Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس خانه معدن ایران در نامه ای خطاب به رییس مجلس شورای اسلامی درخصوص مصوبه کمیسیون صنایع و معادن در ارتباط با طرح اصلاح موادی از قانون معادن، تاکید کرد: تصویب این طرح در تضاد آشکار با امنیت سرمایه‌گذاری در بخش معدن و صنایع معدنی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، رییس خانه معدن ایران در نامه ای خطاب به رییس مجلس شورای اسلامی درخصوص مصوبه کمیسیون صنایع و معادن در ارتباط با طرح اصلاح موادی از قانون معادن، تاکید کرد: تصویب این طرح در تضاد آشکار با امنیت سرمایه‌گذاری در بخش معدن و صنایع معدنی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«محمدرضا بهرامن» در نامه خود خاطرنشان‌کرد: تبصره‌های ۴ و ۵ طرح یاد شده در صورت تصویب، پیامد رکود عمیق و توقف توسعه از جمله اکتشاف تکمیلی و در نهایت خروج سرمایه از بخش معدن را درپی خواهد داشت.

وی در این نامه یادآور شده است: تصویب این طرح (به‌ویژه با تبصره‌های مربوطه) حقوق کسب شده و زحمات چندین ساله بهره‌برداران معادن که همواره در شرایط سخت اقتصادی از سربازان خط مقدم در عرصه تولید، توسعه و اشتغال بوده‌اند، تضییع خواهد شد و در نهایت مشکلات حقوقی و قضایی متعددی را در این زمینه به وجود خواهد آورد.

رییس خانه معدن ایران در این نامه از رییس مجلس شورای اسلامی درخواست کرده تا به‌طور ویژه طرح (تبصره های مربوطه) مورد رسیدگی قرار گرفته و اقدام‌های مربوطه برای انجام اصلاحات لازم با رعایت حقوق قانونی دارندگان مجوز و حفظ و صیانت از سرمایه گذاری انجام شده در بخش معدن وصنایع معدنی انجام شود.

وی افزوده است: در شرایط حساس کنونی که بخش تولید و اقتصاد کشور متاثر از رکود و مشکلات زیادی است، انتظار می رود شاهد رشد و اعتلای بخش معدن و صنایع معدنی و تحقق جهش تولید باشیم.

رییس خانه معدن در نامه خود تصویر نامه‌های انجمن سنگ ایران، کمیته فلزات رنگین و فرآوری خانه معدن، اعتراض ۳۱ نمایندگی خانه معدن ایران در سراسر کشور و شماری دیگر از فعالان بخش معدن و صنایع معدنی به مصوبه یاد شده را ضمیمه کرده است.  

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: معادن مواد معدنی معدن بخش معدن و صنایع معدنی خانه معدن ایران رییس خانه معدن سرمایه گذاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۵۲۹۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تضمین خوراک پتروشیمی‌ها با ورود بخش خصوصی به بالادست صنعت نفت

به گزارش قدس آنلاین، «مرتضی شاهمیرزایی» امروز (سه‌شنبه) در مراسم امضای تفاهم‌نامه‌های مطالعات طرح‌های توسعه ۱۶ میدان گازی با هلدینگ‌ها، شرکت‌های پتروشیمی و شرکت‌های اکتشاف و تولید ایرانی در محل وزارت نفت افزود: پتروشیمی‌ها با پرداخت معوقات خود مانع از محدودیت‌های گازی شوند.

مدیرعامل شرکت ملی پتروشیمی گفت: در دولت سیزدهم با اجازه ورود به بخش خصوصی منجر به توسعه میادین شده و تا کنون نیز چهار طرح بید بلند خلیج فارس، NGL ۳۱۰۰, NGL۳۲۰۰ و به سازی مشعل‌های مارون را شاهد بودیم.

شاهمیرزایی گفت: با جمع‌آوری گازهای همراه، روزانه ۴۰ میلیون متر مکعب به شبکه سراسری گاز وارد می‌شود.

مدیرعامل شرکت ملی پتروشیمی گفت: این تفاهم‌نامه روزی تاریخی را رقم زد و برای بهتر انجام شدن آن باید همکاری بین هلدینگ‌ها با دولت بیشتر شود و هلدینگ‌ها باید به اندازه توان خود سرمایه بیاورند.

وی در پایان گفت: مهم‌ترین راهبردهای پتروشیمی تکمیل زنجیره ارزش است که طبق برنامه در حال پیگیری آن هستیم.

گفتنی است؛ تفاهم‌نامه توسعه میدان‌های گازی با توان هلدینگ‌های پتروشیمی و شرکت‌های اکتشاف و تولید ایرانی امروز (سه شنبه، ۱۱ اردیبهشت) با حضور «جواد اوجی» وزیر نفت، «محسن خجسته‌مهر» مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، مرتضی شاهمرزایی مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی و جمعی از مدیران عامل صنعت نفت، گاز و پتروشیمی کشور امضا شد.

ارزش مجموع تفاهم‌نامه‌هایی که امروز به امضا رسید ۶.۴ میلیارد دلار برآورد می‌شود و با اجرای این طرح‌ها، حدود ۱۲۷ میلیون متر مکعب به تولید گاز کشور با هدف تامین پایدار خوراک پتروشیمی‌ها اضافه خواهد شد.

شرکت ملی نفت ایران برای توسعه میدان‌های گازی کشور با استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های شرکت‌های ایرانی، مذاکراتی پرشمار را با هلدینگ‌ها، شرکت‌های پتروشیمی و شرکت‌های اکتشاف و تولید ایرانی انجام داده است. در نتیجه این اقدامات، تفاهم‌نامه‌های مطالعه توسعه ۱۶ میدان گازی در جنوب، جنوب غرب کشور و خلیج فارس با هلدینگ‌ها، شرکت‌های پتروشیمی و شرکت‌های اکتشاف و تولید ایرانی امضا شد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • بردسکن، جزیره گنج دورافتاده خراسان رضوی
  • سرمایه‌گذاری ۱۸ همت در بخش معدن و صنایع معدنی آذربایجان شرقی
  • انعقاد تفاهم‌نامه مشترک حوزه گردشگری با ۶ استان در نمایشگاه ایران اکسپو
  • ۲۵ درصد معادن استان بوشهر در دشتی است
  • کارفرمایان به کارگران معدن توجه ویژه‌ای داشته باشند
  • تضمین خوراک پتروشیمی‌ها با ورود بخش خصوصی به بالادست صنعت نفت
  • شروط حضور دانش‌بنیان‌ها در معادن
  • نمایشگاه اکسپو فرصتی برای امضای تفاهم نامه های همکاری است
  • نمایشگاه اکسپو فرصتی برای امضای تفاهم نامه است
  • نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ فرصتی برای امضای تفاهم نامه‌های دوجانبه و چند جانبه است