Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، فریدون رحمانی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه با تشدید شیوع بیماری کرونا و اعمال محدودیت‌ها و تعطیلی بازار بیشترین خسارت و زیان متوجه بازاریان و کسبه می‌شود اظهار داشت: فروشندگان برای تداوم فعالیت بازار در شب عید مروج بهداشت باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: با توجه به خرید شب عید و حضور مردم در بازار برای تهیه اجناس، فروشندگان و بازاریان نقش موثری در کنترل شیوع بیماری کرونا ایفا می‌کنند.

بیشتر بخوانید

مشاهده چندین مورد بیمار مشکوک به کرونای نوع انگلیسی در چهارمحال و بختیاری

رحمانی اضافه کرد: فروشندگان می‌توانند با افزایش ساعات کاری و باز نمودن مغازه خود در ساعات اولیه صبح مردم را تشویق کنند تا در فاصله زمانی بیشتر و بطور پراکنده برای تهیه اجناس در بازار حضور پیدا کنند.

او ادامه داد: نصب اتیکت قیمت بر روی اجناس موجب می‌شود تا خریدار برای پرسیدن قیمت کالا مجبور به حضور در مغازه و مکالمه با فروشنده و تجمع خریداران در محل نشود.

رحمانی، قرار دادن کالا در دسترس خریدار، خودداری از چانه زنی و قرار دادن کالا در معرض دید خریدار یا تهیه لیست اجناس موجود در مغازه و نصب روی شیشه بمنظور ورود مشتریان واقعی به داخل مغازه را از دیگر راه کار‌های موثر برای کاهش تجمعات در داخل فروشگاه‌ها و مغازه‌ها برشمرد.

او در ادامه با اشاره به افزایش حجم مسافرت‌ها و ورود مستقیم مهمان‌ها به منزل اقوام و آشنایان با توجه به محدودیت پذیرش افراد در هتل و مهمان پذیر‌های استان توصیه کرد: افراد ار پذیرش مهمان جداً خودداری کنند.

رحمانی با بیان اینکه در حال حاضر وضعیت بسیاری از شهرستان‌های استان‌های همجوار به وضعیت قرمز و نارنجی تبدیل شده است گفت: ورود مهمان از این استان ها، احتمال شیوع بیماری در استان را افزایش و تهدیدی جدی برای سلامت میزبان محسوب می‌شود.

او برگزاری مراسم‌های عروسی و عزا، دورهمی‌های خانوادگی، پذیرش مهمان و مسافرت را از عوامل تشدید کننده خطر افزایش مجدد شیوع بیماری کرونا عنوان کرد و افزود: افراد در صورت مشاهده علایم بیماری ضمن رعایت اصول قرنطینگی و بهداشت فردی، در اسرع وقت به پزشک مراجعه و در صورت تشخیص پزشک برای بستری مقاوت نکنند.

رحمانی همچنین خواستار همکاری مردم با مراقبین بهداشتی در امر غربالگری شد و اضافه کرد: در حال حاضر محدودیتی برای انجام تست تشخیص کرونا وجود ندارد لذا افرا مشکوک با انجام تست از سلامت خود اطمینان حاصل نمایند تا در صورت ابتلا به کرونا با تشخیص زود هنگام و رعایت اصول قرنطینگی از انتقال ویروس به اطرافیان جلوگیری شود.

او در ادامه از بیماران خواست: از مراجعه مکرر به درمانگاه خودداری کنند.

رحمانی در خصوص روند واکسیناسیون کرونا نیز اظهار داشت: بر اساس برنامه تعریف شده واکسیناسیون گروه‌های هدف در حال انجام است.

او با بیان اینکه، در حال حاضر کسانی که به کرونا مبتلا شده اند در اولویت واکسیناسیون نیستند خاطر نشان کرد: تزریق واکسن کرونا ایمنی ۱۰۰ درصد ایجا نمی‌کند و فرد دریافت کننده باید همچنان دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کند.

