Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر آموزش‌وپرورش در آئین بهره‌برداری از100 مدرسه و انعقاد تفاهم‌نامه ساخت 1500 مدرسه روستایی و عشایری با بیان اینکه محرومیت آموزشی ریشه همه محرومیت‌‌ها است، اظهار کرد: مناطق حاشیه شهرها کمترین سرانه و بیشترین محرومیت آموزشی را دارند .

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، محسن حاجی میرزایی در آئین بهره‌برداری از 100 مدرسه و 350 مسجد و مرکز فرهنگی بنیاد برکت و انعقاد تفاهم‌نامه ساخت 1000 مدرسه روستایی و عشایری که با حضور حجت‌الاسلام محمدی گلپایگانی، رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب و محمد مخبر، رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و در محل نمایشگاه دستاوردهای بنیاد برکت برگزار شد، با تبریک پیشاپیش فرارسیدن عید مبعث پیامبر اکرم (ص)، اظهار کرد: اقدامات ارزنده و قابل تحسین بنیاد برکت، مایه افتخار است و از سوی آموزش‌وپرورش از تمامی تلاش‌های بنیاد برکت تشکر می‌کنم و امیدوارم با توسعه این همکاری‌ها شاهد افزایش فرصت‌های یادگیری در جامعه باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی پیشرفت را دغدغه عمومی جامعه برشمرد و افزود: صرف‌نظر از تعریف و تبیینی که از پیشرفت داریم همه در تکاپوی پیشرفت هستیم و برای تحقق پیشرفت تلاش می‌کنیم.

حاجی میرزایی تصریح کرد: همه دستگاه‌ها و نهادها درصدد تمهید پیشرفت و فراهم کردن زندگی بهتر برای مردم هستند و در این راه هر سازمانی تلاش می‌کند تا با توجه به اهداف خود به این هدف نهایی دست یابد و همه در تکاپوی پیشرفت جامعه هستند. با هر طریقی از پیشرفت، نقطه عزیمت پیشرفت، آگاهی است و با آگاهی تحول آغاز می‌شود.

 وی با اشاره به آیاتی از قرآن مجید، اظهار کرد: در فرهنگ دینی ما خداوند، اولین معلم انسان است. انزال کتب و ارسال رُسُل، باهدف افزایش آگاهی، بصیرت و هوشیاری جامعه است و دعوت به  تدبر، تفکر و تعقل همه جلوه‌هایی از توجه به آگاهی است و مدرسه محل آگاهی است.

وزیر آموزش‌وپرورش خاطرنشان کرد: مدرسه بنایی رفیع با جایگاهی بسیار بلند است، مدرسه و مسجد سازگارترین بناها با فلسفه خلقت هستند.

وی ادامه داد: مدرسه جایگاه علم‌آموزی، تحکیم عزت و افتخار، بالندگی و رشد و استمرار و جایگاه شکل‌گیری فرهنگ و تمدن است و سبب تفاوت‌ها و تمایزها است. در مدرسه پایه شخصیت انسان‌ها شکل می‌گیرد و بنای فرهنگ و تمدن نهاده می‌شود.

عضو کابینه تدبیر و امید گفت: فروغ و شکوه همه عرصه‌ها مرهون یادگیری و مرهون محل یادگیری است و اگر صنعت و کشاورزی احیا می‌شود، همه ناشی از یادگیری است.

وی مدرسه را کارخانه انسان‌سازی دانست و افزود: اقدام مدرسه‌سازی، اقدامی ارزشمند است و در آخرین دیدار مجازی که خدمت رهبر معظم انقلاب داشتیم، معظم له از نصیب برابر آموزشی، یاد کردند.

حاجی میرزایی اظهار کرد: ریشه همه محرومیت‌ها از محرومیت‌های آموزشی ناشی می‌شود و بسیاری از بی‌عدالتی‌ها از نابرابری فرصت‌های یادگیری ایجاد می‌شود. «جغرافیای استعداد» با «جغرافیای برخورداری» برابر نیست، بسیاری از استعدادهای ناب در مناطق محروم و دوردست زندگی می‌کنند و باید این‌ها نصیب برابر داشته باشند و این اقدام ارزشمند بنیاد برکت،که نام او حاکی از برکت است و برکت او را مردم محروم حس می‌کنند، در راستای کمک به دسترسی بیشتر به آموزش است.

