Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-30@11:54:29 GMT

خواص میگو | فواید میگو برای کودکان | خواص معجزه آسای میگو

تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۳۲۴۰۲

خواص میگو | فواید میگو برای کودکان | خواص معجزه آسای میگو

‍‍‍‍‍‍

اگر طرفدار میگو هستید ، خواص زیادی را به بدن خود وارد کرده اید. متوسط ​​آمریکایی ها هر سال حدود 4 پوند میگو می خورند. این بیش از هر غذای دریایی دیگر است.

از نظر اندازه از کوچک تا بزرگ ، میگو به طور معمول 1 تا 3 اینچ طول دارد. ای نوع از سخت پوستان از آبهای گرم و سرد در سراسر جهان سرچشمه می گیرند. آنهایی که آب سرد هستند رنگ صورتی دارند پخته و پوست کنده می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

میگوهای آب گرم به رنگ سفید ، قهوه ای یا صورتی به صورت پخته یا خام در دسترس هستند.

حدود 90٪ میگوهایی که می خورید از مزرعه است. آنها در یک استخر با رژیم غذایی کنترل شده پرورش می یابند.

ماهیگیران میگوهای وحشی را در آبهای ساحلی صید می کنند. این میگوها حدود 10٪ از چیزی را که در ایالات متحده می خوریم تشکیل می دهند.

مواد مغذی در هر سرو

میگو بیشتر از پروتئین و آب تشکیل شده است. به طور متوسط ​​، 100 گرم میگو پخته شده دارای:

کالری: 99  کلسترول: 189 میلی گرم چربی: 0.3 گرم   سدیم: 111 میلی گرم کربوهیدرات: 0.2 گرم   پروتئین: 24 گرم

   
   
  سایر ویتامین ها و مواد معدنی شامل موارد زیر هستند:

فسفر کلسیم فلز مس   پتاسیم   فلز روی     اهن   منیزیم منگنز    
  فواید سلامتی

از آنجا که از نظر کربوهیدرات و کالری کم هستند و مملو از مواد مغذی هستند ، اگر می خواهید مقداری وزن کم کنید ، میگو گزینه مناسبی است.اما مراقب طرز تهیه آن باشید.

آنتی اکسیدان موجود در میگو برای سلامتی شما مفید است. این مواد می توانند سلول های شما را در برابر آسیب محافظت کنند. مطالعات نشان می دهد که آنتی اکسیدان آستاگزانتین به جلوگیری از ایجاد چین و چروک کمک می کند و آسیب های آفتاب را کاهش می دهد.

میگو سلنیوم زیادی نیز دارد. برخی مطالعات نشان می دهد که این ماده معدنی از ابتلا به برخی سرطان ها جلوگیری می کند ، اما تحقیقات کافی برای دانستن چگونگی عملکرد آن وجود ندارد.

آیا ضرری در میگو وجود دارد؟

یکی از نگرانی های بالقوه میزان کلسترول موجود در میگو است. یک بار کارشناسان اظهار داشتند که خوردن بیش از حد غذاهای پر کلسترول برای قلب بد است. اما تحقیقات مدرن نشان می دهد که این چربی اشباع شده در رژیم غذایی شما باعث افزایش کلسترول در بدن می شود ، لزوماً میزان کلسترول موجود در مواد غذایی مهم نیست. با این حال ، اگر شما  احتیاط کنید ،بهتر است.

پوست میگو نیز عامل حساسیت غذایی شایع و بعضاً شدید است. بیش از نیمی از افرادی که به پوست میگو حساسیت دارند اولین واکنش خود را در بزرگسالی نشان می دهند.

از مصرف میگوهایی که بوی نامتعارفی دارند ، خودداری کنید ، به خصوص اگر بوی آمونیاک  می دهند این بوی علامت رشد باکتریها می باشد.

طرز تهیه میگو

میگو یک غذای همه کاره است که می توانید از چند طریق آن را تهیه کنید.

