Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدباقر محمدی لائینی با تاکید براینکه در روزهای پایانی سال باید به نیازمندان ومحرومان توجه بیشتری شود گفت: مجلس، دولت و بازاریان اقدام‌های درستی برای مدیریت بازار درپیش گیرند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی در خطبه‌های مجازی نمازجمعه ساری با گرامیداشت بعثت پیامبر گرامی اسلام (ص)، از نبی مکرم اسلام به عنوان کلید رحمت الهی یاد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان اینکه اسلام دین رحمت ورافت است، دفاع را امری طبیعی، عقلی و فطری برشمرد و گفت: رهایی مستضعفان از جمله دلایل جنگ‌های صدر اسلام بوده و در هیچ کدام از نبردها مسلمانان برای نبردها پیشگام نبودند بلکه به دفاع پرداخته اند.

نماینده ولی فقیه در مازندران با عنوان اینکه مقابله به مثل و سرکوبی فتنه گران را از دیگر دلایل جنگ‌ها بوده است، گفت: هیچ دولت و حکومتی مقابل امنیت مردم ساکت نخواهد نشست.

محمدی لائینی از مسجد ضرار به عنوان پایگاهی برای منافقان دانست و گفت: پیامبر اقدام به تخریب این مسجد و پایگاه فساد کرده بود.

امام جمعه ساری همچنین با تبریک فرارسیدن ماه مبارک شعبان، آن را ماه معنویت دانست و گفت: باید از معنویت این ماه استفاده کنیم زیرا همه بیش از نیازداشتن به غذای جسمی به معنویت و غذای روح نیاز داریم.

وی با اشاره به گرانی‌ها و مشکلات اقتصادی در جامعه اظهار داشت: بارها مقام معظم رهبری به مسئولان تذکر دادند و توصیه کرد برای رفاه حال مردم، سیاست‌های درست اقتصادی درپیش گیرند و راهکارهایی برای تنظیم بازار و اجناس داشته باشند.

آیت الله محمدی لائینی با بیان اینکه گرانی‌ها ریشه در وجود واسطه‌ها ودلالان بین حلقه تولید ومصرف است، از مسئولان خواست تا جهادی عمل کنند و امیدواریم مجلس، دولت وبازاریان اقدام‌های درستی برای مدیریت بازار درپیش گیرند.

نماینده ولی فقیه در مازندران با تاکید براینکه در روزهای پایانی سال باید به نیازمندان ومحرومان توجه بیشتری شود، گفت: بسیاری از خانوارها درپی شیوع کرونا دچار مشکلات اساسی شدند و مردم باید از نیازمندان دستگیری کنند.

این مسئول گفت: در روزهای پایانی سال لازم است طرح تنفسی برای رونق وبرکت بازار ایجاد شود زیرا این بازارها در طول سال و درپی شیوع کرونا آسیب دیدند و نظارت بر این بازار امری الزامی است.

امام جمعه ساری با اشاره به درپیش بودن انتخابات در سال ۱۴۰۰ گفت: باید از این نعمت و شرکت در انتخابات به بهترین نحو برای گزینش افراد اصلح بهره گرفت.
 

*باید بصیرت داشته باشیم

امام جمعه عباس‌آباد نیز در خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در روز عید مبعث گفت: دشمن دو هدف قطع توسلات مردم از دین و مذهب و دیگری وارونه جلوه دادن حقایق را در جنگ نرم دنبال می‌کند.

حجت‌الاسلام محمد موسوی با بیان اینکه، در این زمان حساس باید بصیرت داشته باشیم افزود: دوران سخت انقلاب زمانی است که عده‌ای حق و باطل را ممزوج کنند، در این حالت هوشیاری سیاسی و قدرت تحلیل سیاسی بدور از وارد شدن به دسته‌های جناحی بسیار مهم است.

وی ادامه داد، انتخابات پیش رو انتخابات حساسی است، دشمنان نظام در تلاشند که این انتخابات و حضور مردم را کم رنگ جلوه دهند، متاسفانه در مجلس هفتم تلاش داشتند تا انتخابات را تعطیل کنند، نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در سخت‌ترین دوران انتخابات را تعطیل نکرد و نخواهد کرد، در دوران کرونا هم انتخابات با قدرت هرچه تمام برگزار خواهد شد.

