Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهرداد عرب اول رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی سیستان و بلوچستان  در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، با اشاره به آخرین وضعیت اعتبارات تملک سیستان و بلوچستان گفت: در این بخش از محل اعتبارات جدول ۱-۱۰ قانون هزار و ۴۳۰ میلیارد تومان اعتبار مصوب داشتیم که تاکنون ۶۲۱ میلیارد تومان آن یعنی حدود ۴۳ درصد تخصیص پیدا کرد، از این میزان ۳۲۳ میلیارد تومان نقدی و ۲۹۸ میلیارد به صورت اسناد خزانه بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او  ادامه داد: در سایر ردیف ها هزار و ۶۲۱ میلیارد تومان ابلاغ اعتبار به استان داشتیم که تاکنون ۸۶۶ میلیارد تومان آن یعنی۵۳ درصد تخصیص پیدا کرده که از این میزان ۳۵۱ میلیارد تومان نقدی و ۴۹۷ میلیارد تومان در قالب اسناد خزانه بوده است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی سیستان و بلوچستان گفت: مجموع اعتباراتی که تا این لحظه در اختیار استان قرار گرفته سه هزار و ۵۲ میلیارد تومان بوده که هزار و ۴۸۸میلیارد تومان یعنی حدود ۴۹ درصد تخصیص یافته، از این مبلغ ۶۷۴ میلیارد تومان نقدی و ۷۸۲ میلیارد تومان در قالب اسناد خزانه بوده است، حدود ۱۲۰ میلیارد تومان از محل تخصیص نقدی نیز به حقوق کارکنان شاغل در طرح های عمرانی تخصیص یافت.

او تدامه داد: در بخش اعتبارات هزینه ای هم تا این لحظه ۵۴۱ میلیارد تومان ابلاغ اعتبار به سیستان و بلوچستان داشتیم که ۴۹۸ میلیارد تومان تخصیص پیدا کرده که حدود ۹۲ درصد می شود، همچنین ۴۶۸ میلیارد تومانی که ابتدای سال در قالب هزینه های عمومی به استان ابلاغ شده آخرین تخصیص ابلاغی ۴۵۱ میلیارد تومان یعنی ۹۶ درصد است.

عرب اول تصریح کرد: در بخش هزینه ای هر آنچه به سیستان و بلوچستان ابلاغ شده تخصیص یافته و در اختیار دستگاه های اجرایی قرار گرفته است.

او  با بیان اینکه مطالعات آمایش هم به تصویب رسیده و سیستان و بلوچستان را در شورای عالی آمایش خوب دیده اند، گفت: کار تازه ای در این استان انجام دادیم و اولین استان از بین ۳۱ استان هستیم که تنظیم سند آمایش شهرستان ها را در دستور کار قرار داده که برای پنج شهرستان جنوبی مطالعات انجام شده است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی سیستان و بلوچستان با اشاره به گزارش مرکز آمار ایران در خصوص جایگاه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی استان های کشور بیان کرد: از نظر سرزمین و اقلیم این استان با ۱۱.۲ درصد مساحت ایران رتبه اول را دارد.

او  افزود: سال ۹۴ جمعیت استان ۲میلیون‌ و ۷۲۵ هزار نفر بود که در سال ۹۸ به ۲ میلیون و ۹۷۸ هزار نفر رسیده و از این حیث رتبه دهم را داریم، رشد جمعیتی طی سالهای ۹۴ تا ۹۸، حدود ۹ درصد است.

عرب اول گفت: توزیع نسبی جمعیت سیستان و بلوچستان به کل کشور از ۳.۵ درصد در سال ۹۴ به ۳.۶ در سال ۹۸ رسیده، از بُعد شهرنشینی در سال ۹۴ شاخص این استان ۴۸.۵ درصد و کل کشور ۷۳.۷ بوده که استان در سال ۹۸ به ۵۰.۹ رسیده و از این حیث رتبه ۳۱را داریم این شاخص در این نقطه از ایران اسلامی نسبت سایر استان های منطقه هشت با پنج درصد رشد، بیشترین مقدار عددی را داشته است.

او  با بیان اینکه تراکم‌نسبی جمعیت در کشور در سال ۱۳۹۴؛ ۴۸ نفر در کیلومتر مربع بوده افزود: سیستان و بلوچستان از ۱۵ نفر در سال ۹۴، به ۱۶ نفر در سال ۹۸ رسیده که از این نظر رتبه ۲۹ را در کشور داریم و استان های منطقه هشت آمایش تقریبا در یک رنج و کم تراکم ترین استان های کشور هستند.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی سیستان و بلوچستان گفت: نرخ مشارکت اقتصادی نیروی انسانی نیز از ۲۹.۹ در سال ۹۴ به ۳۱.۸ در سال ۹۸ رسیده که متوسط آن در کشور ۹/۳۹ است.

او  اظهارداشت: در بخش کشاورزی متوسط سرانه تولید گوشت قرمز کشور در سال ۹۴؛ ۱۰.۲۱ کیلوگرم به نفر بوده که استان از ۷.۶ در سال ۹۴ به ۶.۶ در سال ۹۸ رسیده و با کاهش همراه بوده است، در سرانه تولید شیر هم در سال۹۴ کشور ۱۱۵.۷۸ کیلوگرم به نفر بوده که استان از ۲۵.۳ در سال ۹۴ به ۲۳.۶ رسیده و با هفت درصد رشد منفی رتبه ۳۰ را دارد.

عرب اول با بیان اینکه سرانه تولید گوشت مرغ سال ۹۴ در کشور ۲۶.۸ کیلوگرم به نفر بود افزود: این شاخص در استان از ۸.۲ در ۹۴ به ۱۲.۹ در ۹۸ رسیده که ۵۶ درصد رشد را نشان می دهد.

او  گفت: سال ۹۸ سرانه تولید آبزیان کشور ۱۵.۴۴ کیلوگرم به نفر بوده که در استان از ۸۶.۴ در سال ۹۴ به به ۱۰۵.۴ در سال ۹۸ رسیده که با وجود ۲۲ درصد رشد همچنان جایگاه دوم از این حیث به سیستان و بلوچستان اختصاص دارد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی سیستان و بلوچستان گفت: در فصل آب سهم جمعیت روستایی بالای ۲۰ خانواره بهره مند از آب آشامیدنی سالم در کشور از ۷۱.۳ در سال ۹۴ به ۷۶ درصد در سال ۹۸ رسیده و این شاخص در استان از ۶۳.۲ به ۶۸.۱ درصد افزایش یافته و با هشت درصد رشد در جایگاه ۲۶ کشور بوده اما وضعیت استان نسبت به دیگر استان های منطقه هشت بهتر است.

انتهای پیام./ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: برنامه ریزی و بودجه بودجه ۱۴۰۰ سیستان و بلوچستان گفت سال ۹۸ رسیده کیلوگرم به نفر میلیارد تومان سرانه تولید سال ۹۴ ۹۸ رسیده درصد رشد عرب اول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۳۲۳۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معافیت‌های هدفمند مالیاتی منجر به افزایش مشارکت مردم در تولید کشور خواهد شد

محسن علیزاده عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان درباره ارائه لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم از طرف دولت به مجلس و تمرکز این لایحه بر کاهش مالیات بر تولید و تشویق مردم به مشارکت در تولید و تحقق شعار سال مبنی بر جهش تولید با مشارکت مردم گفت: مسیر رسیدن به توسعه، سرمایه‌گذاری مولد و رشد اقتصادی از محل افزایش جذابیت پروژه‌های تولیدی خواهد بود که در این میان مهم‌ترین مشوق در دسترس دولت برای توسعه اقتصادی، اعطای مشوق‌های مالیاتی است که تاکنون اثرگذاری موفقیت‌آمیزی در تحریک سرمایه‌گذاری مولد نداشته است.

وی بیان کرد: یکی از معدود روش‌های مشارکت دادن مردم در تولید و تشویق آنها روی آوردن به اقدامات شفاف و مولد اقتصادی و حمایت جدی دولت از بازار سرمایه است.

نماینده مردم سپیدان در مجلس اظهار کرد: مالیات‌های بالا، نبود انگیزه برای توسعه زنجیره ارزش و مالیات سنگین بر کار افراد، مانع از جهش تولید و سرمایه‌گذاری خرد مردم در اقتصاد مولد شده در حالی که تغییرات حاصل شده در این لایحه موجب افزایش جذابیت تولید و کاهش ریسک آن خواهد شد. 

علیزاده ادامه داد: مردم بخش خردی از سهامی که در اختیار دارند را می‌توانند از طریق بازار سرمایه در مسیر تولید تزریق کنند تا به این وسیله سرمایه آنها به بخش شفاف اقتصاد وارد شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس یازدهم گفت: می‌توانیم با جذب واقعی سرمایه‌هایی که در دست مردم است در بخش تولید اقدام به سرمایه‌گذاری در حوزه مولد کنیم و باعث خروج رکود از چرخه تولید شویم.

نماینده مردم سپیدان در مجلس با بیان اینکه معافیت‌های هدفمند مالیاتی منجر به افزایش مشارکت مردم در تولید کشور خواهد شد، افزود: کاهش مالیات‌های تولید نه‌تنها به کسب‌وکار‌های موجود انگیزه می‌دهد تا فعالیت‌های خود را افزایش دهند، بلکه بازیگران جدید را برای ورود به بازار تشویق می‌کند و رقابت و نوآوری را تقویت می‌کند. 

علیزاده بیان کرد: از طرف دیگر تغییر پایه‌های مالیاتی مبتنی بر اخذ مالیات از مجموع درآمد به جای اخذ مالیات از نیروی کار موجب خواهد شد که تولید بیشتر از قبل رقابت‌پذیر شود و به این ترتیب سرمایه به این سمت جریان خواهد یافت.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • معافیت‌های هدفمند مالیاتی منجر به افزایش مشارکت مردم در تولید کشور خواهد شد
  • سیستان و بلوچستان پتانسیل‌های فراوانی در زمینه‌های تولیدی و اقتصادی دارد
  • تاکید استاندار بر ضرورت ایجاد تعاونی‌های گردشگری در سیستان و بلوچستان
  • تبادل فرهنگ گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان با کشورهای همسایه تقویت شود
  • وقوع سرقت در سیستان و بلوچستان ۱۸ درصد کاهش یافت
  • همدلی خیران هلال احمر آذربایجان شرقی در سیل سیستان و بلوچستان
  • بانوان نماد خودباوری و مسوولیت پذیری در جامعه هستند
  • ۳۰ درصد کنسرو ماهی کشور در سیستان و بلوچستان تولید می‌شود
  • بانوان نماد خودباوری و مسؤولیت پذیری در جامعه
  • معرفی سیستان و بلوچستان با ۳ غرفه در نمایشگاه «اکسپو»