روشهای سالم تر شامل موارد زیر است:
    بخار پز
    کباب کردن

اگر در نزدیکی ساحل زندگی نمی کنید ، میگو در مواد غذایی محلی شما تازه نیست. آنها یخ زده یا قبلاً یخ زده و ذوب می شوند. برخی از متخصصان مواد غذایی به شما خواهند گفت اگر قصد دارید بلافاصله  آنها را پخت و پز کنید فقط آنها را تازه نکنید. برخی دیگر معتقدند که میگویی که بیش از یک بار  یخ زده و ذوب شده است هم روی بافت و هم طعم آن تأثیر می گذارد.

روش ها متفاوت است ، اما برای تهیه میگو ، ابتدا آنها را قبل از تمیز کردن در آب سرد خیس کنید. بعضی از آشپزها از آب نمک استفاده می کنند. برای از بین بردن پوسته ، ابتدا پاها را از آن جدا کنید و از انگشت شست خود استفاده کنید تا پوسته از بدن جدا شود. با خارج شدن پوسته ، می توانید سر را درآورید.

می توانید دم بعدی را جدا کنید ، اما این اختیاری است. همچنین میگو دارای "ورید" دستگاه گوارشی سیاه است که در پشت آن است. به سادگی از چاقو استفاده کنید تا گوشت در یک خط جدا شود و آن را خارج کنید.

هنگام پخت و پز ، میگو را بشویید و روی آنها را خشک کنید.

حتما میگو را به طور کامل بپزید. می دانید که در صورت پخت ، تقریباً به شکل حرف "C" آماده است و رنگ آن خاکستری می شود.

پیشنهاد می شود بخوانید : طرز تهیه پلو میگو / طرز تهیه میگو پلو ، غذایی ساده و مجلسی و مقوی

خواص میگو

خواص میگو

از نظر مقایسه ای نسبت به سایر غذاهایی که پروتئین زیادی دارند نظیر گوشت ماهی و گروه ماکیان ، میگو ، کالری کم تری دارند . پروتیئن موجود در میگو کیفیت بالایی داشته و حاوی تمام اسید آمینه های لازم جهت رشد می باشد .

پروتئین میگوهمانند سایر جانوران دریایی به دلیل نداشتن بافت هم بند به راحتی هضم می شود . برای گروه هایی از مردم نظیر افراد مسن که در جویدن و هضم غذا مشکل دارند غذای حاوی میگو گزینه مناسبی برای تامین پروتئین روزانه آنها است .

میگوها در کل دارای چربی کمی می باشند ، اسیدهای چرب امگا ـ ۳ که از دسته اسیدهای چرب غیر اشباع بوده و برای سلامتی مفید هستند ، در میگو ها به وفور یافت می شوند . این دسته از اسیدهای چرب می توانند در کاهش خطر بیماریهای قلبی موثر واقع شود.

اسیدهای چرب امگا ـ۳ هم چنین اجزای ضروری برای غشا سلول مغز و بافت چشم است . میگو منبع غنی از ویتامین های A، ، ۶ B ۱۲B ، C، D، E، و املاحی چون کلسیم ، آهن ، منیزیم ، پتاسیم ، سدیم ، روی ، مس ، منگنز ، و سلنیم است . علاوه بر این ؛ کلسیم ، آهن ، روی ، منیزیم ، و فسفرمیگو نسبت به سایر آبریان بیش تر است .

میگوی سرخ یا سوخار یشده، میزان کالری دریافتی را افزایش می‌دهد در حالی که می‌توان با بخارپز کردن این منبع پروتئینی و زدن چاشنی‌ای مانند آب لیموترش تازه به آن، وعده غذایی کم‌کالری و در عین حال مغذی‌ای داشت.

