Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@06:51:15 GMT

اهوازی‌ها کارآفرین کبودراهنگی را روی هوا زدند!

تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۳۰۰۶۱۹

اهوازی‌ها کارآفرین کبودراهنگی را روی هوا زدند!

ایسنا/همدان هدفش ایجاد اشتغال برای هفت نفر به صورت مستقیم در مرحله نخست بود اما بی اعتنایی فرماندار و دست اندرکاران مربوطه در کبودراهنگ باعث شد از شهرستان فراری شود.

صحبت های زیر گلایه جوانی ست که چندین ماه در راه استانداری، فرمانداری، اداره صمت و اداره کار کبودراهنگ پیگیر اجرای طرح تولیدی «زغال فشرده» با آورده شخصی است، او هدفش ایجاد اشتغال برای هفت نفر به صورت مستقیم در مرحله نخست بوده اما بی اعتنایی فرماندار و دست اندرکاران مربوطه در کبودراهنگ باعث شده از شهرستان فراری شود و سرمایه اش را در استان خوزستان، شهر اهواز برای ایجاد یک مجتمع تولیدی هزینه کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اصغر عابدی‌تبار، اهل روستای بابان شهرستان کبودراهنگ دارنده طرح تولیدی «زغال فشرده»، در گفت‌وگو با ایسنا، مشکلاتش را اینگونه بیان کرد: برای اجرای طرحم نامه ای به استانداری ارسال و دو بار حضوری مراجعه کردم و معاون استاندار شخصاً دستور رسیدگی داد اما در فرمانداری هیچ گونه توجهی به درخواستم نکردند، این در حالی بود که طرحم با تحقیقات قبلی تأیید شده بود و نزدیک به ۷۰۰ میلیون تومان سرمایه اولیه می خواست که با هزینه شخصی این مبلغ را پرداخت می کردم و تنها چیزی که از مسئولان تقاضا داشتم حمایت برای واگذاری زمین یا فضای کار در هر نقطه ای که خودشان بخواهند، بود اما از این هم دریغ کردند.

این جوان آماده به کار و تولید کبودراهنگی با بیان اینکه مهمتر از همه اینکه مواد اولیه کارم خاک اره است که در خاورمیانه، ایران معدن خاک اره است و جالب تر اینکه همدان هم معدن خاک اره کشور به شمار می رود، گفت: برای تهیه زغال فشرده از مواد دور ریز، خاک اره و پوست گردو استفاده می شود و این محصول بازار و فضای صادراتی بالایی دارد که در تهران این زغال ها تولید و به کشورهای ترکیه و عراق صادر می شود و در ترکیه از این زغال ها به جای گاز استفاده می کنند.

وی تصریح کرد: برای گرفتن مشاوره و آشنایی بیشتر با کار چندین جلسه به کارگاه تولید زغال سنگ در تهران مراجعه کردم که مدیرعامل شرکت زغال سنگ تهران گفت ما همه مواد اولیه را از همدان تهیه می کنیم و با داشتن بالای ۵۰ نمایندگی در کشور فقط دو درصد از بازار اربیل عراق را در دست داریم.

عابدی‌تبار درباره دیدار با فرماندار و مطرح کردن خواسته خود اظهار کرد: پس از چندین بار مراجعه به دفتر فرماندار دفتردار و روابط عمومی جوابم را اینگونه دادند که دیدار با فرماندار محال است و تنها می توانی در میز خدمت با او ملاقات کنی، روزی که ملاقات عمومی داشت طرحم را برای فرماندار توضیح دادم و او قوانین دست و پا گیر موجود در ادارات را برایم توضیح داد.

وی افزود: بنده به عنوان سرمایه گذار در مراجعاتی که به فرمانداری داشتم، با بی اعتنایی نیروهای فرمانداری مواجه شدم و در مراجعات پایانی مرا به اتاق مسئول جذب سرمایه گذار فرمانداری کبودراهنگ راهنمایی کردند که او هم به جای حمایت مرا ناامید کرد و گفت کبودراهنگ جای این کارها نیست، شکست می خوری! بنابراین با مشاهده بی اعتنایی فرماندار کبودراهنگ و همکارانش سرمایه را به استان خوزستان برده و در شهر اهواز سرمایه گذاری کردم.

این جوان کارآفرین در پایان مطرح کرد: مسؤلان شهر اهواز از ایجاد فضاهای اشتغالزا حمایت می کنند و بنده با اتکا به اراده خود و توکل به خداوند با حمایت مدیران شهر اهواز اقدام به ساخت مجتمع تولیدی در این شهر کردم که نیمه اول سال آینده آماده بهره برداری خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها کارآفرینی سرمايه گذاري زغال سنگ بی اعتنایی شهر اهواز خاک اره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۰۰۶۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح چند طرح بهداشتی در تویسرکان و کبودراهنگ

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • اقدام کریستوفر کنت برای کودکان اهوازی
  • «چرم دوزی» اشتغال کهن برای نسل نو
  • شوراها مردمی سازی کارها را در اولویت قرار دهند
  • افتتاح چند طرح بهداشتی در تویسرکان و کبودراهنگ
  • توسعه همکاریهای موسسات آموزش عالی با فرمانداری ارومیه
  • کارگر و کارآفرین دو همکارند در خطّ مقدّم نبرد اقتصادی + فیلم
  • ارزیابی عملکرد فرمانداران استان تهران در امور مردمی سازی
  • بانوی کارآفرین نظرآبادی
  • ۱۳۶ دستگاه تاکسی جدید آماده تحویل به رانندگان اهوازی است
  • ۱۳۶ دستگاه تاکسی جدید آماده تحویل به رانندگان اهوازی