Web Analytics Made Easy - Statcounter

در حال حاضر ۱۱ شهر استان خوزستان در وضعیت قرمز کرونایی هستند و هشت شهرستان در وضعیت نارنجی به سر می برند. سفر به تعدادی از استان های کشور نیز ممنوع اعلام شده است و قرار است فردا رنگ بندی جدید شهرها و استان ها اعلام شود.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون یک میلیون و ۷۳۱ هزار و ۵۵۸ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۵۳ نفر از مبتلایان در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در ایران به ۶۱ هزار و ۶۹ نفر رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سیما سادات لاری روز جمعه با اعلام آخرین آمار مبتلایان و جانباختگان کرونا در ایران افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز (۲۲ اسفند۱۳۹۹) بر اساس معیارهای قطعی تشخیص هشت هزار و ۸۸ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و ۵۹۳ نفر بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به یک میلیون و ۷۳۱ هزار و ۵۵۸ نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: خوشبختانه تاکنون یک میلیون و ۴۷۸ هزار و ۵۸۸ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.

ویروس کرونا عامل بیماری کووید ۱۹ از اواخر سال ۲۰۱۹ در شهر ووهان چین مشاهده و در مدت کوتاهی در همه جهان منتشر شد؛ به طوری که سازمان بهداشت جهانی در اسفند ۹۸ (فوریه ۲۰۲۰) بروز پاندمی (همه‌گیری جهانی) این بیماری را تأیید کرد.

بیماری کووید ۱۹ بر اساس آمار رسمی کشورها ویروس کرونا تاکنون حدود ۱۱۸ میلیون نفر را در دنیا مبتلا کرده و حدود دو میلیون و ۶۰۰ هزار نفر نیز بر اثر بیماری کووید۱۹ جان خود را از دست داده‌اند. 

ویروس کرونا با دست آلوده یا عطسه، سرفه و حتی قطرات تنفسی از طریق دهان، بینی و چشم به افراد منتقل می‌شود. تنگی نفس، خستگی و بدن درد، اختلال در بویایی و چشایی و مشکلات گوارشی از جمله علائم بیماری کووید ۱۹ است. بیش از ۸۰ درصد مبتلایان به ویروس نیز دچار بیماری خفیف می‌شوند.

جهش ویروس کرونا در انگلستان و آفریقا که موجب افزایش سرایت، بیماری‌ زایی و مرگ و میر آن شده، نگرانی‌های جدیدی را در جهان به وجود آورده است .

۲۲ اسفند و آخرین اخبار کرونایی از استان‌ها

ستاد ملی کرونا، کمتر از یک هفته به پایان سال ۹۹ براساس مصوبه ای سفر به شهرها با رنگ بندی قرمز و نارنجی را ممنوع و سفر به بقیه شهرستانها و شهرها را آزاد اعلام کرد، موضوعی که با توجه به شرایط فعلی کشور نگران کننده به نظر می رسد و می تواند عواقب جبران ناپذیر داشته باشد.

آمار جان باختگان کرونایی در کشور همچنان بالا و دو رقمی است و با وجودی که واکسیناسیون علیه کرونا در کشور به اجرا درآمده اما ایمنی عمومی به زمان بیشتری نیاز دارد، این در  حالی است که دومین نوروز کرونایی پیش روی مردم قرار دارد و خطر خیز چهارم شیوع کووید ۱۹ با توجه به مسافرت های پیش رو نیز یک تهدید جدی برای کشور است .

براساس تازه ترین آمار وزارت بهداشت تاکنون یک میلیون و ۷۳۱ هزار و ۵۵۸ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۵۳ نفر از مبتلایان در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در ایران به ۶۱ هزار و ۶۹ نفر رسیده است.

به گفته سیما سادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و اموزش پزشکی ، در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز (۲۲ اسفند۱۳۹۹) بر اساس معیارهای قطعی تشخیص هشت هزار و ۸۸ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و ۵۹۳ نفر بستری شدند.

تجربه یک سال اخیر نشان داده است هرجا تجمعی اتفاق می‌افتد و پروتکل‌های بهداشتی رعایت نمی شود، باید منتظر شیوع کووید ۱۹ بود؛ بنابراین مسوولیت پذیری برای حفظ سلامت خود و دیگران از طریق رعایت پروتکل‌های بهداشتی کماکان یک اصل مهم است .

موضوعی که وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز به آن اشاره کرد و گفت: به هیچوجه موافق سفر در تعطیلات نوروز نیستیم، التماس می کنیم، مردم حتی اگر راهها باز باشد هم به مسافرت نروند، اگر خوزستان جدیدی شکل بگیرد، نمی توانم تاب آوری نظام سلامت را تضمین کنم.

