Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-28@21:48:54 GMT

نقش بانک مهر ایران در گسترش قرض‌الحسنه

تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۳۰۷۰۹۳

نقش بانک مهر ایران در گسترش قرض‌الحسنه

بانک قرض‌الحسنه مهر ایران از سال ۱۳۸۶ تا کنون خدمات مالی چشم‌گیری ارائه و در کسب رضایت مشتریان و گسترش قرض‌الحسنه موفق عمل کرده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از روابط عمومی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، قرض‌الحسنه یکی از موضوعات تأکید شده در اقتصاد اسلامی است. یکی از مبانی بانکداری اسلامی نیز عقود قرض‌الحسنه است تا به این وسیله بدون دریافت مبلغی مازاد، به افراد تسهیلات داده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بانک قرض‌الحسنه مهر ایران به عنوان نخستین و بزرگترین بانک قرض‌الحسنه کشور تا کنون برنامه‌های مختلفی را برای اجرای این وظیفه مهم انجام داده است.

این بانک با ارائه تسهیلات با توجه به شرایط متقاضیان به شیوه‌های مختلف سعی کرده تا نیازهای نقدینگی افراد را در رفع احتیاجات فراهم کند. یکی از شیوه‌های اعطای تسهیلات در بانک قرض‌الحسنه مهر ایران را می‌توان پرداخت وام به افراد معرفی شده توسط اشخاص حقوقی دانست. در این شیوه بانک به متقاضیان معرفی شده از سوی اشخاص حقوقی از محل سپرده ودیعه شده ایشان نزد خود به متقاضیانی که این اشخاص معرفی کنند، تسهیلات قرض‌الحسنه پرداخت می‌کند.

علاوه بر این، افراد حقیقی صاحب حساب در بانک می‌توانند بدون معرفی ضامن درخواست وام خود را به بانک ارائه کنند. در این شیوه بانک تنها با دریافت یک چک، بر اساس میانگین حساب افراد امکان کسب تسهیلات را فراهم می‌کند. بنابراین افراد با مراجعه به همراه بانک خود نسبت به ثبت درخواست وام اقدام کرده و پس از پذیرش ضمانت، تسهیلات خود را دریافت می‌کنند.

بانک قرض‌الحسنه مهر ایران از سال ۱۳۸۶ تا کنون خدمات مالی چشم‌گیری ارائه و در کسب رضایت مشتریان موفق عمل کرده است. این بانک که تا سال ۱۳۹۵ مبالغ تسهیلات خود را به ۴۳هزار میلیارد ریال رسانده بود، با عملکرد موفق خود در سال جاری این مبلغ را به بیش از ۳۱۰هزار میلیارد ریال رساند. در مجموع تمامی تسهیلات اعطا شده به مشتریان مبلغی بیش از ۸۸۶هزار میلیارد ریال بوده است.

شرایط کرونایی که وضعیت زندگی افراد را دگرگون کرد، میزان تقاضای افراد را برای دریافت تسهیلات افزایش داد. بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در چنین شرایطی علاوه بر اینکه حجم تسهیلات خود را در چارچوب مقررات بانک مرکزی افزایش داد، براساس تفاهم‌نامه‌هایی که با نهادهای حمایتی مختلف کشور امضا کرد، برای توانمندسازی مددجویان نهادهای حمایتی نیز گام‌های مؤثری برداشت. از جمله این نهادها می‌توان به کمیته امداد امام خمینی (ره)، بنیاد برکت، ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و بنیاد مسکن اشاره کرد. نتیجه این تفاهم‌نامه‌ها موجب شد بیش از نیم میلیون نفر از مددجویان این نهادها از تسهیلات بانک قرض‌الحسنه مهر ایران برخوردار شوند. با این کار احسان و نیکوکاری در سراسر کشور بروز و ظهور یافت.

از دیگر خدمات نوینی که بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در راستای بهبود شرایط زندگی مردم ارائه کرده، می‌توان به جمع‌آوری صدقات مردم و پرداخت وام قرض‌الحسنه به نیازمندان اشاره کرد که مبالغ بازپرداخت این طرح برای کمک به سایرین استفاده می‌شود. این اقدام علاوه بر اینکه موجب کمک مستمر به نیازمندان می‌شود، عملی بسیار ارزشمند است.

بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با توجه به شرایط کشور در بحران‌های مختلف با اقدامات خلاقانه و سومندی که انجام می‌دهد موجب شده تا چرخه نیکوکاری و احسان ابدی شود و شرایط زندگی را برای همگان مخصوصاً نیازمندان تسهیل کند. این اقدامات مذکور تنها بخشی از عملکرد درخشان این بانک در طول بیش از ۱۳ سال فعالیت خود است. امیدواریم با تلاش کارکنان و مدیران این بانک شاهد بهبود وضعیت افراد بیشتری در سطح کشور باشیم و قرض‌الحسنه به طور چشم‌گیری در سطح کشور گسترش یابد.

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: بانک قرض الحسنه مهر ایران تسهیلات قرض الحسنه بانک مهر ایران وام قرض الحسنه قرض الحسنه بانک قرض الحسنه مهر ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۰۷۰۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت بانک مسکن از خانواده‌ها با پرداخت بیش از ۴۴ هزار فقره تسهیلات در سال ۱۴۰۲

امتداد -  سید عباس حسینی مدیرعامل بانک مسکن گفت: بر اساس قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون، ۱۱۴ هزار و ۸۲۴ فقره انواع تسهیلات ازدواج، فرزندآوری، ودیعه، خرید، تعمیر و ساخت مسکن معادل ۱۶۲ هزار و ۴۶۴ میلیارد ریال در این بانک اعطا شده که از این میزان، ۴۴ هزار و ۸۸۵ فقره تسهیلات معادل ۹۹ هزار و ۳۳۶ میلیارد ریال در سال ۱۴۰۲ به خانواده‌ها پرداخت شده است.

به گزارش پایگاه خبری امتداد ، دکتر حسینی با اشاره به اهمیت اجرای سیاست‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در حمایت از فرزندآوری و جوانی جمعیت گفت: به فرموده مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) «تلاش برای افزایش نسل و جوان شدن نیروی انسانی کشور و حمایت از خانواده، یکی از ضروری‌ترین فرائض مسئولان و آحاد مردم است» و از این رو حمایت از جوانی جمعیت و فراهم ساختن زمینه‌های تحقق این مهم در کشور از مهمترین وظایف نهادهای اقتصادی تأثیرگذار به ویژه بانک‌هاست.

 

 

مدیرعامل بانک مسکن ادامه داد: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون در بانک مسکن، مبلغ ۱۷ هزار و ۵۵ میلیارد ریال بابت ۳۴ هزار و ۳۲۰ فقره تسهیلات قرض‌الحسنه فرزندآوری برای تولد فرزندان اول تا پنجم، مبلغ ۸۹ هزار و ۱۰ میلیارد ریال بابت ۶۷ هزار و ۳۵۷ فقره تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج و مبلغ ۲ هزار و ۵۵۹ میلیارد ریال بابت یک هزار و ۵۴۳ فقره تسهیلات قرض‌الحسنه ودیعه، خرید و ساخت مسکن به خانواده‌های دارای تا سه فرزند و همچنین خانواده‌های دارای بیش از سه فرزند(متناسب با تعداد فرزندان) پرداخت شده است.

همچنین طی مدت مذکور با توجه به افزایش سقف تسهیلات خرید و تعمیر مسکن متناسب با تعداد فرزندان زیر ٢٠ سال، نسبت به پرداخت مبلغ ۵۳ هزار و ۸۴۰ میلیارد ریال بابت ۱۱ هزار و ۶۰۴ فقره تسهیلات خرید و تعمیر مسکن نیز در بانک مسکن اقدام شده است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • تقدیر از بانک مسکن برای پرداخت تسهیلات ساخت
  • جزییات افزایش وام بازنشستگان و مبلغ اقساط
  • حمایت بانک مسکن از خانواده‌ها با پرداخت بیش از ۴۴ هزار فقره تسهیلات در سال ۱۴۰۲
  • سطح اعتبار سنجی تسهیلات خرد دقیق‌تر می‌شود+ فیلم
  • اشتغال ۳۴۱ مددجوی بهزیستی در واحد‌های صنعتی و خدماتی نیشابور
  • پرداخت ۱۱۷ همت تسهیلات بدون ضامن
  • راهکار‌های هدایت منابع تسهیلات به سمت تولید چیست؟
  • پرداخت ۱۶۰ هزار میلیارد تومان وام ازدواج در کشور
  • پرداخت ۳ همت تسهیلات به دانش‌بنیان‌ها
  • دریافت وام قرض الحسنه 10 تا 100 میلیونی برای یارانه بگیران