Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/قم مدیرعامل مجمع حمایت از جامعه نخبگانی علوم اسلامی گفت: هفت هزار استاد و نخبه حوزه علمیه در سراسر کشور داریم که هزار نفر از این عزیزان را شناسایی و موردحمایت قرار می‌دهیم.

حجت‌الاسلام حسین فخر روحانی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات سازمان تبلیغات برگزار شد، با ذکر این مطلب که آشنا شدن با درد مردم و رفع نیازهای جامعه دارای برکات زیادی است، گفت:  روحانیت در این زمینه رسالت مهمی بر عهده دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل مجمع حمایت از جامعه نخبگانی علوم اسلامی افزود: بر اساس فرمایشات امام راحل و رهبری و سیره علما موضوع حمایت از نخبگان حوزوی مورد تأکید است، فعالیت‌های خود را به‌صورت ویژه برای این عزیزان قراردادیم، نخبه نیاز پایه دارد که سلامت جسم و معیشت و خانواده‌اش مدنظر است.

وی تصریح کرد: "نخبه" شخصی است که مسئله را به‌خوبی تشخیص داده و بااستعدادی که دارد رفع آن مشکل را موردتوجه قرار می‌دهد، حوزه علمیه قم بسیار غنی است ولی نخبگانی هستند که نتوانستند به اهداف خود دست پیدا کنند که معرفی موضوع و مشاوره برای آن‌ها موردنظر ما است.‌

وی ادامه داد: گاهی اوقات نخبه در تفسیر خوب کارکرده ولی ارتباط مؤثر ندارد، نیازها سبب شد مجمع حامیان جامعه نخبگان حوزه را تشکیل بدهیم،مرکز خدمات حوزه علمیه به‌عنوان پشتوانه در عرصه‌های مختلف به طلاب کمک می‌کند و حمایت آن عمومی است ولی حمایت ما از نخبگان علوم اسلامی و انسانی در سراسر کشور موردنظر است و فقط ویژه طلاب نیست.

فخر روحانی بیان کرد: حمایت‌های مجمع حمایت از جامعه نخبگانی علوم اسلامی در راستای حل مشکل نخبگان است. در این راستا  به‌صورت میدانی مشکلات را شناسایی کرده و سپس در راستای رفع آن برنامه‌ریزی می‌کنیم. برای مجموعه خود هیچ گاه شان نخبه شناسی را تعریف نکردیم، لیست نخبگان را از مرکز استعدادهای برتر دریافت می‌کنیم و با جامعه المصطفی و جامعه الزهرا (س)ارتباط گرفته و به آن‌ها گفتیم نخبگان را به ما معرفی کنند و بر اساس دهک‌های معیشتی نخبگان آن‌ها را رتبه‌بندی می‌کنیم.

 حمایت‌های مالی مجمع حمایت از جامعه نخبگانی علوم اسلامی توسط خیران انجام می‌شود 

وی ادامه داد: حمایت‌های مالی ما توسط خیران صورت می‌گیرد، در فاز نخست ۱۷۵نفر، فاز دوم ۱۰۰ نفر، فاز سوم ۳۵۰ نفر و فاز چهارم ۴۷۰نفر از نخبگان را شناسایی کردیم و پس از شناسایی حمایت‌های مان را با توجه به نیازهایی که داشتند انجام دادیم.

 ۵ نوبت بسته‌های معیشتی میان نخبگان علمی توزیع شد 

فخر روحانی گفت: طلاب و روحانیون از طرف مجمع حمایت از جامعه نخبگانی علوم اسلامی به منازل نخبگان می‌روند و برنامه تکریم این نخبگان برگزار می شود.در مرحله نخست معیشت نخبگان موردتوجه است. در همین راستا در پنج نوبت توزیع بسته‌های معیشتی انجام شد، شهریورماه ۸۵بسته، آبان ماه ۴۴۰بسته و میلاد امیرالمؤمنین(ع) تا بعثت رسول خدا ۱۵۰بسته معیشتی توزیع شد.

مدیرعامل مجمع حمایت از جامعه نخبگانی علوم اسلامی رفع مشکلات نخبگان علمی را مورد تأکید قرارداد و افزود: بیماری، مسکن و ازدواج نخبگان موردتوجه است، در بخش درمان ۳میلیارد و ۵۰۰میلیون ریال کمک داشتیم و در بخش مسکن۱۸۰میلیون ریال بلاعوض کمک شد، درمجموع ۴میلیارد و ۷۰۰میلیون ریال کمک شد.

