Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-29@07:26:27 GMT

جلوگیری از خروج بیش از 11 هزار دام قاچاق از کشور

تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۳۲۵۰۴۴

جلوگیری از خروج بیش از 11 هزار دام قاچاق از کشور

فرمانده انتظامی استان آذربایجان شرقی گفت: از خروج 11 هزار و 834 دام قاچاق جلوگیری و دستگیری قاچاقچیان کالا نیز 20 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته است.

سردار "حسین عبدی" در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن تبریک حلول ماه شعبان و اعیاد شعبانیه، اظهار داشت: نیروی انتظامی بر اساس وظایف قانونی مسئول ایجاد نظم، امنیت و آرامش در جامعه و حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی بوده و جزء سازمان هایی است که بیشترین ارتباط با شئون جامعه را دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به همراهی و تعامل اصحاب رسانه در ماموریت های پلیس افزود: خبرنگاران نقش بی‌بدیلی در افزایش احساس امنیت، ارتقای دانش و اطلاع‌رسانی شفاف و دقیق به جامعه دارند و در خنثی کردن شایعاتی که باعث اخلال در امنیت روانی مردم می‌شود، اثرگذار هستند که جا دارد از زحمات و تلاش‌های این عزیزان تقدیر و تشکر ویژه داشته باشم.

افزایش 107 درصدی کشفیات مواد مخدر

فرمانده انتظامی استان بابیان اینکه مبارزه بی امان با اعتیاد و قاچاق مواد از اولویت های ماموریتی پلیس است، گفت: در سال جاری 5 تُن و 323 کیلوگرم انواع مواد مخدر در استان کشف و 4 هزار و 908 قاچاقچی و توزیع کننده مواد مخدر دستگیر و تحویل مراجع قضائی شده است.

سردار "عبدی" خاطرنشان کرد: در طی این مدت 2 باند قاچاق مواد مخدر بین المللی منهدم و در 2 عملیات جداگانه به ترتیب 500 و 100 کیلوگرم هروئین کشف و تعدادی قاچاقچی در این راستا دستگیر شده اند.

توقیف 159 میلیارد کالای قاچاق

فرمانده انتظامی آذربایجان شرقی با اشاره به موضوع مبارزه با قاچاق کالا، گفت: موضوع قاچاق کالا به لحاظ حمایت از کالای ایرانی، جلوگیری از بیکاری و ضررهای اقتصادی به‌عنوان یک اولویت در دستور کار فرماندهی انتظامی استان قرار دارد.

وی، تمرکز پلیس استان را بر روی باندهای کلان قاچاق کالا عنوان و بیان کرد: در این زمینه توفیقات خوبی به‌دست‌ آمده به‌گونه‌ای که در سال جاری با افزایش 5 درصدی تشکیل پرونده‌های قاچاق و رشد 28 درصدی ارزش ریالی کالاهای قاچاق کشف شده بیش از 159 میلیارد تومان کالای قاچاق کشف و ضبط شده است.

سردار "عبدی" از کشف 21 هزار و 719 دستگاه ماینر قاچاق در این مدت خبر داد و گفت: از خروج 11 هزار و 834 دام قاچاق جلوگیری و دستگیری قاچاقچیان کالا نیز 20 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته است.

انهدام 305 باند سرقت

ارشدترین انتظامی استان آذربایجان شرقی گفت: در حوزه مبارزه با سرقت در سال جاری 9 هزار و 139 سارق دستگیر و تحویل مراجع قضائی شدند، همچنین  اعضای 305 باند بزرگ سرقت نیز توسط کارآگاهان پلیس آگاهی استان شناسایی و با آن‌ها برخورد قانونی صورت گرفته است.

وی با اشاره به کشف 77 درصدی سرقت های وقوع یافته در استان اظهار داشت: تمام تلاش ماموران پلیس این است از وقوع سرقت جلوگیری کرده اما در بحث کشف سرقت و دستگیری سارقان به ترتیب 19 و 18 درصد افزایش داریم.

کاهش 15 درصدی جان‌باختگان تصادفات

سردار "عبدی" در ادامه گفت: در این مدت، بحمدالله شاهد کاهش 15 درصدی تعداد جان‌باختگان ناشی از تصادفات رانندگی بودیم و درکل تصادفات نیز نسبت به سال قبل با کاهش 37 درصدی مواجه هستیم و تعداد مجروحان سوانح رانندگی 23 درصد کاهش داشته ایم.

این مقام ارشد انتظامی استان آذربایجان شرقی گفت: در بررسی علل اصلی تصادفات فوتی در استان بیشترین فراوانی به ترتیب عدم توجه به جلو 26 درصد،انحراف به چپ 25 درصد ،تخطی از سرعت مطمئنه 24 درصد و خواب آلودگی و خستگی با 6 درصد به خود اختصاص داده اند.