طرز تهیه میگو

مواد مغذی میگو

میگوها منبع غنی از پروتئین با کیفیت خوب و در عین حال کم کالری هستند. آن‌ها همچنین دارای اسیدهای چرب ضروری مانند اسیدهای چرب اُمگا-3 هستند. از سوی دیگر این موجودات دریایی کوچک تأمین کننده‌ی مقادیر مناسبی از مواد معدنی مانند سلنیوم، آهن، روی، فسفر و منیزیم و نیز ویتامین‌هایی مانند D، B12 و نیاسین (یکی از ویتامین‌های گروه B) برای بدن می‌باشند.

در این بخش به بررسی تأثیر مواد مغذی موجود در میگو بر بدن انسان پرداخته می‌شود:
سیستم قلبی- عروقی

میگو با داشتن مقادیر بسیار خوبی از ویتامین B12 به کاهش سطح خونی هموسیستئین که یکی از عوامل مهم خطر بیماری‌های قلبی- عروقی است، کمک می‌کند. علاوه بر آن، اسیدهای چرب اُمگا-3 میگو به دلیل داشتن خاصیت ضدالتهابی و توانائی در جلوگیری از تشکیل لخته‌ی خون، می‌توانند در پیشگیری از بیماری‌های قلبی موثر باشند. همچنین این اسیدهای چرب با تأثیر بر جریان‌های الکتریکی قلب می‌توانند به پیشگیری از آریتمی‌های قلبی (بی‌نظمی ضربان‌های قلب) کمک کنند. از جمله اثرات دیگر اسیدهای چرب اُمگا-3 (هم با منشأ گیاهی و هم با منشأ جانوری)، تأثیر احتمالی آن‌ها در کاهش فشارخون بالا می‌باشد. لازم به ذکر است که برای افراد دارای پرفشاری خون، هر میلی‌متر جیوه کاهش در فشارخون، حائز اهمیت است، بنابراین ممکن است تأثیر مصرف هرکدام از مواد مغذی موثر در این زمینه به تنهایی کم باشد، ولی تأثیر مجموعه‌ی آن‌ها به طور همزمان، می‌تواند موجب چند میلی‌متر جیوه کاهش در فشارخون شود. برای دستیابی به این منظور، تا حد امکان سبزی‌ها، میوه‌ها و غلات کامل (به دلیل داشتن فیبر غذایی، مواد معدنی مثل پتاسیم، پروتئین گیاهی و سایر مواد مغذی) را در برنامه غذایی روزانه‌ی خود بگنجانید. همچنین منابع غذایی اسیدهای چرب اُمگا-3 را بیشتر مصرف کنید.

 پیشنهاد می شود بخوانید : طرز تهیه ناگت میگو و ماهی


 

ترکیبات سرطان زای میگو

میگو یک منبع غنی سلنیوم می‌باشد. نتایج تحقیقات بر روی حیوانات نشان داده است که ارتباط معکوسی بین دریافت سلنیوم و بروز سرطان وجود دارد. به عبارت دیگر با افزایش دریافت منابع غذایی حاوی سلنیوم، احتمال بروز سرطان در حیوانات کمتر می‌شود، زیرا سلنیوم برای کارکرد صحیح بعضی ترکیبات بدن که به منظور غیرفعال کردن مواد مضر و سرطان‌زا به کار می‌روند ضروری است، بنابراین در صورت کمبود آن، مولکول‌های سرطان‌زا غیرفعال نشده و موجب آسیب رساندن به سلول‌های بدن می‌شوند.
عملکرد مغز