سعید نمکی با تاکید بر اینکه نباید فردی این ویروس را به شهر و روستای دیگری ببرد، این ویروس سوغات مرگ آوری است، ادامه داد:  التماس کردیم، تماس نباشد. وزیر بهداشت همیشه باید خواهش و تمنا کند؛ دست ببوسد، پا ببوسد، تا کار انجام شود؛ در جاهای دیگر دنیا وقتی وزیر بهداشت موضوعی را نوشت، انجام می شود.

وزیر کشور اما در باره چگونگی شرایط سفرهای نوروزی با بیان اینکه "ستاد ملی مبارزه با کرونا در این زمینه مصوبه دارد و ما نیز تابع آن هستیم" تصریح  کرد: در این ستاد مقرر شده شهرهایی که رنگ بندی کرونایشان قرمز و نارنجی است سفر کردن به آنها ممنوع باشد ولی سفر به بقیه شهرستان ها و شهرهای کشور آزاد است.

عبدالرضا رحمانی با بیان این مطلب اظهار کرد: محور سلامت و صحت مردم، خود مردم هستند و آنچه که وظیفه دولت و دستگاه های اجرایی است مهیا کردن امکاناتی مانند پزشک، دارو و تخت و همچنین ارائه تذکرها و توصیه های لازم است.

وزیر کشور تاکید کرد: نیت و رویکرد ما این نیست که در خصوص مردمی که یک سال در سختی هستند از روش های جرمی و برخوردهای قانونی استفاده کنیم ولی برغم همه خویشتنداری ها در برخی موارد مجبور می شویم با متخلفان و عده معدودی که در رابطه با سلامت عموم مردم تخلف می کنند برخورد کنیم.

در همین حال معاونین بهداشتی دانشگاههای علوم پزشکی نیز سفرهای نوروزی را موجب شیوع ویروس جهش یافته کرونا ذکر کردند و ماندن در خانه و پرهیز از سفر را راهی برای قطع زنجیره و چرخه شیوع کرونا دانستند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام در این خصوص گفت: در روزهای اخیر با شروع سفرهای زودهنگام که‌ بیشتر ایلامیان ساکن سایر استانها بخصوص استانهای پرخطر هستند، شاهد گردش بیشتر ویروس و افزایش ابتلا به بیماری در بین هم استانی ها هستیم.

جمیل صادقی فر  اظهار داشت: یکی از مهمترین آسیب ها در دوران شیوع کرونا، ترددهای غیرضروری و بخصوص سفرهای ایام تعطیلات و سفرهای نوروزی است که با تجمعات سبب ایجاد خطرات بسیاری می شود.

وی افزود: آمار بالای ابتلا، بستری و فوتی در شهرستان های مهمان پذیر سیروان و بدره در فروردین و اردیبهشت ۹۸ و نیز تعطیلات تابستان حاکی از این موضوع است، به طوری که بالاترین میزان مرگ نسبت به جمعیت در استان پس از شهرستان ایلام، مربوط به شهرستان سیروان است.

صادقی فر یادآور شد: بیشترین خطر در رابطه با سفرها به خصوص با شیوع کرونای جهش یافته متوجه افراد آسیب پذیر بخصوص مادران باردار، سالمندان، کودکان، افراد مبتلا به دیابت و فشارخون و غیره خواهد بود.

وی تاکید کرد: مردم امسال نیز آستانه تحمل خود را افزایش دهند و بار دیگر به سفرهای نوروزی" نه " بگویند و با حفظ جان عزیزانشان برای تعطیلات در زمان های آتی برنامه ریزی کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز هم گفت: برای جلوگیری از انتشار بیماری، انتظار داریم که مردم از ورود و خروج به شهرهای قرمز خودداری کرده و در تعطیلات نوروز سعی کنند در خانه های خود بمانند.

دکتر فرهاد ابول نژادیان گفت: در پیک سوم بیماری، سن ابتلا پایین تر و واگیری آن شدیدتر است که امیدواریم با انجام واکسیناسیون و رعایت پروتکل های بهداشتی شاهد شرایط بهتری در خوزستان باشیم.

در حال حاضر ۱۱ شهرستان خوزستان در وضعیت قرمز و هشت شهرستان نارنجی هستند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در ادامه با اشاره به واکسیناسیون هم گفت: تمامی پرسنل بخش بهداشت و درمان خوزستان هفته آینده در مقابل کرونا واکسینه می شوند.

