Web Analytics Made Easy - Statcounter

نائب رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و سوریه تاکید کرد: تقویت روابط همه جانبه بویژه در چارچوب همکاری های پارلمانی، جهت ارتقا سطح تبادل تجاری دو کشور ضرورت دارد و مجلس شورای اسلامی از تعامل همه جانبه در حوزه های مختلف استقبال می کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، شفیق علی دیوب سفیر جمهوری عربی سوریه با عباس گلرو  رئیس کمیته روابط خارجی و نائب رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و سوریه و اعضای این گروه دوستی  پیرامون تقویت روابط دو کشور و تحولات منطقه دیدار و گفتگو شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

عباس گلرو، در ابتدای این دیدار، همبستگی و پیوستگی دو کشور در شرایط بحرانی را نشان از عزم راسخ فیمابین و پیوند های عمیق تاریخی، فرهنگی دانست.

 

وی با بیان حقیقت تاریخی بین دو کشور اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران و سوریه دو جنگ تحمیلی را تجربه کرده و در حساس ترین موقعیت این جنگ ها یکدیگر را مساعد و همراه بوده اند.

 

ایران تا پیروزی کامل حامی و همگام دولت سوریه خواهد بود

 

رئیس کمیته روابط خارجی مجلس شورای اسلامی همچنین متذکر شد: همچنان که رئیس جمهور وقت سوریه در دوران جنگ تحمیلی علیه ایران، پشتیبانی و حمایت خود از  جمهوری اسلامی ایران را متوقف نکرد، امروز نیز ما در بحران و جنگ علیه سوریه تا پیروزی کامل این کشور علیه تروریست های تکفیری حامی و همگام دولت، ارتش و مردم این کشور خواهیم بود.

 

نائب رئیس گروه دوستی پارلمانی با تاکید بر نقش اساسی عناصر سه گانه مردم, رهبری و ارتش سوریه  تصریح کرد: حمایت همپیمانان به ویژه محور مقاومت در پیروزی سوریه بر تروریست ها و حامیان خارجی آنها مؤلفه اساسی در این پیروزی است.

 

مجلس از تعامل همه جانبه استقبال می کند

 

وی تأکید کرد: تقویت روابط همه جانبه بویژه در چارچوب همکاری های پارلمانی، جهت ارتقا سطح تبادل تجاری دو کشور ضرورت دارد و مجلس شورای اسلامی از تعامل همه جانبه در حوزه های مختلف تجاری، اقتصادی و اجتماعی ـ فرهنگی استقبال می کند.

 

بمباران مرزی سوریه تروریسم بین المللی است

 

رئیس کمیته روابط خارجی مجلس شورای اسلامی، بمباران مرزی سوریه طی هفته گذشته را تروریسم بین المللی دانست و سکوت جامعه جهانی و نهادهای بین المللی نسبت به این تجاوز علنی را شگفت انگیز بیان کرد.

 

در این دیدار فاطمه محمدبیگی نماینده مردم قزوین ارتقاء سطح روابط در زمینه بهداشتی و پزشکی بین دو کشور را حائز اهمیت دانست و گفت: مجلس شورای اسلامی برای توسعه در زمینه فعالیت های بهداشتی و ارتقاء سطح سلامت و همچنین پذیرش بیمار و توریسم آمادگی کامل دارد.

 

جعفر راستی نماینده شبستر و عضو گروه دوستی پارلمانی ایران _ سوریه نیز حماسه و جنگاوری ایرانیان در کنار ارتش سوریه را رمز پیروزی در سوریه بیان کرد و همکاری ایران در زیرساخت های این کشور را نشانه تعامل و پیوند همیشگی فیمابین بیان کرد. وی آمادگی مجلس برای تقویت همکاری کشاورزی را اعلام کرد.

 

حسین جلالی نماینده رفسنجان و انار تحکیم روابط فیمابین را در گستره تعاملات و توسعه همکاریهای دو کشور بیان کرد و پیوند خونی سوری ـ ایرانی را سرآغاز توجه دو کشور نسبت به تحولات آتی در منطقه دانست.