اسیدهای چرب ضروری موجود در غذاهای دریایی (نظیر ماهی و میگو) احتمالاً می‌توانند در کاهش زوال عقل مرتبط با افزایش سن موثر باشند. همچنین دیده شده افرادی که در رژیم غذایی خود از منابع غذایی حاوی اسیدهای چرب امگا-6 (مانند گوشت‌های قرمز و روغن‌های گیاهی ذرت، بادام زمینی، گل‌رنگ و آفتابگردان) نسبت به منابع غذایی اسیدهای چرب امگا-3 (مانند ماهی، میگو، روغن‌های گیاهی مثل کلزا یا بزرک و مغزهایی مثل گردو) بیشتر استفاده می‌کنند، نه تنها به سمت آسیب‌های التهابی می‌روند، بلکه زمینه‌ی ایجاد افسردگی هم در آن‌ها بیشتر می‌شود. بنابراین به نظر می‌رسد رژیم‌های غذایی غنی از اسیدهای چرب اُمگا-3، احتمالاً می‌توانند حالات روحی را بهتر کرده، افسردگی را کاهش دهند. به همین جهت پیشنهاد می‌شود منابع غذایی آن (به ویژه منابع دریایی) را حداقل 3 بار در هفته مصرف کنند.

 
فواید میگو برای کودکان

میگو مقدار قابل توجهی املاح ضروری بخصوص فسفر و آهن دارد که بویژه برای کودکان در حال رشد و زنان باردار بسیار مفید است.
نکته قابل توجه دیگر این که در غذاهای دریایی به دلیل کمتر بودن بافت پیوندی به نسبت سایر غذاهای گوشتی، گوشت آنها نرم‌تر بوده و این واقعیت بخصوص پس از پخت مشخص می‌شود. به همین دلیل غذاهای دریایی و ازجمله میگو برای افراد مسن که به دلیل وضعیت دهان و دندان کمتر قادر به جویدن و هضم غذا هستند بسیار مفید است.
 

خوراک میگو  روش نگهداری میگو

از آنجایی که غذاهای دریایی مانند ماهی و میگو نسبت به دما بسیار حساس هستند، نکته‌ی مهم در مورد نگه‌داری آن‌ها، سرد نگه‌داشتن آن‌ها است، بنابراین:

* بعد از خرید میگو یا سایر غذاهای دریایی، در اسرع وقت آن‌ها را به یخچال برسانید.

* اگر قرار است میگو از زمان خرید تا رسیدن به یخچال مدت نسبتاً طولانی در خودرو بماند، یک کُلمن حاوی یخ در خودرو بگذارید تا از سرد ماندن و عدم فساد آن مطمئن شوید.

* معمولاً دمای بیشتر یخچال‌های خانگی کمی بالاتر از دمای ایده‌آل برای نگه‌داری غذاهای دریایی است. یک راه آسان و مطمئن برای رسیدن به دمای مناسب، بسته‌بندی خوب و قرار دادن آن‌ها در یک ظرف حاوی یخ و گذاشتن آن در سردترین جای یخچال است. در ضمن برای حفظ سرمای ظرف، روزانه 1 تا 2 بار یخ آن را عوض کنید. با این روش میگو به مدت 1 تا 2 روز در یخچال قابل نگه‌داری است، اما در اولین فرصت باید مصرف شود.

* برای نگه‌داری طولانی مدت میگو، آن را به خوبی بسته بندی نمایید و حداکثر تا یک ماه در سردترین جای فریزر نگه‌داری کنید.

* برای یخ‌زدایی میگو و خارج کردن آن از حالت انجماد، آن را در یک کاسه‌ی آب سرد یا درون یخچال قرار دهید. هرگز آن را در دمای اتاق یا با ماکروویو یخ‌زدایی نکنید، چون این کار باعث از دست رفتن رطوبت و مواد مغذی میگو می‌شود.

دیگر خواص میگو

میگوها دارای مقدار ید بالایی هستند. این عنصر کمیاب برای عملکرد خوب غده تیروئید ضروری است و در میگوها به وفور یافت می شود: فقط 125 گرم میگو هدف روزانه توصیه شده توسط DGE برای بزرگسالان و بزرگسالان را تأمین می کند.

 می تواند به شما در کاهش وزن کمک کند

نکته آخر اینکه ، پروتئین موجود در میگو با داشتن چربی بسیار کم و مقدار کم کالری مطبوع ، سیری کامل شما را تضمین می کند. میگوها کاملا برای یک رژیم مناسب هستند!

