Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-05-02@02:08:17 GMT

واکنش اردوغان به رزمایش هوایی عربستان با یونان

تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۳۰۶۵۰۴

واکنش اردوغان به رزمایش هوایی عربستان با یونان

به گزارش فارس، رئیس جمهور ترکیه شنبه شب به وقت تهران ابراز تاسف خود را از  برگزاری رزمایش مشترک ارتش یونان و عربستان اعلام کرد.

به نوشته وبگاه «گریک سیتی تایمز» «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه در این باره گفت: «متاسفم که عربستان سعودی در حال انجام تمرین نظامی مشترک با یونان است.»

وی ادامه داد: «من این موضوع را با مقام‌های سعودی در میان خواهم گذاشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما فکر می‌کنیم این اتفاق نباید می افتاد.»

چند فروند هواپیماهای ترابری سعودی و 6 فروند جنگنده «اف- 15» سعودی در تمرین مشترک با نیروی هوایی یونان وارد این کشور شده‌اند. منابع خبری شنبه شب به وقت تهران تصاویری از رزمایش جنگنده‌های یونان با عربستان منتشر کردند.

چندی قبل رسانه‌ها گزارش دادند که یونان قصد دارد در توافقی با عربستان، سامانه‌های دفاع موشکی «پاتریوت» خود را در این کشور مستقر کند. به گزارش منابع خبری، این توافقنامه طی دیداری در آتن بین «نیکوس دندیاس» وزیر خارجه یونان  و «فیصل بن فرحان» وزیر خارجه عربستان  در ژانویه سال گذشته منعقد شد، اما با همه گیری کرونا به تاخیر افتاد.

 شبکه خبری «سی‌ان‌ان» نیز گزارش داد که «نیکوس دندیاس» وزیر خارجه یونان توافقی را  با عربستان برای استقرار سامانه موشکی پاتریوت در این کشور منعقد خواهد کرد.  وزیر خارجه یونان  در پارلمان یونان به تازگی گفته که پاتریوت یک جنگ افزار تدافعی است که ما به عربستان خواهیم داد. وی در توجیه این اقدام گفت که یونان هرگز در سیاست تهاجمی نداشته  و آن را پیگیری نخواهد کرد.

این در حالی است که نشریه یونانی «ایکاثیمرینی» در این زمینه نوشته است که  گرایش یونان به سمت همکاری نظامی با عربستان به دلیل فشارهای آمریکا برای تحت فشار قرار دادن آتن برای حضور نظامی در منطقه خلیج فارس است.

منبع: الف

کلیدواژه: وزیر خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۰۶۵۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ولیعهد عربستان: با کوچ اجباری فلسطینیان مخالفیم

ولیعهد عربستان بر مخالفت قاطع این کشور با کوچ اجباری ملت فلسطین تاکید کرد و گفت: به مسیری که منجر به تشکیل کشور فلسطینی شود، نیاز داریم.

به گزارش تسنیم، محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی تاکید کرد که این کشور تمام تلاش خود را برای برقراری ارتباط با همه طرف‌ها جهت توقف اقدامات تشدید آمیز و جلوگیری از گسترش آن به کار می‌گیرد. ولیعهد سعودی همچنین بر مخالفت قاطع این کشور با کوچ اجباری ملت فلسطین تاکید کرد.

بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی عربستان، ولیعهد سعودی همچنین تاکید کرد که این کشور در کنار مردم فلسطین برای آنچه دستیابی به حقوق آن‌ها برای داشتن یک زندگی شایسته و دستیابی به صلح عادلانه خواند، ایستاده است.

فیصل بن فرحان وزیر خارجه عربستان همچنین بر برقراری آتش فوری در غزه تاکید کرد و گفت: به مسیری که منجر به تشکیل کشور فلسطینی شود، نیاز داریم.

وی تاکید کرد: نیازمند آتش بس فوری و دائمی در نوار غزه هستیم.

دیگر خبرها

  • اردوغان از دست دادن با مارک روته اجتناب کرد؟ + فیلم | وقتی دست آقای سیاستمدار روی هوا ماند!
  • نخست‌وزیر مالزی: برای برقراری عدالت در قبال فلسطینی‌ها قاطعانه عمل می‌کنیم
  • ولیعهد عربستان: با کوچ اجباری فلسطینیان مخالفیم
  • مخالفت ولیعهد عربستان با کوچ اجباری فلسطینیان
  • تأکید بن سلمان بر مخالفت عربستان با کوچ اجباری مردم فلسطین
  • بن‌فرحان: تنها اسرائیل مخالف توقف جنگ غزه است
  • بازسازی غزه ۳۰ سال زمان می‌خواهد
  • تاکید وزیر خارجه عربستان بر لزوم برقراری آتش‌بس در غزه
  • دیدار وزیران خارجه عربستان و آمریکا در ریاض
  • دیدار و گفت‌وگوی وزرای خارجه آمریکا و عربستان درباره غزه