امام جمعه عباس‌آباد گفت: به کوری چشم دشمنان این نظام، این انتخابات با حضور پرشور و گسترده مردم با اقتدار و با دولت انقلابی و جوان تشکیل خواهد شد.

*مهم‌ترین راه مبارزه با دشمنان، حضور حداکثری پای صندوق رای

امام جمعه زیراب نیز گفت: مهم‌ترین راه مبارزه با دشمنان، حضور حداکثری پای صندوق رای است.

حجت‌الاسلام محمدزمان رضایی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته شهر زیراب یکی از موضوعات پراهمیت را بحث اخلاص برشمرد و اظهار کرد: کسانی که اهل ایمان و تقوا هستند و به مبدا و معاد اعتقاد دارند، مردان و زنان مومن بدانند، یکی از مهم‌ترین موضوعات در دین، فرهنگ قرآن، پایه و اساس فرمایشات پیامبران و بزرگان اخلاص است.اخلاص میزان و معیار پذیرش اعمال است.
 
وی افزود: هرگونه کار و تلاش، مجاهدت، خدمت باید رنگ خدایی داشته باشد، اخلاص یعنی کارهایمان صد در صد برای خدا باشد.اگر کار برای خدا باشد، او پاداش خواهد داد.
 
امام جمعه زیراب، حضرت امام راحل را از نمونه‌های بارز انسان مخلص برشمرد و خاطرنشان کرد: در تاریخ خدمت گزارترین فرد به مردم و جامعه انبیای الهی بودند.از نمونه‌های بارز فردی که مجهز به سلاح اخلاص بود، می‌توان امام راحل را نام برد که می‌فرمودند: افتخار من این است که خدمتگزار مردم باشم.
 
این مسئول با برشمردن راه‌های کسب اخلاص، گفت: از راه‌های کسب اخلاص، توجه به علم و قدرت خداست، توجه به اینکه اگر عزت، رزق و روزی می‌خواهیم، در خانه خداست، خداوند سبب ساز و سبب سوز است.
 
رضایی افزود: یکی دیگر از راه‌ها مقایسه بین پاداش مردم و پاداش الهی است، بالاترین عبادت نزد خداوند، خدمت به بندگان خداست اما باید برای خدا باشد.
 
وی ضمن دعوت مردم به حضور حداکثری در انتخابات، این موضوع را برای انقلاب و تاریخ ایران مهم برشمرد و اظهار کرد:بحث انتخابات موضوع مهم انقلاب و تاریخ ایران است، مردم بدانند از هر قومی که هستند، هر دین و آئینی که دارند، اگر کشور، نظام و خانواده‌شان را دوست دارند، باید در انتخابات شرکت کنند. مهم‌ترین راه مبارزه با دشمنان، حضور حداکثری پای صندوق رای است.
 
خطیب نمازجمعه زیراب سوادکوه، با یادآوری رفتار دشمنان در قبل و بعد فتنه سال ۸۸، خاطرنشان کرد: در سال ۸۸ با حضور حداکثری مردم در پای صندوق، اوباما سخنرانی منفعلانه‌ای داشت، اما همین شخص بعد فتنه ۸۸، جسورانه علیه ملت ایران حرف زد. فتنه‌گران خیانتی بزرگ رقم زدند و لطمه‌ای به حضور حداکثری وارد ساختند.همان‌ها اکنون درحال مطرح کردن مسائلی هستند که مردم پای صندوق رای نروند.
 
این مسئول حضور حداکثری ملت ایران در انتخابات پیش رو را مشت محکمی بر دهان یاوه‌گویان دانسته و تصریح کرد: مردم بازیچه دشمنان نخواهند بود.خداوند می‌فرماید:سرنوشت هیچ قومی تغییر نمی‌دهم مگر اینکه خود بخواهند.حتی کمترین بینش سیاسی هم داشته باشند، می‌فهمند که حضور حداکثری باعث پیروزی ملت ایران و مشت محکمی بر دهان یاوه‌گویان خواهد بود.
 
