Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-04-27@14:32:31 GMT

برگزاری کنگره حضرت ‌آمنه (س) در قم

تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۰۳۷۴۳

برگزاری کنگره حضرت ‌آمنه (س) در قم

به گزارش حوزه استان ها خبرگزاری تقریب به نقل از پایگاه خبری حرم حضرت معصومه (س)، حجت‌الاسلام‌ مهدی احمدی در نشست خبری اختتامیه کنگره بزرگداشت حضرت آمنه اظهار داست: کنگره بزرگداشت مادر رسول گرامی اسلام در راستای نشر معارف اهل‌بیت است که در حکم رهبر معظم انقلاب در خصوص شرح وظایف تولیت حرم بانوی کرامت عنوان ‌شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
معاون حرم بانوی کرامت افزود: دفاع از کیان تشیع در برابر هجمه‌هایی که علیه ارزش‌ها و مفاهیم اصیل دینی و شیعی صورت می‌گیرد از اهداف برگزاری این کنگره است.
 
وی خاطرنشان کرد: متاسفانه در طول تاریخ عده‌ای مغرض دست به تحریف شخصیت‌های بارز زده‌اند و در این خصوص نیز به آبا و اجداد رسول خدا اهانت‌های زیادی از سوی وهابیت صورت گرفته و نسبت شرک و کفر داده‌اند.
 
 احمدی تاکید کرد: مکتب تشیع با تمام توان در مقابل این انحراف ها ایستاده است و پژوهشگران حرم بانوی کرامت نیز با همکاری دیگر مولفان و پژوهشگران در این مقطع کنونی به کتابت مطالبی درخصوص حضرت آمنه اقدام کرده‌اند.
 
وی یادآور شد: بهترین مکان برای معرفی حضرت آمنه حرم بانوی کرامت است و در آینده نیز آثار دیگری درباره بانوان نمونه و الگو به چاپ خواهد رسید.
 
احمدی گفت: با توجه به بروز بیماری کرونا، این کنگره هفته آینده به‌صورت محدود برگزار خواهد شد و در حقیقت رسانه‌ای بوده و به‌صورت مستقیم از شبکه نور و به‌صورت تولیدی از شبکه قرآن و معارف سیما پخش خواهد شد.
 
معاون تولیت حرم حضرت معصومه (س) گفت: یک رمان در خصوص حضرت آمنه چاپ ‌شده است و رمان دیگری نیز در خصوص حضرت نجمه به ‌زودی چاپ خواهد شد چرا که آثار ادبی و ادبیات داستانی نقش موثری در معرفی ارزش های دینی دارند.
 
انتهای پیام/
 
 

منبع: تقریب

کلیدواژه: حرم بانوی کرامت حضرت آمنه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۰۳۷۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین اجلاسیه شهدای ارتشی کهگیلویه و بویراحمد برگزار می شود

به گزارش خبرنگار مهر، اولین اجلاسیه شهدای ارتشی کهگیلویه و بویراحمد صبح پنجشنبه در شهر دوگنبدان برگزار می‌شود.

۱۷ اجلاسیه تا مهر ماه ۱۴٠۳ در قالب کنگره ملی شهدای استان دیده شده است.

جانشین فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد گفت: اجرای بیش از ۳۵ هزار عنوان برنامه در دومین کنگره ملی شهدای این استان پیش بینی شده است.

سردار مصطفی مثنوی افزود: بیشتر فضای استان متأثر از کنگره ملی شهدای استان خواهد بود.

وی ابراز داشت: با همکاری خوب رسانه‌ها و کمیته‌های مختلف فرصت مناسبی برای اجرای هر چه بهتر برگزاری دومین کنگره شهدای استان فراهم شده است.

مثنوی تصریح کرد: ۳۱ کمیته و کارگروه هر ۴۵ روز یک بار با تشکیل نشست‌ها برنامه‌های اجرا شده را تشریح خواهد کرد.

مثنوی برگزاری ۱۷ اجلاسیه شهرستانی و استانی، برگزاری جشنواره سرود، توزیع ۲ هزار جهیزیه، تألیف ۲۰۰ عنوان کتاب، جمع آوری ۹۵ سوژه از شهدا، برگزاری بیش از ۲ هزار و ۶۰۰ یادواره شهدا، نصب ۲ هزار تندیش شهید و اجرای ۱۳ هزار عنوان برنامه برای نهضت روایتگری را از مهمترین برنامه‌های کمیته‌ها در کنگره ملی شهدا اعلام کرد.

مثنوی برگزاری کنگره را فرصتی برای تبلیغ آرمان‌های شهدا و معرفی ظرفیت‌های ۴۵ ساله انقلاب اسلامی دانست و گفت: بانک اطلاعاتی خوبی از ۲ هزار شهید استان تهیه شده است.

جانشین فرماندهی سپاه فتح، عملکرد کمیته‌ها و همراهی مدیران و دستگاه‌های اجرایی در ایجاد هماهنگی کنگره ملی سرداران و ۲ هزار شهید استان امیدوارکننده توصیف کرد و گفت: همه ظرفیت‌ها در بخش‌های گوناگون باید برای برگزاری آبرومندانه این رویداد مهم و فرهنگی بسیج شود.

مثنوی تصریح کرد: کنگره نهایی شهدای استان کهگیلویه و بویراحمد در مهرماه سال ۱۴۰۳ با شرکت مقام‌های لشکری و کشوری و قشرهای مختلف مردم در یاسوج برگزار می‌شود.

جانشین فرمانده سپاه فتح گفت: نصب تندیس شهدای ارتش در شهر دوگنبدان به عنوان میزبان اجلاسیه ۲۰۸ شهید ارتش در استان، فضاسازی اجلاسیه ۴۲۲ شهید شهرستان کهگیلویه، تحویل تابلو فرش منقش تمثال شهدا به خانواده شهدای استان از سوی دبیرخانه کنگره شهدا از آخرین اقدامات آماده سازی برای برگزاری این رویداد فرهنگی است.

کهگیلویه و بویراحمد دارای ۲ هزار شهید، ۵۳ هزار رزمنده، ۱۳ هزار جانباز، ۳۱۶ آزاده، ۶۳ شهید جاوید اثر و پنج شهیده زن است.

کد خبر 6088207

دیگر خبرها

  • حفظ سرمایه اجتماعی با برگزاری مطلوب کنگره بزرگداشت ۳ هزار شهید سمنان
  • برگزاری کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران در روز دهم خرداد
  • کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران برگزار می‌شود
  • سومین کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران برگزار می‌شود
  • حضرت نجمه خاتون علیهاالسلام، مصداقی برای آیه شریفه تطهیر است
  • شهدا سرمایه اصلی نظام هستند
  • برگزاری دومین کنگره بین‌المللی سالمندی سالم در تبریز
  • همه اقشار در برپایی کنگره شهدای کاشان مشارکت کنند
  • اولین اجلاسیه شهدای ارتشی کهگیلویه و بویراحمد برگزار می شود
  • پیش‌کنگره  ۱۵۰۰۰ شهید فارس در کازرون برگزار می‌شود