Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایرنا، تارنمای خبری آمریکایی «هیل» (Hill) با انتشار این مطلب نوشت: بنابر یافته های جدید «مرکز کنترل و پیشگیری بیماری» در آمریکا (CDC)، چاقی یکی از عوامل مهم در ابتلا به ویروس کرونا به شمار می رود.   بنابراین گزارش، مرکز کنترل و پیشگیری بیماری در آمریکا اعلام کرد، تحقیقات صورت گرفته از ۱۴۸هزار و ۴۹۴ فرد مبتلا به ویروس کرونا در ۲۳۸ بیمارستان در سراسر آمریکا نشان داده که ۵۱درصد ازاین افراد چاق و ۲۸ درصد نیز دارای اضافه وزن هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  تعریف چاقی به افرادی اطلاق می شود که «شاخص توده بدنی» آنها موسوم به BMI بیش از ۳۰ باشد و به افرادی که شاخص توده بدنی آنها ۲۸ است ، افرادی دارای اضافه وزن گفته می شود.   این گزارش در ادامه می افزاید:  مرکز کنترل و پیشگیری بیماری آمریکا دریافته است که خطر بستری شدن ، رفتن به بخش مراقبت های ویژه در بیمارستان و درنهات فوت کردن درمیان افرادی که دارای شاخص توده بدنی بالا و بخصوص افرادی که دارای چاقی مفرط هستند به شدت بالا بوده  و افرادی که دارای شاخص توده بدنی زیر ۲۵ هستند از این خطرها بدور مانده اند.  

جامعه آمریکا یک جامعه چاق

هیل  گزارش داد: این درحالی است که بنابر تازه ترین داده های مربوط به سال ۲۰۱۸ میلادی ۴۲درصد از آمریکایی ها چاق هستند.   تحرکات بدنی به توصیه های ایمنی کرونا اضافه شد این رسانه آمریکایی افزود: اکنون مرکز کنترل و پیش گیری بیماری در آمریکا علاوه بر رعایت موارد بهداشتی مبنی بر استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی و تزریق واکسن، از افراد خواسته شده تا تحرکات بدنی را برای کاستن خطر ابتلا به بیماری کووید-۱۹ مدنظر قرار دهند و متوجه شاخص توده بدنی خود در سطح مطلوب باشند.   واکسن فایزر بر روی افراد چاق تاثیر ندارد
درحالی مرکز کنترل و پیشگیری بیماری در آمریکا از چاقی به عنوان یک عامل مهم در ابتلا به ویروس کرونا  یاد می کند که پیشتر محققان ایتالیایی اعلام کرده بودند ، افراد چاق و یا آن دسته افرادی که «شاخص توده بدنی » (BMI) آنها بالای ۳۰ است، واکسن کرونا آمریکایی «فایزر» چندان بر روی آنها تاثیر گذار نیست.   تارنمای خبری انگلیسی «میرور» (mirror) ۱۲ اسفند با انتشار این خبر اعلام کرد: محققان در ایتالیا هشدار داده اند که افراد چاق به نظر نیازمند «دوز» بیشتری از واکسن فایزر هستند تا بتواند این گروه از افراد را در برابر ویروس کرونا واکسینه کند.   بنابراین گزارش تحقیقات این دسته از محققان ایتالیایی نشان داده میزان «آنتی بادی» تولید شده در بدن افراد چاق  دریافت کننده  واکسن فایزر در قیاس با افراد سالم، نصف بوده و قدرت لازم برای از میان بردن  بیماری کووید-۱۹ را ندارد و نیازمند دوز بیشتری از واکسن فایزر هستند.   میرور درادامه گزارش داد: تحقیقاتی بر روی  ۲۴۸ نفر در «انستیتو فیزیوتراپی اوسپیتالیر» (Istituti Fisioterapici Ospitalieri)   در رُم پیش از دریافت نوبت دوم واکسن فایزر صورت گرفت. تجزیه و تحلیل خون آنها نشان داد که بطور متوسط افرادی که وزن عادی دارند، میزان غلظت آنتی بادی آنها «۳۲۵.۸» بوده اما در افراد چاق این میزان غلظت تنها ۱۶۷.۱  است .
در آمریکا تا کنون بیش از ۵۳۸ هزار نفر به علت ابتلا به ویروس کرونا جان باخته اند.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: تحقیقات کرونا چاقی مرکز کنترل و پیشگیری بیماری شاخص توده بدنی ویروس کرونا واکسن فایزر افراد چاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۶۲۷۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت رحم اجاره‌ای

همزمان با تشدید مشکلات اقتصادی دهه هفتادی‌ها پیشتاز رحم اجاره‌ای شدند.

به گزارش تجارت نیوز، اما مسئله مهم در این بین حضور افرادی است که به عنوان دلال در این بازار فعالیت می‌کنند و البته سود‌های کلانی هم به دست می‌آورند.

