Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، فرید سپری در مراسم تکریم و معارفه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی کردستان که با حضور مسئولان استانی و کشوری در سنندج، اظهار کرد: کردستان 29 هزار 137 کیلومتر مربع مساحت دارد و سالانه یک میلیون و 750 هزار هکتار از این میزان را اراضی زراعی به خود اختصاص داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان خاطرنشان کرد: حدود 750 هزار هکتار اراضی زراعی، 50 هزار هکتار اراضی باغی و یک میلیون 440 هزار هکتار مراتع در استان وجود دارد که مراتع سارال کردستان شهره خاص عام است.

وی افزود: 3.1 میلیون واحد دامی و 60 میلیون قطعه‌ریزی جوجه در سال از دیگر ظرفیت‌های استان کردستان است و در زمینه تولید گندم به عنوان یکی از محصولات مهم و استراتژیک این استان از جایگاه بسیار خوبی برخوردار است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان با بیان اینکه سالانه حدود 600 هزار هکتار از اراضی کشاورزی زیر کشت گندم می رود، گفت: معمولا بین 850 تا یک میلیون تن گندم مازاد برنیاز کشاورزان آن هم به وسیله دیم در این استان تولید می‌شود.

وی اذعان کرد: در شورای زکات کشاورزان استان همراهی بسیار خوبی داشته و در زمینه کمک به محرومین نیز کشاورزان سهم قابل توجهی دارند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان خاطرنشان کرد: 48 میلیارد تومان در حوزه کمک به محرومین و نیازمندان در قالب زکات و ...کمک کرده است.

تولید 10 درصد گندم کشور در کردستان

وی با بیان اینکه کردستان 10 درصد گندم کشور را تولید و به سیلوهای چهارده استان کشور ارسال می کند، عنوان کرد: این استان با تولید سالانه 360 هزار تن سیب زمینی مقام پنجم و در محصول نخود با تولید بیش از 46 هزار تن مقام چهارم کشور را دارا هستیم.

وی با بیان اینکه کردستان بالاترین رتبه تولید توت فرنگی از لحاظ سطح و تولید را در کشور به خود اختصاص داده است، گفت: سالانه بیش از 18 تا 23 هزار تن گردو در این استان تولید می‌شود که در این زمینه نیز با تلاش کشاورزان و متولیان این عرصه جزء استان‌های رتبه دار کشور هستیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان اضافه کرد: مقام هشتم کشوری و مقام نخست منطقه‌ای در حوزه تولید مرغ در کشور را داریم و بیش از 30 هزار تن گوشت قرمز در استان تولید می‌شود.

صدور 55 درصد گوشت تولید شده کردستان به سراسر کشور

سپری با بیان اینکه افزایش 13 درصدی تولید گوشت قرمز از اولویت‌های ما در کردستان است، گفت: 55 درصد از گوشت قرمز تولید شده این استان به سایر استان‌ها صادر می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: بیش از 10 هزار و 100 تا 10 هزار و 200 تن ماهی در طول سال در استان تولید می شود و در این زمینه شاهد رشد بسیار خوبی در سالجاری بوده‌ایم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان عنوان کرد: در کردستان بیش از 350 تا 400 هزار مترمربع دیم در استان وجود دارد که اجرای طرح ارتقای عملکرد تولید برای رسیدن به پایدار تولید در این اراضی در استان همزمان با 5 استان دیگر کشور در حال اجرا است.

وی افزود: تامین امنیت غذایی از مهمترین رسالت‌های جهاد کشاورزی است و در این راستا برنامه‌ریزی‌های مختلف با توجه به ظرفیت‌های موجود در استان انجام گرفته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان افزود: امسال هزار و 163 میلیارد تومان تسهیلات در راستای توسعه صنعت کشاورزی در استان پرداخت شده است و این در شرایط سخت کرونایی بوده است.

