Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ استاندار مرکزی گفت: عملیات کاشت هزار هکتار جنگل‌کاری در اطراف شهرستان اراک با همکاری وزارت نفت، استانداری مرکزی، منابع طبیعی و سایر بخش‌ها در هفته درختکاری آغاز می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  اراک، سیدعلی آقازاده ظهر امروز در آیین درختکاری باغ موزه دفاع مقدس اراک با اشاره به اهمیت درختکاری اظهار داشت: کلانشهر اراک با آلودگی هوا مواجه است و بنابراین در هفته منابع طبیعی برای شهرهای مختلف به ویژه شهرستان اراک افزایش سرانه فضای سبز درنظر گرفته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در این راستا بهره‌برداری از طرح‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری در منطقه دره گردو اراک با حضور وزیر جهاد کشاورزی جزو مهم‌ترین برنامه‌ها در 16 اسفندماه است.

استاندار مرکزی خاطرنشان کرد: اقدامات مهم و ارزشمندی در راستای ذخیره باران و برف و مخازن 2 هزار متر مکعبی آب در دره گردو انجام شده و این مهم در هفته منابع طبیعی و درختکاری به بهره‌برداری می‌رسد که در تابستان در جهت آبیاری 100 هکتار از اراضی دره گردو بهره‌برداری می‌شود.

آقازاده بیان کرد: عملیات کاشت هزار هکتار دیگر جنگل‌کاری در اطراف شهرستان اراک با همکاری وزارت نفت، استانداری مرکزی، منابع طبیعی و سایر بخش‌ها در هفته درختکاری آغاز می‌شود.

وی ادامه داد: هر شهروند استان مرکزی به ویژه مردم شهر اراک بهتر است که در هفته درختکاری یک نهال بکارند چراکه شهر اراک با آلودگی هوا مواجه است و در جهت این موضوع رسانه‌ها تلاش خود را بیشتر کنند.

استاندار مرکزی عنوان کرد: در هفته درختکاری 2 میلیون نهال توسط منابع طبیعی استان مرکزی توزیع می‌شود.

پژمان‌فر: باید تلاش کنیم درختکاری عمومیت بیشتری داشته باشدبرگزاری مراسم روز درختکاری در فدراسیون ووشو با حضور معاون وزیر ورزش40 هکتار درختکاری در کمربند سبز یزد اجرا شد

 86 هکتار از اراضی دره گردو به شهرداری اراک تحویل می‌شود

سعید بیاتیان، سرپرست شهرداری اراک هم در این آیین با اشاره به اهمیت درختکاری در شهرستان اراک گفت: کاشت و توزیع 20 هزار نهال توسط شهرداری در هفته درختکاری پیش‌بینی شده بود اما این تعداد به 35 هزار نهال افزایش پیدا کرده است.

وی افرود: طرح‌های عمرانی در تقاطع‌های غیر همسطح در چهار نطقه در دستور کار است که برای جابه جایی درختان این نقاط برنامه‌ریزی لازم انجام شده است.

 توسعه فضای سبز در شهرستان اراک در دستور کار قرار گرفته است 

سرپرست شهرداری اراک خاطرنشان کرد: امسال جابه جایی 2 هزار درخت در شهرستان اراک با حضور تشکل‌ها و  فعالان زیست محیطی انجام شده و توسعه فضای سبز در شهرستان اراک در دستور کار قرار گرفته است.

بیاتیان با اشاره به اینکه صورتجلسه تحویل اراضی گردو در روز گذشته انجام شده گفت: براساس صورتجلسه تحویل اراضی گردو مقرر شده که 86 هکتار از اراضی این منطقه به شهرداری تحویل داده شود.

انتهای پیام/712/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: هفته درختکاری شهرستان اراک منابع طبیعی انجام شده دره گردو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۱۰۸۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرای قطع ۴۰ درخت در نوشهر

به گزارش صدای ایران از ایرنا، موضوع از این قرار است که در روز‌های اخیر متنی کوتاهی با عنوان " قطع درختان پهن پیکر در بخش کجور نوشهر"‌در شبکه‌های اجتماعی غرب مازندران منتشر شده است و در توضیح این اتفاق نیز عنوان شد:‌

این متن با اشاره به قطع ۴۰ اصله درخت در اراضی روستای منجیر بخش کجور توضیح می‌دهد: بیش از ۴۰ اصله درخت پهن پیکر در اراضی روستای منجیر بخش کجور نوشهر توسط افراد ناشناس قلع و قمع شد.

