Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان با بیان اینکه تا وقتی آمریکا مسیر غلط گذشته را تغییر ندهد مذاکره‌ای با آنها نداریم، گفت: قدم اول اعلام رسمی تعهد به برجام است و آقای بایدن همانطور که به معاهده پاریس بازگشت باید تعهدش به توافق هسته‌ای را هم اعلام کند.

قدس آنلاین: سعید خطیب زاده  در نشست هفتگی خود با رسانه‌ها با تاکید بر اینکه تاکنون در عمل هیچ تغییری در سیاست های ضد انسانی آمریکا علیه ایران مشاهده نکرده‌ایم، اظهار داشت:  دولت آمریکا با یک اشتباه شناختی تلاش دارد که مسیر دولت قبلی این کشور را با چند جانبه گرایی منفی به جلو ببرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در خصوص رد پیشنهاد جوزف بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و هماهنگ کننده برجام برای حضور آمریکا در نشست کمیسیون مشترک به صورت میهمان با بیان اینکه کشورهای اروپایی در ذیل نقض برجام به سر می‌برند، تصریح کرد: پیشنهاد بدون زمان خاصی مطرح شده بود ولی گفته بودیم مسیر روشنی است اگر آمریکا می‌خواهد در میز برجام جایی داشته باشد، باید اعلام بازگشت به برجام کرده و تعهداتش را اجرا و تحریم‌ها را بردارد. این مسئله نیاز به بده بستان ندارد.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان خاطرنشان کرد: دولت آمریکا براثر اشتباه شناختی می‌خواهد مسیری که ترامپ موفق نشده، با چند جانبه‌گرایی پیش ببرد که موفق نخواهد شد زیرا انها چند جانبه گرایی را با جلسات با تروئیکای اروپایی برای توطئه و اعمال فشار بجای حل مشکل اشتباه گرفته‌اند.

وی افزود: شرکای اروپایی برجام باید در نظر داشته باشند که مسیر همکاری بهتر از هر مسیری جواب می‌دهد مسیر اتهام‌زنی و تهدید علیه ایران جواب نمی‌دهد و ایران مسیر همکاری متقابل پاسخ می‌دهد.  

وی در پاسخ به این سوال که ایرام خواستار رفع تحریم ها به عنوان گام اول از سوی آمریکا است، آیا این اقدام به صورت تدریجی و گام به گام ممکن است یا باید دفعی و مقدم بر پاسخ تهران باشد، گفت: موضوع بسیار روشن و ساده است. قدم اول اینست که آقای بایدن رسما تعهدش به برجام را اعلام کند همانطور که دولت قبلی آمریکا در ملاء عام نمایشی به راه انداخت و جلو دوربین ها گفت عضو برجام نیست و تلاش می‌کند آنرا از بین ببرد.

وی افزود: قدم بعدی هم باید رفع موثر تحریم ها باشد. اینکه گفته می‌شود برداشتن برخی تحریم ها شاید زمانبر باشد و برخی فوری، اقدامات ما هم همینطور است و برخی باید به مجلس اعلام شود. این موضوع می‌تواند توسط هماهنگ کننده اروپا به عنوان هماهنگ کننده برجام شکل بگیرد و تنظیم شود.

خطیب زاده تاکگید کرد: کاخ سفید نمی تواند از لغت دیپلماسی برای ارعاب و تهدید استفاده کند. مسیر دیپلماسی روشن است و آقای بایدن همانطور که به معاهده پاریس برگشت باید تعهدش به برجام را هم اعلام کند.

وی گفت: اینها همانهایی هستند که در دولت اوباما برجام را امضا کردند و فکت شیت میدادند که ما چه کردیم. حالا اگر  فراموش کرده اند یا لازم است ما آن فکت شیت ها را داریم و می توانیم برای یادآوری در اختیارشان بگذاریم.

رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه ای وزارت امور خارجه خاطرنشان کرد: ترامپ هم  همین مسیر را می‌خواست.   او می خواست ملاقاتی انجام شود و بعد مسیری برای همکاری ذیل برجام باز کند. در این موضوع ترامپ و بایدن با هم فرقی ندارند لذا  باید یک تحول اساسی صورت گیرد.

وی اظهار داشت: چه بسا در برخی حوزه ها مسیرهایی که دولت جدید آمریکا طی می کند بدتر از دولت قبلی است زیرا در گذشته در برخی رفتارها دولت انگلیس پیش قدم می شد امام امروز خود آمریکا پیش قدم می شود.

وی تاکید کرد: تصور تیم جدید از چند جانبه گرایی اشتباه است آنها دور هم جمع می‌شوند برای توطئه نه برای حل مسائل.

ادامه دارد...

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت خارجه برجام جو بایدن بازگشت آمریکا به برجام تروئیکای اروپایی جوزف بورل مذاکره با آمریکا چند جانبه گرایی تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۷۱۱۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زنی که به خاطر غزه از دولت بایدن استعفا داد + عکس

به گزارش جماران؛ شبکه خبری العربیه گزارش داد سخنگوی عرب‌زبان وزارت خارجه آمریکا برای اعتراض به سیاست‌های دولت «جو بایدن» در قبال غزه از سمت خود استعفا داده است. 

«هالا هاریت» در پیامی در صفحه خود در «لینکدین» نوشت: «من روز ۱۸ آوریل ۲۰۲۴ بعد از ۱۸ سال خدمت برجسته برای اعتراض به سیاست آمریکا در قبال غزه استعفا کردم.»

استعفای این مقام وزارت خارجه آمریکا در ادامه موج استعفای دیپلمات‌های آمریکایی برای اعتراض به حمایت‌های بی‌چون و چرای آمریکا از اسرائیل در جنگ غزه محسوب می‌شود.

 

دیگر خبرها

  • تعهد دوباره بایدن به امنیت رژیم اسرائیل
  • پیشی گرفتن ترامپ از بایدن در نظرسنجی‌ها
  • کنایه بایدن به ترامپ: با یک بچه ۶ ساله رقابت می‌کنم
  • انتقاد بایدن از ترامپ در مهمانی در کاخ سفید
  • اسرائیل درمانده است ایران قواعد بازی را تغییر داد | این جمله یک اشتباه بزرگ از سوی بایدن بود
  • بایدن: قصد دارم با ترامپ مناظره کنم
  • خطر اعتراضات دانشجویی آمریکا بیخ گوش بایدن
  • زنی که به خاطر غزه از دولت بایدن استعفا داد + عکس
  • جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان افشا شد
  • افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان