Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، شهرام شفیعی عصر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: سازمان نظام مهندسی کشاورزی از سال 1380 با مصوبه مجلس و تائید شورای نگهبان در تهران و مراکز استان‌ها با برگزاری  انتخابات هیات مدیره به صورت شورای نظام مهندسی شکل گرفت که در سطح استان 11 نفر و در سطح کشور 15 نفر عضو دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه نظام مهندسی کشاورزی یک سازمان غیردولتی و دارای استقلال مالی است که در استان حدود 15 هزار نفر عضو حقیقی و 600 نفر عضو حقوقی دارد، افزود: اعضا گریدبندی شده و به هر فرد پروانه اشتغال صادر می‌شود و این گرید بندی قابل قبول در دستگاه‎های حقیقی و حقوقی است.

استقرار مراکز خدمات کشاورزی در هر دهستان آذربایجان‌شرقی

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی آذربایجان‌شرقی از راه‌اندازی 70 مرکز خدمات کشاورزی غیردولتی در استان خبر داد و گفت: از این تعداد 7 مرکز در تبریز مستقر است و قصد داریم این مراکز را به 200 واحد افزایش دهیم تا در هر دهستان استان یک مرکز را ‌مستقر باشد.

وی در عین حال خاطرنشان کرد: قانون افزایش بهره‌وری کشاورزی تعدادی از تشکل‌های کشاورزی را قانونی کرد و شرکت‌ها به بخش‌های تخصصی مختلف تفکیک، قانونمند و صاحب پروانه اشتغال شدند.

کاهش زمان بندی صدور پروانه از 150 روز به 20 روز

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی آذربایجان‌شرقی ابراز داشت: سازمان نظام مهندسی کشاورزی علاوه بر گریدبندی مراکز و شرکت‌ها، وظایف تصدی‌گری محوله تعدادی از دستگاه های دولتی را نیز انجام می‌دهد و‌ برای صدور پروانه فعالیت واحدهای تولیدی نیازی به مراجعه به سازمان جهاد کشاورزی نیست.

وی افزود: متقاضیان صدور پروانه می توانند درخواست خود را به طور مستقیم به دفاتر سازمان نظام مهندسی در شهرستان ها رائه داده و کارهای مربوطه انجام می گیرد؛ به طوری که زمان بندی صدور پروانه از 150 روز به 20 روز کاهش یافته است.

فعالیت 500 داروخانه گیاه پزشکی در استان

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی آذربایجان شرقی همچنین از تغییر عنوان 500 واحد فروشندگی سموم به داروخانه های گیاه پزشکی و فعالیت تعداد 500 نفر کارشناس گیاه پزشکی در این واحدها خبر داد و گفت: سازمان نظام مهندسی کشاورزی کم کم جایگاه واقعی خود را پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه تلاش می کنیم، ماده 11 قانون هوای پاک را اجرا کنیم تا در تمام کارخانجات بالای 50 نفر پرسنل بحث HSE جدی گرفته شود افزود: نظارت بر کل طرح‌های آبخیزداری و عملیات بیولوژیکی، و برگزاری دوره‌های آموزشی مرتبط با کشاورزی، منابع طبیعی و محیط زیست بر عهده نظام مهندسی کشاورزی است.

معضل قطعه قطعه بودن اراضی و بالا بودن سن کشاورزان

شفیعی در بخش دیگری از صحبت های خود، مشکل اصلی بخش کشاورزی را قطعه قطعه بودن اراضی و بالا بودن سن کشاورزان عنوان کرد که مانع ورود خدمات فنی و مهندسی به این عرصه می شود.

وی در عین حال خاطرنشان کرد: فاصله تولیدکنندگان برتر با میانگین تولید کشاورزی در استان بسیار زیاد است؛ بطوری که مثلا یک تولید کننده برتر سیب امسال توانسته 170 تن در هکتار سیب تولید کند در حالی که متوسط تولید سیب در استان حدود 25 تن در هکتار است.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی آذربایجان شرقی اذعان داشت: تلاش کردیم از حالت شعارگونه و ادبیات محوری خارج شده و به سمت دانش محوری حرکت کنیم و نفوذ دانش را در بخش کشاورزی ارتقاء دهیم.

