Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@18:06:53 GMT

یادواره «لشکر فرشتگان» در کرمانشاه برگزار شد

تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۷۳۰۲۵

یادواره «لشکر فرشتگان» در کرمانشاه برگزار شد

به گزارش خبرنگار ایرنا، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه در این مراسم، با گرامیداشت یاد و خاطره ۱۷ هزار زن شهیده و جانباز کشور گفت: استان کرمانشاه هزار و ۱۰۰ زن شهیده و بیش از هزار و ۸۰۰ زن جانباز سرافراز تقدیم نظام جمهوری اسلامی کرده‌ است.

حجت الاسلام «هادی عسکری» زنان شهیده و جانباز را قهرمانان ملی واقعی دانست و افزود: مجاهدت و ایثارگری شهدا و رزمندگان، حاصل تربیت زنان این سرزمین است که اینچنین خودشان و فرزندانشان در طول انقلاب اسلامی با خون پاک خود از مهین اسلامی دفاع کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به نقش و اهمیت بالای جایگاه زن در دیدگاه امام خمینی (ره) اشاره کرد و گفت: امام (ره) برای مادران نقش انسان سازی همانند نقش قرآن کریم؛ قائل است و این در اهمیت بالا و خطیر مادران این سرزمین در تربیت فرزندان است.

او با اشاره به آیه قرآنی که هرکس در دنیا پاک، حلال، درست و با ایمان زندگی کند، در آخرت نیز همانطور زندگی خواهد کرد گفت: شهدا حاصل تربیت و عمل صالح مادرانشان هستند و مطمئنا خداوند در آخرت به مادران شهدا که چنین فرزندانی را تربیت کرده اند آخرت با سعادت نصیب خواهد کرد.

حجت الاسلام عسکری وظیفه انسان را پاک زندگی کردن دانست و ابراز امیداوری کرد: بانوان ایران اسلامی با الگو قرار دادن زندگی حضرت فاطمه زهرا (س) و زنان پاک در تاریخ مانند حضرت آسیه، مریم و مادران و همسران شهدا در دوران دفاع مقدس می توانند دنیا و آخرت پاکی را برای خود رقم بزنند.

در این مراسم در راستای تکریم و تجلیل از استقامت مادران و همسران شهدا از تعدادی از آنها به طور نمادین تجلیل شد.

استان کرمانشاه با ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق، ۹ هزار و ۸۰۰ شهید، ۲۱ هزار جانباز و هزار و ۶۰۰ آزاده سرافراز تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

همچنین در طول هشت سال جنگ تحمیلی ۲۷ عملیات در این استان انجام شد و جنگ از کرمانشاه شروع و در همین استان نیز پایان یافت.

برچسب‌ها دفاع مقدس تکریم و تجلیل کرمانشاه زنان شهید

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دفاع مقدس تکریم و تجلیل کرمانشاه دفاع مقدس تکریم و تجلیل کرمانشاه زنان شهید اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۷۳۰۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری۱۶ یادواره شهدا در اردستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اصفهان؛  فرماندار اردستان در یازدهمین نشست کنگره شهدای اردستان در فرمانداری افزود: در سال گذشته صد یادواره شهدا در سطح شهرستان برگزار شده، امسال نیز این یادواره‌ها برگزارمی شود که بیش از ۸۰ درصد آنها برای نخستین بار است که اجرا می‌شود.


سید محمد هادی احمدی طبا افزود: این یادواره‌ها شامل شهدای اصناف و کارگری، دامداران و کشاورزان، ورزشکاران، مهندسان، یادواره شهدای رسانه و خبرنگاران، هنرمندان، دانشجویان، روحانی، پاسدار، نیروی انتظامی، ارتش، بانوان، جهاد گران، مداح وقاریان قرآن، و یادواره سوم خرداد سالروز فتح خرمشهر و ۱۱خرداد روز ایثار و شهادت شهرستان اردستان است.

دیگر خبرها

  • یادواره شهدای معلم شهرستان دیر برگزار شد
  • یادواره شهدای اردیبهشت ماه قزوین برگزار می‌شود
  • نخستین یادواره شهدای روحانی شهرستان مُهر برگزار شد
  • یادواره شهدای دانش آموز در یزد 
  • برگزاری یادواره شهدا در شهرستان کوار
  • یادواره شهدای فردو با حضور رئیس سازمان انرژی اتمی برگزار می‌شود
  • یادواره شهدا یاد اقتدار و عزت و عظمت است
  • برگزاری۱۶ یادواره شهدا در اردستان
  • شهدا برای بقای جمهوری اسلامی جانفشانی کردند
  • سی و ششمین یادواره شهدای روستای ارکان برگزار شد+فیلم