انتشار تیتر این خبر با عنوان" فاجعه‌ای دیگر در البرز مرکزی / نابودی درختان پهن پیکر در کجور " در شبکه‌های اجتماعی برای تمامی دوستداران طبیعت دردآور و سخت و برخورد با عوامل این کار به طور قطع خواسته آنان است، اما جوابیه اداره منابع طبیعی و آبخیزداری منطقه مرهمی برای دوستداران طبیعت شده است چرا که این متن مربوط به سال گذشته بود و اکنون از وقوع چنین حوادث دلخراش طبیعی در حاشیه اراضی و عرصه‌های طبیعی روستا‌های بخش کجور خبری نیست.

رییس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان چالوس روز جمعه در خصوص خبر منتشره " نابودی درختان پهن پیکر در بخش کجور نوشهر " در شبکه‌های اجتماعی غرب مازندران آن را مربوط به سال گذشته ذکر کرد.



عبدالله شمس ادامه داد: محل قطع این درختان در عرصه مستثنیات اشخاص قرار داشته که این درختان در سال گذشته و با مجوز اداره منابع طبیعی قطع شده که در نزدیکی این باغ ساختمان اداره محیط زیست قرار دارد.

وی با تاکید بر حفاظت و حراست از عرصه‌های منابع طبیعی از سوی همگان اظهارداشت: برای حفاظت از جنگل و منابع طبیعی باید هم مردم تلاش کنند.

شمس از اهالی منطقه و همیاران طبیعت خواست در صورت مشاهده هرگونه تخریب منابع طبیعی، از طریق شماره‌های ۱۵۰۴ و ۱۳۹ یگان حفاظت منابع طبیعی را مطلع کنند.



استان مازندران ۲ اداره کل منابع طبیعی دارد که اداره کل منابع طبیعی منطقه نوشهر، بیش از ۶۶۰ هزار هکتار جنگل، مرتع و سواحل معادل ۲۸ درصد از مساحت مازندران را زیر پوشش دارد.

استان مازندران ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار هکتار مساحت دارد که حدود ۲ میلیون هکتار از این مقدار را منابع طبیعی شامل جنگل‌ها و مراتع تشکیل می‌دهد.

حوزه منابع طبیعی مازندران منطقه ساری هم حدود ۷۰ درصد از اراضی ملی و جنگل‌های استان را زیر پوشش مدیریتی خود دارد.

استان مازندران ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار هکتار مساحت دارد که حدود ۲ میلیون هکتار از این مقدار را منابع طبیعی شامل جنگل‌ها و مراتع تشکیل می‌دهد.



قدمت جنگل‌های شمال ایران به بیش از ۴۰ میلیون سال قبل بر می‌گردد و دارای ۹۰ گونه درختی و ۲۱۱ گونه درختچه‌ای و هزار و ۵۵۸ گونه علفی و بوته‌ای است. مساحت این عرصه‌های جنگلی در حدود یک درصد جنگل‌های اروپاست ولی تعداد گونه‌های آن ۱۶ درصد گونه‌های موجود در کل قاره اروپاست.

جنگل‌های هیرکانی با گستره حدود ۱.۹ میلیون هکتار از آستارا در شمال استان گیلان آغاز می‌شود و تا گُلی داغی در شرق استان گلستان به طول تقریبی ۸۰۰ کیلومتر و عرض ۲۰ تا ۷۰ کیلومتر پراکنش دارد بخشی کوچکی از جنگل‌های هیرکانی هم معادل ۲۰ هزار هکتار در کشور آذربایجان قرار دارد.

دیگر خبرها

  • (ویدئو) کاشت نهال به‌جای درختان قطع شده در جنگل‌های هیرکانی
  • ماجرای قطع ۴۰ درخت در نوشهر
  • آبشار دائمی «باران کوه»؛ طبیعتی جذاب برای تمامی فصول
  • آغاز برداشت گندم از سطح سه هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور
  • نخستین نشای مکانیزه برنج در شفت انجام شد
  • کاشت ۸۰ هکتار باغ زیتون در لرستان
  • سرشاخه کاری درختان گردو در نهاوند
  • ۴۵ فقره سرقت در پرونده سارق خودرو و محتویات خودرو
  • آغاز مبارزه بیولوژیکی با آفت برگ خوار بلوط
  • اجرای طرح سرشاخه کاری در باغ‌های گردوی نهاوند