Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استانها- نماینده ولی فقیه در همدان با بیان اینکه اگر میخواهیم در اقتصاد موفق شویم باید عرصه فرهنگ تقویت و اصلاح شود گفت: اگر فرهنگ مورد غفلت واقع شود اقتصاد، سیاست و اخلاق جامعه دچار آسیب شده و آسیب های اجتماعی نیز افزایش می یابد. - اخبار استانها -

خبرگزاری تسنیم از همدان آیت الله حبیب الله شعبانی در دیدار با علی نیکزاد نایب رئیس دوم مجلس با بیان اینکه بسترسازی برای تحقق عبودیت خدای متعال در همه عرصه ها، اقامه قسط و اجتناب از طاغوت برنامه همه انبیای الهی بوده است اظهار داشت: در اسلام هر حرکت اجتماعی سیاسی باید ناظر بر این اهداف باشد یعنی اگر مجلس میخواهد قانون گذاری کند باید براساس این اهداف حرکت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه قرآن کریم مردم را موظف می‌داند برای اقامه قسط در میدان باشند افزود: کاری که این روزها مردم می‌توانند انجام دهند انتخاب یک فرد انقلابی و مسئولی است که معتقد به اهداف انبیاء الهی باشد.

نماینده ولی فقیه در همدان با اشاره به اینکه اگر می‌خواهیم قسط در جامعه محقق شود باید مردم در انتخاب خود به مسئولانی رای دهند که این ویژگی‌ها را داشته باشند یعنی فکر و نگاه آنها بر اساس تحخق اهداف انبیای الهی، تحقق قسط و اجتناب از طاغوت باشد مطرح کرد: مجلس در این موارد حرکت خوبی انجام داده که قانون اقدام راهبردی در مقابل تحریم ها یکی از این موارد است.

وی توضیح داد: تجربه بشر در طول تاریخ این را نشان می‌دهد که هرگاه ملتی در برابر دشمن ترسیده سرش کلاه رفته است.

شعبانی با بیان اینکه امروز طرح اقدام راهبردی که رهبری نیز از آن به عنوان یک قانون خوب نام بردند مبتنی بر آموزه‌های دین است، اظهار داشت: هرگاه انقلابی و مبتنی بر اسلام عمل و اقدام کردیم موفقیت‌هایی را به دست آوردیم و هر وقت ترسیدیم و یا از آموزه‌های دینی و اهداف انبیا الهی فاصله گرفتیم دچار مشکل شدیم.

وی با اشاره به اقدامات مجلس در حوزه بهبود معیشت مردم، اصلاح بودجه و غیره عنوان کرد: در طول 42 سال گذشته سیاست دشمن مبتنی بر نشان دادن ناکارآمدی های نظام است، دسیسه ای که دائمی بوده و سیاست مستمر آنهاست.

نماینده ولی فقیه در همدان با بیان اینکه دشمن تلاش می‌کند تا توانایی ها و اقدامات نظام را زیر سوال ببرد  پس باید دستاوردهای انقلاب اسلامی به مردم گفته شود افزود: حضور مسئولان در بین مردم یک امر لازم و ضروری است چراکه سبب اعتماد سازی در بین مردم میشود.

وی دسترسی آسان به مسئولان را از نمادهای انقلابی بودن یک فرد دانست و اظهار داشت: انقلابی بودن به حرف نیست بلکه باید حرکت، اقدامات، نگاه و اندیشه یک فرد مبتنی بر نهج البلاغه که معیار انقلابی بودن را از آن استخراج میکنیم باشد.

امام جمعه همدان اطلاق عنوان انقلابی به مجلس یازدهم از سوی رهبر انقلاب سبب افتخار این مجلس است گفت: وقتی دشمن احساس کند یک مجموعه انقلابی شکل گرفته هجمه اش بیشتر می شود بنابراین باید بیشتر مراقب بود.

وی با بیان اینکه خدای متعال عزت را به خود و پیامبرش داده است، مطرح کرد: هرکس می خواهد به عزت دست یابد باید خدمت خالصانه به مردم داشته باشد، مسئله‌ای که در تعالیم و آموزه‌های ما و انبیای الهی نیز بیان شده است.

 شعبانی با اشاره به تشدید فقر در جامعه و لزوم توجه بیشتر مسئولان به این مهم بیان کرد: اگرچه به فضای انتخابات نزدیک می‌شویم اما این موضوع نباید سبب غفلت مسئولان از وضعیت معیشتی مردم شود بنابراین هم دولت و هم مجلس لازم است که به این مهم توجه داشته باشند.