 حاوی کربوهیدرات نیستند

برای همه کسانی که مشتاق اصل کم کربوهیدرات هستند ، میگو مخصوصاً مناسب است - کاملاً فاقد کربوهیدرات است.

امیدواریم مطلب خواص میگو برایتان مفید باشد.

پیشنهاد می شود بخوانید : طرز تهیه سالاد دریایی / طرز تهیه سالاد مجلسی و خوش طعم با میگو

منبع: ساعت24

کلیدواژه: سرطان ها سئوی سایت اسیدهای چرب ا مگا 3 اسیدهای چرب امگا پیشنهاد می شود غذاهای دریایی موجود در میگو منابع غذایی ویتامین ها خواص میگو تهیه میگو مواد مغذی طرز تهیه نگه داری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۳۲۴۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

17 درمان سریع خانگی التهاب معده

التهاب معده یکی از مشکلات رایج گوارشی برای افراد می باشد و برای هر فرد علائم و نشانه های مختلفی دارد . افراد مبتلا به این مشکل ، ممکن است که احساسی شبیه به سیری داشته باشند و همچنین با مشکلاتی مثل استفراغ ، سوزش معده ، از دست دادن اشتها ، نفخ ، کاهش وزن روبرو شوند.

به گزارش نمناک، بسیاری از آن ها نیز هیچ علائمی ندارند . این بیماری ممکن است دلایل مختلفی داشته باشد که مهم ترین آن شامل مصرف بیش از حد بعضی از دارو ها ، مانند:آسپرین است.

در چنین حالتی ممکن است که مشکلاتی مثل خونریزی و تومور نیز در فرد به وجود بیاید . علت اصلی آن نیز معمولا کمبود ویتامین B12 و یا باکتری ها است .

درمان التهاب معده با این راهکارهای خانگی 1. دانه کاروم

دانه کاروم مانند یک دارو برای مشکلات گوارشی و معده عمل می کند و داروی طبیعی برای ترش کردن معده محسوب می شود.

طرز استفاده :

روش اول

چهار قاشق چای خوری دانه کاروم را با دو فنجان آب ترکیب کنید. سپس تا جایی که نصف آب بخار شود ، آن را بجوشانید. دوبار در روز آن را بنوشید تا جایی که علائم از بین بروند.

روش دوم

دانه کاروم ، زنجبیل خشک و نمک سیاه را هر کدام به اندازه یک قاشق چای خوری تهیه کنید. همه آن ها را ترکیب کرده و یک لیوان آب گرم به آنها اضافه کنید. سه بار در روز از این ترکیب استفاده کنید تا علائم از بین بروند.

روش سوم

یک قاشق چای خوری پودر دانه کاروم را با نصف قاشق چای خوری نمک سیاه ترکیب کنید. همه مواد را با یک لیوان آبدوغ ترکیب نمایید. دوبار در روز آن را بنوشید.

2. زنجبیل

زنجبیل یکی از بهترین راه ها برای درمان التهاب معده است و دارای خواص آنتی باکتریایی و ضد التهابی می باشد.

طرز استفاده :

روش اول :

یک قاشق چای خوری ریشه زنجبیل خرد شده را با یک فنجان آب داغ ترکیب کنید. سپس روی آن را بپوشانید و 10 دقیقه صبر کنید. سپس آب آن را جدا کرده و کمی عسل به آن اضافه نمایید. به مدت یک هفته ، دو الی سه بار در روز از این ترکیب جرعه جرعه میل کنید.

اگر وقت ندارید که این چای را تهیه کنید ، مقداری ریشه زنجبیل را بجوید.

نکته :زنجبیل در صورت ابتلا به فشار خون بالا یا مصرف قرص های رقیق کننده خون نباید استفاده شود.

