Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با بیان اینکه نقشه کلانی از مرحله پیش از ورود به نظام آموزشی تا بازنشستگی در دست نداریم گفت: اکنون تهیه سند «معلم صفر تا صد» در دستورکار و در حال انجام است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمود امانی طهرانی، چهار محور اصلی عملکردی برای دبیرخانه شورای عالی آموزش و پرورش تعیین و اظهار کرد: معتقدم اگر این چهار محور به طور نسبی بهبود یابد حال آموزش و پرورش بهتر می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محور نخست جذب، ورود، نگه داشت و ارتقای معلم است. نقشه کلانی  از پیش از ورود به سیستم تا بازنشستگی را در این جریان در دست نداریم. اکنون تهیه سند «معلم صفر تا صد» در دستورکار و در حال انجام است.

  وی افزود: دومین محور ارزشیابی است. اگر بازخوردگیری موثری در کل سطوح از دانش آموز تا ستاد داشته باشیم که داده های معتبر در آن وجود داشته باشد به ما کمک بسیاری در ارتقای کیفیت آموزش می کند. ساماندهی عرصه ارزشیابی از مهمترین ماموریت های نظام آموزشی است.   دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش محور سوم را مدیریت مشارکتی مدرسه دانست و گفت: وقتی سند می گوید مدرسه کانون تربیتی محله است یعنی باید مدارس نقطه ای باشند که آینده یک محله را تغییر دهند و باید مانند بافتی که به بدن پیوند می خورد، پیوند مدرسه با محله بگیرد و مانند عضوی از محله باشد. تمام محله هم باید به فکر مدرسه باشند. مدرسه باید دائم فکر کند برای محله چه کند و چه طور دانش آموزانی را تربیت کند که در محله کنشگر باشند که عمدتا به مدیریت مدرسه برمی گردد. مدرسه باید ملتی و عمومی و مال مردم باشد.   امانی افزود: محور چهارم، برنامه های درسی است که طبق آن باید اهداف عالی حیات طیبه تا کف مدرسه بیاید و به فعل های روزانه مدرسه تبدیل شود. این محورها همه با هم یک سیستم را می سازند.   وی ادامه داد: اکنون این چهار محور را مبنا قرار دادیم که الزاماتی دارد. به سهم خودم وظیفه دارم این فرهنگ، نگاه و این اولویت بندی را جا بیندازم و به شکل گیری برنامه هایی که معطوف به این نقاط باشد کمک کنم.   امانی درباره بازنگری در مصوبات قدیمی مدارس نیز گفت: درباره بروز رسانی مقررات و آیین نامه ها، علت تاخیر فراوان این است که این نوع کارها از جنس خلق ایده هستند و خلق ایده های جدید زمان می برند. آیین نامه اجرایی مدارس، قدیمی نبود اما وقتی می خواست خودش را با گزاره های سند انطباق دهد باید خلق ایده می کرد.   دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش ادامه داد: در خصوص ارزشیابی نظام آموزشی باید گفت که ارزشیابی از آیین نامه اجرایی مدارس هم مشکلتر است زیرا ارزشیابی معتبری که در خدمت یادگیری باشد و ضرر نزند کار آسانی نیست. ارزشیابی مانند تیغ دولبه است و خلق ایده هایی که سازندگی اش بیشتر از کاهندگی اش باشد خیلی مهم است. به همین علت این کارها طول کشیده و اسناد بارها رفته و آمده اند. انگلستان از ۱۹۸۸ تدوین نظام ارزشیابی اش را شروع کرده و هنوز در جریان است و گروهی دارند روی آن کار می کنند. ۳۳ سال از تشکیل گروه برای بهبود ارزشیابی می گذرد.   انتهای پیام/
 منبع: ایسنا

منبع: دانا

کلیدواژه: شورای عالی آموزش و پرورش نظام آموزشی خلق ایده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۴۴۰۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پول هست زمین نیست!