 وی در باره مسائل فرهنگی نیز اظهار داشت: نگرش مسئولان به مسئله فرهنگ در دوران گذشته ضعیف بوده است یعنی بیشتر تمرکز افراد بر فعالیت‌های اقتصادی بوده در حالی که اگر بخواهیم در عرصه اقتصاد موفق باشیم باید عرصه فرهنگ تقویت و اصلاح شود.

نماینده ولی فقیه در همدان با اشاره به اینکه اگرچه پیشرفت‌ها و رفاه مردم و جامعه در 42 سال گذشته افزایش یافته اما احساس رفاه کاهش پیدا کرده است عنوان کرد: متاسفانه فرهنگ در طول این سالها مورد غفلت قرار گرفته و در عرصه سیاسی، اقتصادی و مدیریتی جدی گرفته نمی شود.

وی تصریح کرد: تا به مسئله فرهنگ نگرش حکمرانی نشده و تا تبدیل به دغدغه مسئولان نشود هر چه در عرصه اقتصاد تلاش کنیم نیز موفق نمی شویم.

شعبانی با تاکید بر اینکه مسئله فرهنگ و اقتصاد باید توأمان دیده شده و در کنار هم رشد کنند اظهار داشت: اگرچه در برخی دولت‌ها فرهنگ مورد توجه قرار گرفت اما در مجموع در عرصه فرهنگی نگاهمان ضعیف تر بوده است به گونه‌ای که حتی در انتخابات نیز هنگام مناظره افراد در بخش فرهنگی، مسائل اقتصادی بیان می‌شد.

وی بیان کرد: فرهنگ نباید مورد غفلت قرار بگیرد چرا که اگر مورد غفلت واقع شود اقتصاد، سیاست و اخلاق جامعه دچار آسیب شده و آسیب های اجتماعی نیز افزایش می یابد.

نماینده ولی فقیه در همدان عنوان کرد: نگاه انقلابی جدای از نگاه فرهنگی نیست چراکه این دو لازم و ملزوم هم هستند هرچند هویت انقلاب ما نیز اسلامی است به همین دلیل نمی تواند ازمسئله  فرهنگ  فارغ باشد.

وی با اشاره به اینکه امروز در آستانه انتخابات قرار داریم و امیدواریم انقلاب در مسیر طبیعی خود به سمت دولت جوان مومن انقلابی دغدغه‌مند در حوزه فرهنگ و اقتصاد حرکت کند بیان کرد: از مظاهر اقامه قسط این است که مردم در مسیر تعالیم انبیا رشد کنند و یک دولت اصلح را برگزینند.

 شعبانی با بیان اینکه خوشبختانه بینش سیاسی در مردم رشد پیدا کرده است عنوان کرد: مردم این روزها خادمان خود را از کسانی که تنها وعده می‌دهند تشخیص می دهند و می دانند چه کسی کار کرده و چه کسی کار نمی کند.

سرلشکر باقری: فرهنگِ جهاد عامل هراس دشمنان از حمله استنماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری: کارگروه‌های شورای فرهنگ عمومی استان کاربردی و فعال شودفرمانده سپاه قدس گیلان: امروز بیش از پیش نیازمند فرهنگ ایثار و شهادت هستیم

 وی خطاب به نایب رئیس دوم مجلس اظهار داشت: استان همدان در بخش اعتبارات ملی لازم است بیشتر مورد توجه قرار گیرد چراکه هنوز به نقطه مطلوب در بخش بهره‌مند شدن از بودجه‌های ملی دست نیافته است.

 انتهای پیام/742/ ت

منبع: تسنیم

کلیدواژه: نماینده ولی فقیه در همدان عرصه فرهنگ مورد غفلت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۸۷۶۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سردار شکارچی: رسانه یکی از مهمترین عناصر نقش‌آفرین در تقویت قدرت نرم و امنیت است

معاون فرهنگی و جنگ نرم ستاد کل نیرو‌های مسلح گفت: رسانه‌های جبهه انقلاب اسلامی باید با آرایش جنگی و به صورت منسجم، ضمن دفاع از منافع ملی در عرصه‌های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، علمی، دفاعی، امنیتی، سیاسی نقش‌آفرینی کنند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، سردار سرتیپ پاسدار ابوالفضل شکارچی؛ معاون فرهنگی و جنگ نرم ستاد کل نیرو‌های مسلح در نشست صمیمی با اصحاب رسانه استان ایلام اظهار داشت: با توجه به اینکه رسانه‌های نظام سلطه و استکبار جهانی به صورت منسجم و یکپارچه با آرایش جنگی، نظام مقدس جمهوری اسلامی و ملت دلاور ایران را مورد هجوم همه جانبه قرار داده اند، رسانه‌های جبهه انقلاب اسلامی نیز بایستی با آرایش جنگی و به صورت منسجم، هماهنگ، همگرا و با همدلی ضمن دفاع از امنیت و منافع ملی در عرصه‌های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، علمی، دفاعی، امنیتی، سیاسی و ... نقش آفرینی کنند.