انتهای پیام/ف

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی کرونا ویروس شب عید شیوع بیماری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۱۹۴۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه وزارت بهداشت برای سلامت دهان و دندان

به گزارش خبرگزاری مهر، زهرا سید معملی افزود: سلامت دهان و دندان به نوعی سر منشأ سلامتی جسم، روح و روان است و حتی در سلامت اجتماعی نیز نقش آفرین بوده و می‌تواند در روابط اجتماعی افراد را تقویت یا در آن اختلال ایجاد کند.

وی ادامه داد: امسال تمرکز ما این است که از تمام حوزه‌ها و رده‌های بهداشتی و درمانی برای بهبود سلامت دهان و دندان مردم استفاده کنیم. از بهورز در روستاها تا مراقبان سلامت در شهرها، پزشکان و کارشناسان بهداشتی در تمام مراکز متعلق به حوزه سلامت می‌توانند به ما در این عرصه کمک کنند.

مدیرکل دفتر سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت با بیان اینکه عواملی که می‌توانند در ناحیه دهان و دندان بیماری ایجاد کنند می‌توانند در بقیه قسمت‌های بدن نیز ایجاد بیماری کنند، اظهار کرد: به عنوان مثال بین بیماری‌های شدید لثه و دیابت ارتباط وجود دارد. این دو بیماری بر یکدیگر اثرگذار هستند. همچنین بین بیماری‌های قلبی و عروقی و بیماری‌های دهان و دندان و لثه ارتباط وجود دارد.

سیدمعلمی یادآور شد: مادر باردار نیز می‌تواند برای جنین و نوزادش از طریق بیماری‌های دهان و دندان مشکلاتی ایجاد کند. بنابراین سلامت دهان و دندان به سلامت سایر قسمت‌های بدن کمک شایانی می‌کند.

وی افزود: بنابراین نقش مشترک تمام افراد درگیر بهداشت و درمان در سلامت دهان و دندان مشهود است و این مسئله تنها وظیفه بهداشت کاران دهان و دندان و دندانپزشکان نیست.

مدیرکل دفتر سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت ادامه داد: یکی از اهداف مشخص ما در سال جاری این است که از دیدگاه عامل خطر مشترک، یعنی توجه به عواملی که هم بیماری‌های دهان را ایجاد می‌کنند و هم بیماری‌های دیگر را، به مسئله بهداشت دهان و دندان بپردازیم.

وی خاطرنشان کرد: البته در این راستا نقش ویژه متوجه بهداشت کاران و مراقبان سلامت دهان و دندان و دندانپزشکانی است که در بخش‌های دولتی و خصوصی کار می‌کنند.

مدیرکل دفتر سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت با اعلام اینکه ۱۷ تا ۱۹ اردیبهشت «پویش سلامت دهان و دندان» با هدف افزایش آگاهی عمومی در سلامت دهان و دندان در سطح کشور برگزار می‌شود، گفت: در این سه روز برنامه‌های مختلفی برای دانش آموزان، مدارس و جامعه برگزار خواهیم کرد که شناساندن عوامل سلامت و بیماری دهان و دندان از جمله مهم‌ترین برنامه‌های این پویش خواهد بود.

سیدمعلمی، دندانپزشکان بخش خصوصی و دولتی را به همکاری در این پویش برای آموزش و ارتقای سلامت دهان و دندان مردم دعوت کرد.

کد خبر 6089908 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • ارتباط بیماری‌های کارگران با تغییرات آب و هوایی
  • استفاده از آسانسور عمر شما را کوتاه می‌کند!
  • تداوم ریزش قیمت دلار و سکه در معاملات ۸ اردیبهشت
  • تداوم عقب‌نشینی نرخ ارز در بازار غیر رسمی/ قیمت دلار به کانال ۵۰ هزار تومان بازمی‌گردد؟
  • شبکه نمایش خانگی مروج چه اندیشه‌ای است؟!
  • برنامه وزارت بهداشت برای سلامت دهان و دندان
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • تداوم فعالیت سامانه بارشی و ناپایداری های محلی در ارتفاعات سیستان و بلوچستان
  • خوزستان عاری از بیماری مالاریا