Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-05-06@20:44:21 GMT

«شارلاتان» بهترین فیلم سال چک شد

تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۶۱۶۴۵

«شارلاتان» بهترین فیلم سال چک شد

جوایز آکادمی فیلم و تلویزیون جمهوری چک برندگان شیر‌های ۲۰۲۱ خود را شناخت.

 به گزارش گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو به نقل از هالیوود ریپورتر، فیلم «شارلاتان» ساخته آگنیسکا هولاند در جوایز آکادمی فیلم و تلویزیون چک موفق به کسب پنج جایزه شیر چک از جمله جایزه بهترین فیلم سال شد.

این فیلم که داستان حقیقی یان میکولاسک شفابخش اهل چک را تعریف می‌کند که اواخر دهه پنجاه میلادی از سوی مسئولان کمونیست محاکمه شد، همچنین موفق به کسب جایزه بهترین کارگردان برای هولاند، بهترین بازیگر مرد برای ایوان ترویان ستاره چک و بهترین فیلمبرداری و بهترین صدا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این درام تاریخی در لیست کوتاه اسکار امسال برای بهترین فیلم خارجی زبان هم جای دارد. «شارلاتان» سال قبل در فستیوال فیلم برلین پیش‌نمایش شد و در سطح بین‌المللی هم به فروش رفت.

هولاند که لهستانی است، مطالعات خود را در دهه شصت میلادی در آکادمی فیلم پراگ انجام داد. او به خاطر «در تاریکی» در سال ۲۰۱۲ نامزد دریافت جایزه اسکار شد و در سال ۱۹۹۲ هم برای «اروپا اروپا» نامزد دریافت جایزه بهترین فیلمنامه اقتباسی شده بود.

علاوه بر «شارلاتان»، هولاند مینی سریال سه قسمتی چک «سوزاندن بوته» را برای اچ‌بی‌او ساخت که با برنده شدن ۱۱ جایزه از جمله بهترین فیلم، جوایز سال ۲۰۱۴ شیر چک را درو کرد.

در مراسم امسال، درام تاریخی «کشور سایه» ساخته بوهدان اسلاما که داستان کشتار مردم در یک دهکده کوچک در مرز چک و اتریش را تعریف می‌کند، برنده شش جایزه شیر چک از جمله بهترین بازیگر زن و بهترین بازیگر زن نقش مکمل برای ماگدالنا بورووا و پترا اسپالکووا شد.

ایوان آرنسیو فیلمنامه‌نویس این فیلم هم جایزه برد و فیلم توانست برای بهترین تدوین، بهترین موسیقی و بهترین طراحی لباس هم شیر چک ببرد.

جوایز امسال تحت تدابیر سفت‌وسخت کووید ۱۹ و با حضور تعداد کمی از مخاطبان برگزار شد. هولاند جوایز خود را از خانه‌اش در لهستان به صورت آنلاین دریافت کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: فیلم های سینمایی هالیوود فیلم های هالیوود بهترین فیلم شیر چک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۶۱۶۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محمد محبی؛ نامزد جایزه بهترین تازه‌وارد لیگ برتر روسیه شد

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز؛ سازمان لیگ برتر فوتبال روسیه پس از قرار دادن نام محمد محبی، مهاجم تیم روستوف در فهرست نهایی نامزدهای کسب جایزه بهترین بازیکن فصل ۲۰۲۴ - ۲۰۲۳ اکنون او را نامزد دریافت یک جایزه دیگر نیز کرده است.

بیشتر بخوانید؛ سردار آزمون، غایب رمی‌ها برای یوونتوس؟

محمد محبی که نخستین فصل حضورش را در تیم روستوف سپری می‌کند، از سوی سازمان لیگ برتر روسیه نامزد دریافت جایزه بهترین بازیکن تازه‌وارد این فصل شده است.

فهرست نهایی نامزدهای بهترین بازیکن تازه‌وارد فصل جاری لیگ برتر فوتبال روسیه شامل محمد محبی (روستوف)، بیتلو (دینامو)، تامرلان موسیف (بالتیکا/زسکا)، نیکیتا سالتیکوف (کریلیا)، میرلیند داکو (روبین‌کازان) و آببوسبک فیضولایف (زسکا) هستند.

انتهای پیام/

فاطمه نورنژاد کد خبر: 1229397 برچسب‌ها فوتبال دنیا

دیگر خبرها

  • جشنواره دریای سرخ به فیلم ایرانی جایزه داد
  • در دومین مرحله قرعه کشی پذیرنده ملی شاید شما برنده باشید
  • جایزه اصلی هات‌داکس به «انقلاب» رسید
  • اسکار آلمان برندگانش را شناخت/ «مردن» لولای ۲۰۲۴ را برد
  • یک جایزه دیگر برای مل بروکس/ پیبادی تجلیل می‌کند
  • یک جایزه جدید در انتظار لژیونر استقلالی
  • حضور میرشاد ماجدی در جلسه ای اف سی
  • محمد محبی؛ نامزد جایزه بهترین تازه‌وارد لیگ برتر روسیه شد
  • محمد محبی نامزد جایزه بهترین تازه‌وارد لیگ روسیه
  • محمد محبی نامزد جایزه بهترین تازه‌وارد لیگ برتر روسیه