وقتی هنوز علم آنقدر پیشرفت نکرده بود که مسئله ناباروری همچون امروز قابل حل باشد بسیاری افراد که در آرزوی بچه داشتن بودند وقتی به دلیل مشکلات سلامتی این آرزویشان دست‌نیافتنی می‌شد به مسئله رحم اجاره‌ای فکر می‌کردند. از همان زمان هم زنانی که در این بازار فعالیت می‌کردند کسانی بودند که به دلیل فقر و مشکلات مالی تن به چنین کاری می‌دادند.

امروز هم در این زمینه چیزی تغییر نکرده جز قیمت‌هایی که سر به فلک کشیده‌اند.

اکنون مسئله به شکل دیگری هم رقم می‌خورد و هستند کسانی که دلشان نمی‌خواهد زیبایی و فرم بدن خود را به دلیل بارداری از دست بدهند و بدون اینکه مشکلی داشته باشند ترجیح می‌دهند این کار را به فرد دیگری سپرده و با استفاده از رحم اجاره‌ای باردار شوند و در نهایت هم تناسب و زیبایی خود را حفظ کنند.

شاید یکی از دلایلی که باعث شده تا این اندازه قیمت رحم اجاره‌ای در کشور ما افزایش پیدا کند همین مساله باشد.

قیمت‌ها از ۴۰۰ میلیون تومان شروع می‌شود و بسته به شرایط فرد که شامل سن، سلامتی، زیبایی ظاهری و ... است گاهی به ۹۰۰ میلیون تومان هم می‌رسد.

رقمی که برای خیلی از افراد با وجود مشکلات اقتصادی و معیشتی این روز‌ها به‌مراتب بیشتر از قبل وسوسه‌انگیز خواهد بود.

میرزایی، فوق تخصص زنان و زایمان، در این باره می‌گوید: اجاره رحم هم برای بسیاری از افرادی که داوطلب این کار می‌شوند مانند کسانی است که به دلیل مشکلات مالی و فقر اقتصادی حاضر به فروش اعضای بدن خود می‌شوند. در اکثر موارد زنان برای این کار داوطلب می‌شوند تا بتوانند مشکلات اقتصادی و معیشتی خود و خانواده‌هایشان را حل و فصل کنند.

او می‌افزاید: این اتفاق حداقل برای افرادی که واقعا نمی‌توانند بچه‌دار شوند و آرزوی فرزنددار شدن دارند بسیار هم خوب است، اما مساله اینجاست که در این بین افرادی به‌عنوان واسطه حضور دارند که شرایط را سخت‌تر و پیچیده‌تر کرده و باعث می‌شوند تا برخی مشکلات در طول مدت بارداری خود را نشان دهند.

این فوق تخصص زنان و زایمان می‌گوید: قبل از هر چیز فردی که قرار است رحم خود را اجاره دهد باید از نظر سلامتی تائید شود. این کار اغلب از سوی پزشکان متخصص زنان و زایمان انجام می‌شود و برگه تایید سلامت می‌دهند؛ از سوی دیگر فرد باید از نظر اعتیاد و مشکلات دیگری مانند بیماری‌های مقاربتی و ارثی مورد بررسی قرار بگیرد.

اما متاسفانه در برخی موارد اتفاق افتاده که واسطه‌ها این برگه‌ها را به صورت تقبلی در اختیار خانواده خواهان رحم اجاره‌ای می‌گذارند و در نهایت هم ممکن است بارداری به شکل ناموفق تمام شود و یا اتفاقات دیگری رخ می‌دهد و افراد بعد از اینکه پول را پرداخت می‌کنند تازه متوجه می‌شوند که فرد داوطلب مشکلات سلامتی دارد یا معتاد است و ...

میرزایی می‌گوید: به همین خاطر است که افراد متقاضی باید در این زمینه دقت عمل بیشتری به خرج دهند و قبل از اینکه به افراد غیر مسوول مانند واسطه‌ها برای انجام این امور مراجعه کنند از افراد ذی صلاح مشورت بگیرند و در نهایت هم در تمام مراحل تایید سلامت فرد مورد نظر حضور داشته باشند تا دچار مشکلات بعدی نشوند.

او در مورد زنانی که می‌توانند، اما به دلایلی نمی‌خواهند باردار شوند و از رحم اجاره‌ای استفاده می‌کنند نیز می‌گوید: متاسفانه این مساله طی سال‌های گذشته رونق بسیاری پیدا کرده است. از وقتی که مساله ظاهر برای بسیاری از افراد به یک مساله حیاتی تبدیل شد و عمل‌های جراحی زیبایی رونق گرفت این اتفاق هم بیش از هر زمان دیگری رخ می‌دهد و خیلی از افرادی که خود توانایی بارداری دارند به دلایل واهی از رحم اجاره‌ای استفاده می‌کنند.

دیگر خبرها

  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • قیمت رحم اجاره‌ای؛ ۴۰۰ میلیون تا ۹۰۰ میلیون تومان!
  • قیمت رحم اجاره‌ای
  • ترویج فرهنگ غذای سالم متناسب با آموزه‌های طب ایرانی
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • افزایش مبتلایان به مالاریا در افغانستان
  • آیا تمام مبتلایان به ویروس اچ پی وی به سرطان مبتلا می شوند؟ تفاوت واکسن گارداسیل و پاپیلوگارد
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا