمان می‌شوند و این وضعیت در مرزهای زمینی خیلی سخت‌تر است.

کد خبر 5152078

منبع: مهر

کلیدواژه: ویروس کرونا علیرضا رئیسی ستاد ملی مقابله با کرونا ویروس کرونا سازمان نظام پزشکی آمار کرونا وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی شیوع کرونا واکسن کرونا سلامت مردان داروخانه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی سعید نمکی پاتولوژی سیما سادات لاری علیرضا زالی بانک جهانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۷۸۸۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی ۱۰ ساختمان بسیار پرخطر و ناایمن در اراک

به گزارش خبرنگار مهر، محسن خیرمند پیش از ظهر چهارشنبه در نشست بررسی و پیگیری بهبود وضعیت ساختمان های ناایمن اراک اظهار کرد: در شهر اراک ۱۰ ساختمان بشدت پرخطر و ناایمن شناسایی شدند که یکی از این موارد مسکونی است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان مرکزی تاکید کرد: به تازگی بهره برداران در هنگام ساخت و ساز شناسنامه ساختمان را نصب نمی کنند درحالی که جزء اصول اولیه بوده است.

خیرمند افزود: تنها نظارت بر ساختمان های ۳۰ سال قبل درست نیست و باید شهرداری اراک بر ساخت و سازهای سطح شهر نظارت کند.

پیگیری بهبود وضعیت ساختمان‌های ناایمن، دستور کار ویژه اداره کل استاندارد استان مرکزی

سرپرست معاونت ارزیابی انطباق اداره کل استاندارد استان مرکزی نیز گفت: تصور اشتباهی که در خصوص ساختمان های ناایمن وجود دارد این است که تنها ساختمان‌های فرسوده، ناایمن هستند.

سید سعید شریفی با اشاره به ماده ۱۷ قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد، افزود: اداره کل استاندارد استان مرکزی با توجه به وظایف قانونی برخود، ورود به موضوع ساختمان های ناایمن شهر اراک را دستور کار ویژه قرار داده است.

وی ادامه داد: در خصوص بهبود وضعیت ساختمان های ناایمن، تعامل بین دستگاه‌های اجرایی موجب رفع مشکل خواهد شد.

کد خبر 6094018

دیگر خبرها

  • شناسایی ۱۰ ساختمان بسیار پرخطر و ناایمن در اراک
  • پشت‌پرده بازخوانی مرگ نیکا شاکرمی توسط انگلیسی‌ها / چهار نکته درباره یک خودکشی خاص در محله امیر اکرم!
  • کدام دستاوردهای دولت رئیسی را می توان در قالب فیلم و سریال به مردم نشان داد؟
  • جدیدترین پیش‌بینی وضعیت دما و بارش‌ها تا ۲۰ خرداد ۱۴۰۳
  • شناسایی صفحات جعلی توسط احراز هویت + فیلم
  • شناسایی متهم برداشت غیرمجاز یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریالی در تربت حیدریه
  • وضعیت جاده‌ها / محدودیت‌های ترافیکی پایان هفته در جاده های شمالی کشور
  • ویروس غیبت در نشست‌های خبری به مربیان دیگر سرایت کرد/ خونِ شجاعی و الهامی از مورایس و بقیه رنگین‌تر است؟ +فیلم
  • ویروس غیبت در نشست‌های خبری به مربیان دیگر سرایت کرد/ شجاعی و الهامی خود را بالاتر از مورایس می‌دانند؟
  • رئیسی هفته آینده به قم سفر می‌کند