دکتر فرهاد ابول نژادیان اظهار داشت: با توجه به طولانی شدن وضعیت قرمز کرونایی در ۱۱ شهرستان خوزستان و ابتلای تعداد زیادی از پرسنل کادر بهداشتی و درمانی خوزستان سهمیه واکسن بیشتری به استان خوزستان تخصیص یافته است.

وی گفت: همچنین تصمیم گرفته شد که تمامی بیماران خاص استان خوزستان شامل بیماران M.S ، تالاسمی، هموفیلی، دیالیزی و سایر بیماران خاص تا پایان هفته آینده و قبل از آغاز سال جدید در مقابل بیماری کووید ۱۹ واکسینه شوند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز اضافه کرد: کار واکسیناسیون سرای سالمندان استان  شروع شده و ۴۰۰ نفر سالمندان این خانه در مقابل ویروس کرونا واکسینه شدند و ۱۰۰ نفر باقیمانده نیز فردا واکسن خود را دریافت خواهند کرد.

دکتر ابول نژادیان در ادامه اضافه کرد: واکسیناسیون بقیه مردم طبق اولویت بندی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سال آینده انجام می شود و افراد بالای ۶۵ سال اولین گروهی هستند که در ابتدای سال جدید در مقابل ویروس کرونا واکسینه خواهند شد.

وی اظهار امیدواری کرد: با تولید انبوه واکسنهای داخلی در سریعترین زمان ممکن بقیه مردم خوزستان هم واکسن کرونای خود را در همان ماههای اولیه سال ۱۴۰۰ دریافت کنند.

سخنگوی ستاد مبارزه با کرونای استان خوزستان تاکید کرد: مردم استان تا زمان واکسیناسیون عمومی بایستی همچنان پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند زیرا خطر این ویروس همه افراد را تهدید می‌کند  و طولانی شدن پیک سوم کرونا در خوزستان گواهی بر این ادعاست.

پیشتر رییس هیات مدیره نظام پرستاری خوزستان اعلام کرد: بیش از ۱۰۰ پرستار استان در پیک سوم بیماری به دلیل ابتلا به کرونا از سیستم درمانی خارج شدند.

علیرضا گچکوبان افزود: در حال حاضر ۱۵ هزار پرستار زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی اهواز هستند که با توجه به شرایط قرمز کرونایی در استان همه آنها در خطر ابتلا هستند.

وی گفت: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون بیش از یک هزار پرستار خوزستانی به کرونا مبتلا شدند و  هفت پرستار خوزستانی هم به دلیل ابتلا به کرونا شهید شدند.

چند خبر کرونایی

جلوگیری از سفر ۱۳ مسافر در فرودگاه و پایانه مسافربری شرق اهواز
رییس مرکز بهداشت شرق اهواز گفت: طبق مصوبه ستاد ملی کرونا، در ۲۴ ساعت گذشته از سفر ۱۳ مسافر در فرودگاه و پایانه مسافربری شرق اهواز که جواب تستشان منفی بود، ممانعت شد.

امراله مردانی اظهار داشت:  در۲۴ ساعت گذشته یک هزار و ۳۰۰ تست در فرودگاه شهیدقاسم سلیمانی و ۳۵۰ تست سریع کرونا در پایانه مسافربری شرق اهواز از مسافران انجام شد.

وی افزود: خوشبختانه افرادی که قصد سفر دارند یک یا ۲ روز قبل برای انجام تست به مراکز منتخب ما در سطح شهر مراجعه می کنند که این موضوع باعث کاهش بار مراجعات به مراکز نمونه گیری در فرودگاه و پایانه مسافربری شده است.

رییس مرکز بهداشت شرق اهواز گفت: مرحله دوم طرح شهید قاسم سلیمانی به طور رسمی از روز ۲۳ اسفندماه شروع می شود اگر چه ما در حال اجرای این طرح هستیم و روزانه بیماران بسیاری را شناسایی می کنیم.

تعداد بستری‌های کرونایی قم به ۱۳۴ تَن افزایش یافت

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به آخرین وضعیت کرونا در این استان گفت: در حال حاضر ۱۳۴ بیمار کرونایی در مراکز درمانی قم بستری هستند که وضعیت هشت تَن از آنها وخیم است.

محمد رضا قدیر اظهار داشت: در ۲۴ ساعت منتهی به بیست و یکم اسفندماه ۲۵ تَن با علائم قطعی کرونا توسط اورژانس مراکز درمانی استان مورد پذیرش قرار گرفتند.