فرمانده انتظامی استان آذربایجان شرقی از شناسایی 81 نقطه حادثه خیز در سال جاری خبر داد و گفت: استفاده از ابزارها و دوربین های نظارتی و کنترلی در دستور کار پلیس راه و راهور بوده که در سطح استان 386 دوربین نسبت به ثبت تخلفات و اعمال قانون رانندگان متخلف مورد استفاده و بهره برداری قرار دارد.

سردار "عبدی" سامانه 110 را پل ارتباطی مردم با پلیس عنوان کرد و گفت: تلفن 110 مرکز فوریت های پلیسی به طور شبانه روزی در اختیار شهروندان بوده که امسال یک میلیون و 799 هزار تماس با 110 استان برقرار شده که 60 درصد این تماس ها عملیاتی شده با افزایش 5 درصدی روبه رو هستیم.

وی به ماموریت چهارشنبه آخرسال و آماده باش بودن پلیس استان در این شب اشاره کرد و افزود: پلیس مخالف شادی مردم نبوده بلکه با آزار و اذیت مردم و تحرکات جمعی و ایجاد مزاحمت برای نوامیس مردم مخالف است و اگر افراد هنجار شکنی بخواهند آرامش و آسایش شهروندان را به مخاطره بیندازند برخورد خواهد کرد.

سردار "عبدی" با بیان اینکه پارک ها و تفرجگاه ها تعطیل بوده هیچ گونه تجمعی در سطح استان نخواهیم داشت یادآور شد: با تدابیر و طرح های ویژه انتظامی در چهارشنبه آخر سال در کنار مردم هستیم اگر احیانا" افرادی بخواهند آسایش مردم را برهم بزنند برخورد و خودروها و موتورسیکلت های متخلفان تا 15 فروردین ماه در توقیف خواهد بود.

فرمانده انتظامی استان آذربایجان شرقی هدف اصلی از ماموریت ایام تعطیلات نوروز را پیشگیری از سرقت و کاهش تصادفات عنوان کرد و گفت: با توجه به شرایط کرونایی استان درخواست ما و کارشناسان بهداشت و درمان پرهیز از مسافرت و ماندن در خانه ها بوده و رعایت هشدارها و توصیه های پلیسی در بحث پیشگیری از جرایم و به ویژه سرقت مورد تاکید است. #پلیس

 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: انتظامی استان آذربایجان شرقی فرمانده انتظامی استان سال جاری مواد مخدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۲۵۰۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف۷۰۰ میلیارد تجهیزات سرمایشی قاچاق در اصفهان

جانشین فرمانده انتظامی استان از کشف انواع تجهیزات سرمایشی صنعتی به ارزش ۷۰۰ میلیارد ریال در عملیات مأموران پلیس امنیت اقتصادی خبرداد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان و به نقل پایگاه خبری پلیس، سردار محمدرضا هاشمی‌فر از کشف انواع تجهیزات سرمایشی صنعتی قاچاق شده توسط پلیس اقتصادی خبر داد و گفت: در راستای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز، مأموران پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان با اقدامات هوشمندانه پلیسی از نگهداری و دپوی تعداد قابل توجهی تجهیزات سرمایشی صنعتی قاچاق در یکی از انبارهای سطح شهر اصفهان مطلع و بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: در این خصوص مأموران ضمن هماهنگی با مرجع قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی انجام شده از این انبار موفق به کشف تعداد 293 انواع کمپرسور و  تجهیزات سرمایشی صنعتی قاچاق شدند.

جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان ارزش کالاهای مکشوفه را 700 میلیارد ریال اعلام و خاطر نشان کرد: در این رابطه یک متهم شناسایی و پرونده تشکیل و تحت رسیدگی قرار گرفت.

انتهای پیام/170

دیگر خبرها

  • وقوع سرقت در سیستان و بلوچستان ۱۸ درصد کاهش یافت
  • کشف ۱۰۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در دو شناور صیادی
  • کشف ۸۰ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در بندر عباس
  • کشف بیش از ۵۶ میلیارد ریال کالای قاچاق در استان اردبیل
  • بازداشت پنج سارق حرفه ای در خرمشهر
  • کشف ۷۰۰ میلیارد تجهیزات سرمایشی قاچاق در اصفهان
  • بازداشت سارق اماکن دولتی در دشت آزادگان
  • کشف۷۰۰ میلیارد تجهیزات سرمایشی قاچاق در اصفهان
  • ۲۵ سارق دستگیر شدند
  • سارقان اماکن در دام پلیس لنگرود