Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: نخستین مزرعه آموزشی تحقیقاتی پرورش ماهیان سردآبی ویژه هنرجویان کشاورزی این استان به بهره برداری رسید.

هادی زارع پور عصر سه شنبه در آیین بهره برداری از این طرح آموزشی و تحقیقاتی اظهار داشت: این طرح با مشارکت مرکز تحقیقات ژنتیک و اصلاح نژاد ماهیان سردآبی در ۲ حوضچه ویژه آموزش عملی هنرجویان هنرستان کشاورزی راه اندازی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: هنرجویان هنرستان کشاورزی آیت الله ملک حسینی(ره) از ظرفیت این مرکز آموزشی در تلفیق فعالیت‌های عملی و تئوری استفاده می‌کنند.
مدیر کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: بر اساس برنامه ششم توسعه باید ۵۰ درصد دانش آموزان به سمت رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش سوق داده شوند.


زارع پور از روند تولیدی کردن هفت هنرستان در کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و عنوان کرد: با تولیدی کردن هنرستان‌ها علاوه بر آموزش عملی هنرجویان زمینه کمک به اشتغال و درآمدزایی آنان نیز فراهم می‌شود.

وی ابراز داشت: یک هکتار زمین در منطقه مختار یاسوج برای فعالیت هنرجویان ۲ رشته شیلات و گیاهان دارویی نیز اختصاص یافته است.


رئیس مرکز تحقیقات ژنتیک و اصلاح ماهیان سردابی شهید مطهری یاسوج هم گفت: این مرکز تحقیقات تنها مرکز فعال در زمینه اصلاح نژاد ماهی قزل آلا در کشور است.

محمد میثم صلاحی افزود: کهگیلویه و بویراحمد رتبه سوم تولید ماهیان سردآبی در کشور را دارد و اجرای آموزش‌های عملی ظرفیتی برای اشتغال و افزایش تولید ایجاد کرده است.

وی افزود: با بهره گیری از توان علمی نیروهای انسانی ماهر و  استفاده از پیشرفته‌ترین و مجهزترین دستگاه‌های آزمایشگاهی  می توان در این مرکز ضمن تسریع در فرایند چرخه تکثیر و تولید ماهیان سردابی، آموزش‌های لازم را برای ارتقاء دانش تخصصی به دانش‌آموزان ارائه داد.

برخورداری از شرایط آب و هوایی مساعد و متفاوت زمین پرورش آبزیان را در کهگیلیوه و بویراحمد فراهم کرده است.

 بیش از ۱۰۰ دانش آموز در رشته‌های شیلات و گیاهان دارویی در این هنرستان تحصیل می‌کنند.

هم اکنون ۲۵۴ مزرعه پرورش ماهی در کهگیلویه و بویراحمد فعال است که سالانه ۱۸هزار و ۶۰۰تن تولید دارند.

ایرنا

برچسب ها: مزرعه آموزشی ، پرورش ماهی ، یاسوج لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000NQw

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: مزرعه آموزشی پرورش ماهی یاسوج کهگیلویه و بویراحمد پرورش ماهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۸۶۰۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جهاد میدانی محققان برای جهش تولید با مشارکت مردم در بوشهر اجرا شد

شهریار مرشدی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: با توجه به اهمیت اشاعه دانش و یافته‌های تحقیقاتی به منظور ارتقا بهره وری عوامل کشاورزی استان طرح جهاد میدانی محققان با مشارکت مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و پژوهشکده میگوی کشور در راستای عملیاتی کردن شعار سال و باهدف اشاعه دانش و یافته‌های تحقیقاتی به منظور ارتقای بهره وری عوامل تولید، بهبود کمی و کیفی تولیدات کشاورزی و حفاظت و احیا و بهره برداری از منابع پایه در سطح استان با حضور ۲۷ محقق معین اجرا می‌شود.

مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی استان بوشهر و دبیر اجرایی طرح افزود: در این طرح با ابلاغیه ریاست سازمان به واحدهای تابعه برای ارائه اولویت‌های محصولی -موضوعی، مسائل مبتلا بر اساس سیاست‌های ملی و اولویت‌های استانی مشخص می‌شود.

وی ادامه داد: سپس اولویت‌های زیر بخشی و محصولی و موضوعی واحدهای اجرایی بررسی و تعیین اولویت و سپس طبق زمانبندی مشخص شده برای اجرای طرح برای اعزام محققان کارگاه‌های حل مساله در مزرعه با رویکرد تسهیلگری و به کارگیری روش‌های مشارکتی در سطح استان اجرا می‌شود.

وی گفت: در تقویم آموزشی ترویجی طرح حداقل ۳۷ کارگاه آموزشی ترویجی حل مساله در مزرعه تشکیل که بیشترین کارگاه‌ها (۱۵ کارگاه) در شهرستان دشتستان اجرا می‌شود.

مرشدی بیان کرد: در اجرای این طرح همه ذی نفعان بخش کشاورزی (محققان، مروجان، کشاورزان، کارشناسان، …) مشارکت دارند.

کد خبر 6098305

دیگر خبرها

  • گام‌های نهایی برای سر آمدن انتظار چندساله؛ فقط یک ماه تا افتتاح پل چهارم بشار
  • جهاد میدانی محققان برای جهش تولید با مشارکت مردم در بوشهر اجرا شد
  • بهره برداری از ۱۵۷ کلاس درس در خواف
  • بهره برداری ازهشت طرح آموزشی، خدماتی و رفاهی دانشگاهی کاشان
  • یاسوج میزبان هشتمین جشنواره ملی فرهنگ عشایر ایران زمین
  • هشتیمن جشنواره ملی فرهنگ عشایر ایران‌ زمین در یاسوج برپا می شود
  • بهره‌برداری از ایستگاه تحقیقات ماهیان زینتی محلات در سال آینده
  • سفر گروه فوق تخصصی جراحی ابن سینا به یاسوج
  • عزاداری یاسوجی‌ها در سالروز شهادت امام صادق(ع) + فیلم
  • برپایی آیین‌ سوگواری شهادت امام جعفرصادق (ع) در یاسوج