Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه، جلیل جباری مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی، امروز در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر استان اظهار کرد: پیش از شیوع کرونا روند رو به رشدی در میزان ضریب اشغال هتل‌های استان وجود داشت به طوری که ضریب اشغال هتل های استان ۷۰ درصد بود و این موضوع بر روی سرمایه‌گذاری در ایجاد زیرساخت‌های اقامتی نیز تاثیر خوبی گذاشته بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: ساخت چندین هتل و هتل‌آپارتمان نیز در این راستا در سطح استان آغاز شد که نوید بخش روزهای خوب برای توسعه گردشگری در آذربایجان‌غربی است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی با اشاره به اهداف سفرهای هوشمند ادامه داد: هدف از انجام سفرهای هوشمند و ایمن این است که در وهله اول از شیوع کرونا جلوگیری شود برای همین منظور امسال سفرهای نوروزی تنها از طریق تورهای گردشگری انجام خواهد شد چرا که رعایت پروتکل‌های بهداشتی در این نوع سفرها در اولویت قرار دارد.

او تصریح کرد: ممانعت از برگزاری تجمعات و دید و بازدید خانواده‌ها در نوروز شده، فراهم کردن موجبات نشاط و شادی در جامعه و کمک به معیشت افراد شاغل در حوزه گردشگری از جمله دیگر اهداف انجام سفرهای هوشمند است.

جباری گفت: از طرفی سفر به مناطق قرمز و نارنجی دارایی محدودیت‌هایی است در حالی که برای مناطق زرد و آبی این محدودیت وجود ندارد و همین موضوع به مدیریت سفرها کمک شایانی خواهد کرد.

او عنوان کرد: در ایام نوروز اقامت در اماکن دارای مجوز انجام خواهد گرفت و برای این منظور اقامت در مهمانسراهای دولتی، کمپ‌ها و چادرهای اقامتی و خانه‌باغ‌ها ممنوع است و در صورت عدم رعایت این موضوع با متخلفان برخورد می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی اظهار کرد: در ستاد استانی کرونا هر تصمیمی گرفته شود ستاد اجرایی خدمات سفر آذربایجان‌غربی موظف به رعایت آن مصوبات است.

او در پایان خاطرنشان کرد: افزایش قیمت اقامت در نوروز ۱۴۰۰ در مراکز اقامتی استان وجود نخواهد داشت و مراکز اقامتی موظف به رعایت پروتکل‌های بهداشتی هستند و به صورت مستمر از این مراکز نظارت انجام خواهد شد و در صورت تخطی برخوردهای لازم انجام می‌شود.

انتهای پیام/گ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: گردشگری میراث فرهنگی آذربایجان غربی آثار تاریخی آذربایجان غربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۵۱۸۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اطلاعیه قطعی آب شهرک خاوران تبریز

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی اعلام کرد:با عنایت به درخواست شهرداری محترم منطقه ۹ تبریز مبنی بر جابجایی تاسیسات در تقاطع غیر همسطح پل خلعت پوشان نیاز به قطع موقت آب خط آبرسانی ۸۰۰ میلی متری سعید آباد برای جابجایی تاسیسات موجود می‌باشد.

لذا ضمن پوزش از شهروندان محترم ساکن در شهرک خاوران به اطلاع می رساند آب مناطق مذکور از ساعت ۸ صبح مورخه ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ لغایت ۲۰ شب با افت فشار و احتمالا" قطعی مواجه خواهد شد. خواهشمند است با صرفه جویی در مصرف آب و اجتناب از مصارف غیرضروری همکاری لازم را با این شرکت معمول فرمایند.

دیگر خبرها

  • ۵ نفر دیگر از اعضای شورای شهر سردشت دستگیر شدند
  • تشکیل هیئت ویژه نظارت در پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن
  • تشکیل هیات ویژه نظارت در پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن
  • افزایش اجرای پروژه‌های عمرانی شهر اصفهان در ۱۴۰۳/ اجرای کمپ جدید گردشگری در شهر زندگی
  • نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی آغاز شد
  • نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی کانون پرورش فکری آذربایجان‌غربی آغاز شد
  • آغاز نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری آذربایجان‌غربی
  • آغاز نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی در آذربایجان غربی
  • اجرای ۸۰ طرح مرمتی و عمرانی در آذربایجان‌غربی
  • اطلاعیه قطعی آب شهرک خاوران تبریز