Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان غربی گفت: کانون بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در شهرستان بوکان در کمتر از ۲۴ ساعت توسط اکیپ های واکنش سریع شناسایی، مهار و مختومه سازی شد.

سید امید خلیل زاده گفت: با اعلام تلفات در یکی از خانوار های روستای ترکمان کندی در شهرستان بوکان بلافاصله با اعزام اکیپ های واکنش سریع دامپزشکی اقدامات قرنطینه و تشخیص بیماری در کمتر از یک روز انجام یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نقل از روابط عمومی این اداره کل، خلیل زاده گفت:  در قالب برنامه رصد و پایش بیماری اقدامات مورد نیاز در شعاع های اپیدمیولوژیک بیماری بر اساس برنامه ملی کنترل بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان  این بیماری در روستای فوق  مهار و مختومه سازی در عرض ۲۴ ساعت درروز پنجشنبه ۷ اسفند ۹۹ توسط اکیپ های واکنش سریع دامپزشکی انجام گرفت.

مدیرکل دامپزشکی استان با بیان اینکه وضعیت بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در داخل استان کاملا مهار و مدیریت شده است، از مرغداران خواست که به اطلاعیه های بهداشتی در خصوص بیماری انفلوانزای فوق حاد پرنددگان توجه کنند و هرگونه کاهش تولید و کاهش مصرف و تلفات را به دامپزشکی اطلاع دهند.

خلیل زاده همچنین از روستائیان  در سطح استان درخواست نمود درصور مشاهده هر گونه تلفات در طیور روستایی مراتب را به  نزدیکترین شبکه دامپزشکی گزارش کنند. / ایسنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۴۴۹۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خطر ریزش‌سنگ در محور گنجنامه - تویسرکان

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان از برف‌روبی ۷۰ هزار مترمکعبی محور گنجنامه- تویسرکان خبر داد و اعلام کرد: رانندگان با رعایت سرعت مطمئنه و احتیاط کامل از این محور عبور کنند چراکه احتمال ریزش سنگ‌ریزه در برخی از مقاطع وجود دارد.

مهرداد آهکی ادامه داد: از ابتدای عملیات بازگشایی محور گنجنامه- تویسرکان افزون بر ۱۵ هزار مترمکعب خاکریزی در نقاط پرتگاهی، ۶۰۰ مترمکعب ترانشه‌برداری و ریزش‌برداری، ۱۷۰ تن آسفالت گرم برای لکه‌گیری، ۱۹۰ مورد لق‌گیری سنگ‌های بزرگ و ... در این مسیر انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه عملیات ایمن‌سازی این محور همچنان ادامه دارد، گفت: هم‌اکنون دو اکیپ لکه‌گیری و چاله‌گیری، یک اکیپ تعمیر و نصب گاردریل و یک اکیپ نصب نیوجرسی به همراه دو اکیپ گشت راهداری در محور گنجنامه مشغول فعالیت هستند.

آهکی تأکید کرد: از تمامی رانندگانی که قصد تردد در مسیر فوق را دارند، درخواست داریم با رعایت سرعت مطمئنه و احتیاط کامل از محور گنجنامه- تویسرکان عبور کنند چراکه احتمال ریزش سنگ‌ریزه در برخی از مقاطع وجود دارد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی اداره‌کل راهداری استان، وی بیان کرد: گشت‌های راهداری به صورت ۲۴ ساعته مشغول پایش و گشت‌زنی در محور فوق هستند و سامانه گویای ۱۴۱ به صورت شبانه‌روزی آماده دریافت انتقادات، شکایات و پیشنهادات همه همشهریان است.

آهکی یادآور شد: محور گنجنامه- تویسرکان به طول ۲۴ کیلومتر جزو مسیرهای فرعی و کوهستانی استان همدان محسوب می‌شود که هر ساله از اواخر آذرماه به علت بارش سنگین برف، کولاک شدید، احتمال ریزش سنگ و نبود ایمنی کافی با پیشنهاد پلیس‌راه استان و موافقت کمیسیون ایمنی راه‌ها، مدیریت بحران استانداری و راهداری مسدود می‌شود.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: بارش شدید باران در ۶ استان هشدار طغیان رودخانه ها در ۳ استان مسیر جنوب - شمال جاده کندوان به مدت ۲ روز مسدود می‌شود

دیگر خبرها

  • تمهیدات ویژه برای استفاده از پنل‌های خورشیدی در خلیل آباد
  • یک میلیون و ۹۰۰ هزار نوبت سر دام در اراک ایمن سازی سازی شد
  • اجرای طرح واکسیناسیون طیور در زنجان
  • ۱۳۰۰۰ قلاده سگ صاحب‌دار علیه بیماری هاری در استان واکسینه شدند
  • جزییاتی از بیماری ترانه علیدوستی و علت آن
  • واکسیناسیون بیش از ۴۰۰۰ رأس دام علیه بیماری آبله گوسفندی در بدره
  • خطر ریزش‌سنگ در محور گنجنامه - تویسرکان
  • تاکید رئیس شبکه دامپزشکی طرقبه شاندیز بر ممنوعیت کشتار غیر مجاز دام در منازل و معابر
  • کاهش ابتلا به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام در یزد
  • کاهش ۳۰ درصدی ابتلا به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام