Web Analytics Made Easy - Statcounter

اکرمی، گفت: آن چیزی که در این انتخابات برای همه اصل مهم است افزایش مشارکت مردم است که این مسئله در حوزه‌های روستایی باید بیشتر موردتوجه باشد و حتی یک رأی هم در روستاها بر روی زمین نماند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیار آفتاب؛ بهروز اکرمی رئیس ستاد انتخابات استان مرکزی امروز در ستاد انتخابات استان مرکزی، گفت: آن چیزی که در این انتخابات برای همه اصل مهم است افزایش مشارکت مردم است که این مسئله در حوزه‌های روستایی باید بیشتر موردتوجه باشد و حتی یک رأی هم در روستاها بر روی زمین نماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اکرمی اظهار کرد: در خصوص اخذ رأی در حریم شهرها و روستاها و کارگاه‌های مرزی در روستاها آن چیزی که در انتخابات گذشته به شکل روال انجام می‌شده باید در این انتخابات هم در دستور کار قرار گیرد و این مسئله نباید به مشارکت مردم ذره‌ای آسیب وارد کند.

وی ادامه داد: رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در شعب اخذ رأی یک مسئله بسیار مهم است و شعب اخذ رأی باید در فضای باز باشند چراکه خردادماه نگرانی برای نامساعد شدن هوا وجود ندارد و تا جایی که امکان دارد پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی با دقت و حساسیت زیاد انجام شود.

رئیس ستاد انتخابات استان مرکزی بیان کرد: در خصوص شعب اخذ رأی سیار نیازمند برنامه‌ریزی دقیقی هستیم که با توجه به دستورالعمل‌های بهداشتی و وجود راه‌های روستایی کمیته پشتیبانی باید تصمیمات خوبی در این خصوص اتخاذ کند.

اکرمی افزود: ثبت‌نام شوراهای اسلامی تا حد ممکن باید به شکل غیرحضوری باشد اما با توجه به اینکه ارائه مدارک به شکل حضوری انجام می‌شود باید شیوه‌نامه‌های بهداشتی با دقت رعایت شوند و به‌هیچ‌عنوان نباید تجمعی صورت پذیرد.

معاون سیاسی استانداری مرکزی بیان کرد: برای انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا و انتخابات ریاست جمهوری تنها یک لیست واحد معتمدین به شورای نگهبان ارائه می‌شود و فرمانداران موظف هستند لیست را با دقت تهیه و در اسرع وقت ارسال کنند.

وی ادامه داد: با توجه به اهمیت پرشور برگزار شدن انتخابات بنای ارزیابی بخشداران در مناطق روستایی فعال بودن شوراها و میزان مشارکت مردم در انتخابات است که از امروز برای این مسئله باید برنامه‌ریزی لازم را داشته باشند.

اکرمی بیان کرد: صرفه‌جویی در هزینه‌ها اصل کار برگزاری انتخابات پرشور است و همه باید به این مسئله توجه داشته باشند و با کمترین هزینه بیشترین استفاده و خدمات انجام شود.

رئیس ستاد انتخابات استان مرکزی یادآور شد: طبق قانون همه دستگاه‌های اجرایی موظف هستند امکانات لازم برای برگزاری انتخابات را فراهم کنند و در صورت نیاز در اختیار ستاد انتخابات بگذارند و لذا همه دستگاه‌ها باید در این خصوص مشارکت داشته باشند.

وی اضافه کرد: تأمین اقلام بهداشتی و مواد صد عفونی کننده در شعب اخذ رأی نیازمند برنامه‌ریزی دقیقی است و از امروز باید نیازهای هر شعب و مناطقی به‌خوبی بررسی و تأمین شود.

اکرمی گفت: مانورهای انتخابات به جهت آمادگی برای برگزاری انتخاباتی پرشور و بدون مشکل برنامه‌ریزی‌شده و همه باید در این مانورها مشارکت داشته باشند و در هر مانوری شهرستان‌ها ارزیابی خواهند شد و رده‌بندی می‌شوند.