وی تصریح کرد: به خاطر اینکه کرامت انسانی نخبگان حفظ شود تأکید بر خروجی کارداریم و خدماتی که انجام می‌شود در حیطه کتاب و مقالات است که ۳۹اثر حمایت و چاپ و آماده عرضه به بازار است، درمجموع ۱۵۰ مشاوره برای نخبگان داشتیم و دوره مدیریت اسلامی توسط دانشگاه امام صادق(ع) برگزار شد که موردتوجه نخبگان بود.

 "توسعه وقف" ازجمله برنامه‌های مجمع حمایت از جامعه نخبگانی علوم اسلامی است 

فخر روحانی توسعه وقف و منابع پایدار را ازجمله برنامه‌های مجمع حمایت از جامعه نخبگانی علوم اسلامی دانست و گفت: سعی می‌کنیم وقف مشارکتی برای نخبگان علوم اسلامی راه‌اندازی شود و ارتباط با پژوهشکده‌ها و مراکز علمی مورد تأکید است، هفت هزار استاد و نخبه حوزه علمیه در سراسر کشور داریم که هزار نفر از این عزیزان را شناسایی و موردحمایت قرار می‌دهیم.

مجمع حمایت از جامعه نخبگانی علوم اسلامی خاطرنشان کرد: سایت حامی نخبه در اختیار افرادی است که اگر استعدادها و توانایی داشته باشند در این سایت قرار داده  و ما بررسی کرده و پس‌ازآن حمایت‌های لازم را انجام می‌دهیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری استانی علمی و آموزشی فخر روحانی حوزه علمیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۱۶۵۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دعوت امام جمعه ایلام از نخبگان برای ارتقاء فرهنگ کار

امام جمعه ایلام نخبگان جامعه را به تلاش در راستای ارتقاء فرهنگ کار در استان دعوت کرد و گفت:مشکل فرهنگ کار در استان بیشتر از نبود کار و اشتغال است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ایلام،حجت الاسلام" اله نور کریمی تبار" در خطبه های این هفته نماز جمعه در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) این شهر با اشاره به گرامیداشت هفته معلم و کار و کارگر، اظهار داشت:بسیاری از شهدای گران‌قدر ما از میان همین معلم ها و کارگران بوده اند که در عرصه علم و دانش و کار و تولید جان خود را فدای رشد علمی و اقتصادی جامعه کردند.

امام جمعه ایلام تصریح کرد:2 قشرمعلم و کارگر در عرصه تعلیم‌ وتربیت و کار و اشتغال، جامعه را به پیش می‌برند.

وی با بیان اینکه جایگاه،منزلت و مقام عالی معلم باید پیوسته مورد تکریم جامعه باشد، خاطر نشان کرد:با توجه به جایگاه معلم و نقشی که در تربیت نسل های مختلف دارد، جامعه ای آگاه به دانش و با تربیت دینی و اسلامی خواهیم داشت که در عرصه‌های مختلف پیش رونده خواهد بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین کریمی تبار با تاکید بر اینکه از تأمین معیشت و کسب‌وکار به‌ عنوان فضل خداوند یاد شده است،افزود: چنین تعبیری،اهمیت اقتصاد و معیشت در جامعه را مشخص می کند،خداوند می‌فرماید کار کنید،دنبال تأمین معیشت باشید،چرا که تأمین معیشت در اجرای دستور خداوند متعال عبادت است.

وی نخبگان جامعه را به تلاش در راستای ارتقاء فرهنگ کار در استان دعوت کرد و گفت:مشکل فرهنگ کار در استان بیشتر از نبود کار و اشتغال است.

خطیب نماز جمعه ایلام در ادامه گفت:نگاه ما به کار باید یک نگاه ارزشی باشد و باید این نگاه را کار به صورت کار اداری، تغییر دهیم، اگر این نگاه را تغییر دادیم، به طور طبیعی محرومیت و بیکاری هم خواهد رفت.

امام جمعه ایلام به تغییر شیوه اختصاص گازوئیل به کشاورزان به عنوان مطالبه ی آنها اشاره داشت و گفت:باید راهکار جدیدی که علاوه بر جلوگیری از قاچاق سوخت توسط سوءاستفاده کننده‌ها، همچنین بتواند میزان سوخت مناسب کشاورز واقعی و کسانی که ماشین آلات کشاورزی دارند،بهره مند شوند.

