Web Analytics Made Easy - Statcounter

نخست‌وزیر سابق قطر اعلام کرد که «تشدید حملات یمنی‌ها علیه عربستان سعودی در راستای مقدمه‌سازی برای انجام مذاکرات مورد انتظار جهت پایان دادن به جنگ یمن است». - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، «حمد بن جاسم» نخست‌وزیر قطر در صفحه توئیتر خود با اشاره به افزایش حملات ارتش یمن و کمیته‌های مردمی به خاک سعودی گفت: «این مشخص است که تشدید حملات حوثی‌ها به عربستان با هدف زمینه‌سازی برای انجام مذاکرات ورد انتظار به منظور پایان دادن به جنگ یمن صورت می‎گیرد».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بن جاسم همچنین مدعی شد که «این موضوع به مذاکرات احتمالی ایران و آمریکا درباره توافق هسته‌ای مرتبط است».

حملات ارتش یمن و کمیته‌های مردمی به خاک عربستان چند روز است که به شدت افزایش یافته و بارها مراکز مهم و حساس نظامی سعودی به خصوص در جنوب این کشور مورد هدف قرار گرفته است.

در تازه‌ترین حملات یمنی‌ها به عربستان، یک هدف حساس نظامی در فرودگاه بین‌المللی ابها در جنوب عربستان را منهدم شده است. سخنگوی نیروهای مسلح یمن در این باره گفته که یگان موشکی نیروهای مسلح یمن روز دوشنبه اعلام کرد که نیروهای یمنی یک هدف حساس نظامی در فرودگاه بین‌المللی ابها را با استفاده از یک فروند موشک بالستیک جدید منهدم کردند.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن در ادامه تأکید کرد که هدف قرار دادن عربستان پاسخی مشروع و طبیعی به ادامه تجاوزات ائتلاف سعودی و محاصره یمن از سوی آنهاست.

پیشتر «محمد البخیتی» عضو شورای سیاسی جنبش انصارالله یمن به المیادین گفته بود که «ما حملات خود را به عمق عربستان تشدید خواهیم کرد و با تشدید حملات آنها از طریق تشدید حملات خودمان مقابل خواهیم نمود».

انتهای پیام

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار قطر اخبار عربستان سعودی اخبار یمن اخبار قطر اخبار عربستان سعودی اخبار یمن تشدید حملات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۶۹۱۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بن‌فرحان: تنها اسرائیل مخالف توقف جنگ غزه است

وزیر خارجه عربستان سعودی ضمن هشدار نسبت به پیامدهای گسترش جنگ غزه گفت که تنها رژیم صهیونیستی مخالف توقف این جنگ است.

به گزارش ایسنا، «فیصل بن فرحان» وزیر خارجه عربستان سعودی روز دوشنبه و در اظهاراتی گفت: به همراه شرکایمان برای توقف جنگ غزه و تقویت راه‌حل دو دولتی تلاش می‌کنیم.

وی تاکید کرد: اسرائیل تنها طرف بین‌المللی است که مخالف توقف جنگ در غزه است. تداوم راه‌حل نظامی تنها به سود تندروها است.

طبق گزارش الجزیره، بن فرحان افزود: گسترش جنگ کنونی پیامدهای فاجعه‌بار برای فلسطین و تمام کشورهای منطقه به همراه دارد.

وزیر خارجه عربستان امروز در جریان دیدار «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا نیز گفت: حتی اگر آتش‌بس در غزه حاصل شود، ما همچنان باید با پیامدهای درگیری نه‌تنها در غزه بلکه در کرانه باختری رود اردن، فراتر از آن، در منطقه خود مواجه شویم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • (ویدئو) سیل وحشتناک در عربستان سعودی همه را ترساند
  • تشدید اختلاف میان انگلیس و امارات بر سر سودان
  • فیلمی از هوای طوفانی شهر مدینه در عربستان سعودی
  • خلاصه‌بازی بارسلونا و والنسیا + فیلم
  • تأکید بن سلمان بر مخالفت عربستان با کوچ اجباری مردم فلسطین
  • بن‌فرحان: تنها اسرائیل مخالف توقف جنگ غزه است
  • بازسازی غزه ۳۰ سال زمان می‌خواهد
  • تحرکات آمریکا در سوریه از بیم تشدید عملیات‌های مقاومت
  • فیلم بارش برف سنگین در عربستان سعودی در اوایل اردیبهشت
  • جدیدترین اظهارنظر وزیر خارجه عربستان درباره جنگ غزه