رضایی، رای هر ایرانی را موشکی بر سر دشمنان توصیف کرد و افزود:بر ما واجب است برای حفظ امنیت و اقتدار کشور، حضور حداکثری داشته باشیم و حماسه‌ای دیگر رقم زنیم. درست است که مشکلات زیادی وجود دارد اما بدانیم رای هر ایرانی موشکی بر سر دشمنان است.
 
وی با اشاره به وضعیت زمین‌فوتبال شهر زیراب و پیگیری‌های صورت گرفته، ضمن تشکر از استاندار مازندران درخصوص پیگیری‌های جدی برای حل مشکلات این زمین، گفت: درخصوص موضوع سیل استاندار دستور جدی برای حل مشکلات را داده بودند، درمورد زمین‌فوتبال زیراب نیز، گفتند بودجه هست و زمان‌بندی کردند و از مسئولین خواستند در اسرع  وقت این موضوع را حل کنند و بابت پیگیری‌ها تشکر می‌کنم.
 
 امام جمعه زیراب، با یادآوری جنایت‌های صورت گرفته علیه مردم یمن و همچنین بمباران شیمیایی در حلبچه، خاطرنشان کرد: کشورهایی همچون آمریکا، آلمان، انگلیس، فرانسه، ایتالیا که در ظاهر پرچم‌دار حقوق بشر‌اند، جنایت‌کاران تاریخ محسوب می‌شوند‌.۷ سال کودک‌کشی، جنایت، آدم‌کشی عربستان را نمی‌بینند اما برای بمب یمن علیه عربستان، می‌گویند نگران تمامیت ارضی عربستان هستیم. همین‌ها کمتر از یک‌ساعت مردم حلبچه را به خاک و خون کشیده بودند.
 
وی در پایان تصریح کرد: این‌ها جنایت کاران تاریخ بشر هستند و کینه عجیبی به ایران و ایرانی دارند. باید وحدت را حفظ کنیم و گوش به فرمان ولی فقیه باشیم، امام راحل فرمودند:اگر پشتیبان ولی فقیه باشیم، هیچ آسیبی به ملت و کشور ما نخواهد رسید.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: پای صندوق رای محمدی لائینی حضور حداکثری جمعه زیراب امام جمعه ولی فقیه مهم ترین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۹۱۸۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت همدلی بین شوراها برای رفع مشکلات مردم

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: همدلی و همراهی شوراها در کنار اختلاف نظرها، موجب امیدواری مردم و رفع مشکلات آن‌ها می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان جنوبی، سید محمدرضا طالبی امروز _نهم اردیبهشت_در مراسم روز شوراها در شهرستان خوسف با بیان اینکه موضوع مشورت و شورا از جایگاه بسیار ارزنده‌ای در اسلام برخوردار است، اظهار کرد: از آیات و روایات، قانون اساسی و فرمان امام راحل و نقشی که شوراها به خوبی در سطوح مختلف روستا، بخش، شهر و استان ایفا می‌کنند می‌توان به جایگاه این نهاد پی برد.

وی با بیان اینکه در قرآن سوره‌ای تحت عنوان شوری داریم، افزود: در آیه ۳۸ سوره شوری، مشورت و شورا را هم‌زمان در کنار دعوت بندگان به اسلام داریم و در ادامه آیه مشورت و شورا در کنار اقامه نماز و انفاق آمده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی با ذکر این نکته که قانون اساسی ما برگرفته از آیات و روایات و شرع مقدس است، یادآور شد: اصل ۱۰۰ قانون اساسی بر این موضوع تأکید دارد که شوراها به منظور پیشبرد امورات اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی در روستا، بخش، شهر و استان شکل بگیرد تا مددکار مردم در پیگیری مشکلات باشند.

طالبی با اشاره به فرمان حضرت امام خمینی (ره) در نهم اردیبهشت سال ۱۳۵۸ مبنی بر تشکیل شوراها گفت: رهبر معظم انقلاب هم در راستای زنجیره دولت‌سازی، از شوراها نام می‌برند و شوراها را مکملی برای ساختن دولت اسلامی برای رفع مشکلات مردم و حاکمیت مردم بر سرنوشت خودشان معرفی می‌کنند.