وی با اشاره به بستری شدن ۲۰ بیمار افزود: ۱۱ تَن که طی روزهای گذشته بستری شده بودند نیز ترخیص شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم بیان کرد: یک بیمار که نتیجه آزمایش کرونای آن مثبت شده بود نیز جان خود را از دست داد.

 

عادی‌انگاری کرونا در اردستان خطرناک است

مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان گفت: عادی‌انگاری شیوع کرونا در این شهرستان خطرناک است و موجب افزایش بیماران کووید ۱۹ می‌شود.

حسن ذبیحی  افزود: باوجود  اینکه شهرستان در وضعیت زرد کرونایی قرار دارد اما این وضعیت شکننده و غیر قابل اتکا بوده و این نگرانی وجود دارد که ‌با عادی انگاری و رعایت نکردن شیوه‌نامه‌های بهداشتی بار دیگر نارنجی یا قرمز شود.

وی با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته ۱۱ بیمار کووید ۱۹ در اردستان شناسایی شده است،  اظهار داشت: از ابتدای شیوع کرونا تا امروز مجموع بیماران شناسایی شده در این شهرستان یکهزار و ۷۵۰ نفر است و تاکنون یک‌هزار و ۶۳۲ بیمار با بهبودی از بیمارستان ترخیص شده‌اند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان با اشاره به گسترش کرونای انگلیسی در کشور و اصفهان گفت: تاکنون این نوع کرونا در اردستان مشاهده نشده اما نگرانی دایمی در خصوص سهل‌انگاری و امکان درگیر شدن شهرستان با این نوع ویروس خطرناک و کشنده وجود دارد.

وی ادامه داد: عاجزانه از همه مردم شهرستان درخواست می‌شود موارد بهداشتی را رعایت کنند و بدانند رنگ‌ها انعکاس رفتار ماست و درصد مراقبت و محافظت ما را نشان می‌دهد و هر چه بیشتر مراعات شود کم‌رنگتر خواهد شد.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز نیز  با اشاره به جان باختن هفت بیمار کرونایی دیگر در فارس اعلام کرد. شمار جانباختگان کرونا تاکنون به ۳۳۰۰ نفر نزدیک می‌شود.

سید روح الله حسینی گفت:مجموع جان باختگان ناشی از کووید۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تاکنون سه هزار و ۲۹۷ نفر  است.

وی ادامه داد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون، ۶۶۲ هزار و ۲۷۱ مورد تست تشخیصی به روش مولکولی در آزمایشگاه های استان انجام شده که با بررسی نمونه های انجام شده، ۱۷۹ هزار و ۱۷ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است.

وی بیان کرد:همچنین از ابتدای آغاز طرح شهید حاج قاسم سلیمانی تاکنون، ۴۷ هزار و ۳۳۴ مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد سه هزار و ۸۹۰ بیمار مثبت نیز به این روش شناسایی شده است و در مجموع از ابتدا تاکنون، ۱۸۲ هزار و ۹۰۷ نفر بیمار مبتلا به کووید۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.

وی گفت: ۱۷۳ هزار و ۵۱۸ نفر از ابتدا تاکنون بهبودی یافته اند که از بیمارستان ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز اضافه کرد: هم اکنون ۵۷۹ بیمار مثبت و یا مشکوک دارای علایم کروناویروس در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد، ۹۶ بیمار مبتلا به کووید۱۹ به دلیل وخامت وضعیت جسمی در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان هم گفت: ٧٠ بیمار مبتلا به کووید ۱۹با وضعیت وخیم در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان های استان بستری هستند.

دکتر آبتین حیدرزاده افزود : هم اکنون ٢٩٧ بیمار مبتلا به کووید ١٩ در بیمارستان های استان بستری هستند.

وی با بیان اینکه آمار مبتلایان به کووید ١٩ طی دو سه هفته اخیر در استان گیلان روند ثابتی داشته است، اضافه کرد: این مهم نشانگر اینست که رفتار مردم در کنترل پیشگیری از بیماری تثبیت شده است و امیدواریم طی هفته های آتی و ایام نوروز این رعایت ها همچنان با قوت ادامه یابد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان خاطر نشان کرد: از مردم خواهش می کنیم که پروتکل ها را بیشتر رعایت کنند تا آمارها کاهش یابد، البته مردم نیز علاقمند به رعایت پروتکل های بهداشتی هستند.

