Web Analytics Made Easy - Statcounter

جبار آذین روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا، درباره ارزیابی‌اش از عملکرد کمدی‌سازان تلویزیون در سال جاری اظهار داشت: تلویزیون مدت‌هاست از مسیر تولید و ساخت سریال‌های استاندارد با یاری هنرمندان حرفه‌ای فاصله گرفته و این مساله به ویژه در عرصه طنز و کمدی به شدت قابل مشاهده شده است.

وی با بیان این مطلب که برخی مسوولان تلویزیون به دنبال کپی‌برداری از برنامه‌های ماهواره‌ای هستند، توضیح داد: آنتن در اختیار برنامه‌های کپی‌برداری شده است و بسیاری از هنرمندان طنزپرداز به دلیل بدعهدی تلویزیون به جاهای دیگری کوچ کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هم اکنون برخی هنرمندان درجه یک و حرفه‌ای کشور در فضاهای دیگر به جز تلویزیون مشغول فعالیت هستند.

آذین با تاکید بر این‌که شاهد تولید آثار خوب طنز نیستیم افزود: نمونه اخیر این موضوع سریال صفر بیست و یک بود که با انتقادهای فراوانی روبرو شد. صفر بیست و یک سریال بسیار ضعیفی بود که از نظر مضمون، بازی، فیلمنامه و کارگردانی هیچ جای دفاعی نداشت.

این منتقد سینما و تلویزیون فصل ششم سریال پایتخت را نیز ناموفق خواند و توضیح داد: سریال پایتخت مدت‌هاست که تاریخ مصرفش تمام شده و با یک سری موقعیت‌ها و شوخی‌های طنز سطحی خودش را به جلو می‌برد. اگر قرار باشد سریال جنبه‌های خانوادگی و طنزش قدرتمند شود نیاز دارد در تمام زمینه‌های موضوعی و کارگردانی مورد بازنگری قرار گیرد.

برنامه‌سازی بر اساس سلیقه حامیان مالی تلویزیونی

وی با تاکید بر این نکته که باید تحول اساسی در نگاه مدیران تلویزیون ایجاد شود گفت: به جای آنکه به تولیدات تلویزیونی نگاه ملی داشته باشیم و نیازهای مخاطب را دریابیم در حال برنامه‌سازی بر اساس سلیقه حامیان مالی هستیم که این اقدام یک غلط مفرط است. مردم با مشکلات فراوانی مثل فقر، گرانی و کرونا مواجه هستند و در این شرایط به امید و نشاط و شادمانی نیاز دارند. تلویزیون در این زمینه کم کار و ناتوان است.

آذین به جای خالی هنرمندان حرفه ای طنزپرداز در تلویزیون اشاره و تاکید کرد: آدم‌هایی مثل رضا عطاران می‌توانند باز هم کمدی بسازند. سروش صحت به عنوان یک هنرمند مجموعه‌ساز باید به جای مجری‌گری سریالی مثل ساختمان پزشکان را بسازد.

این منتقد افزود: هنرمندانی مثل مهران مدیری که روزگاری بهترین طنزها را تولید می‌کردند مدت‌هاست از زمانه و نیاز مخاطب عقب افتادند. به همین دلیل است که طنزهای کنونی این هنرمندان مورد توجه قرار نمی‌گیرد. چون مضمون آنها حرف روز نیست و شوخی‌ها تکراری است.

برچسب‌ها رضا عطاران سریال تلویزیون مهران مدیری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: رضا عطاران سریال تلویزیون رضا عطاران سریال تلویزیون مهران مدیری اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۳۹۶۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا پخش یک سریال از تلویزیون با بازی پژمان جمشیدی متوقف شد؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، پخش سریال پژمان پس از گذشت یک قسمت از آن از شبکه‌ی آیفیلم متوقف شد.

سریال پژمان برگرفته از زندگی پژمان جمشیدی پس از پایان فوتبال اوست. نویسنده‌ این سریال پیمان قاسمخانی و کارگردانی آن بر عهده‌ی سروش صحت است.

بازیگرانی همچون پژمان جمشیدی، سام درخشانی، بیژن بنفشه‌خواه، بهاره رهنما، ویدا جوان و… در سریال پژمان ایفای نقش کرده‌اند. پخش سریال پژمان به دلیل همزمانی با سالروز شهادت امام صادق به مدت یک شب متوقف شد و از امشب دوباره پخش خواهد شد.

۲۴۵۲۴۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903139

دیگر خبرها

  • ادامه «بدقولی کنداکتوری تلویزیون» با رخنه شبکه یک
  • چرا پخش یک سریال از تلویزیون با بازی پژمان جمشیدی متوقف شد؟
  • واکنش جمشید مشایخی، علی حاتمی و بهمن فرمان‌آرا به احضار هنرمندان به دادگاه انقلاب در بهار ۵۹/ از شجریان تا کرم رضایی برای پاره‌ای توضیحات احضار شدند
  • افراد حاکم بر تلویزیون سرمایه‌ها را از بین بردند/ گفتگو
  • بازیگر پایتخت در سن ۷۱ سالگی |‌ عکس
  • پاسخ مرتضی‌علیزاده به منتقد «هفت»: سینما بر همه‌چیز مقدم است
  • آیا سلبریتی‌ها جای کسی را در تئاتر تنگ کرده‌اند؟
  • تصویر قدیمی از بازیگر معروف و برادرزاده‌اش + عکس
  • تبلیغات گل درشت در تلویزیون، سینما و شبکه نمایش خانگی به مرز فاجعه رسیده است/ تلویزیون شفاف‌سازی کند
  • پدر مهران غفوریان افسر ارشد ساواک بود؟ | واکنش فوری ستاره سینما و تلویزیون به یک شایعه فراگیر درباره پدرش