وی با بیان اینکه ما انتخابات‌های زیادی از جمله ریاست جمهوری، خبرگان رهبری، مجلس شورای اسلامی و شوراهای شهر و روستا را داریم، افزود: برخلاف تبلیغات مسموم دشمن که می‌خواهند نظام ما را در دنیا استبدادی قلمداد کنند، ما به‌طور میانگین هر سال یک انتخابات مهم داریم که نشان از مردم سالاری دینی در نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی به روحیه جهادی مسئولان در پاسخگویی به مردم اشاره کرد و گفت: مسئولان باید به‌صورت شبانه‌روزی پاسخگوی مردم باشند و محور عمل ما هم قانون باشد.

طالبی با بیان اینکه برخی قانون شکنان قانون را زیر پا می‌گذارند، افزود: قانون باید به نفع مردم تفسیر شود نه اینکه آن را زیر پا بگذاریم، بارها بر این موضوع در شورای اداری تأکید شده لذا مسئولان باید به آن اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

معاون استاندار خراسان جنوبی بر همراهی اعضای شوراهای اسلامی تأکید کرد و گفت: شوراها برای اینکه عملکرد بهتری داشته باشند و موجب امیدواری مردم شود باید همدل و همراه باشند، اختلاف نظرها طبیعی است اما نباید به بطن جامعه کشیده شود.

وی با بیان اینکه مسائل سیاسی و جناحی و یا حزبی نباید در امورات کاری شوراها و رفع مشکلات مردم تأثیر بگذارد، افزود: اعتبارات دولتی شوراها بسیار محدود است اما تهیه درآمد از هر طریقی درست نیست.

طالبی گریزی به انتخابات پیش رو در خراسان جنوبی زد و گفت: در مرحله اول انتخابات مجلس، اعضا به خوبی عمل کردند و ما تخلف خاصی را مشاهده نکردیم، در مرحله دوم هم همین انتظار است.

وی به چهار اصل مشارکت، سلامت، رقابت و امنیت انتخابات اشاره کرد و گفت: اظهار نظر بر له یا علیه هر کاندیدایی درست نیست و طبق ماده قانونی انتخابات، شوراهای اسلامی هم همانند سایر مسئولان نباید از کاندیدی طرفداری و یا دست به تخریب کاندیدی بزنند.

معاون استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اقدامات دولت سیزدهم در ۲ سال گذشته گفت: اقدامات بزرگی در منطقه، استان و کشور انجام شده و وظیفه ما بررسی و حل مشکلات مردم است، در حوزه تصمیم‌گیری اجرایی در استان همیشه بر توزیع عدالت و نظارت بر آن تأکید شده است.

طالبی گفت: به شهرستان خوسف توجه خوبی شده اما در جاهایی که نارسایی و کمبود بیشتر است باید ویژه توجه کرد و با اولویت بندی، مسائل و مشکلات را رفع کرد.

کد خبر 748882

دیگر خبرها

  • لابی‌های سنگین در راهروهای مجلس برای صندلی ریاست
  • ضرورت همدلی بین شوراها برای رفع مشکلات مردم
  • لزوم بازنگری مدیران استان قزوین در رفتار و عملکرد خود
  • هروی: حاکمیت باید در انتخابات ۱۴۰۴ اندکی نرمش نشان دهد /برای حل مشکلات اقتصادی، درهای کشور برای تعامل با بیرون باز شود
  • ۴ فهرست در دور دوم انتخابات مجلس با هم رقابت می‌کنند
  • لزوم حضور به موقع در بحران‌های طبیعی/وقوع۳۰ آتش‌سوزی در مراتع سقز
  • توضیح دبیرکل اتاق بازرگانی ایران و عراق درباره بازار دلار
  • رشد قیمت دلار در بازار غیررسمی، ارتباط چندانی با بانک مرکزی ندارد
  • پاشنه آشیل مجلس دوازدهم از نگاه سخنگوی حزب اعتدال و توسعه /جریان رائفی پور به دنبال هدایت و مدیریت مجلس است
  • دولت از استاندار جدید لرستان حمایت کند/ لزوم برخورد قاطع با فساد