وی با بیان اینکه از جمله دغدغه ها و نگرانی های ما و مردم گیلان سفرهای نوروزی است عنوان کرد : در ستاد کرونا کشور و استان درباره مسافرت ها تصمیمات جدی گرفته شود که خوشبختانه در شرایط فعلی محدودیت برای این استان در نظر گرفته شده که امید است این محدودیت با قوت و جدیت در تعطیلات نوروزی هم ادامه یابد.

ویروس کرونا عامل بیماری کووید ۱۹ از اواخر سال ۲۰۱۹ در شهر ووهان چین مشاهده و در مدت کوتاهی در همه جهان منتشر شد؛ به طوری که سازمان بهداشت جهانی در اسفند ۹۸ (فوریه ۲۰۲۰) بروز پاندمی (همه‌گیری جهانی) این بیماری را تأیید کرد.

بیماری کووید ۱۹ بر اساس آمار رسمی کشورها ویروس کرونا تاکنون حدود ۱۱۸ میلیون نفر را در دنیا مبتلا کرده و حدود دو میلیون و ۶۰۰ هزار نفر نیز بر اثر بیماری کووید۱۹ جان خود را از دست داده‌اند. 

ویروس کرونا با دست آلوده یا عطسه، سرفه و حتی قطرات تنفسی از طریق دهان، بینی و چشم به افراد منتقل می‌شود. تنگی نفس، خستگی و بدن درد، اختلال در بویایی و چشایی و مشکلات گوارشی از جمله علائم بیماری کووید ۱۹ است. بیش از ۸۰ درصد مبتلایان به ویروس نیز دچار بیماری خفیف می‌شوند.

جهش ویروس کرونا در انگلستان و آفریقا که موجب افزایش سرایت، بیماری‌ زایی و مرگ و میر آن شده، نگرانی‌های جدیدی را در جهان به وجود آورده است.

بخش بستری بیماران کرونایی دربیمارستان گتوند راه‌اندازی شد

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان گتوند گفت: با توجه به بالا رفتن تعداد بیماران کرونایی در گتوند، بخش بستری بیماران در بیمارستان کارون این شهرستان راه‌اندازی شد.

هومن کلانتری روز جمعه با بیان اینکه این بخش با ۱۳ تخت در حال پذیرش و بستری بیماران کرونایی است، افزود: تاکنون یک زن مبتلا به کرونا در این بخش بستری شده و تحت مراقبت است.

وی ادامه داد: این بخش با پیگیری های صورت گرفته در سطح دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپوراهواز برای رفاه حال شهروندان و جلوگیری از سرگردانی آنها در شهرهای مختلف تجهیز و راه اندازی شد.

کلانتری گفت : این بخش برای بستری بیمارانی که وضعیت حاد ندارند راه اندازی شد و بیمارانی که نیاز به بستری در بخش ICU دارند، اعزام خواهند شد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان گتوند افزود: تجهیزات، پرستاران و دیگر پرسنل بخش بستری بیماران کرونا از بخش بستری دیگر بیماران مجزا است، و نگرانی در این خصوص وجود ندارد.

کلانتری بر رعایت پروتکلهای بهداشتی مقابله با کرونا، جلوگیری از برگزاری مراسم شادی و عزا و خودداری از ترددهای غیرضروری از سوی شهروندان تاکید کرد.

در حال حاضر ۱۱ شهرستان خوزستان در وضعیت قرمز شیوع کرونا و هشت شهرستان نارنجی هستند.

به گفته سیما سادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز (۲۲ اسفند۱۳۹۹) بر اساس معیارهای قطعی تشخیص هشت هزار و ۸۸ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و ۵۹۳ نفر بستری شدند.

شهرستان گتوند در شمال استان خوزستان واقع شده است.

انتقال ۳۹ بیمار کووید۱۹ به تخت های بستری البرز


رییس دانشگاه علوم پزشکی البرز اعلام کرد که ۳۹ بیمار بدحال کووید ۱۹ طی ۲۴ ساعت گذشته به تخت های بستری بیمارستان های این استان انتقال یافته و تحت مراقبت پزشکی و درمانی قرار گرفتند.

دکتر محمد فتحی روز جمعه به خبرنگاران گفت: اکنون ۳۴۳ بیمار کووید ۱۹ در بیمارستان های استان البرز تحت مراقبت پزشکی و درمانی قرار دارند.

وی بیان داشت: ۳۲ هزار و ۵۴۵ بیمار کووید ۱۹ از ابتدای شیوع کرونا تاکنون در بیمارستان های البرز بستری شده  که از این تعداد تاکنون ۲۹ هزار و ۴۲۲ نفر بهبود یافته اند.