سید رضا نظری روز دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه گلستان اظهار کرد: یکی از مشکلات ما در گرگان کمبود فضای آموزشی است و این مشکل در حدی است که در جنوب گرگان از خیابان عدالت ۵۷ تا ناهارخوران هیچ مدرسه دولتی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه در گرگان اعتبار داریم اما زمین نداریم، افزود: دستگاه‌های متولی در این بخش به آموزش و پرورش کمک کنند تا با واگذاری زمین، مدرسه‌سازی در مرکز گلستان سرعت بگیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان خاطرنشان کرد: در سال ۱۴۰۲، هر هفته یک مدرسه و هر ۲ روز بیش از یک کلاس درس در گلستان افتتاح شده و خیرین در این زمینه همراهی خوبی داشتند که جای قدردانی دارد.

نظری با بیان اینکه سال آینده ۲ هزار نفر از معلمان گلستانی بازنشسته می‌شوند، تصریح کرد: با استخدام‌های انجام‌شده، امسال در گلستان مشکل کمبود معلم جبران شده است.

وی اضافه کرد: سال گذشته هزار و ۳۰۰ نفر در گلستان جذب آموزش و پرورش شدند اما این آمار امسال به ۲ هزار و ۲۰۰ نفر می‌رسد و جذب نیروهای رسمی در آموزش و پرورش رشد ۹۰ درصدی خواهد داشت.

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان از تحقق ۶۳ درصدی مصوبات آموزش و پرورش در سفر اول هیات دولت به گلستان خبر داد و گفت: در سفراول نزدیک به ۲ هزار میلیارد ریال اعتبار برای آموزش و پرورش گلستان در نظر گرفته شد که این میزان در سفر دوم هیات دولت به استان به ۱۰ هزار میلیارد ریال افزایش پیدا کرد و رشد پنج برابری داشته است.

نظری به توجه ویژه دولت سیزدهم به اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام اشاره کرد و یادآور شد: پنج پروژه بالای ۲ هزار مترمربع که بلاتکلیف مانده بود در دولت سیزدهم به بهره‌برداری رسید که مرکز رشد کارآفرینی، مدرسه ۱۸ کلاسه، آموزشگاه ۱۶ کلاسه آق‌قلا و استخر دانش‌آموزی گنبدکاووس از جمله این پروژه‌ها است.

وی با بیان اینکه ۱۹ هزار دانش‌آموز عشایری در گلستان وجود دارند که بیشتر آنها در مدارس شبانه‌روزی تحصیل می‌کنند، افزود: ۲۲۰ هزار دانش‌آموز گلستان پایه اول تا ششم ابتدایی از سهمیه شیر رایگان بهره‌مند می‌شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان با بیان اینکه امسال دو معلم گلستانی به عنوان معلم نمونه کشوری انتخاب شدند، تصریح کرد: «نرگس سادات سجادی» آموزگار استثنایی شهرستان آزادشهر و «مرجان ارازیان» مربی سلامت شهرستان مراوه‌تپه به عنوان معلمان نمونه کشوری انتخاب و در جمع معلمان برگزیده کشوری قرار گرفتند.

دیگر خبرها

  • مسکن مهر دامغان نیازمند ۲ مدرسه است
  • غول کنکور در دولت سیزدهم جادو شد/ معلم ستون فقرات نظام آموزشی است
  • ساخت روزانه ۸ مدرسه در کشور
  • جذب سه هزار معلم جدید در آموزش و پرورش هرمزگان
  •  جذب سه هزار معلم جدید در آموزش و پرورش هرمزگان
  • پول هست زمین نیست!
  • تقدیر از ۲۷۸۰ معلم شاهرودی/ برنامه هفته معلم مدرسه محور است
  • جزئیات جدید نحوه ارزش‌یابی امتحانات کشوری «ریاضی» و «علوم» پایه ششم
  • شهریه مدارس غیردولتی، شفاف می‌شود؟!
  • آزمون‌های نهایی مبتنی بر ارزشیابی از یادگیری است