روش دوم :

یک قاشق چای خوری آب زنجبیل را با یک قاشق چای خوری عسل ترکیب کنید. دو بار در روز قبل از غذا آن را میل کنید. این کار را هر روز به مدت یک هفته انجام دهید تا علائم شما بهبودی پیدا کنند. 3. میخک

این گیاه ترشح مایع گوارشی را تحریک کرده و باعث حرکت غذا در لوله گوارش شده و موجب تجزیه مواد غذایی دیرهضم مانند چربی ها و پروتئین ها خواهد شد.

طرز استفاده :

20 قطره از عصاره میخک را با نصف لیوان آب ترکیب کنید و هر روز صبح با معده خالی بنوشید.

4. ماست

ماست یکی از بهترین مواد خوراکی موجود در رژیم غذایی است و حاوی پروبیوتیک بالایی است که از معده محافظت می کند.

طرز استفاده :

روش اول :

نصف یک فنجان ماست را روزانه میل کنید . به طور منظم این کار را انجام دهید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

روش دوم :

همچنین می توانید ماست را با موز و عسل هم ترکیب کنید و دو الی سه بار در روز از این اسموتی میل کنید. این راهکار را هر روز تکرار کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

5. آب کلم

کلم یکی از بهترین درمان های ضد التهاب و حاوی ویتامین U است و مشکلات معده را در عرض چند روز درمان می کند.

طرز استفاده :

کمی برگ کلم را با نصف فنجان آب ترکیب کنید. آن را با شکم خالی و به مدت یک الی دو بار در روز میل کنید تا علائم شما برطرف گردند. 6. بابونه :

این گیاه برای کاهش استرس بسیار مفید است و از آنجایی که استرس نفخ را افزیش می دهد و باعث حالت تهوع می شود ، بنابراین بابونه برای التهاب معده نیز بسیار مفید خواهد بود.

طرز استفاده :

گیه بابونه را بجوشانید و بعد از دم کردن ، هر شب قبل از خواب تا زمان بهبودی بنوشید.

7. رازیانه

رازیانه دارای خواص ضد باکتریایی ، ضد التهابی و ضد عفونی کننده است و علائم التهابی معده را نیز برطرف می کند.

طرز استفاده :

یک قاشق غذاخوری دانه رازیانه را با کمی آب داغ ترکیب کنید. اجازه دهید که ده دقیقه دم بکشد. سپس کمی عسل به آن اضافه کنید و دو الی سه بار در روز این ترکیب را میل کنید. بهتر است که فقط یک هفته این کار را انجام دهید.

به جای روش بالا همچنین می توانید بعد از هر وعده غذایی کمی دانه رازیانه را بجوید.

8. آبلیمو

آبلیمو دارای خواص قلیایی است و می تواند اسید معده را خنثی و التهاب را به مرور از بین ببرد.

طرز استفاده :

2 قاشق غذاخوری آبلیمو را به یک لیوان آب گرم بیفزیید و هر روز صبح با معده خالی بنوشید.

9. جعفری

جعفری حاوی ویتامین K1 و پتاسیم است و اسید اضافه در معده را کاهش می دهد و به نوعی آرام بخش معده محسوب می گردد.

طرز استفاده :

3 الی 4 قاشق چای خوری برگ جفری خرد شده را با یک لیوان آب جوش مخلوط کنید. 15 دقیقه بعد از دم کردن، آن را جرعه جرعه بنوشید. این درمان را دو الی سه بار در روز تکرار کنید تا علائم ناپدید شوند. 10. عسل

عسل یکی از بهترین درمان های خانگی برای اکثر مشکلات و همچنین معده می باشد . پس نباید بی تفاوت از کنار آن عبور کنید.

طرز استفاده :

2 قاشق غذاخوری عسل را با یک لیوان آب ولرم ترکیب کنید. یک بار در روز با شکم خالی این ترکیب را میل کنید. این روش را تا جایی پیاده کنید که التهاب و سوزش معده شما کاملا از بین بروند. 11. دارچین 

دارچین گیاهی است که هضم غذا را سریع و آسان تر خواهد کرد و برای رفع نفخ و التهاب معده نیز بسیار موثر خواهد بود.