فتحی گفت: با فوت یک بیمار دیگر کووید ۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته ، شمار جانباختگان این بیماری از ابتدای شیوع کرونا تاکنون به ۲ هزار و ۷۷۸ نفر رسیده است.

رعایت فاصله اجتماعی ، استفاده از ماسک و پرهیز از حضور در مکان های پر ازدحام توصیه دانشگاه علوم پزشکی البرز به مردم برای مهار کرونا است.

از مجموع هفت شهرستان تابعه استان البرز پنج شهرستان زرد و ۲ شهرستان آبی کرونایی است. 

شمار مبتلایان کرونای جهش یافته در هرمزگان به ۲۳ نفر رسید
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان از افزایش شمار مبتلایان به کرونای جهش یافته در استان به ۲۳ مورد خبر داد.

دکتر فاطمه نوروزیان روز جمعه اظهار داشت: در مدت ۷۲ ساعت گذشته پنج نفر به مجموع مبتلایان به کرونای جهش یافته در استان اضافه شده و از مجموع مبتلایان نیز یک جوان ۳۰ ساله به دلیل شدت بالای درگیری جان خود را از دست داد.

وی با بیان اینکه شرایط بندرعباس بسیار نگران کننده و حساس است، افزود: موارد جدید کرونای جهش یافته در مناطق شرقی و شمالی هرمزگان شناسایی شده که این دقیقا مطابق پیش بینی کارشناسان بهداشتی هرمزگان است که نسبت به روند شیوع این نوع کرونا از مناطق غربی به سمت مرکز و دیگر مناطق استان هشدار داده بودند.

نوروزیان تصریح کرد: علت عمده ابتلای این افراد به کرونای جهش یافته، شرکت در دورهمی و انجام سفر به مناطق پرخطر و رعایت نکردن پروتکلهای بهداشتی با وجود هشدارهای بسیار است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان آخرین آمار مبتلایان بستری کرونا در مراکز درمانی استان را ۱۱۲ نفر اعلام کرد و گفت: از این شمار ۲۸ نفر در بخش مراقبت های ویژه بستری هستند که حال شش نفر از آنها وخیم گزارش شده است.

دکتر نوروزیان خاطرنشان کرد: در مدت ۲۴ ساعت گذشته یک خانم مبتلا به کرونا با ۶۳ سال سن در بندرعباس جان خود را از دست داد و شمار فوتی های قطعی کووید ۱۹ در هرمزگان به یک هزار و ۳۶ نفر رسید.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با بیان اینکه کرونای جهش یافته تفاوتی از نظر بالینی با نوع معمولی این ویروس ندارد، گفت: مساله نگران کننده در خصوص این ویروس قدرت سرایت پذیری و انتقال بالای آن است.

وی تصریح کرد: به گفته پژوهشگران خطر ابتلای کودکان به ویروس جهش یافته بالا است و به علت سرایت‌پذیری زیاد آن خطر افزایش تعداد بیماران و میزان مراجعه به مراکز درمانی به طور ناگهانی وجود دارد و از همین رو مردم باید رعایت پروتکلهای بهداشتی را بسیار جدی بگیرند و در نظر داشته باشند که عادی انگاری کرونا، خسارت جبران ناپذیری برای سلامت جامعه و عزیزانمان به دنبال خواهد داشت.

کرونای جهش یافته یا همان گونه انگلیسی کرونا موسوم به ب. ۱.۱.۷ پائیز گذشته شناسایی و به سرعت شیوع پیدا کرد. این ویروس به گفته مرکز آمریکایی کنترل و جلوگیری از بیماری‌ها نسبت به سایر گونه‌ها قدرت آلوده کنندگی بسیار بالایی دارد

ماه پیش دانشمندان در انگلیس گزارش دادند که این گونه در قیاس با سایر گونه‌های ویروس کرونا، با خطر مرگ هم ارتباط بیشتری دارد. گونه انگلیسی کرونا تا کنون در بسیاری از کشورهای جهان شناسایی شده است.

در آفریقای جنوبی گونه متفاوتی کشف شده که ب. ۱.۱۳۵ نام‌گذاری شده‌ است. این گونه اولین بار اکتبر ۲۰۲۰ مشاهده شد که به شباهت‌هایی را به ویروس انگلیسی دارد.

گونه برزیلی هم که پی. ۱ نامگذاری شده اولین بار در جریان تست کرونا از مسافران برزیل در ژاپن شناسایی شد. این گونه از یک رشته جهش‌هایی برخوردار است که شناسایی آن توسط سامانه ایمنی بدن را دشوار می‌کند.