 

احمد حسین فلاحی نماینده همدان و فامنین  نیز از تقویت کمیسیون های مشترک، فراکسیون های مورد علاقه دو کشور و همچنین ارتقاء سطح روابط علمی ـ دانشگاهی ایران و سوریه استقبال کرد و آمادگی مجلس و دولت جمهوری اسلامی ایران را برای این مهم اعلام کرد.

 

ارتش و ملت سوریه قدردان جمهوری اسلامی ایران هستند

 

شفیق علی دیوب سفیر جمهوری عربی سوریه همراهی و حمایت و پشتیبانی همه جانبه ایران در بحران جنگ سوریه را ستود و گفت:  پیروزی در سوریه به پشتیبانی همپیمانان به ویژه جمهوری اسلامی ایران به دست آمد و همواره ارتش و ملت سوریه قدردان ملت، دولت و رهبری جمهوری اسلامی ایران هستند.

 

سفیر سوریه در ادامه با تاکید بر روابط استراتژیک و تاریخی ایران و سوریه, امام خمینی (ره) و حافظ اسد رئیس جمهور فقید سوریه را معمار و پایه گذار این روابط دانست و خواستار تقویت روابط در زمینه های علمی و فناوری, اقتصادی, کشاورزی, بهداشتی و فرهنگی شد.

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی نماینده مجلس مجلس جمهوری اسلامی ایران گروه دوستی پارلمانی مجلس شورای اسلامی ایران و سوریه تقویت روابط همه جانبه دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۹۹۲۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همکاری‌ چین در زمینه‌های اقتصادی تجاری با افغانستان

سفیر چین در افغانستان روابط دیپلماتیک و همکاری‌ اقتصادی پکن و کابل را مثبت ارزیابی کرد.

ژائو شینگ در دیدار با ملا یعقوب مجاهد وزیر دفاع سرپرست طالبان گفت: پکن با سیاست مداخله نکردن [در امور داخلی]، به روابط تاریخی خود با افغانستان ادامه می‌دهد.

وی افزود: افغانستان و چین اشتراکات واضحی دارند و ما ضمن تقویت و حفظ روابط دو کشور، از سرمایه گذاری ها و پروژه‌های اقتصادی پکن در افغانستان حمایت می‌کنیم.

ژائو شینگ تاکید کرد پکن در زمینه‌های تجارتی، اقتصادی و سایر بخش‌ها با کابل همکاری می‌کند.

سفیر چین در این دیدار تحکیم امنیت سراسری در افغانستان را فرصت خوبی برای همکاری تجاری و اقتصادی ارزیابی کرده است.

این در حالی است که پیش از این مقامات کشور چین در تکمیل و آغاز پروژه‌های مختلف در افغانستان ابراز همکاری کرده‌اند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • ایران و عراق در مبادلات اقتصادی از ارز ملی خود استفاده کنند
  • ایران و عراق در مبادلات اقتصادی از ارز ملی استفاده کنند
  • مصوبه تعیین نماینده ویژه رئیس‌جمهوری در مناطق آزاد اصلاح شد
  • همسایگی و قرابت فرهنگی عامل تقویت ارتباطات تجاری کیش و ترکیه
  • تجلیل از تصمیم ترکیه در قطع روابط اقتصادی و تجاری با رژیم صهیونیستی
  • تقدیر از تصمیم ترکیه در قطع روابط اقتصادی و تجاری با اسرائیل
  • صندوق سرمایه‌گذاری مشترک ایران و امارات تشکیل شود
  • تاکید وزیر خارجه مصر بر تقویت روابط مردمی و گردشگری با ایران
  • نقاط قوت و ضعف مجلس یازدهم/ «نظارت» در مجلس آینده تقویت شود
  • همکاری‌ چین در زمینه‌های اقتصادی تجاری با افغانستان