Web Analytics Made Easy - Statcounter

روزنامه تایمز چاپ لندن با اشاره به افشاگری یک نشریه آمریکایی درباره حملات رژیم صهیونیستی به نفتکش‌های ایرانی ظرف دو سال گذشته در دریای سرخ، گزارش داد که رئیس جمهوری آمریکا نه تنها مایل است که از بنیامین نتانیاهو فاصله گرفته که می‌خواهد تنفرش از این مرد را عیان کند.

به گزارش قدس آنلاین، این نشریه انگلیسی روز شنبه در گزارشی نوشت: سخت است بتوان درباره اینکه کدام یک از این دو موضوع تکان دهنده تر است قضاوت کرد: ۱- حمله اسرائیل به تانکرهای نفتی ایران و اینکه هیچ کس در عرض ۱۸ ماه گذشته از آن مطلع نبوده یا ۲- زمان افشای آن.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تایمز افزود: مدافعان اسرائیل ادعا می‌کنند که ایران این بازی را شروع کرده، هرچند تاکنون به اهداف اسرائیل حمله نکرده است. این نشریه با تکرار ادعای حمله ایران به نفتکش‌های رژیم سعودی در مسیر خلیج فارس عنوان کرد که با فرض صحت این ادعا، هدف ایران می‌تواند این بوده باشد که نشان دهد می‌تواند از سیاست فشار حداکثری ترامپ انتقام بگیرد.

اما اینکه به نوشته تایمز، اسرائیل می‌تواند تا این حد گستاخ باشد که با حمله به نفتکش ها در دریای آزاد و دستکم در یک مورد، در دریای سرخ در اکتبر ۲۰۱۹ به محیط زیست آسیب بزند، برای برخی تکان دهنده است. و مهم‌تر از آن پیامی است که آمریکای بایدن می‌خواهد درباره روابط با اسرائیل و سیاستش در برابر جمهوری اسلامی ارسال کند.

روزنامه "وال استریت ژورنال" دیروز در گزارشی از حملات اسرائیل به حداقل ۱۲ کشتی ایرانی ظرف دو سال گذشته در دریای سرخ خبر داد.

این روزنامه با استناد به سخنان مقامات آمریکا و منطقه می‌نویسد، کشتی‌ها عمدتا حامل نفت برای سوریه بوده‌اند و حمله به آنها با مین‌های دریایی انجام گرفته است. اسرائیل هم‌چنین جلوی عبور کشتی‌های دیگری را نیز که حامل سلاح یا نفت برای سوریه بوده‌اند، گرفته است.

در ادامه گزارش تایمز می‌خوانیم: یکی از دلایلی که این حملات تاکنون مسکوت بوده این می‌تواند باشد که آمریکا از طریق ارائه کمک به اسرائیل یا دستکم آگاهی از آن، در این عملیات همدست بوده است. این مساله در چارچوب روابط نزدیک دونالد ترامپ و بنیامین نتانیاهو علیه ایران توجیه پذیر است. اما رئیس جمهوری بایدن نه تنها می‌خواهد که از نتانیاهو فاصله بگیرد که مایل است تنفر خود را از او آشکار کند.

این نشریه یادآور شد؛ سه هفته طول کشید تا بایدن پس از اینکه به قدرت رسید با رهبر «کشوری» که خود را نزدیک‌ترین متحد آمریکا می‌داند تماس گرفته و اعلام کند که به رغم مخالفت نتانیاهو، او همچنان مایل است تا با ایران وارد تعامل شود و دوباره به برجام ملحق شود.

تایمز در پایان این پرسش را مطرح کرده که آمریکا چه اسراری در آستین دارد و با چه ابزاری نتانیاهو را تهدید کرده که اگر بخواهد علیه سیاست او در قبال ایران را خرابکاری کند، آن‌ها را به رسانه‌ها لو می‌دهد؟

منبع: خبرگزاری ایرنا

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: جو بایدن نتانیاهو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۰۴۸۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیویورک تایمز: ارتش اسرائیل به عمد امدادگران را هدف قرار می‌دهد

تحقیقات نیویورک تایمز حاکی از آن است که سایت‌های متعلق به آژانس‌های امدادی غربی در نوار غزه حتی پس از اطلاع رسانی به ارتش رژیم صهیونیستی از وجود آن ها، بمباران می‌شوند.

در همین رابطه منابع خبری پنجشنبه شب گزارش دادند که در حمله هوایی رژیم صهیونیستی به یک تیم مسئول تامین و توزیع کمک‌های بشردوستانه در شهر غزه، هشت نفر شهید شدند.

همچنین حمله روز اول آوریل ۲۰۲۴ (۱۳ فروردین) رژیم صهیونیستی به خودروی سازمان غیردولتی «آشپزخانه مرکزی جهانی» در غزه باعث کشته شدن هفت امدادگر این سازمان شد. در این حادثه راننده فلسطینی آن‌ها نیز جان خود را از دست داده است.

این حمله ساعاتی پس از آن روی داد که اعضای این گروه غیردولتی با یک کشتی حاوی کمک‌های غذایی به نوار غزه رسیدند و به مناطق شمالی آن رفتند.

همچنین تصاویری از اجساد پنج کشته منتشر شد که در بیمارستان شهدای الاقصی در شهر «دیر البلح» در مرکز غزه قرار داشتند و تعدادی از آن‌ها لباس‌هایی با آرم خیریه پوشیده بودند.

بر اساس بیانیه این سازمان، کشته‌شدگان استرالیایی، لهستانی، کانادایی - آمریکایی، انگلیسی و فلسطینی بودند.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • تعهد دوباره بایدن به امنیت رژیم اسرائیل
  • حمله شدید اللحن روزنامه نگار مشهور اسرائیلی به نتانیاهو
  • اسرائیل درمانده است ایران قواعد بازی را تغییر داد | این جمله یک اشتباه بزرگ از سوی بایدن بود
  • گمانه‌زنی تایمز درباره بازداشت سران تل‌آویو به اتهام جنایت جنگی
  • هشدار صنعاء نسبت به توطئه‌های آمریکا برضد یمن
  • مقام سابق موساد: ایران با دور زدن تحریم‌ها ۸۰ میلیارد دلار ذخیره کرد
  • ادعاهای مقام سابق موساد درباره جزئیات شبکه مالی مخفی ایران | ماجرای عجیب یک شرکت انگلیسی | ایران با دور زدن تحریم‌ها ۸۰ میلیارد دلار ذخیره کرد!
  • حمله به ۱۰۲ کشتی اسرائیلی آمریکایی و انگلیسی در ۲۰۲ روز
  • نیویورک تایمز: ارتش اسرائیل به عمد امدادگران را هدف قرار می‌دهد
  • ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است | درآمدهای نفتی ایران از سال ۲۰۲۰ چهار برابر شده