معاون سیاسی استانداری مرکزی بیان کرد: در تاریخ ۲۰ اسفندماه سال جاری فرآیند ثبت‌نام از داوطلبین شوراهای اسلامی هم‌زمان با سراسر کشور در استان مرکزی از ساعت ۸ صبح روز چهارشنبه ۲۰ اسفند ۹۹ شروع و تا پایان وقت اداری سه‌شنبه ۲۶ اسفندماه سال ۹۹ در کلیه فرمانداری‌های استان انجام می‌شود.

وی ادامه داد: ثبت‌نام از طریق اپلیکیشن موبایل، وب سایت و دفاتر پیشخوان دولت و به صورت غیر حضوری در فرمانداری ها است که در هر ۳ روش کد رهگیری به افراد داوطلب ارائه می شود و نشان دهنده موفقیت در مرحله اول ثبت نام است و اما روش چهارم که کمتر توصیه می کنیم به شکل حضوری است که در ساعات اداری در فرمانداری ها انجام خواهد شد.

اکرمی افزود: مدارک مورد نیاز جهت ثبت نام به شرح زیر است؛ ارائه اصل گواهی عدم سوءپیشینه که از تاریخ صدور آن بیش از سه ماه نگذشته باشد؛ اصل شناسنامه عکس‌دار و تصویر کلیه صفحات آن؛ اصل کارت ملی و تصویر آن؛اصل کارت پایان خدمت نظام‌وظیفه یا کارت معافیت دائم یا مدرکی دال بر مشخص بودن وضعیت خدمت وظیفه عمومی و تصویر آن برای مردان؛یک قطعه عکس ۴ × ۳ جدید؛ ارائه اصل و یک نسخه تصویر مدرک تحصیلی معتبر فوق‌دیپلم یا معادل آن برای داوطلبان شورای شهرهای تا بیست هزار نفر جمعیت و مدرک لیسانس یا معادل آن برای داوطلبان شورای شهرهای بالای بیست هزار نفر جمعیت؛ اصل و تصویر گواهی پذیرش استعفای مقامات موضوع ماده ۳۲ قانون انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا؛اصل و تصویر مدرک معتبر ایثارگری (جانبازان، آزادگان، همسر و فرزندان شهدا و رزمندگان با حداقل ۶ ماه سابقه حضور در جبهه) جهت برخورداری از امتیاز یک مقطع تحصیلی بالاتر است.

رئیس ستاد انتخابات استان مرکزی خاطرنشان کرد: کسانی که سابقه‌ی یک دوره کامل عضویت اصلی شورا را دارا باشند، به شرطی که در همان حوزه‌ی انتخابیه نامزد شوند، از شرط مدرک تحصیلی معاف هستند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: رئیس ستاد انتخابات استان مرکزی داشته باشند برنامه ریزی مشارکت مردم شعب اخذ رأی ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۸۷۲۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابتکار عمل رسانه ملی در انتخابات، مشارکت آگاهانه مردم را رقم زد

مهرداد لاهوتی منتخب مردم شهرستان لنگرود در دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی امروز با حضور در صدا وسیمای مرکز گیلان با مدیر کل این مرکز دیدار و گفتگوکرد.

مهرداد لاهوتی در این دیدار ضمن قدردانی از ابتکارعمل رسانه ملی در ایجاد کانال‌های تلویزیونی و افزایش مشارکت آگاهانه مردم در انتخابات ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ ، از صدا و سیما خواست مثل همیشه نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی را در حل مشکلات استان به ویژه در بخش‌های کشاورزی از جمله محصولات استراتژیک استان همچون برنج، چای و ابریشم یاری کند.

منتخب مردم لنگرود در دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با اشاره دغدغه‌های مردم استان و شهرستان لنگرود در سه بخش کشاورزی، برنج، چای و ابریشم افزود: تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی برنج، باغ‌های چای و توت به علت حمایت نکردن کشاورزان، واردات بیش از حد این محصولات، نبود سد‌های کافی و مدیریت ضعیف منابع آبی در فصل بارش ها، بخشی از مشکلات استان و شهرستان است.