کرونا جان سه نفر دیگر را در استان همدان گرفت

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: با فوت سه نفر دیگر در ۲۴ ساعت گذشته مجموع متوفیان کرونا در این استان از ابتدای اپیدمی این ویروس تاکنون به یک هزار و ۵۴۷ نفر رسید.

دکتر «محمد طاهری» روز جمعه افزود: همچنین با شناسایی ۹ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته، مجموع موارد مثبت بستری از ابتدای همه گیری ویروس کرونا تاکنون در استان به ۱۰ هزار و ۵۹۰ نفر رسیده است.

وی اظهار داشت: تعداد مراجعان سرپایی به اورژانس بیمارستان‌های استان همدان با علائم تنفسی مشکوک به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته ۳۰۵ مورد بود که از این تعداد ۳۸ نفر در بخش عادی بستری شدند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی همدان اضافه کرد: همچنین در حال حاضر ۱۳ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در بخش آی.سی.یو مراکز درمانی این استان بستری هستند و وضعیت جسمی ۲۷ بیمار وخیم گزارش شده است.

دکتر طاهری درباره آخرین وضعیت بیماران کرونایی در شهرستان‌های استان همدان نیز گفت: شمار بیماران کرونایی بستری(از ابتدای همه گیری ویروس کرونا تاکنون) در بیمارستان‌های اسدآباد ۳۸۲، بهار ۶۲۴، تویسرکان ۶۷۳، رزن ۴۶۱، درگزین ۱۹۹، فامنین ۱۸۷ و کبودراهنگ ۶۷۹ نفر است.

وی افزود: همچنین یک هزار و ۹۲۵ نفر در ملایر، یک هزار و ۱۷۳ نفر در نهاوند و چهارهزار و ۶ نفر نیز در شهرستان همدان به این ویروس مبتلا و بستری شده اند.

استاندار همدان در جلسه ستاد مقابله با ویروس کرونا، اظهار داشت: شهرستان اسدآباد در وضعیت آبی و ۹ شهرستان دیگر استان در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

«سیدسعید شاهرخی» با بیان اینکه اعمال محدودیت های کرونایی همچنان بر اساس طرح «فاصله گذاری هوشمند» و براساس رنگ بندی شهرستان ها انجام می شود، از شهروندان خواست با رعایت شیوه نامه های بهداشتی از شیوع ویروس کرونا و بازگشت محدودیت ها جلوگیری کنند.

۲۰۷ مبتلای جدید کرونا در لرستان شناسایی شد
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: مجموع مبتلایان به کرونا در این استان با شناسایی ۲۰۷ بیمار جدید تا روز ۲۱ اسفند به ۶۹ هزار و ۶۷۶ نفر رسیده است.

مریم کوشکی روز جمعه با اعلام این مطلب به رسانه ها اظهار داشت: در مجموع ۲۳۶ هزار و ۶۴۶ نمونه تست مخاطی کرونا به آزمایشگاه‌های استان ارسال‌ شده است.

وی با بیان اینکه تاکنون پاسخ  ۲۳۵ هزار و ۲۰۵ نمونه اعلام شده است افزود: تاکنون یک هزار و ۳۵۷ نفر در لرستان به علت ابتلا به بیماری کووید ۱۹ جان خود را از دست‌ داده‌اند.

به گفته وی ، این آمار تا پایان روز ۲۱ اسفندماه است و یک نفر نیز به آمار فوت شدگان کرونا در استان نیز اضافه شده است.

مسئول ستاد مبارزه با بیماری کووید ۱۹ دانشگاه علوم پزشکی لرستان همچنین بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی، دوری از تجمع، کاهش ترددهای غیرضروری، تهویه مناسب هوای منزل و محل کار تاکید کرد.

بر اساس اعلام مسئول ستاد مبارزه با بیماری کووید ۱۹ دانشگاه علوم پزشکی لرستان هم استانی‌ها ضمن رعایت پروتکل‌های بهداشتی، در صورت داشتن هرگونه علائم سرماخوردگی جهت انجام نمونه‌ کرونا به مراکز ۱۶ و ۲۴ ساعته مراجعه کنند.

کرمانشاه یک روز دیگر بدون فوتی کرونا را گذراند

رییس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: در شبانه‌روز گذشته موردی بر اثر ابتلای قطعی به کووید ۱۹ در استان ثبت نشده و مجموع جان‌باختگان همان هزار و ۴۹۳ نفر ثابت ماند.

«مهدی محمدی» روز جمعه افزود: در شبانه‌روز گذشته ۳۲ بیمار جدید با علایم کووید ۱۹ در مراکز درمانی استان بستری و ۲۱ نفر هم پس از بهبودی ترخیص شدند. 

وی گفت: چهار بیمار مثبت بستری مبتلا به کرونا و ۵۴ بیمار مثبت سرپایی هم در شبانه روز گذشته در سطح استان کرمانشاه شناسایی شدند.

رییس کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اضافه کرد: اکنون ۱۳۹ بیمار کووید ۱۹ در مراکز درمانی استان بستری هستند.

تعداد بستری های بیماران کووید ۱۹ در مراکز درمانی استان کرمانشاه در آبان ماه به هزار و ۲۶۰ نفر رسید و در ۲۴ آبان ۲۴ فوتی داشتیم که بیشترین آمار در یک روز از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون بوده است.

محمدی در ادامه  افزود: شهرستان‌های پاوه، کنگاور، سنقر و کلیایی، هرسین، اسلام آبادغرب، سرپل ذهاب و صحنه هم اکنون در وضعیت زرد قرار دارند و شهرستان‌های ثلاث باباجانی، دالاهو، قصرشیرین، کرمانشاه، گیلانغرب، جوانرود و روانسر هم آبی است./جماران 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی بیمار جدید مبتلا به کووید رعایت پروتکل های بهداشتی مدیر شبکه بهداشت و درمان رییس دانشگاه علوم پزشکی ابتدای شیوع کرونا مراکز درمانی استان بیمار مبتلا به کووید جان خود را از دست بیمارستان های استان سخنگوی وزارت بهداشت مبتلا به کووید۱۹ درمان و آموزش پزشکی کرونای جهش یافته ویروس کرونا تاکنون استان بستری هستند بیماران کرونایی پایانه مسافربری ۲۴ ساعت گذشته کووید۱۹ در کشور بیماری کووید ۱۹ شناسایی شده بیمار کووید ۱۹ سفرهای نوروزی استان خوزستان باختگان کرونا بیماران کرونا بستری بیماران نفر رسیده وضعیت قرمز راه اندازی شد عادی انگاری جان باختگان کووید ۱۹ یک میلیون حال حاضر کووید ۱۹ بیمار مثبت شهرستان ها شیوع ویروس بستری شدند شناسایی شد شرق اهواز بخش بستری بستری شدن بستری شده تاکنون یک یک هزار روز جمعه همه گیری ۲۲ اسفند نفر رسید انجام شد استان ها رنگ بندی شده اند بر اساس نفر نیز ۱۱ شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۹۳۴۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت قرمز هوا در دو ایستگاه اصفهان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ بر اساس داده‌های سامانه برخط کنترل کیفیت هوای سازمان محیط‌زیست (منطقه اصفهان) شاخص هوای این کلان‌شهر صبح امروز در ایستگاه احمد آباد با ۱۵۶ و قهجاورستان با ۱۷۲ AQI ناسالم برای عموم است.
وضعیت هوا همچنین امروز در ایستگاه‌های انقلاب با ۱۴۷، پارک زمزم با ۱۱۰، رهنان و کاوه با ۱۰۷، زینبیه ۱۳۴ و فرشادی با ۱۱۱، میرزا طاهر با ۱۱۶، کردآباد با ۱۴۲ و ولدان با ۱۱۲ AQI ناسالم برای گروه‌های حساس گزارش شده است.
میانگین هوای اصفهان با ۱۱۳ AQI در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس ثبت شده است.
شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک است.
این شاخص به طور معمول برای پنج آلاینده هوا شامل مونوکسیدکربن (CO)، اُزن (O ۳)، دی اکسید نیتروژن (NO ۲)، دی اکسید گوگرد (SO ۲) و ذرات معلق زیر ۲.۵ میکرون (PM ۲.۵) اندازه گیری و به طور روزانه در ایستگاه‌های پایش هوا، ثبت می‌شود.

دیگر خبرها

  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • هوای اصفهان قابل قبول است/ شاخص ۴ شهر بر مدار قرمز و نارنجی
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • هوای ۲ شهر خوزستان در وضعیت نارنجی آلودگی
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • اصفهان در دو منطقه درمدار قرمز
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • تأکید ائمه جمعه استان تهران بر رسیدگی به وضعیت کارگران
  • انتقاد امام جمعه باخرز از وضعیت تنها بیمارستان شهرستان
  • وضعیت قرمز هوا در دو ایستگاه اصفهان