Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- فرمانده ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) با رئیس جمهوری مصر درخصوص ادامه روند هماهنگی در قبال مسائل منطقه و زمینه‌های همکاری گفتگو کردند.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از آناتولی، ریاست جمهوری مصر در بیانیه‌ای اعلام کرد که کنت مکنزی، فرمانده ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) با عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهوری مصر در قاهره دیدار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


تاکنون جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا با رهبران مصری و بیشتر رهبران منطقه تماس برقرار نکرده است، اما از زمان روی کار آمدن جو بایدن، این اولین سفر یک مسئول نظامی آمریکایی عالی رتبه است.
ریاست جمهوری مصر در بیانیه‌ای اعلام کرد که سیسی با حضور محمد فرید، رئیس ستاد مشترک ارتش مصر و جاناتان کوهن، سفیر آمریکا در قاهره، با مکنزی دیدار کرد.
سیسی در این دیدار نسبت به توسعه همکاری دوجانبه در تمامی زمینه‌ها به ویژه در سطح نظامی ابراز امیدواری کرد.
مکنزی نیز بر اهتمام برای ادامه روند هماهنگی و رایزنی با مصر در قبال مسائل منطقه تاکید کرد.
در این دیدار، راه‌های توسعه روابط همکاری در سطح نظامی و امنیتی، مبارزه با تروریسم، برنامه‌های آموزش و مسائل خاورمیانه و شاخ آفریقا و شرق مدیترانه مورد بررسی قرار گرفت.
مکنزی همچنین در دیدارش با رئیس ستاد مشترک ارتش مصر در خصوص پرونده "آموزش‌های مشترک" و مسائل منطقه‌ای و بین المللی گفتگو کرد.
وی افزود که در این دیدار، پاره‌ای از مسائل مورد توجه مشترک در زمینه‌های همکاری نظامی و تبادل تجارب میان نیروهای مسلح دو کشور مورد بررسی قرار گرفت.
مکنزی نیز طی این دیدار ابراز امیدواری کرد که مرحله کنونی و آتی، صحنه همکاری‌های بیشتر برای برآورده شدن منافع مشترک باشد.
محمد فرید نیز بر عمیق بودن روابط مصر و آمریکا تاکید کرد و نسبت به روابط شراکت میان نیروهای مسلح "این دو کشور دوست" ابراز افتخار کرد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: فرمانده سنتکام جمهوری مصر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۱۳۰۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرمانده سپاه تهران با فرمانده کل ارتش دیدار کرد

فرمانده سپاه تهران بزرگ با حضور در ستاد ارتش با امیر سرلشکر موسوی دیدار و گفت‌وگو کرد. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه دفاعی خبرگزاری تسنیم، صبح امروز 9 اردیبهشت ماه، نشست هم اندیشی امیر سید عبدالرحیم موسوی، فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران و سردار حسن حسن زاده فرمانده سپاه حضرت محمد رسول الله(ص) تهران بزرگ برگزار شد.

در این نشست که در ستاد فرماندهی ارتش برگزار شد، سردار حسن زاده ضمن تبریک روز ارتش جمهوری اسلامی ایران، گزارش اجمالی پیرامون گنگره ملی 24000 شهید پایتخت ارائه و در این خصوص بین فرماندهان سپاه تهران بزرگ و ارتش تبادل نظر بعمل آمد.

در ادامه، امیر موسوی زحمات و تلاش‌های سپاه تهران بزرگ را در راستای بزرگداشت مقام شامخ شهدای شهر تهران ارج نهاد.

در پایان، سردار حسن زاده تابلوی منقّش به تمثال فرماندهان شاخص و شهید ارتش جمهوری اسلامی را به امیر سید عبدالرحیم موسوی اهدا کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دیدار نخست وزیر بورکینافاسو و معاون اول رئیس جمهور
  • فرمانده سپاه تهران با فرمانده کل ارتش دیدار کرد
  • چرا بایدن حاضر نشد با اردوغان دیدار کند؟
  • استعفای قریب الوقوع رئیس ستاد ارتش صهیونیستی
  • دیدار بلینکن با رئیس‌جمهور چین و تاکید بر حل اختلافات
  • لغو دیدار اردوغان و بایدن
  • سنتکام: کشتی انگلیسی در حمله موشکی یمنی‌ها آسیب دید
  • بلینکن در دیدار با رئیس جمهور چین : پکن می تواند از طریق نفوذش بر ایران در کاهش تنش‌ها نقش داشته باشد
  • رایزنی دو مقام نظامی ایران و چین درباره حمله به اسرائیل، مسائل امنیتی منطقه و ...
  • کاخ سفید: برنامه‌ای برای سفر اردوغان به آمریکا وجود ندارد