وی همچنین به کم توجهی به صنایع در گیلان از جمله صنعت گردشگری اشاره کرد و گفت: تکمیل بندر گردشگری شمال کشور در چاف و چمخاله و بهره برداری از تله کابین لنگرود می‌تواند در اقتصاد استان اثر گذار باشد.

مهرداد لاهوتی مهاجرت به گیلان را از دیگر موارد مهم و قابل توجه دانست وافزود: با توجه به مهاجرت پذیر بودن گیلان باید در فراهم کردن زیر ساخت‌های استان تجدید نظر کرد تا در آینده مردم دچار مشکل نشوند.

مهرداد لاهوتی همچنین حل تداخل زمین‌های مردم با دولت ، در چاف و چمخاله و بخش اطاق ور لنگرود را از دیگر دغدغه‌های این شهرستان عنوان کرد.

وی با بیان اینکه مشکلات و راهکار‌های حل آن را در مجلس مطرح و پیگیری خواهیم کرد گفت: از صدا و سیمای گیلان هم به عنوان حلقه واسط بین حاکمیت و مردم می‌خواهیم مثل همیشه با تولید برنامه‌های مختلف ما را در رسیدن به اهداف یاری کنند تا مشکلات مردم این استان کشاورزی را حل کنیم.


مدیر کل صدا و سیمای مرکز گیلان نیز در این نشست با بیان اینکه صداوسیما، صدای مردم به مسئولان است، گفت: هم اکنون برنامه‌های خبری و تولیدی بسیاری با رویکرد حل مشکلات مردم و پیگیری مطالبات آن‌ها در این مرکز در حال تولید و پخش است و برنامه‌ی جدید تلویزیونی «پاسخ» با رویکرد پیگیری مطالبات مردم از مسئولان که هر چهارشنبه ساعت ۳۰: ۲۱ از شبکه باران پخش می‌شود از جمله این برنامه هاست.

تقی ربانی انعکاس توانمندی‌ها و مشکلات همه‌ی شهرستان‌ها از جمله لنگرود با رویکرد «عدالت گستری»، «هویت محوری» و «شتاب دهی در پیشرفت» را از برنامه‌های الویت دار این مرکز و سازمان عنوان کرد و افزود: برای ادامه این روند و پخش این برنامه‌ها از قاب شبکه استانی و شبکه‌های ملی ، استقبال و اعلام آمادگی می‌کنیم.

مهدی محمودی معاون خبر صدا وسیمای مرکز گیلان هم در این نشست، توجه به حل مشکلات بخش کشاورزی و پیگیری دقیق و کارشناسانه آن را از مطالبات به حق مردم دانست و گفت: با تولید و پخش خبر و گزارش در بخش‌های مختلف استان و کشور در تلاش هستیم تا مسائل استان را با کمک مسئولان با محوریت خودکفایی در تولید حل کنیم و شاهد صادرات انواع محصولات تولیدی استان در بازار‌های دیگر کشور‌ها باشیم.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • شوراها، از مهمترین مظاهر مردمی سازی حکمرانی در نظام مردم سالاری دینی
  • مشارکت بیشتر در انتخابات، هزینه‌های امنیتی را کاهش می‌دهد
  • اعضای شورا از بطن مردم انتخاب شده و همیشه و در تمام سختی‌ها در کنار مردم هستند
  • مهمترین پیشران تولید، مشارکت واقعی مردم است
  • اعضای شورا در سختی‌ها کنار مردم است
  • چرا مشارکت در دور دوم انتخابات مجلس مهم است؟
  • مردم نباید به انتخابات دور دوم مجلس بی‌اعتنا باشند
  • ابتکار عمل رسانه ملی در انتخابات، مشارکت آگاهانه مردم را رقم زد
  • تراز منابع و مصارف تامین اجتماعی استان مرکزی پس از ۱۰ سال مثبت شد
  • نباید کسی تصور کند «دور دوم انتخابات مجلس» فاقد اهمیت است