Web Analytics Made Easy - Statcounter

بر اساس آنچه که در جلسه امروز طرح شهید سلیمانی تشریح شد، تاکنون در این طرح ۲۸۶۸ نفر کرونا مثبت در استان کردستان شناسایی شده‌اند که ۱۸۳۸ نفر آنها در تماس نزدیک با افراد مبتلا به کرونا بوده‌اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کُردتودی صبح امروز جلسه تشریح روند اقدامات طرح شهید سلیمانی با حضور فرمانده سپاه بیت المقدس و رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان در سنندج برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شناسایی ۲۸۶۸ کردستانی مبتلا به کرونا در طرح شهید سلیمانی

ابراهیم قادری معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به اینکه تاکنون بیش از 7 هزار نفر در استان کردستان مبتلا به کرونا شده اند، گفت: در طرح شهید سلیمانی تاکنون 2868 نفر کرونا مثبت شناسایی شده اند که 1838 نفر آنها در تماس نزدیک با افراد مبتلا به کرونا بوده اند.

وی افزود: در طرح شهید سلیمانی برای ۲۶۶۰ نفر مراقبت در منزل انجام شده که از ۱۵۷۰ نفر این افراد تست کرونا انجام شده و از این تعداد ۱۵۰ نفر آنها مبتلا به این ویروس بوده اند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان از شناسایی ۶۳ هزار نفر در معرض ابتلا به کرونا در طرح شهید سلیمانی خبر داد و گفت: آموزشها لازم برای خودمراقبتی این افراد از خود و خانواده هایشان صورت گرفته  و حدود ۵۹۷۲ نفر انها نیز در منازلشان ایزوله شدند.

وی تأکید کرد: از این ۶۳ هزار نفر ۲۷ هزار نفر آنها افراد بلای ۶۵ سال بوده اند.

قادری در طرح شهید سلیمانی از نظارت بر ۵۷ هزار مکان خدماتی، تولیدی و... خبر داد و گفت ۱۸۰ مورد از آنها به دلیل عدم رعایت پروتکلهای بهداشتی پلمپ شدند.

قادری همچنین از جمع آوری ۱۲۹ میلیون تومان برای کمک به خانواده های بی بضاعت در طرح شهید سلیمانی خبر داد. وی افزود: به ۵۰۴ خانوار نیز در این مدت کمک غیرمالی شده است.

لزوم کنترل مراسمات پایان سال و مسافرت های نوروزی برای جلوگیری از شرایط حاد کرونا

فرزین رضاعی رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان نیز عنوان کرد: در حال حاضر 8 شهرستان استان کردستان در وضعیت زرد هستند و باید انجام تست های کرونا از جمله PCR در طرح شهید سلیمانی با حجم فعلی و چه بسا بیشتر انجام شود تا تست منفی کاذب حاصل نشود.

وی با اشاره به نمایان شده نشانه هایی از وجود کرونای انگلیسی در داخل کشور، تاکید کرد: لازم است افراد بیمار سریعا شناسایی و قرنطینه شوند تا از پیک جدید شیوع ویروس کرونا جلوگیری شود.

رضاعی مراجعه برخی مبتلایان به کرونا به مطب ها و درمانگاه های خصوصی برای ممانعت از بستری شدن در بیمارستانها را جزو لایه های مخفی کنترل ویروس کرونا در استان خواند و گفت: لازم است در قالب طرح شهید سلیمانی چندین تیم رهگیری به این موضوع ورود کنند تا نظارت و کنترل ویروس کرونا در استان افزایش یابد.

وی از استقرار تیم 4 نفره به صورت شبانه روزی در مرز باشماق مریوان برای کنترل تست کرونا مسافران به هنگام ورود و خروج از این مرز خبر داد.

رضاعی با اشاره به مراسمات پایان سال و آغاز سال جدید و موضوع مسافرت های نوروزی، عنوان کرد: در حال حاضر شهری توریست پذیری مانند مریوان وضعیت خوبی دارد اما قطعا اگر مسافرتهای نوروزی به این شهرستان و دیگر شهرها همچون، کامیاران و بانه کنترل نشود با مشکلات جدید مواجه خواهیم شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی از اختصاص یک دستگاه سی تی اسکن پیشرفته به بیمارستان بیجار در روزهای آینده خبر داد و گفت: با راه اندازی این دستگاه درصد قابل توجهی از مشکلات مربوط به موضوع تشخیص کرونا در این شهرستان حل می شود.

   وی افزود: تعدادی از مدیران شبکه های بهداشت در شهرستانها نسبت به فعالیت و اجتماعات تالارهای پذیرایی نگران هستند، اما این موضوع دستورالعمل کشوری است و سعی می کنیم دستورالعمل متناسب با استان را در این خصوص پیاده کنیم، اما در هر صورت تاکید می شود اگر تالاری پروتکلهای فعلی را رعایت نکرد سریعا باید پلمپ شود.

توزیع ۲۳۳۳ بسته معیشتی بین خانواده های نیازمند در طرح شهید سلیمانی

سردار سیدصادق حسینی فرمانده سپاه استان کردستان نیز در این جلسه از اختصاص ۲۳۳۳ بسته معیشتی به خانواده های بی بضاعت در طرح شهید سلیمانی خبر داد و گفت: در این طرح تاکنون ۲۲۹ هزار ماسک و ۳۰۰ بسته بهداشتی متناسب با طرح نیز توزیع شده است.

فرمانده سپاه بیت المقدس بر لزوم صدور حکم ماموریت برای بسیجیانی که درگیر با طرح شهید سلیمانی هستند تاکید کرد و گفت: اگر این احکام صادر نشود و یک بسیجی در حین فعالیت در طرح شهید سلیمانی به کرونا مبتلا شود و فوت کند برخلاف کارکنان دانشگاه علوم پزشکی شهید محسوب نمی شود و این موضوع باید حل و فصل شود.

