Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان رضوی فوق‌تخصص بیماری‌های عفونی گفت: سرعت سرایت کرونای انگلیسی نگران‌کننده است و علائمش در ۲۴ تا ۴۸ساعت در فرد دیده می‌شود.

رزیتا خداشاهی امروز ۶ اسفندماه در نشست خبری که در مرکز بهداشت خراسان رضوی  و با موضوع کرونای انگلیسی برگزار شد، بیان کرد: کرونا ویروس انواع و جهش‌های مختلفی تاکنون داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ممکن است در ادامه نیز ما با جهش‌های دیگر آن مواجه شویم اما علائم این بیماری مانند نوع قبلی آن است. تنها سرعت سرایت این نوع آن نگران‌کننده است و علائمش در ۲۴ تا ۴۸ساعت در فرد دیده می‌شود.

وی افزود: سرفه، گلودرد و بدن‌درد شدید از جمله علائم این بیماری است که بعد ۴۸ ساعت در معرض این ویروس بودن، خود را نشان می‌دهد. درمان و نوع پیشگیری این نوع آن نیز با نمونه قبلی تفاوتی ندارد و تنها سرعت سرایت این بیماری تفاوت دارد.

این فوق تخصص عفونی تاکید کرد: رستوران‌ها، کافی‌شاپ‌ها، مراکز عمومی شلوغ و سالن‌های ورزشی از جمله اماکنی هستند که سرعت انتقال این ویروس را افزایش می‌دهند. متأسفانه درحال حاضر در مشهد این مراکز نسبت دوره‌های پیک کرونا، اوج گرفته و به فعالیت روزمره خود ادامه می‌دهند. قرار بود رستوران و کافی شاپ ها به صورت بیرون بر ارائه خدمت کنند.

خداشاهی ادامه داد: براساس آنچه که سازمان بهداشت جهانی عنوان کرده است، ما به مردم توصیه می‌کنیم که از دو ماسک استفاده کنند. ابتدا یک ماسک سه لایه پزشکی و بر روی آن یک عدد ماسک پارچه‌ای برای فیکس کردن ماسک روی صورت استفاده شود تا امکان نفوذ ویروس به دهان و بینی وجود نداشته باشد. این کار در پیشگیری سرعت ‌انتقال نیز مؤثر است.

دکتر علیرضا صداقت فوق تخصص مراقبت‌های ویژه نیز در این جلسه گفت: برخی تنها به دنبال اخبار تهییج‌کننده هستند. برخی از من تعداد مبتلایان و فوت شدگان ویروس کرونا را می‌پرسند اما همان‌ها هیچ پروتکل بهداشتی را رعایت نمی‌کنند. میزان مبتلایان، بستری یا فوت شدگان چه فرقی دارد؟ بود و نبود آمار فرقی نمی‌کند. وقتی به مبتلایان فکر می‌کنیم باید بدانیم که همه افراد ممکن است کرونا داشته باشند. بین ۴۰ تا ۶۰ درصد جواب تست‌های PCR  اشتباه است. مواردی وجود داشته که تست او منفی بوده ولی فرد از کرونا فوت کرده است.

وی در پاسخ به سوال ایسنا در خصوص نحوه ورود کرونای انگلیسی به مشهد، بیان کرد: قطعا این نوع جهش یافته ویروس از انگلیس و با طریق و شیوه‌های مختلف به کشور و بعد به مشهد آمده است. کما اینکه اولین فرد مبتلا سفر به خارج از کشور داشته است. ممکن است این ویروس از شهرهایی که کمتر رعایت می‌کنند نیز به مشهد ورود پیدا کرده است.

همچنین بهروز بنیادی فوق تخصص عفونی اطفال نیز در ادامه این جلسه در پاسخ به ایسنا در خصوص علت هدف گیری کودکان و نوجوانان در کرونا انگلیسی، خاطرنشان کرد: باتوجه به اینکه این نوع جهش یافته ویروس به تازگی کشف شده است، هنوز علت این امر مشخص نیست و تا ماه‌های آینده علت به طور کامل مشخص می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی کروناویروس همه باهم علیه کرونا کرونای انگلیسی فوق تخصص

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۲۶۱۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی وزش باد و خیرش گردوخاک در قم

محمدرضا قاضی گفت: برای امروز و فردا آسمان ابری تا نیمه‌ابری و در ساعات بعدازظهر وزش باد با سرعت ۴۰ تا ۴۵ کیلومتر بر ساعت خواهد بود که به دلیل شرقی بودن جهت آن، با خیزش گردوخاک همراه خواهد شد.

 کارشناس هواشناسی قم  بیان کرد: فردا بعدازظهر سرعت وزش باد با کمی افزایش به ۵۰ کیلومتر بر ساعت نیز خواهد رسید.

او ادامه داد: برای روز پنجشنبه علاوه بر این‌که آسمان ابری تا نیمه‌ابری و وزش باد و خیزش گردوخاک پیش‌بینی می‌شود، اوایل شب با رگبار و رعدوبرق نیز همراه خواهد شد.

قاضی گفت: این شرایط برای روز جمعه نیز تکرار می‌شود و وزش باد با سرعت ۴۰ کیلومتر بر ساعت باعث خیزش گردوخاک خواهد شد.

به گفته  کارشناس هواشناسی قم ، دمای هوا برای امروز و فردا ۳۳ درجه و پنجشنبه و جمعه به دلیل فعالیت سامانه بارشی ۲۹ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

 کارشناس هواشناسی قم افزود: شنبه مجددا دما افزایش می‌یابد و وزش باد نیز با سرعت بیش از ۷۰ تا ۸۰ کیلومتر بر ساعت با جهت غربی خواهد بود.

در استان قم ۱۰۹ ایستگاه هواشناسی شامل ۱۲ ایستگاه سینوپتیک خودکار و ۲ ایستگاه جاده‌ای، ۵۲ ایستگاه باران‌سنج خودکار، ۳۵ ایستگاه باران‌سنج سنتی و هشت ایستگاه سطح‌سنج که وضعیت سطح و دبی رودخانه‌ها را اندازه می‌گیرد، فعال است.

شهروندان برای کسب آخرین اطلاعات هواشناسی کشور می‌توانند با سامانه گویای هواگو با شماره تلفن ۱۳۴ تماس بگیرند و یا به تارنمای اداره کل هواشناسی استان قم به نشانی اینترنتی www.ghommet.ir مراجعه کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • این علائم هشداردهنده ابتلا به سندروم روده تحریک پذیر است
  • اعتراف یک شرکت تولیدکننده مهم واکسن کرونا به عوارض نادر و لخته خون
  • موج مهاجرت پرستاران؛ عمان ۶ برابر ایران حقوق می‌دهد
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • پیش‌بینی وزش باد و خیرش گردوخاک در قم
  • این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند
  • بستری شدن ۸۸ نفر به علت مشکلات تنفسی در خوزستان
  • 70 نفر با قارچ‌های سمی مسموم شدند/ افزایش 300 درصدی مسمومیت با قارچ در کشور
  • مسمویت 70 نفر با قارچ‌های سمی/ افزایش 300 درصدی مسمومیت با قارچ در کشور
  • مسمویت 70 نفر با قارچ‌های سمی/ استفراغ عمدی اولین راه جلوگیری از مسمومیت