طرز استفاده :

دارچین را به غذاهای خود اضافه کنید و جز روتین رژیم غذایی خود بگنجانید . اگر طعم دارچین در هر غذایی مناسب نبود ، می توانید در چای از آن استفاده کنید.

12. نعناع

یکی از بهترین گیاهان برای پیشگیری از نفخ معده نعناع است که حالت تهوع را تسکین داده ، نفخ معده را کاهش داده و باعث تقویت مزاج خواهد شد و همچنین هضم غذا را آسان تر می کند.

طرز استفاده :

مقداری برگ نعنا را در آب بجوشانید و به صورت دم کرده دو بار در روز بنوشید.

13. روغن زیتون

روغن زیتون یکی از بهترین و موثرترین درمان های خانگی برای التهاب معده است ، همچنین معده را نرم کرده و با باکتری های عامل التهاب معده مبارزه می کند.

طرز استفاده :

روش اول

یک قاشق غذاخوری روغن زیتون را با یک لیوان شیر گرم مخلوط کنید. سپس این ترکیب را یک بار در روز با شکم خالی بنوشید. این پروسه را هر روز تکرار کنید.

مواد غذایی که نباید خورد

مصرف فلفل قرمز ، گوشت قرمز ، قهوه ، شیرینی جات ، نوشابه ، غذهای شور و دودی ، غذای ترش ، پروتئین ، ترشی ، سرکه ، غذاهای مانده ، مواد غذایی دارای سلنیوم را کاهش دهید زیرا این مواد میزان اسیدیته معده را افزایش داده و بر روی دیوار معده اثر گذاشته و باعث افزایش التهاب معده خواهند شد.

مواد غذایی که باید خورد

به جز موادی که در قسمت های منع شده آوردیم ، سایر مواد غذایی هیچ گونه خطری برای التهاب معده نخواهند داشت و این درباره افراد مبتلا به زخم معده نیز صدق می کند.

آیا مصرف حبوبات برای التهاب معده مجز و بی خطر است ؟

بیماران می توانند از حبوبات که حاوی مقدار زیادی پروتئین های گیاهی است ، مصرف کنند اما با ذکر این نکته که فرد بیمار تحرک داشته باشد که در غیر اینصورت مواد روی هم انباشته شده و باعث نفخ و درد شکم خواهند شد.

سایر راهکارهای اضافه تر از میوه هایی مثل گریپ فروت ، سیب و ... بیشتر استفاده کنید. حداقل دو ساعت قبل از خواب شام را میل کرده باشید. همراه با غذا آب ننوشید اما در طول روز به اندازه کافی آب مصرف کنید. از مواد غذایی و مکمل هایی که حاوی ویتامین C، E و B12 هستند، بیشتر استفاده کنید. غذا را آرام آرام خورده و کامل بجوید. از وعده های غذایی کم تر به جای سه وعده غذایی بزرگ در روز استفاده کنید. سیگار را ترک کنید. استرس را از خودتان دور کنید. یوگا و مدیتیشن انجام دهید. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • خواص معجزه‌آسای سیر برای پوست و مو
  • فواید و خواص آب سیب زمینی
  • خواص ریواس و فواید آب ریواس برای جوانسازی و لاغری + عوارض
  • قند پنهان در کدام یک از مواد غذایی وجود دارد؟
  • کرم معجزه
  • منیزیم را چه زمانی از روز مصرف کنیم؟
  • اگر می‌خواهید لاغر شوید این ۵ صبحانه کم کالری معجزه می‌کند
  • 17 درمان سریع خانگی التهاب معده
  • خواص شگفت‌انگیز پوست موز | چیزهایی که درباره این میوه پرخاصیت نمی‌دانید
  • خواص بی نظیر نخود فرنگی برای لاغری | هر فنجان نخود فرنگی چقدر کالری دارد؟