وی در ادامه تأمین کود و سم مناسب را دیگر نیاز ضروری کشاورزان، عنوان کرد و گفت: همچنین پرداخت به موقع بهای محصول کشاورزی،بیمه محصولات کشاورزی از دیگر مطالبات کشاورزان است.

حجت‌الاسلام والمسلمین کریمی تبار در ادامه گفت:شرکت‌های بیمه، آگاهی لازم را به کشاورزان در زمینه نوع بیمه‌ و میزان خسارت پرداختی آگاه سازند.

 خطیب نماز جمعه ایلام با اشاره اینکه برخی از کشاورزان که محصولات خود را بیمه نکرده اند و دچار خسارت شده اند،افزود: انتظار می رود که دولت کار و کرامت در این زمینه کشاورزان را حمایت کند تا بخشی از خسارت های آنان جبران شود.

حجت الاسلام کریمی تبار در بخش دیگر سخنان خود به عملیات غرورآفرین وعده صادق، اشاره داشت وگفت:آمریکا،رژیم غاصب اسرائیل و هم‌پیمانان آن‌ها نتوانستند عکس‌العمل دفاعی در برابر این سیلی محکم جمهوری اسلامی نشان بدهند.

وی این عملیات را سیلی محکم ولایت فقیه و مظلومان و آزادیخواهان جهان،بر چهره صهیونیست کودک کش عنوان کرد و گفت:این عملیات قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی در منطقه و جهان را به نمایش گذاشت.

حجت‌الاسلام والمسلمین کریمی تبار به فریاد طرفداری امروز دانشجویان و اساتید دانشگاه‌های آمریکا و اروپا از مردم مظلوم غزه اشاره داشت و گفت:آنها با به اهتزاز در آوردن پرچم فلسطین مورد ضرب‌وشتم پلیس قرار می‌گیرند،اما دست از حمایت برنمی‌دارند.

وی ادامه داد:پیام این حضور دانشگاهیان در حمایت از مظلومان،این است که نظام استکباری از درون در حال متلاشی شدن است.

امام جمعه ایلام با بیان اینکه امروز به برکت این عملیات،جمهوری اسلامی به‌ راحتی می‌توان از تحریم‌ها عبور کند،گفت: همچنین تبادل و ارتباط گسترده‌ای با همسایه‌ها و کشورهای دیگر داشته باشد.

وی به انجام توافق هایی در سفر رئیس‌جمهور به پاکستان و سری‌لانکا اشاره کرد و گفت:در سری‌لانکا توان مهندسی و خدماتی جمهوری اسلامی به نمایش گذاشته شد و اعلام شد که در 20 کشور جهان، چنین خدماتی ارائه می شود و این مایه افتخار هر ایرانی است.

خطیب نماز جمعه ایلام به تأثیر گذاری فناوری جمهوری اسلامی در دنیا،در عرصه اقتصاد نظامی،نیز اشاره داشت و گفت:دشمن خیال می‌کرد با تحریم می‌تواند جمهوری اسلامی را از مسیر خدایی که دارد،منصرف کند و دست ذلت را به سمت استکبار جهانی دراز کند،اما اکنون فهمیده‌اند که با چه ادبیات مؤدبانه ای با جمهوری اسلامی گفت و گو و مذاکره داشته باشند.

انتهای پیام/180/

دیگر خبرها

  • عفاف و حیا حافظ حریم انسانی و شخصیت وجودی زن و مرد است
  • جزئیات لایحه حمایت مادی و معنوی از پرستاران/ از استخدام تا معیشت
  • پیگیری لایحه حمایت از حقوق مادی و معنوی پرستاران
  • تجلی شرافت انسانی در خیزش نخبگانی
  • ضعف جریان حوزوی و علوم انسانی اسلامی در به تصویر کشیدن اندیشه خود
  • بافت تاریخی کرمان سرمایه مادی و معنوی است
  • جامعه نخبگانی غرب، مفهوم نامه سال ۹۴ رهبر انقلاب را امروز درک کرد
  • مأموریت ویژه جامعه قرآنی ارتقای ظرفیت‌های معنوی کشور است
  • دعوت امام جمعه ایلام از نخبگان برای ارتقاء فرهنگ کار
  • فرمانده نیروی دریایی ارتش: از نخبگانی که در قطب جنوب حضور پیدا کنند، حمایت می کنیم /دولت به دنبال حضور دائمی در قطب جنوب است