25 درصد درآمد سرانه کردستان مربوط به بخش کشاورزی است

سپری با بیان اینکه 25 درصد اشتغال و 25 درصد درآمد سرانه کردستان مربوط به حوزه کشاورزی است، گفت: سرانه درآمد مردم کردستان نصف میانگین کشوری است باید تلاش کنیم با توسعه و شکوفایی ظرفیت ها این درآمد را ارتقا ببخشیم.

وی در پایان خدمت به خلق را عبادت دانست و گفت: آنچه از انسان باقی می‌ماند نام نیک است که این مهم با کار و تلاش و خدمت صادقانه به دیگران بدست می‌آید.

وی اضافه کرد: وحدت برادری، مودت و دوستی در مجموعه جهاد کشاورزی کردستان حاکم بوده و همین امر زمینه را برای تلاش و کارجهادی در این مجموعه فراهم کرده است.

انتهای پیام/2330/71

منبع: فارس

کلیدواژه: رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان فرید سپری تودیع و معارفه کردستان رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان استان تولید می شود هزار هکتار هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۱۰۸۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تداخلات ۲۳ هزار هکتار اراضی ساری

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، سید اسماعیل علوی در جلسه کمیسیون رفع تداخلات اراضی شهرستان ساری گفت: برای رسیدگی به پرونده‌های مربوط به برخی اراضی، با حضور مسوولین ثبت اسناد و املاک، منابع طبیعی و آبخیزداری و اعضای کارگروه تاکنون ۲۳ هزار هکتار اراضی کشاورزی این شهرستان رفع تداخلات شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساری به رفع تداخلات ۱۰۳ هزارمتر مربع اراضی کشاورزی این شهرستان در سال گذشته اشاره و تصریح کرد: پرونده‌های مورد پیگیری سال گذشته برای ۷۲ روستای این شهرستان است.

علوی با بیان اینکه این کارگروه برای رفع همپوشانی قوانین و مقررات موازی و اصلاح سوابق، نقشه ها، تمامی دفاتر و اسناد از جمله اسناد مالکیت در عرصه‌های مورد تداخل برگزار می‌شود، افزود: این جلسه برای رفع تداخلات ۲۳ هزار هکتار اراضی جدید جهت پلاک‌های ثبتی ۶ پلاک در یک بلوک برگزار شد.

مدیر جهاد کشاورزی ساری گفت: تعیین حقوق متقابل دولت و مردم، تثبیت مالکیت اشخاص بر مستثنیات، تثبیت مالکیت دولت بر اراضی ملی، کاهش پرونده‌های قضایی حوزه زمین، صدور اسناد مالکیت اراضی کشاورزی و کاهش دغدغه کشاورزان و بهبود تولید کشاورزی از جمله دستاورد‌های مورد انتظار برای نظام رفع تداخلات اراضی است.

علوی افزود: با ابلاغ شیوه نامه اجرای آیین نامه ماده ۵۴ قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور برای رفع موانع تولید و اجرای سیاست‌های جهاد کشاورزی، رفع تداخلات ارضی اجرا میشود.

دیگر خبرها

  • رفع تداخلات ۲۳ هزار هکتار اراضی ساری
  • محرومیت‌زدایی امیدبخش بسیج سازندگی در کردستان + فیلم
  • پیش بینی برداشت ۲۰۰۰ تن سیب زمینی در ایرانشهر
  • تولید بیش از ۶۰ هزار تن گندم در کنگاور
  • نقش۳۰۶هزارمیلیاردریالی بانک کشاورزی در تامین گوشت سبد غذایی
  • پرداخت ۱۰۰۰ میلیاردی تسهیلات در آران و بیدگل
  • نقش ۳۰۶ هزارمیلیارد ریالی بانک کشاورزی در تامین گوشت سبد غذایی خانوارها در سال ۱۴۰۲
  • صادرات سیب زمینی مشمول عوارض ۶۰ درصدی شد
  • مراقبت کنید طرح هادی درزمین‌های مرغوب کشاورزی و روستایی اجرا نشود
  • سال گذشته ۱۰هزار میلیارد ریالی به طرح‌های اولویت دار جهاد کشاورزی همدان پرداخت گردید