Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-02@02:43:43 GMT

یک سوزن به خودت بزن، یک جوالدوز به دیگران

تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۰۵۹۴۷

یک سوزن به خودت بزن، یک جوالدوز به دیگران

حکایت قصه مناسب سازی معابر فاروج، سر درازی دارد و یک سر آن همین مثل یک سوزن به خودت بزن و یک جوالدوز به دیگران است.

 خبرگزاری شبستان _فاروج؛ در تازه ترین نشست کارگروه مناسب سازی معابر، یکی از مصوبات دیرپای این کارگروه (انتخاب یکی از معلولان به عنوان مشاور شهردار) بالاخره از روی کاغذ  صورتجلسه بر روی کاغذ حکم یا ابلاغ رفت و «حمیدرضا طیبی» یکی از معدود معلولانی که خیابان های شهر به صدای چرخ ویلچر او آشناست، این حکم را در حالی دریافت کرد که نحوه رسیدنش به سالن جلسات فرمانداری جای اما و اگرهایی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رمپ غیر فنی فرمانداری  نه در مسیر درب ورودی آن که در ردیف یکی از درب های فرعی قرار دارد، حالا اگر یک معلول یا جانباز به هرشکلی شاخ غول این رمپ را هم بشکند، تازه به خان سخت تری می رسد، اول اینکه باید دعا کند جلسه در سالن دوم نشست های فرمانداری که رسیدن به آن فتح دو نوع پله را می طلبد، نباشد.

 

البته سالن اصلی جلسات هم چندان دست یافتی و راحت نیست، فاصله ایجاد شده از کف طبقه همکف با این سالن برای یک معلول یا جانباز مساوی است با استمداد طلبیدن. حالا اگر به هر شکلی این خان هم پشت سر گذاشته شود، می رسیم به خان بعدی، چیدمان صندلی ها به گونه ای است که اگر افرادی در همان ردیف نزدیک به درب ورودی بنشینند، حرکت با ویلچر در آن مسیر سخت می شود و ایجاد مزاحمت می کند.

 

معلولان اگر بخواهند با فرماندار ملاقات حضوری داشته باشند باید زحمت فتح دماوندی را به خود بدهند، دو نوع پله تعبیه شده برای دست یافتن به طبقه بالاتر، برای یک معلول و یا جانباز عجیب دلبری می کنند. امکان استفاده از پله های مجاور سالن اجتماعات که برای یک ویلچری اصلا فراهم نیست  و ناگزیر باید از پله های انتهای سالن استفاده کند و با این اوصاف دری که به تعبیر فرمانداران به روی مردم همیشه باز است به روی معلولان دهن کجی می کند چرا که دستیابی به آن آسان نیست.

 

در حالی سال هاست قصه مصوبات کارگروه مناسب سازی معابر بی سرانجام فقط روایت شده که هرسال وعده ای برای تحقق عدد قابل توجهی  از درصد مناسب سازی در صدر صورتجلسه این نشست ها می نشیند و انگار  جاخوش کرده و به خود زحمت میدانی شدن نمی دهد.

 

امسال هم مستثنا از این امر نبوده و حالا همه معلولان نشسته اند ببینند پایان سال مساوی با شهر بی مانع شدن فاروج می شود یا نه؟ چرا که اینهم مصوبه تازه ترین نشست این کار گروه است. و اینکه بالاخره سوزن به خود زده می شود یا نه!

پایان پیام/640

منبع: شبستان

کلیدواژه: یادداشت خبرنگار شهرستان فاروج مناسب سازی مناسب سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۰۵۹۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید بیش از ۹۵ میلیارد ریال وسایل کمک توانبخشی برای معلولان قزوینی

فرهاد اکبرشاهی معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی قزوین از خرید بیش از ۹۵ میلیارد ریال وسایل کمک توانبخشی برای معلولان قزوینی خبر داد و گفت: میزان اعتبار برای تامین و تهیه وسایل توانبخشی معلولان در سال گذشته نسبت به سال ۱۴۰۱ حدود ۲۰۰ درصد رشد داشته است.

وی افزود: از اعتبارات تخصیص داده شده برای تامین و تهیه وسایل توانبخشی، هزار و ۵۰۰ دستگاه انواع ویلچر و صندلی مخصوص افراد دارای معلولیت، ۲۰ دستگاه ویلچر برقی، ۵۰۰ عدد انواع تشک مواج، ۳۲۳ جفت انواع عصا به همراه ۲۱۱ عدد انواع واکر برای جامعه هدف دارای معلولیت جسمی استان تهیه شده است.

اکبرشاهی با اشاره به اینکه بخشی از این هزینه‌ها نیز صرف تهیه انواع وسایل کمک توانبخشی برای نابینایان و کم بینایان شده است، توضیح داد: ۲۰۰ وسیله شامل عصای سفید، شطرنج نابینایان، دستگاه ضبط صدا، رایانه همراه و معلم قرآن هوشمند هم برای این قشر تهیه شد.

معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان قزوین اضافه کرد: برای جامعه هدف کم شنوا نیز ۶۵۰ دستگاه سمعک و حدود ۱۳ هزار حلقه باتری سمعک خریداری شده و پنج میلیارد ریال کمک هزینه خرید وسایل کمک توانبخشی به صورت موردی به توانخواهان پرداخت شد.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • شهید مطهری جهش فکری در دانشگاه‌ها ایجاد کرد
  • معلمی که برای نسل جوان جاذبه داشت
  • گنجی که فقط کچل‌ها دارند
  • واکسن سرخک و سرخجه بدون درد از راه رسید
  • تولید زعفران ۷۰ درصد افت پیدا کرده است/صادرات با نام دیگران
  • یک دستگاه خودروی ون برای حمل و نقل نابینایان و معلولان تجهیز می شود
  • کتابی پر ازجاهای خالی!
  • توزیع 40 هزار اقلام توانبخشی بین معلولان خراسان جنوبی
  • تراشه‌ای جدید که محدودیت‌های معلولان را رفع می‌کند (فیلم)
  • خرید بیش از ۹۵ میلیارد ریال وسایل کمک توانبخشی برای معلولان قزوینی