اجرای کشاورزی قراردادی در 3 هزار هکتار از اراضی استان

 وی بر لزوم سهم بری دانش از تولید کشاورزی تاکید و تصریح کرد: موفق شدیم در بعضی مناطقی که پتانسیل‌های لازم را دارند کشاورزی قراردادی را جرا کنیم؛ به طوری که حدود 200 هکتار از اراضی مایان به کشت قراردادی کلزا اختصاص یافته است.

شفیعی توضیح داد: در مجموع مراکز کشاورزی غیردولتی استان برای افزایش تولید و سهم بری دانش از تولید در حدود 3 هزار هکتار از اراضی در عرصه‌های مختلف زراعی، باغی، گلخانه‌ها و دامپروری وارد کشاورزی قراردای شده و تا حدودی به نتایج مورد انتظار دست یافته‌اند.

انتهای پیام/60026

 

 

 

 

منبع: فارس

کلیدواژه: آذربایجان شرقی منابع طبیعی تبریز خبرگزاری فارس کشاورزی قراردادی هوای پاک خدمات کشاورزی شهرام شفیعی مجلس سازمان نظام مهندسی کشاورزی کلزا صدور پروانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۰۰۹۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‌بازار دائمی صادرات ۱۵ میلیون قطعه‌ای مرغ

به گزارش خبرگزاری مهر، علی ابراهیمی گفت: وزیر جهاد کشاورزی در تعامل با بخش خصوصی حمایت از تولید داخل را برای ورود به بازارهای بین‌المللی مرغ مورد تاکید قرار داده است.

وی ادامه داد: بازار دائمی صادرات با پویا ساختن تولید داخل، عاملی قطعی در توسعه زنجیره تولید و تأمین مرغ برای کشورهای همسایه خواهد بود.

ابراهیمی وظیفه شرکت پشتیبانی امور دام کشور در خرید مرغ داخل را مقطعی و برای تکمیل ذخایر راهبردی عنوان کرد و نقش اصلی تنظیم و تثبیت بازار را گشایش پنجره صادراتی و حضور در بازار بین‌المللی دانست.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی در تشریح همکاری وزارت جهاد کشاورزی برای تحقق برنامه صادرات مرغ توسط بخش خصوصی گفت: برنامه سالانه اتحادیه‌ها به وزیر جهاد کشاورزی ارائه شده است و با حمایت ستاد وزارت در حال انجام است.

به گفته وی، تولید محصول با کیفیت، ایفای به موقع تعهدات و پایداری حضور از عوامل حفظ بازار صادراتی است.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی خاطر نشان کرد: در همه جای دنیا؛ صادرات مورد حمایت دولت‌ها است و به شکل‌گیری اولیه آن یارانه تعلق می‌گیرد، این اتحادیه هم در سایه حمایت در یک بازه زمانی ۳ تا ۴ ماه می‌تواند حضور خود را در بازار کشورهای همسایه تثبیت کند.

کد خبر 6089221 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • ۵۷ مورد دیوارکشی و قطعه‌بندی در البرز قلع و قمع شد
  • رهاسازی حق آبه کشاورزان سلماس از سد اول خرداد
  • از کاهش زمان و فرآیند پروانه ساختمانی تا پیشتازی شیراز به لحاظ ارائه خدمات مهندسی
  • از کاهش زمان و فرآیند پروانه ساختمانی تا پیشتازی شیراز به لحاظ ارائه خدمات فنی و مهندسی
  • ۳۶۳ هزار هکتار از اراضی کشاورزی ایلام آفت‌زدایی شد
  • نرخ ساخت منطقی نیست/ ابلاغ تعرفه حق‌الزحمه مهندسان نظام مهندسی
  • سند تک برگ اراضی به کشاورزان بوشهر تحویل داده شد
  • کیفیت‌سنجی بیش از ۳۵هزار تُن انواع کود وارده به استان گلستان
  • کیفیت‌سنجی بیش از ۳۵ هزار تُن انواع کود وارده به استان گلستان
  • ‌بازار دائمی صادرات ۱۵ میلیون قطعه‌ای مرغ