Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@06:31:34 GMT

افتتاح پروژه تقاطع غیر هم‌سطح ابوطالب مشهد

تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۷۴۱۸۹

افتتاح پروژه تقاطع غیر هم‌سطح ابوطالب مشهد

ایسنا/خراسان رضوی معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد با بیان اینکه برای پروژه تقاطع ابوطالب بالغ بر ۱۱۵ میلیارد تومان هزینه شده است، گفت: عملیات پروژه تقاطع ابوطالب از اردیبهشت ماه سال جاری آغاز شد و در یک بازه زمانی ۱۰ ماهه این تقاطع در دسترس شهروندان قرار گرفت.

خلیل‌الله کاظمی، امروز ۲۰ اسفندماه، در افتتاحیه تقاطع ابوطالب که در چراغچی ۱۳ (ابوطالب شمالی) برگزار شد، اظهار کرد:  از سال ۸۶ که بزرگراه صدمتری آماده دسترسی برای مردم قرار گرفت، مردم منطقه درخواست ساخت این تقاطع برای اتصال ابوطالب شمالی به جنوبی را داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه، تنها در سال ۹۸، ۱۴۳ مورد تصادف جرحی در همین نقطه اتصال اتفاق افتاده است، افزود: دو رویکرد برای اولویت در پروژه‌های عمرانی شهر مشهد در نظر گرفته شده که یکی از آن‌ها احداث پروژه‌ها در مناطق کم‌برخوردار است. در رینگ صدمتری، تمامی تقاطع‌ها انجام شده تا بار ترافیکی مناسبی در این بزرگراه داشته باشیم.

معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد با طرح این پرسش که چرا این تقاطع از سال ۸۶ تا ۹۹ به طول انجامید؟، بیان کرد: در محل احداث این تقاطع، حریم سنگینی نزدیک به ۳۰ پلاک وجود داشت که ما باید علاوه ‌بر تملک این ۳۰ پلاک یک پوسته ۴۵ متری را اجرا می‌کردیم. کار بسیار سنگینی بود که با کمک همه دستگاه‌های ذی‌ ربط بدون عارضه این پلاک‌ها با اعتبار ۳۰ میلیارد تومان تملک شد.

کاظمی با اشاره به اینکه همیشه در میدان سپاد اوج ترافیک را داریم که با افتتاح این تقاطع بار ترافیکی آن کم می‌شود، خاطرنشان کرد: با افتتاح این تقاطع، دسترسی به اسماعیل آباد و منطقه سپاد راحت‌تر خواهد شد. با اتصال این پل به جز دسترسی به شهرک قدس، نوید، اسماعیل‌آباد، مشکل سپاد نیز حل می‌شود. در جاده کلات به مشهد بار سنگین ترافیکی وجود دارد که برحسب تاکیدات شهردار، عملیات اجرایی جاده دسترسی به کلات از انتهای این بلوار انجام خواهد شد. با این کار دسترسی دیگری از محور کلات را خواهیم داشت که گشایش دیگری در سطح شهر اجرا می‌شود.
 
وی با بیان اینکه، عملیات پروژه تقاطع ابوطالب از اردیبهشت ماه سال جاری آغاز شد، تاکید کرد: با حمایت شورای شهر و مجموعه‌های ذی‌ربط در بازه زمانی ۱۰ ماهه این تقاطع در دسترس شهروندان قرار گرفت. تنها برای همین پل ۷۰ میلیارد تومان اعتبار گذاشته شده است که سبب شده دسترسی‌های بیشتری برای استفاده از مسیر به شهروندان دهد. 

معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد با اشاره به اینکه در زیر پل این تقاطع که بلوار ابوطالب جنوبی را به شمالی متصل می‌کند، کال ابوطالب وجود داشت که خود یکی از معارضات این پروژه بود، اظهار کرد: این پل ابوطالب شمالی به جنوبی را در طول و عرض ۴۰۰ متری به هم متصل می‌کند. بالغ بر ۱۱۵ میلیارد تومان برای این پروژه هزینه شده است. 

کاظمی با بیان اینکه ما مجبور به حفظ کال ابوطالب دقیقا در زیر این پل بودیم، بیان کرد: در زمان اجرای این پروژه حجم بالای معارضات با دستگاه خدمات‌رسان را داشتیم که توانستیم آن را جمع کرده و به افتتاح برسانیم. تا پایان سال پل برونسی و دسترسی دوم ایستگاه قطارشهری میدان سعدی افتتاح خواهد شد. همچنین اگر سرما آسفالت در تقاطع آزادگان را تحت الشعاع قرار ندهد، در بهار ۱۴۰۰ نیز افتتاح خواهد شد.  بالغ بر ۶۵۰۰ نفر صرفا فقط در پروژه‌های عمرانی شهرداری مشهد در حال کار هستند. 

