Web Analytics Made Easy - Statcounter

عبدالرحیم گرجی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه تمامی این زندانیان مرد هستند، اظهار داشت: از مجموع افرادی که به مناسبت روز ولادت حضرت علی (ع) آزاد شدند ۲۷ نفر زندانیان جرایم عمد پشیمان شده و سه نفر نیز مددجویان جرایم غیرعمد هستند.

وی افزود: این مددجویان از زندان های بجنورد،  شیروان و اسفراین آزاد شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آزادی زندانیان جرایم عمد درحالی است که تاکنون تنها مددجویان با جرایم غیرعمد با کمک نیکوکاران از بند رها می‌شدند.

گرجی با بیان اینکه این افراد در دوران محکومیت خود متنبه و اصلاح شده اند، افزود: برای آزادی زندانیان با جرایم غیرعمد تلاش های زیادی می شود اما مددجویان جرایم عمد آزاد شده باید قدر این فرصت را دانسته و تلاش کنند دوباره به زندان ها بازگشت نداشته باشند در غیر این صورت از حمایت و رافت برخوردار نخواهند شد.

وی گفت: ۷۷ زندانی جرایم غیرعمد با میزان بدهی ۸۲ میلیارد ریال در زندان‌های این استان محبوس هستند.

گرجی با بیان اینکه ۲۰۳ زندانی جرایم غیرعمد در سال جاری از زندان های استان آزاد شده اند، افزود: از مجموع این تعداد ۱۹۸ نفر مرد و پنج نفر زن بودند.

وی اظهار داشت: زندانیان جرایم غیرعمد به علت ناتوانی در پرداخت چک، سفته و نفقه به تحمل حبس محکوم شده اند.

گرجی با بیان اینکه هم اینک هزار و ۵۰۰ زندانی در زندان های این استان تحمل حبس می کنند اظهار داشت: طرح غربالگری برای حدود نیمی از زندانیان استان اجرا و پرونده های آنان پایش می شود که بعد از تعیین تکلیف شدن بخش زیادی از آنان آزاد خواهند شد.

وی با بیان اینکه شمار زندانیان زیر ۱۸ ساله استان کمتر از هفت نفر هستند، افزود: همچنین مددجویان بالای ۵۶ سال نیز حدود پنج درصد محبوسان را شامل می شوند.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی خراسان شمالی گفت: مددجویان ۱۸ تا ۲۵ ساله ۱۰ درصد زندانیان را شامل می شوند و زندانیان ۲۶ تا ۴۵ ساله که نیروی کار و فعال جامعه هستند ۷۱ درصد از کل زندانیان خراسان شمالی را دربرمی گیرند.

گرجی میزان بازگشت به زندان رهایی یافتگان از زندان در این استان را کمتر از میانگین کشوری دانست و گفت: بازگشت مجدد مددجویان به زندان در کشور ۱۵.۸ درصد و در خراسان شمالی ۱۵.۵ درصد است.

وی اظهار داشت: خراسان شمالی از نظر سرانه زندانیان نسبت به میانگین کشور وضعیت بهتری دارد که تلاش می کنیم در این زمینه به استانداردهای جهانی برسیم.

شماره حساب ۸۸۸۸۸ نزد بانک تجارت و شماره حساب ۰۱۰۵۵۷۰۷۶۲۰۰۰ نزد بانک ملی و شماره کارت ۵۸۵۹۸۳۷۰۰۰۴۲۶۱۸۵ به نام ستاد دیه خراسان شمالی آماده دریافت کمک های خیرین و نیکوکاران به منظور آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد است.

در هر یک از شهرستان‌های بجنورد، شیروان و اسفراین یک زندان وجود دارد و یک کانون اصلاح و تربیت و یک بازداشتگاه نیز در بجنورد دایر است.

برچسب‌ها بجنورد انجمن حمایت از خانواده زندانیان سازمان زندان‌ها خراسان شمالی ولادت حضرت علی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بجنورد انجمن حمایت از خانواده زندانیان سازمان زندان ها بجنورد انجمن حمایت از خانواده زندانیان سازمان زندان ها خراسان شمالی ولادت حضرت علی اخبار کنکور زندانیان جرایم خراسان شمالی جرایم غیرعمد زندان ها شده اند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۲۸۹۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تهران بیشترین زندانی غیرعمد را دارد

استان تهران با اختلاف بسیار از اصفهان، کردستان و خراسان‌رضوی بیشترین تعداد زندانیان جرایم غیرعمد را به خود اختصاص داده است. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، عباس کشانی؛ مدیر نمایندگی ستاد مردمی دیه استان تهران اظهار کرد: زندان‌های سطح پایتخت با میزبانی از 1794 زندانی بدهکار مالی و محکوم به پرداخت دیات حوادث کارگاهی و سوانح رانندگی در صدر فهرست عددی زندانیان جرایم غیرعمد قرار دارد.

وی با بیان این که 119 نفر از این محبوسان را بانوان شامل می‌شوند، افزود: طبق فرآیند رسیدگی به پرونده مددجویان تحت پوشش ستاد دیه و بنا به ملاحظات مندرج در اساسنامه و شیوه‌نامه اجرایی از جمعیت تقریبا یک‌هزار و هشتصد نفره زندانیان جرایم غیرعمد استان تهران در شرایط فعلی تنها 319 نفر مشمول شرایط کمک و مستحق دریافت حمایت‌های حقوقی و مردمی در راستای آزادی قرار دارند و الباقی یا بابت سوء سابقه یا تعدد جرایم عمد و غیرعمد در فهرست مددجویان واجد شرایط قرار نگرفته‌اند.

دانش‌آموزان مدرسه‌ای در تهران بدهی 3 زندانی را پرداخت کردند

کشانی با اشاره به این که بنا به موقعیت جغرافیایی و جمعیت بالا زمینه بروز جرایم و ورود ناخواسته افراد به داخل بندها در شهرستان‌های استان تهران بالاست، گفت: هر چند سال گذشته و در قالب برپایی جشن‌های گلریزان فیزیکی و مجازی و بدنبال راه‌اندازی پویش‌های انساندوستانه تعداد 660 نفر از زندانیان بدهکار غیربزهکار با کمک‌های نیکوکاران استان تهران و در قالب تلاش مددکاران ستاد مردمی دیه استان با رقم بدهی بالغ بر یک هزار و 171 میلیارد تومان از بند آزاد و به آغوش پرمهر جامعه بازگشتند اما بنا به ارقام سنگین بدهی و شرایط بعضا نامساعد معیشتی برای برخی از طبقات اجتماعی همچنان جمعیت زندانیان غیرعمد در این استان بالا بوده و برای استخلاص این زندانیان اغلب عائله‌مند و سرپرست خانه مساعدت هرچه بیشتر شخصیت‌های حقیقی و حقوقی را می‌طلبد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کمک۱۳میلیارد تومانی خیران زنجانی برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد
  • کمک های خیرین زنجانی برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد ۳۸ درصد رشد یافت
  • کمک ۱۳ میلیاردی تومانی خیران برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد
  • کمک ۱۳ میلیاردی تومانی خیران زنجانی برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد
  • این شهر بیشترین زندانی جرایم غیرعمد را دارد
  • بیشترین زندانی غیرعمد در تهران
  • تهران بیش‌ترین زندانی جرایم غیرعمد را دارد
  • تهران بیشترین زندانی جرایم غیرعمد را دارد
  • تهران بیشترین زندانی غیرعمد را دارد
  • آزادی ۱۳۷ زندانی جرایم غیرعمد در استان بوشهر