Web Analytics Made Easy - Statcounter

امام جمعه زنجان با یادآوری اینکه قداست شهادت در اسلام به این خاطر است که اهداف والایی را در ضمیر خود قرار داده و همین قداست باعث می‌شود تا انسان از باارزش‌تری دارایی خود که جانش است، عبور کند، تصریح کرد: همین ویژگی باعث شده است تا شهادت در اسلام به عنوان یکی از مقدس‌ترین مقوله‌ها و رفتارها تلقی شده و روشنگری این رفتار برای آیندگان تداوم داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ آیت‌الله علی خاتمی شامگاه شنبه در آئین اختتامیه پنجمین سوگواره ملی میعادگاه عاشورایی دانشجویان که در سالن اجتماعات حسینیه اعظم زنجان برگزار شد، با بیان اینکه دین اسلام همواره اتفاق، هدف و ارزشی را که مقوله شهادت به خاطر آن رخ داده است را ملاک قرار داده است، گفت: شهادت از این حیث است که در اسلام اهمیت دارد.

وی با اشاره به اینکه مهم‌ترین آثار شهادت، پیامی است که این اتفاق را رقم می‌زند، افزود: بر همین اساس است که در اسلام هیچ‌گاه شهادت هدف نبوده، بلکه ارزشی که شهادت به خاطر آن اتفاق افتاده است، هدف بوده؛ چرا که باعث می‌شود تا مسیر برای آیندگان ترسیم شود.

امام جمعه زنجان با یادآوری اینکه قداست شهادت در اسلام به این خاطر است که اهداف والایی را در ضمیر خود قرار داده و همین قداست باعث می‌شود تا انسان از باارزش‌تری دارایی خود که جانش است، عبور کند، تصریح کرد: همین ویژگی باعث شده است تا شهادت در اسلام به عنوان یکی از مقدس‌ترین مقوله‌ها و رفتارها تلقی شده و روشنگری این رفتار برای آیندگان تداوم داشته باشد.

خاتمی با اشاره به اینکه از صدر اسلام تا به امروز شاهد رقم خوردن اتفاقات ارزشمند در قالب شهادت بودیم، ادامه داد: یکی از ارزشمندترین این آثار را می‌توان در دوران دفاع‌مقدس به عینه مشاهده کرد، جایی که رزمندگان اسلام از امام راحل درخواست می‌کردند که برای شهادت آن‌ها دعا کنند.

وی با تاکید بر اینکه اهمیت موضوع شهادت به قدری است که امروز باید اهداف والای شهادت‌طلبی و پیام‌رسانی در جامعه تبیین شود، اظهار کرد: ۱۴۰۰ سال پیش هیچ خبری از شبکه‌های ارتباط جمعی که امروزه به وفور فعالیت می‌کنند، نبود اما حضرت زینب (س) رسالت پیام‌رسانی و روشنگری را بر دوش کشیدند تا توطئه دشمنان اسلام برای وارونه جلوه دادن واقعه عاشورا ناکام بماند.

گفتنی است، در پایان پنجمین دوره سوگواره ملی میعادگاه عاشورایی دانشجویان در زنجان، نفرات برگزیده بخش‌های مختلف معرفی شدند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: هدف شهادت استان زنجان نماینده ولی فقیه شهادت در اسلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۶۲۱۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم| محرومیت ۵ نفر به‌خاطر کتک‌زدن داور!

دریافت 3 MB

دیگر خبرها

  • پسکوف: ترس به جان اوکراینی‌ها افتاده؛ باید کار را تمام کنیم
  • اپل آی‌دی بسیاری از کاربران در سراسر جهان غیر فعال شده است
  • روس‌ها: ترس به جان اوکراینی‌ها افتاده است/ باید کار را تمام کنیم
  • تصویری ترسناک از خورشید در آسمان چین؛ چه اتفاقی افتاده؟
  • اتفاق باورنکردنی که باعث شد مورایس مسلمان شود | او گفت می‌خواهم مسلمان شوم، باید از کجا شروع کنم؟ | ماجرای مشاور مذهبی با آشنایی کامل به زبان انگلیسی
  • فیلم| محرومیت ۵ نفر به‌خاطر کتک‌زدن داور!
  • سفر برنامه‌ریزی‌شده «اردوغان» به آمریکا لغو شد
  • امت اسلام در کنار همدیگر به یک دشمن واحد توجه کنند
  • جبهه ارزشی مطبوعات و رسانه در جنگ با رسانه های ملحد پیروز است
  • سپاه از حریم ولایت و اسلام جانانه دفاع می‌کند