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی شهرداری مشهد پروژه شهری میلیارد تومان تقاطع ابوطالب شهرداری مشهد پروژه تقاطع خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۷۴۱۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پارکینگ طبقاتی توفیق زنجان افتتاح شد

شهردار زنجان گفت: پارکینگ طبقاتی توفیق در مساحت ۸۳۴۰ متر مربع، شامل ۲۳ مغازه، ۱۴۷ پارکینگ مسقف و ۱۸ پارکینگ روباز برای رستوران طراحی شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از زنجان، علیرضا فیروزفر امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت_ در جریان افتتاح پارکینگ طبقاتی توفیق با بیان اینکه پس از افتتاح، این مکان به‌صورت رایگان خدمت‌رسانی خواهد داشت، اظهار کرد: پروسه واگذاری این مکان به بخش خصوصی هم طی خواهد شد.

وی با بیان اینکه در طبقه آخر مجتمع تجاری توفیق رستوران روباز و بسته طراحی و واگذاری هم خواهد شد، افزود: این پروژه در مساحت ۸۳۴۰ متر مربع، شامل ۲۳ مغازه، ۱۴۷ پارکینگ مسقف و ۱۸ پارکینگ روباز برای رستوران طراحی شده است.

شهردار زنجان با بیان اینکه قسمت تجاری آن ۲۲۰۰ و متر مربع و زیر بنای رستوران ۴۱۶ متر مربع است، بیان داشت: این پروژه در هشت طبقه است که ۲ طبقه آن به زیر زمین، یک طبقه همکف، پنج طبقه روی همکف را شامل می‌شود.

فیروزفر با بیان اینکه عملیات اجرایی این پروژه در سال ۹۴ به زمین زده شد و امروز شاهد افتتاح آن هستیم، افزود: امیدواریم با این کار گشایش‌هایی به لحاظ تأمین پارکینگ شهری رخ دهد.

وی با بیان اینکه امروز یک روز خوب در تقویم به نام شوراها نامگذاری شده است، گفت: این پروژه در حوزه مولد سازی و سرمایه گذاری شهری به ویژه گشایش‌ها در حوزه ترافیکی است که در سیستم و هسته مرکز شهر با این معضل مواجه هستیم.

شهردار زنجان یکی از راه حل‌های گره ترافیکی شهر زنجان را احداث پارکینگ‌های متعدد طبقاتی به ویژه در هسته‌های مرکزی شهر ذکر کرد و گفت: در حوزه مولدسازی، شهرداری تلاش دارد این مهم را به نحو مطلوبی به سرانجام برساند.

وی با بیان اینکه امید است پروژه‌های مهم شهری به مراحل خوبی برسد، خاطرنشان کرد: یکی از پروژه‌های مهم شهیدان کریمی است که در واقع ۵ پروژه را در خود جای داده که قرار داد اولیه آن هزار میلیارد تومان است.

فیروزفر با بیان اینکه با پایان این پروژه مبلغ قرارداد بیشتر خواهد شد، افزود: همچنین حذف فاضلاب از زنجانرود که از دارایی‌های مهم زنجان است، رقم خواهد خورد و بلافاصله تفرج سازی این مکان انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه پروژه‌های سال قبل همچون اصلاح معابر نیز انجام خواهد شد، خاطر نشان کرد: از مردم زنجان در خواست داریم همانند سال گذشته همراهی داشته باشند.

شهردار زنجان خاطر نشان کرد: آبیاری مکانیزه در حوزه فضای سبز شهری پس از سال‌ها، اصلاح و نوسازی حمل و نقل عمومی پس از یک و نیم دهه از جمله اقدامات مهم شهرداری زنجان بوده است.

کد خبر 748889

دیگر خبرها

  • پارکینگ طبقاتی توفیق زنجان افتتاح شد
  • کلنگ‌زنی ۲ پروژه تقاطع تکیه و چمن و پارکینگ طبقاتی در سنندج
  • ۸۰۰ پروژه عمرانی طی دو سال در ساری افتتاح شد
  • حل مشکل تردد دانشجویان بزرگترین دانشگاه اهواز با ساخت پل عابر پیاده
  • بهره‌برداری از تقاطع غیرمسطح تندگویان در مردادماه امسال
  • ادامه هتل«صخره‌ای»معطل راه دسترسی/استاندار:سرمایه‌گذار حمایت شود
  • افتتاح فاز اول آزادراه شوشتری تا پایان سال
  • فرونشست عمیق زمین در تقاطع خیابان کلاهدوز و قاضی طباطبایی مشهد
  • فرونشست عمیق زمین در تقاطع کلاهدوز و قاضی طباطبایی(۷ اردیبهشت ۱۴۰۳)
  • بهره برداری ازدومین زائرسرای ویژه محرومان کمیته امداد در مشهد