سردار شکارچی ضمن اشاره به حماسه آفرینی مردم سلحشور استان ایلام در طول دوره انقلاب اسلامی بیان داشت: مردم استان ایلام دارای سه شاخصه و ویژگی مهم، شامل صبر و مقاومت، اخلاص و مجاهدت هستند و در این رابطه شهدای والامقامی را تقدیم نموده که یکی از شهدای شاخص و ملی کشور، دانشمند هسته‌ای ایران، شهید بزرگوار داریوش رضایی نژاد می‌باشد که تربیت یافته این سرزمین شهید پرور و مجاهد پرور است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تأکید کرد: مسئولان و فعالان رسانه‌ای کشور در عرصه جنگ نرم و شناختی؛ فرماندهان، افسران و جهادگران فی سبیل الله هستند که بایستی با استفاده از همه فرصت‌ها و ظرفیت‌ها علاوه بر دفاع همه جانبه از ملت، منافع ملی و آرمان‌های انقلاب اسلامی، آرایش تهاجمی بگیرند تا بر دشمن غلبه کنند.

معاون فرهنگی و جنگ نرم ستاد کل نیرو‌های مسلح گفت: در شرایط کنونی، دستیابی به پیروزی در جنگ سخت و نیمه سخت وابستگی شدید به کارکرد هوشمندانه و هنرمندانه در عرصه جنگ نرم و شناختی در قبل، حین و بعد از هر اقدام دارد که چنانچه در این خصوص قصوری صورت پذیرد بسیاری از افتخارات و دستاورد‌های انقلاب اسلامی از بین خواهد رفت لذا ضرورت دارد مسئولان و فعالان رسانه‌ای جبهه انقلاب اسلامی با بهره گیری از همه ظرفیت‌ها و فرصت‌ها و با شناخت کافی از ضعف‌ها و نقاط آسیب دشمنان کشور و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با آرایش جنگی مناسب اعم از دفاعی و تهاجمی، به صورت هوشمندانه، هدفمند و منسجم در این عرصه وارد شوند و متناسب با لایه‌ها و سطوح جنگ نرم و شناختی (احساسات و هیجانات، ادراک، اندیشه، افکار و رفتار) برنامه ریزی و اقدام کنند.

سردار شکارچی در پایان، ضمن تشکر از همه مسئولان و فعالان رسانه‌ای کشور در تمام سطوح، اعم از راهبردی، عملیاتی و راهکنشی در تبیین اراده رهبری، نیرو‌های مسلح و ملت ایران در قبل، حین و بعد از عملیات غرور آفرین و دشمن شکن وعده صادق که امت اسلامی و ملت‌های آزادیخواه جهان را غرق در شادی و سردمداران کفر و نفاق، استکبار جهانی و صهیونیست‌ها را ذلیل، خوار و ناامید ساخت، بیان داشت: امید است این هماهنگی، همگرایی، وحدت و همدلی که در عملیات وعده صادق وجود داشت در تمام عرصه‌های مورد نیاز انقلاب اسلامی تداوم داشته باشد.

دیگر خبرها

  • خراسان جنوبی/کارگران، فعالان عرصه اقتصاد و تولید
  • سردار شکارچی: رسانه یکی از مهمترین عناصر نقش‌آفرین در تقویت قدرت نرم و امنیت است
  • مجلس آینده نقاط قوت مجلس یازدهم را تقویت کند
  • لزوم تقویت فرهنگ کار تیمی در سیستان و بلوچستان
  • بهره‌مندی از ظرفیت بسیج سازندگی در مدیریت مصرف انرژی
  • مردم در مقابل سرمایه گذاری در بخش تولید باید مطمئن باشند سود تضمینی دریافت می کنند
  • مسیر خلق دانش و انتقال آن به عرصه های کشاورزی باید تقویت شود
  • دوره آموزشی «ماه»در استان ایلام برگزار می شود
  • نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است
  • سفر سردار رادان به خراسان رضوی به دعوت مردم متدین مشهد