وی با اشاره به افتتاح 100 مدرسه و تعهد ساخت 1500 مدرسه از سوی بنیاد برکت،که با هدف محرومیت زدایی آموزشی از مناطق محروم ساخته می شود، عنوان کرد: جمعیت دائماً در حال جابجایی است و این جابجایی به سمت حاشیه شهرها متمرکز می‌شود که محرومیت مضاعفی دارد.

وی خاطرنشان کرد: در برخی استان‌ها ازجمله؛ البرز، خراسان، سیستان و بلوچستان و حاشیه شهرهای اصلی استان‌ها سرانه فضای آموزشی کمتر از ۲مترمربع است درحالی‌که متوسط برخورداری آموزشی در کشور 5،2 مترمربع است.

وی اضافه کرد: پیشنهاد می‌کنم در کنار انعقاد قرار ساخت 1500 مدرسه در مناطق روستایی ستاد اجرایی فرمان امام، به کمک آموزش‌وپرورش بیاید تا بتوانیم نبود تعادل و دسترسی مناسب به فضاهای آموزشی را برطرف کنیم.

در پایان این مراسم؛ تعدادی از مدارس ساخت بنیاد برکت به‌صورت نمادین و از طریق ویدئو کنفرانس به بهره‌برداری رسید.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: حاشیه نشینی محرومیت کم برخوردار آموزش وپرورش بنیاد برکت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۳۸۷۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حفر و تجهیز ۳۷ حلقه چاه آب شرب طی سال گذشته در همدان

به گزارش جام جم آنلاین همدان، فرهاد بختیاری‌فر اظهار داشت: تداوم خشکسالی‌های ناشی از عدم بارش کافی و تنش آبی در سال‌های اخیر، موجب بروز مشکلاتی در حوزه آبرسانی به شهرها و روستاهای استان شده است و رفع تنش آبی تمام مناطق شهری و روستایی همواره در دستور کار ما قرار دارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان با اشاره به اقدامات انجام شده برای پیشگیری از تنش آبی در تابستان ۱۴۰۳ بیان کرد: با توجه به رویکرد وزارت نیرو و شرکت آب و فاضلاب استان همدان مبنی بر افزایش توان آب‌دهی مناطق شهری و روستایی، تسریع در محرومیت زدایی ورفع تنش آبی در کشور ۳۷ حلقه چاه آب شرب در شهرها و روستاهای استان حفر و آن‌هایی که آبدهی قابل ملاحظه‌ای داشتند، تجهیز شدند.

وی با اشاره به اینکه برای حفر و تجهیز این چاه‌ها ۱۵۸۰ میلیارد ریال هزینه شده است، خاطرنشان کرد: علاوه بر تلاش برای تامین آب مورد نیاز روستا‌ها و شهرها، کیفیت آب نیز مورد توجه است تا آب سالم و بهداشتی در اختیار هم استانی‌ها قرار گیرد.

دیگر خبرها

  • «هر سه‌شنبه‌ یک مدرسه»؛ طرحی برای افزایش سرانه آموزشی
  • افزایش سرانه آموزشی با ساخت 600 کلاس درس جدید
  • حفر و تجهیز ۳۷ حلقه چاه آب شرب طی سال گذشته در همدان
  • کم‌توجهی به روستاها موجب حاشیه‌نشینی در شهرها می‌شود
  • ارتقای سرانه آموزشی هرمزگان با ساخت ۶۰۰ کلاس درس جدید در سال جاری
  • ارتقای سرانه فضاهای آموزشی هرمزگان در دستور کار قرار دارد
  • شاملا رکورد فروش را جابجا کرد
  • سرانه فضاهای آموزشی هرمزگان افزایش می‌یابد
  • سرانه فضاهای آموزشی هرمزگان افزایش می‌یابد+فیلم
  • بیشترین و کمترین تعطیلات رسمی از آن کدام کشور است؟