Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، فرهاد دژپسند در نشست هم اندیشی با کار آفرینان و تولید کنندگان با بیان این که در سه ماهه سوم امسال، رشد اقتصادی غیر نفتی و همچنین با احتساب نفت مثبت بوده و آمارهای اقتصادی امیدوارکننده است افزود: با وجود جنگ اقتصادی و تحریم‌های ظالمانه در ۳۰ سال گذشته، در یازده ماه امسال، صادرات غیر نفتی به ۳۲ میلیارد دلار و واردات به ۳۴ میلیارد دلار رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: این در حالیست که ۸۵ درصد واردات ما مواد اولیه و کالاهای سرمایه‌ای است.

وزیر اقتصاد گفت: در ده ماه امسال، هزار و ۴۰۰ هزار میلیارد تومان از طریق شبکه بانکی تسهیلات پرداخت شده که این رقم در کل سال گذشته ۹۷۵ هزار میلیارد تومان بوده است.

دژپسند افزود: با وجود همه محدودیت ها، منابع حاصل از فروش نفت به کشور در حال افزایش و گشایش‌هایی در منابع ارزی کشور در خارج نیز ایجاد شده است.

وی با اشاره به برخی مشکلات فعالان اقتصادی در زمینه گمرک، مالیات و همچنین تامین مالی بنگاه‌های اقتصادی گفت: بازار سرمایه می‌تواند در تامین مالی اقتصاد نقش اصلی را داشته باشد این در حالیست که بین بنگاه‌های اقتصادی به ویژه کارخانه‌های بزرگ هنوز استفاده از ظرفیت بازار سرمایه به طور کامل جا نیافتاده است.

وزیر امور اقتصادی و دارایی ادامه داد: شورای عالی بورس، آمادگی کامل دارد تا به بنگاه‌های اقتصادی برای سرعت بخشیدن به تامین مالی از بورس کمک کند.

کد خبر 589106 برچسب‌ها ارز - بازار داخلی فرهاد دژپسند

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: ارز بازار داخلی فرهاد دژپسند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۳۰۰۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معضل بیکاری به سراغ اقتصاد آلمان آمد

«موسسه اقتصادی آلمان» از رشد بیکاری در این کشور به بالاترین رقم در یک دهه اخیر خبر داد.

به گزارش مشرق، ضعف اقتصادی آلمان بالاخره به بازار کار این کشور آسیب زد به‌طوریکه پیش‌بینی می‌شود تعداد کارگران بیکار به بالاترین رقم در حدود یک دهه گذشته برسد؛ این را مطالعات «موسسه اقتصادی آلمان» اعلام کرده است.

بر اساس این مطالعاتی که امروز منتشر می‌شود، بیکاری در این کشور به طور متوسط به کمی کمتر از ۲.۸ میلیون نفر افزایش خواهد یافت که بالاترین رقم از سال ۲۰۱۵ به شمار می‌رود.

کارشناس بازار کار موسسه اقتصادی آلمان، هالگر شیفر می‌گوید، با وجود رکود پارسال، بازار کار آلمان تقریبا ثبات داشت اما امسال برلین دارد پی‌آمدهای بحران اقتصادی را با قوت بیشتری احساس می‌کند.

در سال ۲۰۰۵ هم بیکاری در آلمان به ۴.۹ میلیون نفر رسیده بود که به آلمان «مرد بیمار اروپا» می‌گفتند.

بر اساس پیش‌بینی این موسسه، نرخ بیکاری آلمان در سال جاری میلادی به ۶ درصد افزایش می‌یابد.

منبع: فارس

دیگر خبرها

  • مشکل تورم با افزایش تولید از بن بست خارج می‌شود
  • تولید زیر تیغ واردات یارانه‌ای!
  • راهکار توسعه اقتصادی و تقویت منابع ارزی؛ تولید زیر تیغ واردات یارانه‌ای!
  • وزیر کار: برای تحقق شعار امسال، باید در مسیر جهش تولید قدم برداریم
  • پیش‌بینی مرتضی افقه از تاثیر انتخابات آمریکا بر بازار ارز/ منتظر این تغییر باشید
  • نقش کلیدی صندوق‌های سرمایه گذاری بازار سرمایه در جمع‌آوری نقدینگی‌های بلاتکلیف
  • مردمی کردن اقتصاد چگونه محقق می‌شود؟
  • ظهور یک قدرت اقتصادی جدید؛ اقتصاد هند چقدر قوی است؟
  • معضل بیکاری به سراغ اقتصاد آلمان آمد
  • سیاست ارزی غلط دلیل احساس نشدن درآمدهای سرشار نفتی و رشد اقتصادی در زندگی مردم