وی افزود: قطعا اگر کنترل صورت نگیرد در اسفند ماه به واسطه مراسمات پایان سال فشار بیشتر متوجه کادر درمان خواهد شد و لازم است از همین الان برای این موضوع برنامه ریزی شود.

سردار حسینی افزود: باید هماهنگی های لازم صورت گیرد تا پس از دریافت سهمیه واکسن کرونای استان بتوان در یک مقطع زمانی کوتاه مردم را واکسیناسیون کرد.

وی بر ضروت انجام جلسات بین استانداری کردستان و استانداری سلیمانیه عراق در خصوص کنترل ورود و خروج مسافران در مرزهای سیرانبند و باشماق تأکید کرد.

سردار حسینی همچنین بر همکاری فرمانداری ها با سپاه ها و مراکز بهداشت شهرستانها تاکید کرد تا بتوانند ماموری خود در طرح شهید سلیمانی را بدون دغدغه و با نتیجه گیری بهتر انجام دهند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی کردستان طرح شهید سلیمانی مبتلا به کرونا استان کردستان خبر داد و گفت هزار نفر بوده اند نفر آنها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۹۹۱۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود

حجت الاسلام هادی شیرازی مدیرعامل انتشارات خط مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار مهر درباره حال و هوای این نمایشگاه در سال‌های گذشته گفت: شروع دوباره نمایشگاه بعد از قصه ویروس منحوس کرونا، شجاعتی می‌خواست که الحمدلله اتفاق افتاد و روال خوبی را پی گرفت و به نظر بنده سال به سال هم رشد کرد و مردم به نسبت سال‌های قبل استقبال بهتری داشتند. هرچند هنوز به آن سال‌های قدیمی‌تر و گذشته که خیلی اهالی هنر و ادب حضور چشمگیرتری داشتند و فضای شیرین‌تری نسبت به سال‌های نزدیک‌تر ما داشت، نرسیده ولی امیدوارم که این جریان نیز رخ دهد و آن حالت پدری که از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای حوزه فرهنگ می‌رود، اتفاق بیفتد.

وی درباره استقبال مخاطبان از این رویداد فرهنگی گفت: مردم با نمایشگاه کتاب قهر نیستند، اما مسأله کتاب باید بیشتر به عنوان یک نیاز جا بیفتد. هرچقدر اقتصاد مردم و خانوارها کوچک شود، تاکید بر کتاب به عنوان یک نیاز اساسی سخت‌تر می‌شود. باید بین همه مردم این نکته را جا بیندازیم که کتاب یک مسئله حل کن است و نیازهای آدمی را در مسیر زندگی حل می‌کند.

حجت‌الاسلام شیرازی افزود: در حال حاضر چند جایگزین برای کتاب پیدا شده است که یکی از آنها فضای مجازی و آموزش‌هایی در این فضاست. این فضا به نحوی جایگزین کتابخوانی مردم شده است که جایگزین دقیقی نیست؛ هر چیزی باید سر جای خودش قرار بگیرد. در عین حال مردم با کتاب آشتی‌اند، با نمایشگاه کتاب هم مشکلی ندارند ولی باید این اتفاق درست و جامع رخ دهد و مردم جایگاه کتاب را درک کنند تا نمایشگاه کتاب هم رونق اساسی به خود بگیرد.

وی درباره کیفیت کتاب‌ها در طی دوره‌های مختلف برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب تهران گفت: مسأله کیفیت کتاب یک موضوع نسبی است و به ناشران بستگی دارد. ممکن است یک ناشری کیفیت کارش را در طول این سال‌ها هم به لحاظ محتوا و هم به لحاظ تولید ارتقا داده باشد و ممکن است ناشرانی هم باشند که کیفیت کارشان مثل گذشته‌شان باشد. نمی‌توانم بگویم اتفاق مهمی در این سال‌ها رخ داده است. پیش از این در فضای ادبیات، فرهنگ و کتاب هر روز یک اتفاق و حرکت جدی ملی داشتیم، اما حالا به شدت جای خالی این حرکت‌ها حس می‌شود.

شیرازی افزود: مسایل صنعت نشر با یک یا دو ایده حل نمی‌شود. امروزه می‌گویند به دنبال رقم زدن زیرساخت‌ها هستند و این مسأله‌ای زمان بر است. اگر بخواهیم برای صنعت نشر اتفاق مبارکی بیفتد باید پای حرف جدی خود اهالی صنعت، به‌ویژه بخش خصوصی صنعت نشر نشست. اگر اهالی این حوزه و اهالی اکوسیستم نشر بگویند که دغدغه و مسئله‌شان چیست، آنگاه می‌توان به رخ دادن اتفاقات اساسی برای این صنعت امیدوار بود.

سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت در مصلی امام خمینی تهران برپا می شود.

کد خبر 6087681

دیگر خبرها

  • زمینه بهبود وضعیت معیشتی‌ کارگران فراهم شود
  • تجمع دانشگاهیان کردستانی در حمایت از خیزش دانشجویان آمریکا
  • دانش‌آموزان کردستانی در جشنواره سفیران سلامت درخشیدند
  • خانوادهٔ شهید «نسیم افغانی» شناسایی شد
  • مسمومیت ۱۰ کردستانی بر اثر مصرف قارچ سمی
  • خانواده شهید نسیم افغانی پس از سال‌ها شناسایی شدند
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • افزایش ۸۲ درصدی توزیع بسته‌های معیشتی میان نیازمندان زنجانی 
  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود