Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، تفاهم نامه همکاری بین همراه اول و دانشگاه خاتم الانبیاء(ص) به منظور ارتقاء مشارکت، ایجاد و گسترش همفکری در نهضت تولید علم مبتنی بر مبانی اسلامی و نیازهای ملی، دفاعی و کاربردی دستاوردهای علمی و پژوهشی از طریق تعامل پویا و سازنده با بخش های کشور صبح روز شنبه 23 اسفند 1399 با حضور مهدی اخوان بهابادی، مدیرعامل همراه اول و بیژن ساعدی رئیس دانشگاه خاتم الانبیاء(ص) در ساختمان اپراتور همراه اول برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با توجه به اینکه یکی از ابعاد تفاهم نامه مذکور در جهت اهداف مشترک و توسعه همکاری های «علمی، پژوهشی، آموزشی، توسعه فناوری ها و محصولات حوزه شبکه های مخابراتی نسل پنجم و نسل های آینده» است، مهدی اخوان بهابادی اشاره‌ای به رونمایی از شبکه 5G همراه اول داشت و اظهار کرد: توانستیم به سرعت اتصال 3.6 گیگابیت بر ثانیه روی این شبکه دست پیدا کنیم و البته در تست‌های داخلی دیگر نیز سرعت 3.8 را ثبت کردیم.

مدیرعامل همراه اول بیان کرد: قطعا خدمات نسل پنجم، دنیا را دچار تحول جدی می.کند؛ 5G چند محور مهم دارد که یکی از آنها «افزایش سرعت انتقال اطلاعات» و دیگری «کاهش تأخیر در ارسال اطلاعات» است.

وی یادآور شد: مقوله تأخیر در ارسال اطلاعات متفاوت از نسل‌های قبل است و همین باعث می‌شود یکسری از سرویس‌هایی که تا قبل قابل ارائه نبود مانند جراحی از راه دور، با استفاده از ظرفیت 5G قابل ارائه شود.

اخوان بهابادی با اشاره به یوزکیس‌های متنوع قابل ارائه روی شبکه نسل پنجم، تصریح کرد: روی این بستر می‌توان بسیاری از خدمات راه دور را ارائه داد زیرا در بسیاری از موقعیت‌ها نیاز به انتقال اطلاعات سریع و بر لحظه است.

در ادامه این جلسه بیژن ساعدی، رئیس دانشگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) ضمن تشکر از همراه اول برای پیشگام شدن در این موضوع مهم و جهادی خواندن مدیریت همراه اول، اظهار کرد: مدیریت جهادی همراه اول مثال زدنی و تحولاتی که در مدیریت اخیر این اپراتور انجام شده چشمگیر است.

وی افزود: امیدواریم این تفاهم با همراه اول موجب خیرات و برکات گردد.

لازم به ذکر است، برخی از موضوعات این تفاهم نامه «تربیت و پرورش نیروی متخصص در حوزه های نسل پنجم و نسل‌های آینده شبکه‌های مخابرات سلولی»، «حمایت از توسعه فناوری‌ها، محصولات، راهکارها و کاربردهای حوزه ارتباطات مخابرات سلولی نسل پنجم، اینترنت اشیاء و هوش مصنوعی»، «تحقیق و ارائه سمینارها، برگزاری همایش های علمی تحقیقاتی، نشست های علمی و انتقال دانش فنی در حوزه های مرتبط با موضوع تفاهم نامه»، «اجرای پروژه های تحقیقاتی کاربردی مورد نیاز تا مرحله تبیین دانش فنی در حوزه ارتباطات مخابرات سلولی نسل پنجم، اینترنت اشیا و هوش مصنوعی»، «همکاری در جهت پیاده سازی زیرساختهای آموزشی و پژوهشی سامانه‌های هوافضایی»، «همکاری در توسعه شبکه یکپارچه فرماندهی و کنترل پدافند هوایی کشور» و «ثبت اختراعات فناورانه در سطوح بین المللی و داخلی با نام مشترک» است.

بخشی از تعهدات همراه اول استقرار و توسعه زیرساخت فناوری 5G، اینترنت اشیا و هوش مصنوعی و حمایت و تسهیل‌گری در راستای تحقیق و توسعه پیاده سازی نسل پنجم ارتباطات سیار است.

دانشگاه خاتم الانبیاء(ص) نیز در بخشی از تعهداتش تحقیق، پژوهش، آموزش جهت توانمندسازی فنی کارشناسان و مدیران همراه اول و انتقال دانش فنی جهت پوشش حوزه‌های دانشی شبکه‌های نسل آینده و همچنین شناسایی و رصد حوزه‌های فناوری شبکه های نسل آینده(6G)  مخابراتی، اینترنت اشیاء و هوش مصنوعی، ترسیم آینده مطلوب و مشارکت در تهیه نقشه راه فناوری را متقبل شده است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: همراه اول خاتم الانبیا اپراتور تلفن همراه دانشگاه خاتم الانبیاء خاتم الانبیاء ص هوش مصنوعی همراه اول تفاهم نامه نسل پنجم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۹۹۲۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور همراه اول در بزرگترین نمایشگاه فناوری ترکیه

همراه اول با پلتفرم‌های دیجیتال خود راهی نمایشگاه بین‌المللی Mobilefest ترکیه شد.

به گزارش اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، نخستین و بزرگترین اپراتور تلفن همراه کشور با هدف معرفی توانمندی‌های فنی و مخابراتی ایران به رویداد Mobilefest ترکیه رفت.

رویداد Mobilefest که از تأثیرگذارترین رویداد‌های فناورانه حوزه اوراسیا است، بر «شبکه سازی و ایجاد ارتباط با رهبران» صنعت ارتباطات از طریق مشاهده دستاورد‌های تکنولوژیک برند‌ها در بخش نمایشگاهی و دریافت بینش‌ها و تجربیات واقعی از سخنرانی‌ها و ارائه‌های تخصصی تمرکز دارد.

بخش‌های موضوعی این نمایشگاه نیز متشکل از «ارتباطات و سرویس‌های تلفن همراه»، «خدمات ابری و دیتاسنترها»، «امنیت سایبری»، «دستگاه‌ها و تجهیزات»، «بلاکچین و متاورس» و «استارتاپ ها» می‌شود که غرفه همراه اول مستقر در نخستین بخش موضوعی این رویداد است.

همراه اول با محوریت محصولات، خدمات و فعالیت‌هایی در حوزه‌های «کسب و کار سازمانی»، «تحقیق و توسعه» و «سرمایه گذاری جسورانه» و با شعار «هدف گیری بی‌نهایت»، در این رویداد و در قالب بخش نمایشگاهی حضور پیدا کرده تا به کشف فرصت‌های جدید سرمایه گذاری مبادرت ورزد.

نخستین و بزرگترین اپراتور تلفن همراه ایران در نظر دارد طی برگزاری این رویداد سه روزه، از جدیدترین بستر‌های دیجیتال توسعه یافته خود در حوزه‌های سلامت و توریسم رونمایی کند و به معرفی ۱۲ سرویس دیجیتال دیگر بپردازد.

اپراتور اول تلفن همراه ایران در کنار سه اپراتور اصلی تلفن همراه ودافون، ترک تلکام و ترکسل کشور ترکیه، در بخش نمایشگاهی Mobilefest و در قالب غرفه‌ای دو طبقه حضور دارد.

در این نمایشگاه که با مشارکت حدود ۳۰۰ شرکت جهانی برگزار می‌شود، اپراتور‌های تلفن همراه، تولیدکنندگان دستگاه‌های ارتباطی و ارائه دهندگان خدمات فناوری از سراسر جهان حضور دارند و از ۲۵ تا ۲۷ آوریل ۲۰۲۴ (۶ تا ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) میزبان علاقه‌مندان خواهند بود.

دیگر خبرها

  • جزئیاتی از تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد آذربایجان‌شرقی و شرکت مهندسی معدنی نوآوران مس 
  • سرمایه گذاری دو هزار میلیارد تومانی در حوزه تامین برق شهر تهران
  • حضور معاون وزیر حمل‌ونقل و زیرساخت ترکیه در غرفه همراه اول
  • امضای دو توافقنامه همکاری میان وزرای دفاع روسیه و قرقیزستان
  • آخرین وضعیت رفع فیلتر گوگل پلی
  • امضای تفاهم نامه طرح فیبر نوری در بیرجند
  • امضای تفاهم‌نامه اجرای طرح فیبر نوری در شهر بیرجند
  • امضای تفاهم نامه اجرای طرح ملی فیبر نوری منازل و کسب و کار‌ها
  • حضور همراه اول در بزرگترین نمایشگاه فناوری ترکیه
  • انعقاد تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه مراغه و گرجستان